eitaa logo
دغدغه مندی
313 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
114 فایل
#کانالی‌جهت‌ترویج‌و‌تبیین‌معارف‌اسلامی و #اطلاعات‌به‌دردبخور بابهره‌گیری‌ازکلام #امیرالمؤمنین‌ و #نهج‌البلاغه‌شریف صفحه ما در اینستاگرام 📤 @piadehnezam1 راه ارتباطی با مدیریت کانال @S_vazifeh
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از استاد مهدوی‌ ارفع
#علی_یاوران #ختم_دسته_جمعی_نهج_البلاغه_در_110_روز 🎀 از میلاد نبی تا میلاد ولی🎀 #نهمین.روز 👈 از حکمت١٨١، تا حکمت٢٠٩ 🌹لطفا با ورود به کانال، سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/4186308623C524dd26156
هدایت شده از استاد مهدوی‌ ارفع
✅روح خدا وقتی جزوه قانون اساسی را امضاء کرد نوشت: "ان شاءالله تعالی با عمل به آن، آرمانهای اسلامی برآورده شود و تا ظهور حضرت بقیة الله باقی و مورد عمل باشد"./ یعنی این قانون اساسی کفایت دوره غیبت تا ظهور را میکند اگر همه اش عمل شود نه گزینشی و نه مترصد حذف ولایت و نظارتش یا بعکس مردم سالاری و مشارکتش! 📝محسن قنبریان #دوازده_آذر #روز_قانون_اساسی 🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از استاد مهدوی‌ ارفع
#علی_یاوران #ختم_دسته_جمعی_نهج_البلاغه_در_110_روز 🎀 از میلاد نبی تا میلاد ولی🎀 #دهمین.روز 👈 از حکمت٢١٠، تا حکمت٢٤٠ 🌹لطفا با ورود به کانال، سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/4186308623C524dd26156
💠سلسله جلسات درس هایی از ✳️سخنران:حجت الاسلام 🕖زمان:چهارشنبه ها ، بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا 🔶مکان: ، مسجد و حسینیه آبشار @asaremahdavi_arfae
هدایت شده از استاد مهدوی‌ ارفع
#علی_یاوران #ختم_دسته_جمعی_نهج_البلاغه_در_110_روز 🎀 از میلاد نبی تا میلاد ولی🎀 #یازدهمین.روز 👈 از حکمت٢٤١ تا حکمت٢٦٦ 🌹لطفا با ورود به کانال، سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/4186308623C524dd26156
دغدغه مندی
#غفلت_نکنیم #از_دست_دادن_فرصت_اندوه_است «از کفاره گناهان بزرگ است به فریاد مردم رسیدن و آرام کردن
📖 درس ناتمام! دیروز رهبر معظم انقلاب سر درس خارج فقه با تبسم از اوقات تلخی و داد زدن روز قبل یکی از فضلا سر ایشان گفتند. تندی آن طلبه را از سرمحبت خواندند و از تندی خود(که فرموده بودند: چرا داد می زنید) عذرخواهی کردند. هزاربار خدا را شکر که نه فقط فرهنگ شاهان جبار رفت که دچار "علماء جبار" -به تعبیر امام صادق(ع)(۱)- هم نشدیم. 💡چند درس مهم: 1⃣برخی داد زدنها -حتی نابجا وحتی سر رهبری -به قرائت خود رهبری هم از سرمحبت می تواند باشد. البته: الف)نه پیروان و نهادهای ولایی نوعا چنین فهمی دارند و معمولا معامله دیگر با پرسش -حتی بدون داد- می کنند حتی اگر آن سؤال و نقد از نماینده و منصوب رهبری باشد! این یعنی مشکلی بزرگ بنام فاصله داشتن فکری و عملی اشخاص حقیقی و حقوقی جبهه ولایت با خود ولی. ب)نه هرجا انتقاد کردن -فضلا از تندی کردن و داد زدن- سر رهبری الزاما چنین معنای محبتی می دهد. چه بسا جاها و مواردی که کمک به دشمن برای سست کردن پیوند امام و امت است. پس مستشکل دلسوز و انقلابی هم باید مکان و زمان و اولویت مسائل را بسنجد و پز آزادی فکر و مطالبه گری و...فریبش ندهد.(دیگران البته تا حد نرسیدن به جرم آزادند) 2⃣درس خارج فقه جای اشکال و جواب است و حتما جلسه ای دهها اشکال به رهبری می شود و جواب می گیرند. قانع می شوند یا سر نظرخود می مانند. آن طلبه با این گشاده رویی و عذر خواهی رهبری، منفعل و او هم معذرت خواهی کرد که صحنه زیبایی بود. اما جا داشت او یا همکلاسی اش اگر در پاسخ رهبری ابهامی می دید هم مطرح می کرد. اهمیت شکستن حلقه بسته مدیران کشور -که خود آقا از قانون بازنشستگی فهم کردند- از فرع فقهی آنروز کمتر نبود که بسیار مهمتر بود. مثلا اگرهمان طلبه اینبار نه با داد زدن و تندی کردن بلکه مثل مستشکل درس خارج می پرسید: حضرت استاد با استثناء "هرکه تجارب مفید دارد و جایگزین ندارد" ازقانون بازنشستگی عملا چه به سر این قانون می آید؟ این قید، "استنباطی" است و مانند قید "۳۰سال خدمت" نیست که کاملا کمی و غیر استنباطی است. پس تشخیص مصادیقش یک مرجع قانونی می خواهد که لابد همان مدیران اصلی کشورند. آیا این قید عملا همان حلقه بسته را مادام العمر نمی کند؟! و قانون موجود را به ضد خود بدل نمی کند؟! محبت اینبار طلبه مستشکل به ولی مهربان این است که: اینجا چند نفر به تشخیص شما (حضرت آقا) و به تصریح تان "در فرض اعتماد به آن مقام مسئول" استثناء می شدند، اما با قانونی کردن این استثنائها و سپردنش به دولتمردان، ویرانی کل قانون خدای نکرده پای شما نوشته میشود! و... سکانس اشکال و جواب پس از عذر خواهی از نحوه اشکال در درس زیبای دیروز جایش خالی بود. 3⃣جالب اینکه ولایت مداری رهبر عزیز و هم شاگردی های ایشان(مطهری،بهشتی و...) با امام راحل نوعا اینگونه بوده است. نمونه های زیادی از این الگوهای ولایت مداری در دست است گاه بر نظر خود علیرغم نظر امام باقی بودند یا با امام مباحثه کردند اما هیچوقت "مخالفت عملی" با ولی فقیه یا "کاری که تضعیف جایگاه ولایت نتیجه اش باشد" نکردند. جالبتر اینکه حضرت آقا این صاحب نظری را نه برای مثل مطهری و بهشتی در قبال ولایت بلکه برای دانشجویان هم لازم می دانند که لازم نیست مواضع آنان حتما منطبق با نظرات رهبری باشد بلکه در مواردی تأخیر فکر تا بیان رهبری را موجب قفل شدن کارها می خوانند. http://www.leader.ir/fa/content/12118/leader.ir 4⃣شاید آنچه موجب شد این الگو از ولایت مداری جای خود را بعضا به تملق و چاپلوسی، یا تبعیت کور و غیر فکورانه دهد، پیدایش کسانی بود که نقد و سؤال از رهبری را با طعنه و کنایه در سخنان عمومی آوردند! به مناصب بزرگ خامنه ای ها و بهشتی ها راه یافتند اما برای منافع شخصی یا حزبی شان با رهبری مباحثه و بعضا قهر کردند! یا بدتر در مسیر خواست دشمنان و در جهت عکس آرمانهای انقلاب به فرامین یا خط و نشانهای رهبری کنایه زدند! یا مغایرت نظری را به مخالفت عملی و اردوکشی خیابانی بدل کردند و... مثالهای این مدل مواجهه با ولی در دهه ۷۰و۸۰ کم نیست در اذهان مثالهای دهه ۹۰حاضر است. اینان لبه دیگر متملقان جاهل و برخی کاسبان شدند تا ولایت مداری را به زیلو بوسی تقلیل و ولایت گریزی در برخی نخبگان را تسریع کنند. ____________ پی نوشت: ۱.أطلبوا العلم وتزینوا معه بالحلم والوقار وتواضعوا لمن تعلمونه العلم وتواضعوا لمن طلبتم منه العلم ولا تکونوا علماء جبارین،فیذهب باطلکم بحقکم(بحار ج۲ص۴۱) 📝 محسن قنبریان ۹۷/۹/۱۴ ☑️ @m_ghanbarian
16.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 صبح امروز 📹 ببینید| بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان. ۹۷/۹/۱۳ 💻 @Khamenei_ir
دغدغه مندی
هدیه به مادر خوبی حضرت زهرا سلام الله علیها. السلام علیک با اباعبدالله...
دغدغه مندی
سلبریتی یا ملیجک...
ما جامعه ایرانی متاسفانه قرنهای متمادی از کتاب شریف و روشنگر مبین نهج البلاغه محروم بودیم. یک زندگی سعادتمند انسانی به لحاظ تمام ابعاد و همه خصوصیات، از نهج البلاغه قابل درس گرفتن است. اگر بخواهیم خودم و جامعه ای را که شایسته ی انسان است بسازیم و به اخلاق و عقاید نیکو و نشاط و امید و اینده نگری و خود سازی شخصی دست یابیم و...میبایست همه ی این درس ها را از نهج البلاغه بیاموزیم. رهبر انقلاب. برگرفته ازکتاب نهج البلاغه از دیدگاه مقام معظم رهبری،محمد مهدی عقیلی