_هذه_روايتنا_لماذا_طوفان_الأقصى.pdf
حجم:
12.51M
حماس بعد از عملیات هفتم اکتبر این جزوه را به چند زبان منتشر کرد، تا به برخی از شایعات، شبهات و پرسشها پاسخ دهد. این جزوه هجده صفحه ای با نام (هذه روايتنا.. لماذا طوفان الأقصى) منتشر شده است.
📍https://eitaa.com/danamha
ولا يخفى أن المعاصرة تستر فضل الفضلاء عن غالب الناس إلا من صفى الله سريرته من الحسد
📍https://eitaa.com/danamha/689
📌 سخنان ابن حميد حنبلی نویسنده کتاب (السحب الوابلة على ضرائح الحنابلة) درباره محمد بن عبدالوهاب
گرچه ابن حمید حنبلی ترجمه و عنوان مستقلی برای محمد بن عبدالوهاب قرار نداده لکن در ذیل برخی از اسامی و تراجم اشارات مهم و راهگشایی درباره محمد بن عبدالوهاب و دعوت او داشته است. ابن حمید محمد بن عبدالوهاب را از اهل سنت نمی داند، او محمد بن عبدالوهاب را جاهل، میتدع و خارجی (خوارج) می داند، برای همین نام او را در فهرست اسامی عالمان و مفتیان حنبلی قرار نداده است.
عبارت اول:
این حمید حنبلی وقتی درباره عبدالوهاب (پدر موسس وهابیت) سخن می گوید به محمد بن عبدالوهاب اشاره می کند و می نویسد:
(وهو والد محمد صاحب الدعوة التي انتشر شررها في الآفاق)
عبارت دوم:
(وأخبرني بعض من لقيته عن بعض أهل العلم عمن عاصر الشيخ عبد الوهاب هذا أنه كان غضبان على ولده محمد لكونه لم يرض أن يشتغل بالفقه كأسلافه وأهل جهته ويتفرس فيه أن يحدث منه أمر، فكان يقول للناس يا ما ترون من محمد من الشر فقدر الله أن صار ما صار)
عبارت سوم:
(وكذلك ابنه سليمان أخو الشيخ محمد كان منافيًا له في دعوته ورد عليه ردا جيدا بالآيات والآثار لكون المردود عليه لا يقبل سواهما ولا يلتفت إلى كلام عالم متقدما أو متأخرا كائنا من كان غير الشيخ تقي الدين بن تيمية وتلميذه ابن القيم فإنه يرى كلامهما نصّا لا يقبل التأويل ويصول به على الناس وإن كان كلامهما على غير ما يفهم، وسمى الشيخ سليمان رده على أخيه (فصل الخطاب في الرد على محمّد بن عبد الوهاب)،وسلمه الله من شره ومكره مع تلك الصولة الهائلة التي أرعبت الأباعد، فإنه كان إذا باينه أحد ورد عليه ولم يقدر على قتله مجاهرة يرسل إليه من يغتاله في فراشه أو في السوق ليلا لقوله بتكفير من خالفه واستحلاله قتله)
🔻https://eitaa.com/danamha
6.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چه جوابی دارند؟!!
🔻https://eitaa.com/danamha
بخش عمده ای از ادراک ما وابسته به کلیشه هاست
کلیشه ها ما را وادار به تعمیمهای شتابزده می کند
و سرانجام ماییم و مشتی حرفهای مشهور نادرست.
🔻https://eitaa.com/danamha
چه تمایز اخلاقی ای بین کشتن و مانع نشدن از مرگ کسی هست وقتی می توانستیم با اندک هزینه یا زحمتی زندگی او را نجات دهیم؟!!
🔻https://eitaa.com/danamha
در ایران مسلمان، شناخت جریانها همپای نیازها، تحولات، حقایق و مسائل مسلمانان ایرانی، پیش نرفته و این بدخوانی به سنتی رایج مبدل شده. ادراک و شناخت ما از جریانهای مسلمان، بدون آنکه بخواهیم بیاندیشیم و انتخاب کنیم در چارچوبی خاص رخ می دهد که نسبتی با مصالح و نیازهای ما ندارد.
🔻https://eitaa.com/danamha
عجیب نیست که مقاصد و منافع کافران حربی را مقاصد خود بپنداریم و تمام قد از آن دفاع کنیم!!
🔻https://eitaa.com/danamha
عجیب نیست که عده ای دم از همراهی با ولایت فقیه می زنند در عین حال در مدت 240 روز از سپری شدن جنگ غزه هنوز سخن واضح و شفافی در لزوم حمایت از غزه و مخالفت با اسرائیل نزده اند!!
🔻https://eitaa.com/danamha
Extracted pages from سراج 44.pdf
حجم:
131.4K
📍نقشه فکری و شبکه معانی ابداعی وهابیت از توحید و شرک
محمد بن عبدالوهاب و پیروانش به هیچ وجه احساس نمی کنند که چیزی گم کرده انـد. آنها از همان روزهای اول، نقشه ای کاملا خاص از مفاهیم و مسائل توحید و شرک ربوبی و الوهی ترسیم کردند و شبکه ای از معانی را ساختند که در نظرشان تمامی نیازهایشان را در تکفیر مسلمانان به بهانه های واهی تامین می کند. بـدین ترتیـب افکـار و آرای وهابیـت حول تفسیری خاص از توحید و شرک ربوبی و الوهی مـی گـردد. محمـد بـن عبـدالوهاب اولین بار این حرفها را در کتـاب التوحیـد نوشـت بعـدها آن را در قالـب پـاره نوشـته هـای دیگری مانند کشف الشبهات و قواعد اربع و نواقض الاسلام تکرار کرد لذا اساس نوشـته های محمد بن عبدالوهاب جز تکرار همان ایده نادرست درباب توحید وشرک چیز دیگری نیست.
📚یادداشت سردبیر
📚 مجله سراج منیر، شماره44، سال یازدهم، زمستان 1400ش، صفحات7و8،
🔻https://eitaa.com/danamha