دفتر آیت الله تبریزیان
✅ تدریس #آیت_الله_تبریزیان 📣 #سویق_عدس
✅ تدریس #آیت_الله_تبریزیان
📣 #سویق_عدس
✍️اگر #عدس خوب و نرم آسیاب بشود و تفت داده بشود، #سویق_عدس میشود.
🔶 فوايد :
✅ درمان #هفتاد_بيمارى
⬅️در روایت آمده است:
👈سوِيقُ الْعَدَسِ يَقْطَعُ الْعَطَشَ وَ يُقَوِّي الْمَعِدَةَ وَ فِيهِ شِفَاءٌ مِنْ سَبْعِينَ دَاءً وَ يُطْفِئُ الصَّفْرَاءَ وَ يُبَرِّدُ الْجَوْفَ وَ كَانَ إِذَا سَافَرَ (ع) لَا يُفَارِقُهُ وَ كَانَ يَقُولُ (ع) إِذَا هَاجَ الدَّمُ بِأَحَدٍ مِنْ حشَمِهِ قَالَ لَهُ اشْرَبْ مِنْ سَوِيقِ الْعَدَسِ فَإِنَّهُ يُسَكِّنُ هَيَجَانَ الدَّمِ وَ يُطْفِئُ الْحَرَارَةَ.[1]
یعنی سويق عدس #تشنگی را قطع میکند و #معده را تقویت میکند و درمان #هفتاد_بیماری است و #صفراء را خاموش میکند و درون را #سرد میکند، و امام (ع) هرگاه مسافرت میرفت سویق عدس را از خود جدا نمیکرد و هرگاه یکی از خادمان مبتلا به غلبه و هیجان خون میشد امام (ع) میفرمود سویق عدس بخور زیرا #هیجان_خون را تسکین میدهد و #حرارت را خاموش میکند.
✔️افرادی که جوش دارند و کهیر دارند و لکه در بدن دارند و هیجان خون و تمام مشکلات خونی دارند یا صفراء دارند #سویق_عدس مصرف کنند.
✔️اگر شک کردید شخصی دم یا صفراء دارد یا اینکه هر دو را دارد به او سویق عدس بدهید زیرا هر دو را درمان میکند.
✔️از این روایت استفاده میشود که عدس سرد است زیرا فرموده است که درون را سرد میکند.
✅ درمان #خونريزى
در روایت صحیح السند آمده است:
إِنَّ جَارِيَةً لَنَا أَصَابَهَا الْحَيْضُ وَ كَانَ لَا يَنْقَطِعُ عَنْهَا حَتَّى أَشْرَفَتْ عَلَى الْمَوْتِ فَأَمَرَ أَبُو جَعْفَرٍ ع أَنْ تُسْقَى سَوِيقَ الْعَدَسِ فَسُقِيَتْ فَانْقَطَعَ عَنْهَا وَ عُوفِيَتْ.[2]
یعنی دختری از ما مبتلا به خونریزی مداوم زنانه شد و قطع نمى شد تا اینکه نزدیک به مرگ شد امام باقر (ع) دستور داد به او #سویق_عدس بدهند و او خوب شد.
✔️بنابراین #سویق_عدس درمان #خونریزی است. بعید نیست که سویق عدس درمان تمام خونریزی ها باشد ولی اینجا بیشتر مراد خونریزی قاعدگی است.
✅ درمان #عطش
سویق عدس انواع تشنگی مانند استسقاء و گرمی مزاج و حتی تشنگی بر اثر دیابت را درمان میکند بنابراین میتواند درمان دیابت باشد. اگر درمان دیابت نباشد حداقل عارضهی تشنگی دیابتی را درمان میکند.
✔️سویق عدس سوداء را زیاد میکند به همین جهت صفراء درمان میشود زیرا اگر سوداء بالا برود صفراء درمان میشود.
✔️همهی انواع عدس مانند عدس معمولی و عدس الملک مشمول این روایت هستند.
✔️مقدار مصرف سویق بنابر قانون سویق ناشتا به مقدار دو یا سه قاشق غذاخوری بصورت ناشتا می باشد.
[1] الکافی، کلینی، ج6، ص307، ط اسلامیه.
[2] الکافی، کلینی، ج6، ص307، ط اسلامیه.
🌸 دفتر آیت الله تبریزیان 🌸
🆔 @DaftareAyatollahTabrizian
✳️ دین را کوچک کنید!
از زمان پیامبر ص تا به امروز کار علما و حوزه های علمیه تعمق بیشتر و کاوش و اضافه کردن مطالب جدید و مسائل جدید و فروعات و شاخه های جدید بوده است.
به همین شکل دین و شریعت روز به روز بزرگ و بزرگتر شده است.
تا جائیکه فقه ۳۰۰ جلد شده و مسائل اعتقادی ده ها جلد شده که عملا قابل فراگیری نیست چه رسد به عمل نمودن.
این روند همچنان ادامه دارد. اگر توسیع فقه به این رویه ادامه پیدا کند ای بسا که تا سه هزار جلد هم برسد!
نه پیامبر همه این حرفها را فرموده و نه اهل بیت علیهم السلام.
معلوم نیست این کار جایگاهی دارد یا ندارد. آیا کار خوبی است یا خیر و این زحمتها مورد ستایش قرار میگیرد یا حتی مورد نکوهش قرار خواهد گرفت.
چه اینکه, دین را بر مردم سخت کرده تا جائیکه قابل فراگیری و عمل کردن نیست.
معلوم نیست این کار پاداش خوبی داشته باشد.
در گذشته تمام فقه و اعتقادات از پنجاه صفحه یا صد صفحه تجاوز نمیکرد مانند کتاب المستمسک بحبل ال الرسول مقنع شیخ صدوق, هدایه شیخ صدوق, انتصار سید مرتضی یا نهایتا کتاب مقنعه شیخ مفید.
مردم به این کتابها عمل میکردند و به بهشت میرفتند ولی الان این سیصد جلد میخوانند و به جهنم میروند و عملا مردم از دین و این همه پیچدگی بیزار شدند.
شرایع قبلی صرفا بیست الی سی حکم داشتند نه بیشتر چطور شد اسلام فقط در مکاسب پنج هزار حکم دارد?!
معلوم نیست این کار ثواب داشته باشد بلکه اسم این کار تکلف است زیرا حضرت امیر میفرمایند قولوا ما قیل لکم وسلموا لما روی لکم ولاتکلفوا ما لم تکلفوا فان وزره علیکم.
از امروز حوزه علمیه یا لااقل عده ای به این فکر باشند و عملا شروع کنند تا عملا دین را کوچک کنند و تمام مساعی در این راستا باشد تا جائیکه دین به همان پنجاه یا صد صفحه برگردد.
فقط به یقینیات اکتفا کنیم زیرا ان الظن لا یغنی من الحق شیئا
اصول عملیه هیچ نیست و فقط در موضوعات جریان دارد.
دین را خلاصه کنید تا مردم با شوق فرا بگیرند و قابل عرضه به دنیا باشد که اگر از شما سوال شود این احکام را چگونه به دست می آورید جواب شافی و قانع کننده داشته باشید.
قابل توجه است که بسط دین و بسط شریعت از عامه الگو برداری شده ولی آنها در یک حدی توقف کردند و ما توقف نکردیم و ادامه دادیم.
شروع کنید و دین را در رساله های پنجاه صفحه ای خلاصه کنید یا به همان کتابهای مقنع و مستمسک و انتصار سید مرتضی که قائل به اعتبار علم هستند مردم را ارجاع بدهید که از این کار ثواب زیادی عایدتان خواهد شد.
🔺پزشکی #آزمون_و_خطا
😳ریکال آمپول متیل ارگونوین با سری ساخت 12P17
❌ دارویی پس از مصرف توسط هزاران بیمار وضربه زدن به سلامتی آنها، به دلیل وجود مشکلی همچون آلودگی، سرطان زا بودن وپر عارضه بودن، مضر تشخیص داده شود واز بازار جمع آوری می شود .
👈 دیناروند : در فرآیند " ریکال " تقریبا به صورت میانگین هر هفته یک دارو فراخوان میشود!!!
#داروهای_بیماری_زا
#پزشکی_آزمون_وخطا
#آینده_متعلق_به_طب_اسلامی_است
☘️ @DaftareAyatollahTabrizian
❌ طبی سراسر #شک و #تردید
♦️ آمریکا پس از به مصرف رسیدن داروی #رانیتیدین توسط میلیون ها نفر، شک دارد شربت رانیتیدین #سرطانزا هست یا نه!
♦️ بعد از چندین سال عرضه دارو می گویند شک داریم سرطان زا باشد یا نه و تا اطلاع ثانوی نخورید...
👈 الحمدلله که ما پیرو #طب_اسلامی هستیم و طبی که بصورت ثابت از اول اعلام می کند #عسل شفا هست تا ابد نیز همین هست ...
#داروهای_بیماری_زا
#آینده_متعلق_به_طب_اسلامی_است
🔆 @DaftareAyatollahTabrizian
✅اهمیت #برگ_سنا از دیدگاه #طب_اسلامی
#سلسله_احادیث_پزشکی
⚜️ در روایت آمده است :
《تَدَاوَوا بِالسَّنَا، فَإِنَّهُ لَو کَانَ شَیءٌ یَرُدُّ المَوتَ لَرَدَّهُ السَّنَا》
با #سنا درمان کنید اگر چیزی مرگ را دفع کند آن #سنای_مکی است.
📚منبع: قرب الاسناد، حمیری، ص110.
#اصلاح_سبک_زندگی
💢 دفتر آیت الله تبریزیان 💢
🌼 @DaftareAyatollahTabrizian
محدود کردن دین
بعد از رحلت پیامبر ص و تمام شدن دوره سه خلیفه اول که مانع نوشتن حدیث میشدند, علمای عامه شروع کردند به جمع اوری احادیث وکتابهای زیادی در این زمینه نوشتند.
احادیث زیادی جمع شد که ما انزل الله بها من سلطان, علاوه بر ابتکار علم اصول و بدعه گذاری اجتهاد و تفرع لجام گسیخته, علم فقه را نیز به شکل غیر منتظره توسعه دادند و روز به روز بزرگ و بزرگتر شد تا جائیکه کتاب مبسوط سرخسی ۲۵ جلد شد, چیزی معادل ۱۰۰ جلد در قطع وزیری!
آنها شروع کردند به مسخره کردن مذهب تشیع که فاقد فقه و کتابهای فقهی بزرگ است و میگفتند شیعه فقه ندارد و اصول هم ندارد.
ولی علمای شیعه رویه خودشان را تا حدودی ادامه دادند و فقه را در آن حد خودش حفظ کردند. مانند عمانی و شیخ صدوق ولی گویا بزرگانی مانند شیخ مفید و سید مرتضی اندکی تحت تاثیر القائات عامه قرار گرفتد.
ولی شیخ طوسی رضوان الله علیه عملا تحت تاثیر این القائات قرار گرفت و گویا این انتقاد عامه از مذهب تشیع و اینکه فقه ندارد به ایشان برخورد و رسما از روش عامه پیروی کرد.
کتابی به نام کتاب مبسوط نوشت مشابه کتاب مبسوط سرخسی حنفی در هشت جلد و کتاب عده الاصول را مشابه عده الاصول سرخسی نوشت تا ثابت شود شیعه فقه و اصول دارد و عملا از عامه تقلید و الگو برداری کرد.
این رویه بعد از ایشان به شدت دنبال شده و با تمام توان شروع به توسعه این علم کردند و مرتب اضافه فروع جدید و مسائل و مطالب جدید نمودند تا این علم بیش از اندازه متورم و بزرگ شد.
یک عده کاری جز اضافه کردن مسائل جدید و فروعات جدید, ادله جدید, نقض و ابرامهای تمام نشدنی و دعوای حسابی نداشتند و روز به روز دین را بزرگتر کردند.
بنیان گذاران این ایده یعنی عامه به فکر افتادند تا آن را محدود کنند و به این مسابقه بی پایان خاتمه دهند به همین جهت اجتهاد را متوقف کردند و به فتاوی چهار نفر معروف اکتفا کردند و عملا توسعه دین وبسط شریعت نزد آنها متوقف شده است.
ولی شیعیان که توسعه دین را از آنها یاد گرفتند حاضر به توقف در یک حد و مرز نشدند و اجتهاد و استنباط و توسعه فقه را تا به امروز ادامه دادند که تبدیل به یک پروژه تمام نشدنی شده است.
عمر طلبه ها و دانش پژوهان در پیچ و خم رسائل و مکاسب و کفایه صرف میشود
و عملا از قران واحادیث دور می شوند.
ساعتها بلکه روزها بحث میکنند که مراد صاحب کفایه چیست. این پرسش جایگاهی ندارد. مگر قران یا کلام پیامبر است? چرا ابتدا به آنها نمی پردازید!
بعید است این کارها پاداش خوبی داشته باشد بلکه از همه اینها سوال خواهد شد بلکه این اجتهادها و تلاشها کمر انسان را همانگونه که علامه حلی به فرزندش فرمود خواهد شکست.
این استنباطها مسولیت ظاهری میاورد که در صورت عدم استنباط این مسولیت نیست.
زمانی که انسان حکم جدید و مساله جدید مطرح کند و باور کند, روز قیامت از آن سوال خواهد شد ولی اگر این کار را نکرد هیچ مسولیتی و هیچ تکلیفی ندارد اینها کشف واقع نیست بلکه مانند اسال ربک ما لونها است.
بنابراین ای بسا که این مجتهدین در خطر باشند.
حوزه علمیه باید بیدار شود و فقط به علم و یقین عمل کنند. زیرا خبر واحد لایوجب علما ولا عملا وان الظن لا یغنی من الحق شیئا ولا تقف ما لیس لک به علم
باقی حرفها اعتبار ندارد. تمام احادیث از علم میگویند و ظن و گمان را رد میکند.
2.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ امروزه مسئله اول این است که اختلاف طبقاتی باید از جامعه حذف شود ...
✅ چرا یک پزشک از بیماری مردم باید ماهیانه 500 میلیون تومان درآمد داشته باشد ...
✅ نظام پرداخت پزشکان باید تغییر کند وهمانند معلمان حقوق بگیر باشند تا بیمار بیشتر برای آنان سود بیشتر نداشته باشد ...
#نظام_فاسد_پرداختی_به_پزشکان
#حذف_پرکیس
✅ @DaftareAyatollahTabrizian
❌ خدايا! به اين مردم رحم كن اینها باز هم پول می خواهند !
⭕️ رييس صنف پزشکی، اعلام كرده می خواهيم تعرفه ها را واقعی كنيم، یعنی درآمد ماهیانه 500 میلیون تومان برای برخی متخصصان ودرآمد 40 میلیونی اکثر پزشکان عمومی هنوز واقعی نیست ویک جور منت گذاشتن بر مردم است اینها از این هم بیشتر می خواهند .
♦️ما داريم به عنوان پزشک به مردم به خاطر ارزان گرفتن!!!! يارانه از جيب میدهيم! پيشنهاد كرديم تعرفه ها را واقعی كنند!
♦️خدايا! اين مردم چقدر بايد، از فرش زندگی بفروشند و هزينه واقعی چند سال درس خواندن پزشكان از پول بيت المال را بدهند!
جناب دكتر ظفرقندی!
رييس محترم صنف پزشكی
آخرين بار كه در طرح تحول سلامت تعرفه ها را واقعی كرديد؛ قيمت دو و نيم برابر شد! و هزينه از جيب مردم، نهايتا منفجر شد؛ اين بار میخواهيد چه بلايی سر مردم بياوريد؟! از بیمه ها که آنقدر پول کشیدید که بيمه ها ورشكست شده اند، تامين اجتماعی كه شركت میفروشد كه پول شما را بدهد؛ واقعا از كجا میخواهيد قيمت را زياد كنيد؟؟
بیایید لا اقل تاجران با انصاف باشید ...
#پایان_دیکتاتوری_طب_شیمایی_نزدیک_است
#رفع_انحصار_طب_شیمیایی
#تجارت_مرگ
#حذف_سیستم_پرداختی_پرکیس
____________
💯 آیت الله تبریزیان : طبیبی که فکر مادی دارد دیگر درمانگر نیست بلکه یک تاجر ویک معامله گر بر سر سلامتی مردم است .
🍁 @DaftareAyatollahTabrizian
1.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ وقتی که پول همه را تبرئه می کند !!!
#خطای_پزشکی
#تجارت_مرگ
#پایان_دیکتاتوری_طب_شیمیایی_نزدیک_است
🔆 @DaftareAyatollahTabrizian