💠💠💠
‼️ چقدر [غربی ها] ما را تحقیر کرده اند...! ‼️
#💬 دکتر علی شریعتی:
🔹🔸...مگر ما را، ما دنیای سومی ها، ما شرقی ها، ما مسلمان ها را چه کار کردند ؟
🔸🔹اول مذهبمان، زبانمان، ادبیاتمان، فکرمان، گذشته مان، تاریخمان و اصلاً نژادمان را و همه چیزمان را چنان تحقیر کردند، و ما را به قدری آدم های «دست دوم» حساب کردند، که ما نشستیم خودمان، خودمان را مسخره کردیم !
و در عوض، خودشان را آنقدر برتر و بالاتر و عزیزتر نشان دادند، به ما باوراندند، که ما تمام تلاش و دعوت و آرزو و مبارزه مان برای «نوکری فرنگ» شد، تا اینکه ادای آنها را در بیاوریم، شبیه به آنها حرکت کنیم، حرف بزنیم، راه برویم...!»
📚 برگرفته از کتاب چه باید کرد - بخش خودآگاهی و استحمار - صفحه ۲۰۶
💢 # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمانهای فراموش شده ی انقلاب اسلامی در کانال 🔻دهه پنجم🔺 💢
🔶 با حضورتان از کانال #دهه_پنجم حمایت کنید 🌹
🔰🔰🔰
@daheye5
# پُست ۱۳۹۷
✴️✴️✴️
#💬 شهید مطهری:
🔹🔸شخصی آمد خدمت امیرالمؤمنین علی علیه السلام؛ لبخندی زد، عرض کرد: «یا امیرَالمؤمنین! انّی احِبُّک» من تو را دوست دارم. فرمود: وَلکنّی ابْغِضُک اما من تو را دشمن دارم! (نفرمود دروغ میگویی، چون راست میگفت، دوست هم داشت.)
🔸🔹گفت: چرا؟ فرمود: برای فلان کارَت. فلانکس احتیاج داشت به تعلیم قرآن و بر تو واجب بود که آن را به او یاد بدهی، از او پول گرفتی.
🔹🔸بنابراین هیچ منافاتی نیست که ما علی(ع) را دوست داشته باشیم اما عمل ما طوری باشد که علی(ع) ما را دشمن داشته باشد.
📚 آشنایی با قرآن - جلد ۳ - صفحه ۱۲۹
☸ آرشیو سخنان کمتر شنیده شده ی بزرگان انقلاب در کانال 🔸دهه پنجم🔸 برای # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمانهای فراموش شده ی انقلاب اسلامی ☸
🔷 با حضورتان از کانال #دهه_پنجم حمایت کنید 🌹
🔰🔰🔰
@daheye5
# پُست ۱۳۹۸
6.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍁🍂🍁🍂🍁🍂
🎥⭕️ شهید سید مرتضی آوینی :
♦️سربازان امام زمان از هیچ چیز جز گناهان خویش نمیترسند...
#شهدا_را_یاد_کنیم_با_ذکر_صلوات🌷
#عاقبت_بخیر
#شهید
#نشر_دهید_لطفا...
🔶 با حضورتان از کانال #دهه_پنجم حمایت کنید 🌹
🔰🔰🔰
@daheye5
# پُست ۱۳۹۹
⚠️⚠️⚠️
◀️#کیسه_ملت
#💬 شهید مظلوم دکتر بهشتی:
🔻 قرار بر اين بود كه پس از پيروزى ملت هر چه در كيسه ملت است، همه ملت بگيرد و خرج كند. قرار بر اين بود كه وقتى پيروز مى شويم هر چه در اين مملكت هست سر يک سفره گسترده بگذاريم و همه ملت دور سفره بنشيند و مصرف كند. اين كار نشد...
📚 برگرفته از کتاب ولايت، رهبري، روحانيت - صفحه ۳۴۹
☸ آرشیو سخنان کمتر شنیده شده ی بزرگان انقلاب در کانال 🔸دهه پنجم🔸 برای # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمانهای فراموش شده ی انقلاب اسلامی ☸
🔷 با حضورتان از کانال #دهه_پنجم حمایت کنید 🌹
🔰🔰🔰
@daheye5
# پُست ۱۴۰۰
6.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
2.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍁🍂🍁🍂🍁🍂
🎥⭕️ وقتی داری خیانت می کنی حواست باشد به اینها داری خیانت می کنی!
💢#تلنگر!!!💢
#مدیران_و_مسئولان_مراقب_باشید_به_خون_شهدا_خیانت_نکنید
#خون_شهدا_خائنین_را_رسوا_خواهد_نمود
#لطفا_نشر_دهید...
🔷 با حضورتان از کانال #دهه_پنجم حمایت کنید 🌹
🔰🔰🔰
@daheye5
# پُست ۱۴۰۲
2.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🔴🔴
# امام خمینی ره :
🔻از آقای بنی صدر میخواهم که مابین قبل از ریاست جمهور و بعد از ریاست جمهور در اخلاق روحی شان تفاوتی نباشد. #تفاوت_بودن_دلیل_بر_ضعف_نفس_است!
☸ آرشیو سخنان کمتر شنیده شده ی بزرگان انقلاب در کانال 🔹دهه پنجم🔹 برای # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمان های فراموش شده ی انقلاب اسلامی ☸
🔶 با حضورتان از کانال #دهه_پنجم حمایت کنید 🌹
🔰🔰🔰
@daheye5
# پُست ۱۴۰۳
🔶🔹🔶
‼️ مسئولیت انسان در قبال تغییر جامعه خود ‼️
#💬 دکتر علی شریعتی:
🔹🔸 اگر تنها و تنها صبر کنیم که نظام اقتصادیمان عوض شود تا خودمان عوض بشویم، باز چیزی است که انسان در آن، جا ندارد. انسان، در هر شکلی از مرحله ی تاریخی که دارد، در برابر جامعه اش مسئول است که آن جامعه را به بهترین شکلی که در مرحله تحولی و تاریخی وجود دارد و معتقد است، براند و منتطر مراحل جبری نشود. و اینجاست که مسئولیت در انسان و در روشنفکر پدید می آید.
🔸🔹 اما این مسئولیت به عنوان چیزی ذهنی، هوایی و خیالی نباید باشد، که خیال کنیم انسان هرطور تصمیم بگیرد، فکر کند و اعتقاد داشته باشد، جامعه را در هر شرایطی، می تواند به همان شکل بسازد. جامعه خمیری در دست روشنفکر نیست که به هر شکلی که بخواهد در بیاورد. جامعه نظام علمی و اجتماعی جبری خاصی دارد و انسان به عنوان یک انسان آگاه و دارای اختیار و علم و به عنوان یک علت، وارد علل جبری تاریخی اش می شود و جامعه را عوض می کند.
🔹🔸 پس نظام علمی جبری جامعه از یک طرف و تفکر انسان آگاه و آزاد و دارای اراده از طرف دیگر; و از بازی این دو، جامعه تغییر پیدا می کند و وضع تغییر پیدا می کند و تاریخ از مرحله ای به مرحله ی دیگر می پرد. این است که گاه عامل فکر و گاه عامل زندگی مادی و اجتماعی انسان را تغییر می دهد و نظام را تغییر می دهد.
📚 برگرفته از کتاب ویژگی های قرون جدید - بخش ریشه_های اقتصادی رنسانس - صفحات ۱۰۰ - ۱۰۱
☸ # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمانهای فراموش شده ی انقلاب اسلامی در کانال 🔻دهه پنجم🔺 ☸
🔷 با حضورتان از کانال #دهه_پنجم حمایت کنید 🌹
🔰🔰🔰
@daheye5
# پُست ۱۴۰۴
🍁🍂🍁🍂🍁🍂
#💬 مادر شهید کاوه : شبی از شبهای تحصیل، نشسته بود در اتاقش به انجام تکالیف. رفتم برای شام صدایش کنم. گفت: «گیر کردهام در حل ۲ تا مسئله ریاضی. معلم، توپ چهلتکه جایزه گذاشته برایش. اگر اجازه بدهی، تا این ۲ مسئله را حل نکنم شام بیشام!» بیخیالش شدم تا به درسش برسد.
یک ساعت بعد، دوباره رفتم اتاقش. دیدم هنوز مشغول است. صدایش کردم؛ متوجه نشد! گرم کاری میشد، چنان دل میداد که تا تکانش نمیدادی، ملتفت سر و صدای اطرافیان نمیشد. دوباره یک ساعت بعد صدایش کردم، افاقه نکرد. نیم ساعت بعد به حاج آقا گفتم: «شما برو صدایش کن بلکه آمد شامش را خورد!» حاجی نرفته برگشت و دیدم با یک پتو دارد میرود اتاق محمود!
صبح برای نماز از خواب بلندش کردم؛ «شام که نخوردی! لااقل بگو بدانم مسئلهها را حل کردی یا نه؟» خندید و گفت: «حل کردم، آن هم چه جور! برای هر ۲ مسئله، از ۳ طریق به جواب رسیدم!» محمود عاشق فوتبال بود. توپ چهلتکه هم خیلی دوست داشت! ظهر از مدرسه برگشت خانه. گفتم: «پس جایزهات کو؟» از جواب طفره رفت! تا اینجا را حالا شما داشته باشید.
۴۰ روز، فوق فوقش ۵۰ روز از شهادت محمود گذشته بود که زنگ خانه به صدا در آمد. حاجی رفت در را باز کرد. عاقله مردی پشت در بود؛ «من دبیر ریاضی محمود بودم. کلی هم گشتم تا خانه شما را پیدا کنم». حاجی دعوتش کرد بیاید تو، «نه» آورد؛ «قصد مزاحمت ندارم!» و بعد ادامه داد؛ «من سه سال دبیر ریاضی محمودتان بودم. این را سال آخر فهمیدم که محمود، مسائل ریاضی را خودش حل میکرد اما صبح، زودتر میآمد کلاس، حل مسئله را هر بار به یکی از دانشآموزان که عمدتا هم از قشر پایین بودند یاد میداد و جایزه هم اغلب به همان دانشآموز میرسید، چون محمود از چند راه به جواب میرسید. من به طریقی سال سومی که دبیر ریاضی محمود بودم متوجه ماجرا شدم. از قبل هم البته برایم بسیار عجیب بود؛ «چرا محمود که همیشه ریاضی را ۲۰ میگیرد، هیچ وقت برنده این جوایز نمیشود؟!» کشیدمش کنار؛ «امروز از فلانی شنیدم این مسئله را تو حل کردهای!» اول بنا کرد طفره رفتن، بعد قبول کرد!
«چرا؟»
جواب داد: «همین فلانی، اولا یک مسئله ریاضی را یاد گرفته از چند راه حل کند. این کار بدی است آقا معلم؟ ثانیا جایزه کتانی بود و من خودم کتانی دارم. آیا بهتر نبود این کتانی برسد دست این دوستمان که کتانیاش از چند جا پاره شده؟» من آنجا فهمیدم چه روح بلندی دارد این محمود شما. خواستم موضوع را با مدیر مدرسه درمیان بگذارم تا از کاوه، سر صف صبحگاه، تقدیر شود. قسمم داد؛ «اگر برای کس دیگری این موضوع را لو بدهید، دیگر این مدرسه نمیآیم»
#شهدا_را_یاد_کنیم_با_ذکر_صلوات 🌷
#شهید_محمود_کاوه
#درس_اخلاق
#عاقبت_بخیر
#شهید
#نشر_دهید_لطفا...
🔶 با حضورتان از کانال #دهه_پنجم حمایت کنید 🌹
🔰🔰🔰
@daheye5
# پُست ۱۴۰۵
1.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶🔸🔶
#💬 شهید بهشتی:
🔻تو پدر و مادر میخواهی بچهات را #مجبور کنی مومن باشد؟ بیایید تصمیم بگیریم بچههایمان آدم باشند، یعنی «آگاه» و «مختار» باشند.
☸ آرشیو سخنان کمتر شنیده شده ی بزرگان انقلاب در کانال 🔸دهه پنجم🔸 برای # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمان های فراموش شده ی انقلاب اسلامی ☸
🔷 با حضورتان از کانال #دهه_پنجم حمایت کنید 🌹
🔰🔰🔰
@daheye5
# پُست ۱۴۰۶
💠💠💠
#💬 امام موسی صدر:
🔹مشکل اينجاست که آدمي براي هر شخصي پيمانه و ترازويي قرار ميدهد. کار خويش را با ترازويي ميکشد و پيمانه ميکند و کار دوستان و نزديکان و خويشان خود را با ترازويي ديگر.
🔸همينطور کار افراد بيطرف يا دشمنان را با ترازوي ديگري ميسنجد. اينجاست که توازن بر هم ميخورد و آدمي از حق دور ميشود.
🔹در حالي که انسان بايد همه چيز را با يک معيار بسنجد.
🔸حق يکي است، عدل نيز يکي است و نبايد در برابر دوست يا دشمن تفاوتي بکند و ميان خود و ديگران نيز تفاوتي نميکند.
📚 حدیث سحرگاهان - صفحه ۱۳۶
#لطفا_نشر_دهید...
🔶 با حضورتان از کانال #دهه_پنجم حمایت کنید 🌹
🔰🔰🔰
@daheye5
# پُست ۱۴۰۷
12.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍁🍂🍁🍂🍁🍂
🎥⭕️ شهید آوینی، سید شهیدان اهل قلم :
#مرگ_آگاهی
#شهدا_را_یاد_کنیم_با_ذکر_صلوات 🌷
#لطفا_نشر_دهید...
🔷 با حضورتان از کانال #دهه_پنجم حمایت کنید 🌹
🔰🔰🔰
@daheye5
# پُست ۱۴۰۸