eitaa logo
" دهه پنجم "
281 دنبال‌کننده
565 عکس
1هزار ویدیو
0 فایل
#دهه_پنجم_انقلاب_اسلامی #جوان_مومن_انقلابی_مستقل #بازخوانی_ارزش_ها_و_آرمان_های_فراموش_شده_ی_انقلاب_اسلامی_در_دهه_پنجم_انقلاب #مطالبه_گری_انقلابی سوره قصص آیه ۵ "ما مي‌خواهيم بر مستضعفان زمين منت نهيم و آنان را پيشوايان و وارثان روي زمين قرار دهيم"
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🔻ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پابرهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم. و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم، دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم. ، ۲۹ تیر ۱۳۶۷ ... 🔶 با حضورتان از کانال حمایت کنید 🌹 🔰🔰🔰 @daheye5 # پُست ۱۳۷۷
⚠️⚠️⚠️ ➖ آن روزی در جامعه رخنه می کند و به صورت بت در می‌آیند که رابطه مستقیم میان مردم و زمامداران به کلی بریده شود #💬 شهید بهشتی: 🔻هیچ کس تحت هیچ شرایطی حق ندارد از رهبران را از مردم بگیرد. 🔻حیف که نمی توانم خیلی با اصطلاحات فقهی حرف بزنم و الا می گفتم. چون چیزهایی هست که فقها می گویند به عنوان اولی واجب است ولی به عنوان ثانوی حرام می شود. بعضی چیزها هست که عنوان ثانوی برنمی دارد. این ها عنوان ثانوی برنمی دارد. 🔻یعنی بر طبق آنچه که ما از اسلام می شناسیم هیچ حکومتی تحت هیچ شرایطی حق ندارد آزادی انتقاد از رهبران را از دست مردم بگیرد. این در اسلام است. رفقا، این مهم است. 🔻 «ما در شرایط فوق العاده هستیم»، «با دشمن های مختلف روبه رو هستیم»، «حکومت نظامی اعلام می کنیم»؛ این در اسلام نیست. 🔻 برای اینکه می دانید علی (ع) با دشمنان گوناگون روبه رو بود؛ در حال جنگ با معاویه هم بود؛ هیچ هم حکومت نظامی اعلام نمی کرد. نه تنها حکومت نظامی اعلام نمی کرد، حتی برای خودش حرس و پاسبان هم نگذاشته بود. 🔻 آزاد در میان مردم می آمد و صریحا می گفت: «آن روزی فساد در جامعه رخنه می کند و زمامداران به صورت بت در می‌آیند که رابطه مستقیم میان مردم و زمامداران بکلی بریده شود». 🔻از نظر فقه اسلامی «حجاب» حرام مطلق است. حجاب یعنی چه؟ یعنی اینکه زمامدار طوری زندگی کند که هر کس می خواهد پیش او برود باید از درمانی، مأمور تشریفاتی یا رئیس دفتری اجازه بگیرد. باید حداقل هفته ای یک بار، روزی یک بار، مقداری که برای شرایط زمان و مکان کافی باشد؛ در اختیار عموم باشد. 📚 اتحادیه انجمن‌های اسلامی در اروپا ☸ آرشیو سخنان کمتر شنیده شده ی بزرگان انقلاب در کانال 🔸دهه پنجم🔸 برای # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمان های فراموش شده ی انقلاب اسلامی ☸ 🔷 با حضورتان از کانال حمایت کنید 🌹 🔰🔰🔰 @daheye5 # پُست ۱۳۷۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢💢💢 🎥⭕️ حسن رحیم پور ازغدی: قضاوت جالب امام رضا علیه السلام درباره وصیت یک زرتشتی ... 💯 💠 # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمانهای فراموش شده ی انقلاب اسلامی در کانال 🔹دهه پنجم🔹 💠 🔶 با حضورتان از کانال حمایت کنید 🌹 🔰🔰🔰 @daheye5 # پُست ۱۳۷۹
🔶🔹🔶 ◀️ استحمار یعنی انحراف ذهن آدم، آگاهی و شعور آدم، جهت آدم - چه فرد و چه جامعه - از «خودآگاهی انسانی» و «خودآگاهی اجتماعی». #💬 دکتر علی شریعتی: 🔹 هر عاملی که این دو «آگاهی» را منحرف کند، یا فردی را، نسلی را و جامعه ای را، از این دو «خودآگاهی» دور کند، آن عامل، عامل «استحمار» است، ولو مقدس ترین عامل ها باشد; و هر اشتغالی جز این دو اشتغال، و پرداختن به هر چیزی جز پرداختن به این دو «خودآگاهی» یا آنچه در مسیر این دو «خودآگاهی» است، دچار خواب خرگوشی شدن، دچار بردگی شدن، قربانی قدرت دشمن و به استحمار مطلق درآمدن است، ولو هم دعوت و پرداختن یه یک چیز مقدس باشد. 🔸 و بدبختی ما - که نمی توانیم تشخیص بدهیم - این است که برای اغفال ذهن از آنچه باید بدان بیندیشد - یعنی از سرنوشت «من» به عنوان انسان، و سرنوشت «ما» به عنوان جامعه - غالباً ما را دعوت می کنند که به چیزهای بسیار مترقی و عظیم و آبرومند، و حتی بسیار «سعادت بخش» بیندیشیم و این است که گول زننده می شود و متوجهش نمی شویم، و بدین سبب است که در جایی گفته ام «اگر در صحنه نیستی، هرکجا که خواهی باش»; هدف این است که در صحنه نباشی، هرکجا که خواهی باش: و اگر در آنجا که باید شاهد باشی و حاضر، اما نیستی، هرکجا که خواهی باش: «چه به شراب نشسته باشی و چه به نماز ایستاده باشی، هر دو یکی است». 📚 برگرفته از کتاب چه باید کرد -  بخش خودآگاهی و استحمار - صفحه ۲۱۵ 💢 # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمانهای فراموش شده ی انقلاب اسلامی در کانال 🔸دهه پنجم🔸 💢 🔷 با حضورتان از کانال حمایت کنید 🌹 🔰🔰🔰 @daheye5 # پُست ۱۳۸۰
💠💠💠 💢 معرفی دین در تضادّ با غرایز انسان، باعث شکست دین می شود 💢 #💬 شهید مطهری: 🔹با یک امر طبیعی و غریزی نمی ‏توان مبارزه کرد؛ بدین معنی که برای همیشه نمی ‏توان آن را تعطیل کرد، هر چند ممکن است در یک مدّت محدود جامعه را بدان سو کشاند و هم ممکن است افرادی محدود را برای همیشه بدان سو کشاند، امّا بشر و جامعه بشری را نمی ‏توان از مقتضیات یکی از غرایز برای همیشه منصرف کرد.... 🔸... کار دین و رسالت دین محو غرایز نیست؛ تعدیل و اصلاح و رهبری و حکومت و تسلّط بر آنهاست. چون غرایز را نمی‏ توان و نباید از بین برد، قهراً در اجتماعاتی که با نام خدا و دین و مذهب برای نابودی غرایز قیام می ‏کنند و خداپرستی را با زندگی، متضاد معرّفی می‏ کنند، خود این معانی و مفاهیم عالی شکست می‏ خورند و ماتریالیسم و سایر مکتبهای ضدّ خدایی و ضدّ دینی رواج می‏ گیرد. لهذا بدون تردید باید گفت که زاهدمآبان جاهل هر محیطی- که بدبختانه در میان خود ما هم زیاد هستند- از عوامل مهمّ گرایش مردم به مادّیگری می ‏باشند. 📚 علل گرایش به مادیگری - صفحات ۱۶۵ ، ۱۶۷ ☸ آرشیو سخنان کمتر شنیده شده ی بزرگان انقلاب در کانال 🔹دهه پنجم🔹 برای # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمانهای فراموش شده ی انقلاب اسلامی ☸ 🔶 با حضورتان از کانال حمایت کنید 🌹 🔰🔰🔰 @daheye5 # پُست ۱۳۸۱
🍁🍂🍁🍂🍁🍂 #💬 شهید مهدی زین الدین : 🔹هر گاه شب جمعه را یاد کردید، آن‌ها شما را نزد "اباعبدالله" (ع) یاد می‌کنند. 🌷 ... 🔷 با حضورتان از کانال حمایت کنید 🌹 🔰🔰🔰 @daheye5 # پُست ۱۳۸۲
💠💠💠 #💬 امام موسی صدر: 🔹🔸 در نزد پیامبران رسیدن به هدف هر اندازه شریف باشد ، شرط اصلی پیروزی نیست،  بلکه آنچه مطلوب است سعی و تلاش برای رسیدن به هدف است. ☸ آرشیو سخنان کمتر شنیده شده ی بزرگان انقلاب در کانال 🔹دهه پنجم🔹 برای # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمان های فراموش شده ی انقلاب اسلامی ☸ 🔶 با حضورتان از کانال حمایت کنید 🌹 🔰🔰🔰 @daheye5 # پُست ۱۳۸۳
🔶🔹🔶 ➖ شکم خالی هیچ چیز ندارد! # 💬 دکتر علی شریعتی: 🔹 اسلام برخلاف مذاهب دیگر که توجیه کننده ی فقر زندگی اجتماعی هستند، بزرگترین آموزش یافته ی مکتبش «ابوذر» است که می گوید: "وقتی وارد خانه ای می شود، از در دیگر خارج می شود" و یا پیامبرش که بنیانگذار مکتبی است که ما به آن معتقدیم می گوید: "من لا معاش له لا معاد له" کسی که ندارد، هم نخواهد داشت، گویی پرودُن حرف می زند! درست برخلاف برداشتی که اکنون از این مذهب می کنند و می گویند: "کسی که به فقر و بدبختی دچار است، قلبش صاف تر است و شکسته تر، و بیشتر می تواند زمینه ی طلوع الهامات غیبی باشد!" 🔻شکم خالی هیچ چیز ندارد، جامعه ای که دچار کمبود اقتصادی و مادّی است، مسلّماً کمبود معنوی خواهد داشت، آنچه را که به نام اخلاق و مذهب می نامند، در جامعه های فقیر، یک سنّت موهوم انحرافی است، معنویت نیست! 🔸 طرز کار یک «پاپ» را چگونه می توان با طرز کار «علی» مقایسه کرد که وقتی حاکم می شود فرمان می دهد تمام حقوق ها را به هم بریزند و از بیت المال به و اجتماعی و نظامی و سیاسی جامعه اش سه دینار حقوق می دهد و به و همین شخص نیز سه دینار. ⁉️این عمل که حتی تصورش هم مشکل است امروز در کدام نظامی وجود دارد؟ ⁉️کدام جامعه و نظام سوسیالیستی امروز می تواند یک چنین چیزی را بپذیرد؟ 📚 برگرفته از کتاب چه باید کرد - بخش از کجا آغاز_کنیم - صفحات  ۲۹۱ - ۲۹۰ ... 🔷 با حضورتان از کانال حمایت کنید 🌹 🔰🔰🔰 @daheye5 # پُست ۱۳۸۴
🔴🔴🔴 🔸 تز اقتصادی #💬 شهید بهشتی: 🔻استثمار افراد توسط طبقه 《ثروت و قدرت》، از جمله مهم‌ترین نفی کننده‌های است 🔻ما معتقديم  راه عملى مبارزه با اين است كه طى يك برنامۀ چندساله، اولا به هر انسانى كه داراى نيروى كار است، سرمايه و ابزار كار بدهيم تا به دليل اينكه خود، سرمايه و ابزار كار ندارد، اجير و مزدور ديگران نشود(بند ۲ از اصل ۴۳ قانون اساسى) ، چه كاسب باشد، چه آهنگر، چه كفاش، چه بافنده يا ريسده. 🔻 به دوهزار نفر سرمايه می دهيم با هم بروند براساس شركت تعاونى، يك كارخانۀ اتومبيل‌سازى به وجود بياورند و هيچكس نشوند. 🔻 تا اگر كسى خودش هم سرمايه دارد، بداند با كارگرى سروكار دارد كه مجبور نيست مزدور آن سرمايه دار باشد. اگر سهم عادلانه‌ای از سود و درآمد را به او بدهد، می‌ايستد، و الا می ‏رود از سرمايه می‌گيرد. 🔻 هم در كسب و كار تأمين شود و هم استثمار ريشه كن شود. اين يك تز جديد است.[...] 🔻 تز اقتصادى ما و موضع اقتصادى ما نفى زمينه‌هاى و است؛ ولى با حفظ هر چه بيشتر محيط كار. 📚 مبانی نظری قانون اساسی ☸ آرشیو سخنان کمتر شنیده شده ی بزرگان انقلاب در کانال 🔹دهه پنجم🔹 برای # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمان های فراموش شده ی انقلاب اسلامی ☸ 🔶 با حضورتان از کانال حمایت کنید 🌹 🔰🔰🔰 @daheye5 # پُست ۱۳۸۵
🍂🍁🍂🍁🍂🍁 🔹شهید زین ‏الدین، آن‏قدر خاکی و بی ‏آلایش بود که بسیاری از اوقات، او را به عنوان فرمانده نمی ‏شناختند. لباس‏های ساده بسیجی، و تواضع بسیار، از ویژگی‏های بارز اخلاقی او بود. 🔸یکی از بسیجیان در این باره می‏ گوید : یک روز که برای نماز جماعت به حسینیه لشگر رفته بودم، پس از نمازظهر اعلام کردند که از سخن‏رانی برادر مهدی زین ‏الدین فرمانده لشگر استفاده می‏کنیم. من هنوز ایشان را نمی‏شناختم با خود گفتم که فرمانده لشگر حتما با تشریفات خاصی می‏ آید. در افکار خود بودم که ناگاه یک نفر از کنار من بلند شد و به راه افتاد و پشت تریبون قرار گرفت و مشغول صحبت شد. خیلی تعجب کردم؛ چون او تا چند لحظه قبل در کنار من نشسته بود و کسی هم همراهش نبود. صحبت ایشان که تمام شد، دوباره در کنار من نشست. این‏جا بود که شهید زین ‏الدین را شناختم . 🌷 ... 🔷 کانال را به دوستانتان معرفی کنید 🌹 🔰🔰🔰 @daheye5 # پُست ۱۳۸۶