eitaa logo
دبیران معارف اسلامی متوسطه اول
1.3هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
2.6هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🟣 وزارت آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌کند. 🔴 نخستین جشنواره تجارب و ایده‌های سنجش کلاسی 🔴 👈 ویژه معلمان دبیران مدیران مدارس دانشجو معلمان 🔸 به همراه تقدیر از منتخبین و اعطای جایزه به طرح برگزیده کشوری محورهای جشنواره : تجربیات، ایده‌ها و ابتکارات در زمینه‌های؛ 🔸 ارزشیابی چند ساحتی 🔹 آزمون‌های عملکردی 🔸 ارزشیابی برخط (آنلاین) 🔹 ارزشیابی شایستگی‌ها 🔸 بهره‌گیری از روش‌های متنوع 🔹 ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی 🔸 سنجش مفهومی و آزمون‌های نهایی 🔹 ارزشیابی برای یادگیری و به عنوان یادگیری 🔸 کاربرد نتایج ارزشیابی در ارتقاء فرایند یاددهی - یادگیری 🔹 رعایت ملاحظات اخلاقی و جلب مشارکت دانش آموزان 🔺مهلت ارسال آثار: ۲۵ فروروردین ۱۴۰۳ ✍ثبت نام و ارسال آثار در قالب متن، تصویر، فیلم و .... از طریق سایت👇 http://class.atu.ac.ir 📌 زمان و مکان برگزاری، پنجم و ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه علامه طباطبایی @class_conf
خبر خوب| این بانوی بجنوردی ۱۱۰ جوان را سر و سامان داد در بسته امروز برایتان از یک بانوی ایرانی که ۲۴ سال است دستی در خیر دارد روایت می‌کنیم و از یکی دیگر از موفقیت‌های دانش بنیانی‌ها پرده برمی‌داریم و در آخر هم از آزادی یک زندانی بی‌ملاقاتی می‌گوییم. گروه خبر خوب: خدا از تک تک افکار و احساس و اعمال ما مطلع است، پس بیایید نگاهمان را به عالم و آدم، به خودمان، به تقدیرات خدا، به مخلوقات خدا اصلاح و نگاهمان را تربیت کنیم. حجت الاسلام عالی می‌گوید: «تربیت نگاه یکی از مهم‌ترین کارهایی است که یک مؤمن اگر انجام دهد، فضیلت‌ها از آن زاییده می‌شود. نگاه وقتی درست باشد، در سنگین‌ترین و سخت‌ترین بلاها آدم صبور و مقاوم است، نمی‌شکند، امیدوار است، متوکل علی الله است، راضی به قضا و تقدیرات الهی است، با خدا درگیر نمی‌شود، افسردگی ندارد و نشاط دارد.» همه‌ فضیلت‌ها از همین نگاه درست به عالم زاییده می‌شود. با نگاهی زیبا می‌رویم سراغ اخبار خوب امروز: *این بانوی ایرانی ۱۱۰ جوان را به سر و سامان رساند اولین خبر خوب‌مان از یک خانم خیر است. یک بانویی بجنوردی ۶۷ساله که که زمینه ساز و واسطه امر خیر ۱۱۰ جوان شده است. این بانوی خیر ۲۴ سال است که سر و سامان دادن به زندگی جوانان دغدغه‌اش شده است و مانند یک مادر برای جوانان بزرگی می‌کند و با برخی از آن‌ها بعد از ازدواج هم ارتباط دارد و مثل یک مشاور کاردان به آن‌ها کمک می‌کند تا از پسِ سختی‌های زندگی بر بیایند. کم نیستند زنان خیری مثل ربابه خانم در ایران عزیزمان که عشق به هم نوع دوستی در آن‌ها ریشه دوانده است. شما هم با نگاه زیبایتان آنها را به ما معرفی کنید.
رییس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز ثبت‌نام فراخوان جذب اعضای هیأت علمی نوبت دوم سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدصادق ضیایی رئیس با اعلام این خبر افزود: مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نیاز به تخصص نیروهای جوان، متعهد و متخصص علمی در راستای نیل به اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه، اقدام به ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی در رشته- گرایش‌های مختلف می‌کند. رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: متقاضیان می‌توانند از ۸ اسفندماه تا ۲۰ اسفندماه با مراجعه به سامانه جامع دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی https://sajed.iau.ir نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام کنند. کد خبر 6039903
🚨🚨🚨🚨🚨🚨 دوستان عزیز دبیر ضمن تشکر از حساسیت شما درباره ارائه پاسخ های صحیح سوال های تدبری خواهشمندم مراقب باشند که هدف اصلی یعنی کسب مهارت تدبر تحت الشعاع قرار نگیرد. پاسخ سوال برای درس قرآن موضوعیت ندارد، بلکه معلم به بهانه سوال و جواب به دانش آموزان اجازه اظهار نظر می دهد. همین که دانش آموزان خیلی بی ربط نظر ندهند و در بحث مشارکت کنند کفایت می کند. لذا پاسخ سوال ها واگرا است. همچنین معلم از دانش آموزان می خواهد در وهله اول با دقت در معنای کلمه ها و ترکیب های جمله، نظر خود را ارائه کنند. و در وهله دوم با بررسی جمله قبل یا بعد و مقایسه آن ها به سوال پاسخ دهند. معلم می تواند گاهی برای تکمیل بحث به دانش آموزان سفارش پژوهش های مختصر بدهد. پیام آقای دکتر نباتی مولف کتب قرآن پایه هفتم،هشتم،نهم ان شاءالله سلامت و موفق باشید.
با سلام و احترام، گروه آموزشي دين و زندگي استان در راستاي تعميق معارف اسلامي و ارتقاء سطح علمي و حرفه اي دبيران محترم معارف اسلامي و مديريت خانواده با توجه به برنامه سالانه گروه، مسابقه كتاب خواني از كتاب « طرح كلي انديشه اسلامي در قرآن » را با توجه به موارد ذيل برگزار مي نمايد : 1-منبع آزمون ، فقط بخش دوم كتاب فوق الذكر با عنوان توحيد ( از صفحه ١٤١ تا صفحه ٢٣٩ ) مي باشد. 2-تهيه كتاب از دارالكتب شهيد مطهري واقع در خيابان زند شيراز به شماره تلفن ( 32315498 ) ( با 20% تخفيف ميسر است ) همچنين در فضاي مجازي دست يابي به پي دي اف كتاب ممكن است و به اشتراك گذاري آن در گروه هاي همكاران انجام مي شود. 3- آزمون در روز سه شنبه 28 / 01 / 1403 ساعت 14:30 به صورت حضوري و هماهنگ در سطح استان برگزار مي شود . لذا لازم است داوطلبين محترم تا تاريخ 26 / 01 / 1403هماهنگي لازم جهت ثبت نام و اطلاع از مكان آزمون را با سرگروه و يا مسوولين ذي ربط مناطق خود بنمايند. 4- نحوه ارسال سوالات آزمون متعاقبا اعلام خواهد شد . 5- آزمون با نظارت سرگروه هاي محترم و با هماهنگي كارشناس تكنولوژي اداره انجام مي شود و درمناطق و شهرستان هاي فاقد سرگروه با نظارت كارشناس تكنولوژي آموزشي و حراست اداره برگزار مي گردد. 6- پاسخنامه ها توسط سرگروه يا رابط محترم منطقه و با نظارت كارشناس تكنولوژي آموزشي تصحيح شده و تصوير پاسخ نامه نفر برتر را به رايانامه گروه دين و زندگي حداكثر تا تاريخ 01 / 02 / 1403 ارسال شود . ضمنا مشخصات تمام شركت كنندگان با توجه به نمرات فضلي به رايانامه گروه ارسال شود. 7- شايسته است مناطق و نواحي با توجه به تعداد شركت كنندگان به نفرات برتر لوح تقدير و گواهي كسب رتبه و... تقديم كنند. 8- گروه دين و زندگي و مديريت خانواده استان با توجه به نمرات فضلي ، به ده نفر برتر گواهي كسب رتبه , لوح تقدير و هدايايي تقديم مي كند
🔶 دانش‌آموزان نسل آلفا چه کسانی هستند؟! دانش‌آموزان نسل آلفا کسانی هستند که پس از سال ۲۰۱۰ متولد شده‌اند. این نسل اولین نسلی است که تمام عمر خود را در دنیای دیجیتال سپری کرده‌اند و به طور کامل با فناوری عجین شده‌اند. برخی از ویژگی های بارز این نسل به شرح ذیل می باشد: ۱- مهارت‌های تکنولوژیکی بالا. این نسل از بدو تولد با فناوری آشنا بوده و به طور ذاتی از مهارت‌های تکنولوژیکی بالایی برخوردارند. ۲- تمایل به یادگیری سریع. دانش‌آموزان نسل آلفا به دنبال یادگیری سریع و آسان هستند و تمایل دارند مطالب را به صورت بصری و تعاملی یاد بگیرند. ۳- کوتاه بودن دوره توجه. این نسل به دلیل تنوع بالای محتوای موجود در دنیای دیجیتال، دوره توجه کوتاهی دارد و به سرعت از یک موضوع به موضوع دیگر می‌رود. ۴- تمایل به استقلال. دانش‌آموزان نسل آلفا تمایل زیادی به استقلال دارند و دوست دارند در فرایند یادگیری نقش فعالی داشته باشند. ۵- خلاقیت و نوآوری. این نسل به دلیل تجربیات منحصر به فرد خود، خلاقیت و نوآوری بالایی دارد. اما چگونه می‌توان دانش‌آموزان نسل آلفا را در کلاس درس مدیریت کرد؟ مدیریت دانش‌آموزان نسل آلفا در کلاس درس نیازمند به‌کارگیری روش‌های جدید و خلاقانه است. 🔶برخی از راهکارهای مناسب برای مدیریت این نسل در کلاس درس: ۱- استفاده از فناوری. استفاده از ابزارهای دیجیتال و محتوای بصری می‌تواند به جلب توجه و افزایش انگیزه دانش‌آموزان نسل آلفا کمک کند. ۲- ایجاد تنوع در فعالیت‌های یادگیری. استفاده از روش‌های مختلف تدریس مانند بازی، بحث و گفتگو، و فعالیت‌های گروهی می‌تواند به جلوگیری از خستگی و بی‌حوصلگی دانش‌آموزان کمک کند. ۳- تمرکز بر یادگیری فعال. به جای ارائه مطالب به صورت سنتی، از دانش‌آموزان بخواهید که در فرایند یادگیری مشارکت فعال داشته باشند و به حل مسائل و انجام پروژه‌های مختلف بپردازند. ۴- ایجاد فرصت‌هایی برای خلاقیت و نوآوری. به دانش‌آموزان فرصت دهید تا ایده‌های خود را بیان کنند و در فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه شرکت کنند. ۵- برقراری ارتباط موثر. با دانش‌آموزان نسل آلفا به طور شفاف و صریح صحبت کنید و به نظرات و ایده‌های آنها احترام بگذارید. با به‌کارگیری این راهکارها می‌توان به ایجاد محیطی شاد و پویا در کلاس درس کمک کرد و به دانش‌آموزان نسل آلفا در فرایند یادگیری و پیشرفت تحصیلی یاری رساند.
📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣 با سلام و احترام همکاران گرامی خدمت شما لینک زیر حکم مأموریت شماست شخصا مشاهده بفرمایید👇 https://DigiPostal.ir/cupzznm