eitaa logo
دبیران معارف اسلامی متوسطه اول
1.2هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2هزار ویدیو
2.5هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰👆 کتاب حاضر شامل مقاله های مختلفی از زوایای متعدد زندگی حضرت خدیجه سلام الله علیها است که بهترین منبع برای تحقیق درباره زندگی آن حضرت به زبان فارسی است 👆🔰
/ تندخوانی جزء دوازدهم قرآن کریم
هدایت شده از دانشگاه مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد دانشگاه واسطه ازدواجمون! ┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• ◀️ راد؛رسانه اختصاصی استادان دانشگاهها : 👇 🆔 https://eitaa.com/ostad_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بچه از کی نماز بخونه؟! 🎤 استاد قرائتی ||| ‌☀️روشنا اصفهان:قرارگاه، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای. 🆔👉@roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از دانشگاه مجازی
آموزش کتابخانه آنلاین «مکتبة اهل البیت»🤞
امام صادق عليه السلام : مَن عَرَفَ فاطِمَةَ حَقَّ مَعرِفَتِها فَقَد أدرَكَ لَيلَةَ القَدرِ ؛ [ . همان ، ج 43 ، ص 65 .] امام صادق عليه السلام :هر كه فاطمه را ، آن گونه كه سزاوار است ، بشناسد ، بى ترديد شب قدر را درك كرده است .
«عنْ أَبِی عَبْدِاللَّهِ(ع) أَنَّهُ قَالَ فی (إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیلَةِ الْقَدْرِ): اللَّیلَةُ فَاطِمَةُ وَ الْقَدْرُ اللَّهُ فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَک لَیلَةَ الْقَدْرِ وَ إِنَّمَا سُمِّیتْ فَاطِمَةَ لِأَنَّ الْخَلْقَ فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا؛[2] امام صادق(ع) می فرمایند: منظور از «لیله» در سورة قدر، فاطمه و منظور از قدر، الله است، پس هر کسی فاطمه را شناخت، آن گونه که سزاوار شناختن است، به درستی که شب قدر را درک کرده است و غیر از این نیست که فاطمه، فاطمه نامیده شد، به خاطر اینکه خلق از شناخت و معرفت او بریده شده اند. پیرامون معنای این کنیه نظریه ها و احتمالات زیادی داده شده است، از جمله حضرت آیت الله سید محمدحسن میرجهانی طباطبایی(ره) که مراتب علم و روحانیت وی بر بزرگان پوشیده نیست، در کتاب «جنّة العاصمة»[8] پس از مقدمه ای دقیق، ده وجه در این باره بیان می کند.
«عَنْ أَبِی عَبْدِاللَّهِ(ع) أَنَّهُ قَالَ: إِنمَا سُمِّیتْ فَاطِمَةَ لِأَنَّ الْخلْقَ فطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا؛
آثار گوش دادن به اذان🕌 شنیدن اذان انسان را از اهل آسمان قرار میدهد . پیامبر اكرم (ص) میفرماید : همانا اهل آسمان از اهل زمین چیزى نمیشنوند مگر اذان شنیدنِ اذان اخلاق را نیكو میکند . امام على (ع) میفرماید : كسى كه اخلاقش بد است در گوش او اذان بگویید شنیدن اذان انسان را سعادتمند میكند . پیامبر اكرم (ص) میفرماید : كسى كه صداى اذان را بشنود و به آن روى آورد ، نزد خداوند از سعادتمندان است. شنیدن اذان سبب دورى شیطان میشود . رسول اكرم (ص) میفرماید : شیطان وقتى نداى اذان را میشنود فرار میکند امام باقر (ع) فرمود : رسول خدا (ص) هنگامي که اذان موذّن را ميشنيد ، آنچه را موذّن ميگفت تکرار ميکرد 📚میزان‌الحكمه‌ج۱،ص۸۲،وج۱ص۸۴ التماس دعای فرج🤲 🤲 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین 🤲
آزمون درس به درس پیام نهم پایه نهم @ArabiandPeamandquran1402
13 آزمون درس به درس پیام از کل کتاب پایه نهم. @ArabiandPeamandquran1402
بانڪ سؤالات پیام های آسمان نهم @ArabiandPeamandquran1402
https://rezvan.novinrazavi.ir/competition/1?referral=snVOW3ZJ سلام. همکاران، لینک بالا مسابقه جالبیه. حتما شرکت کنید.
تحدیر (تندخوانی) جزء سیزدهم قرآن کریم با صدای استاد معتز آقایی
هدایت شده از نشریه معارف
05 استاد محمدعلی مجد فقیهی.pdf
930.4K
🌓درآمدتربیت آموزشی در فرهنگ دینی مباحثی در مقدمات و مقومات مسئله ✍️ در نشست با استاد محمدعلی مجد فقیهی عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی 🔻درآمد نکته مهم در فرهنگ دینی، شروع تربیت از عقل است. ما در این زمینه اصلا برنامه‌ریزی نداشته‌ایم؛ حتی کتاب‌هایی که باید تولید بشود و پژوهش‌هایی که باید انجام بشود، نشده است. تربیت روند افزایشی وسعت وجودی فرد است؛ وسعت ادراکی، تربیت عقلانی و وسعت ظرفیت تربیت روحی، تربیت اخلاقی است. نگاه جامعه غیر دینی و حتی دینی به افزایش‌های بیرونی است. همین مانع شده است که آن‌ها به افزایش درونی توجه کنند. یعنی افراد با کثرت‌های بیرونی، خودشان را بزرگ می‌بینند. درحالی‌که انسان در این کثرت‌ها کوچک می‌شود. امام می‌فرماید: آن‌هایی که در کثرت بیرونی حرکت می‌کنند، مدام محتاج‌تر می‌شوند. امام علی× می‌فرماید: «لَيْسَ الْخَيْرُ أَنْ يَكْثُرَ مَالُكَ وَ وَلَدُكَ، وَ لَكِنَّ الْخَيْرَ أَنْ يَكْثُرَ عِلْمُكَ وَ أَنْ يَعْظُمَ حِلْمُكَ » کثرت در عرصه بیرونی، مال و فرزند خیر نیست‌. و لکن خیر این هست که علمت زیاد و بردباری‌ات افزون شود. دقیقاً به دو نکته افزایش ادراکی و اخلاقی اشاره می‌کند. 🔸ادامه مطلب در فایل pdf 📚نشریه معارف، شماره 121، اسفند 1402 . 📍👇کانال نشریه معارف:👇📍 https://eitaa.com/maarefmags_ir