36.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️آنونسِ فیلم مستند ققنوسها
▫️با موضوع: بررسی جلوه های ویژه ی میدانی سینِمای ایران
▫️تهیه کننده و کارگردان: هادی نادری
#استاد_هادی_نادری
دانش، نیاز هر خانواده سالم 👇🏻
🔸👉🏻 @daneshdustan
┄┅┅❅🌸🌺🌸❅┅┅┄
۲۷ اسفند ۱۴۰۱
▫️مسئولین فرهنگی، زمینه حمایتی ضرورت های جامعه را نمیشناسند!
▫️ مصاحبه اختصاصی روزنامه صبا
با استاد هادی نادری
#استاد_هادی_نادری
دانش، نیاز هر خانواده سالم 👇🏻
🔸👉🏻 @daneshdustan
┄┅┅❅🌸🌺🌸❅┅┅┄
۲۷ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️بخشهایی از مصاحبه با هادی نادری؛
برگزیده چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلمِ امام رضا علیه السلام در شبکه ی یکِ سیما
#استاد_هادی_نادری
دانش، نیاز هر خانواده سالم 👇🏻
🔸👉🏻 @daneshdustan
┄┅┅❅🌸🌺🌸❅┅┅┄
۲۷ اسفند ۱۴۰۱
▫️معرکه
برای ضبطِ آخرین سکانسِ
فیلم مستند بلندِ معرکه، باید به شرقی ترین منقطه ی استان مازندران، شهرِ گلوگاه سفر میکردیم تا بتوانیم عجیب ترین قبرستان ایران را ببینیم؛
بعد از طیِ مسافتی نسبتا زیاد به همراه محمدرضا بیژنی عزیز و شخصیت اصلیِ فیلم، محمد الهی، (پهلوان شیرازی) به قبرستانِ مورد نظر رسیدیم ؛
قبرستانی که با سنگ های عمودیِ خاکستری و حکّاکی های عجیب و غریب، عنوانِ اولین قبرستانِ مسلمانان ایران را با خود یدک میکشد.
بنا بر روایات، در روستای سفیدچاه، رسم بوده است که سنگ قبرِ مردگان را بر اساسِ شغلِ آنها حکّاکی می کردند، اما بعد از مرگِ آخرین بازمانده ی سنگتراشان و حکّاکانِ مصیبمحله، عمر حکّاکی روی سنگها هم به پایان رسیده و درگذشتگانِ جدید روستا، با سنگ های امروزی دفن می شوند.
در این قبرستان، قبرهایی با قدمتِ بیش از ۱۲۰۰ سال با نقشهایی عجیب روی سنگهایش وجود دارد که
قبر مَلک بادله حاکم شمال، یکی از این قبر هاست.
بنا بر روایات، ابراهیم، منصور و عبدالرحمن سه فرزند امام موسیابن جعفر(ع) و چندین تن از سادات مرعشی که روزگاری در آمل حکومت میکردند در سفیدچاه مدفون شدهاند.
ضریح چوبی امامزاده که با گنبد نقرهگونش در دل این دره زیبا میدرخشد بنا بر نوشتهی کندهکاری شدهاش ۸۴۰ سال قدمت دارد.
سفیدچاه که به روایتِ قبر ِحاج جرجیسِ سفیدجايی، سفیدجا و در روایتهای دیگر، اِسپ ِچاه، اِسپِ تن و روبار نامیده شده، در درّهای میانِ کوههای هزارجریب از رشتهکوهِ همیشه باشکوهِ البرز، در بهشهرِ مازندران واقع است؛ جایی که مهربانیِ اجدادم را در آغوشِ خاکش پذیرفته است.
ادامه دارد ...
۲۷ اسفند ۱۴۰۱
در توضیح بیشتر باید بگویم اهالی حدودِ ۴۴ روستا که مرکزش"سفیدچاه" است معتقدند، خاکِ سفیدچاه، مانند خاکِ وادی السلام است و جسد را تا سالها سالم نگه میدارد.
اگر چه این روزها کمتر کسی به سنگهای فرو رفته در خاکِ این قبرستان اعتنا میکند، اما با کمی تأمل، یادآورِ کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ الَینا تُرجَعون است.
#استاد_هادی_نادری
دانش، نیاز هر خانواده سالم 👇🏻
🔸👉🏻 @daneshdustan
┄┅┅❅🌸🌺🌸❅┅┅┄
۲۷ اسفند ۱۴۰۱
۲۷ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️آنونس فیلمِ مستند زخم،
▫️تهیه کننده و کارگردان : هادی نادری
▫️با موضوعِ بررسی تاتو و پیرسینگ در ایران
۱۳۸۸
#استاد_هادی_نادری
دانش، نیاز هر خانواده سالم 👇🏻
🔸👉🏻 @daneshdustan
┄┅┅❅🌸🌺🌸❅┅┅┄
۲۷ اسفند ۱۴۰۱
▫️آنچه ما را به نابودی می کشاند،
کسانی هستند که برای انجام دادنِ کاری که ذاتاً اشتباه است، صادقانه، متعهِّدانه و با تمامِ وجود تلاش می کنند!
#استاد_هادی_نادری
دانش، نیاز هر خانواده سالم 👇🏻
🔸👉🏻 @daneshdustan
┄┅┅❅🌸🌺🌸❅┅┅┄
۲۷ اسفند ۱۴۰۱
۲۷ اسفند ۱۴۰۱
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️آنونسِ فیلم مستند شُکر و شکایت
▫️نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: هادی نادری
▫️در جریانِ عملیاتِ اشتباهِ همشکل سازیِ قبورِ شهدا، قبرِ نمادین شهیدِ مفقودالأثر ( حسین شُکرَویان ) در قطعه ی شهدای آرامگاه معتمدی شهرِ بابل، تخریب شد، لکن به دلیلِ بی توجّهیِ مسئولینِ بنیاد شهیدِ استان مازندران و خصوصا شهر بابل، و با وجودِ همه ی پیگیری ها، بازسازی نشد ! ...
فیلم مستندِ ( شُکر و شکایت ) اشاره ایست کوتاه، به رنج و صبرِ خانواده ی محترم این شهیدِ جاویدالأثر و روایتی محض از ( شُکر از خالق و شکایت از مخلوق )
#استاد_هادی_نادری
دانش، نیاز هر خانواده سالم 👇🏻
🔸👉🏻 @daneshdustan
┄┅┅❅🌸🌺🌸❅┅┅┄
۲۸ اسفند ۱۴۰۱
با ( ابوالفضل جلیلیِ ) یه آدم خاص و دوست داشتنی !
ابوالفضل جلیلی (زاده ۱۳۳۶ در ساوه) کارگردان، فیلمنامهنویس و تدوینگر ایرانی است.
اکثر فیلمهای وی توسط جشنوارههای بینالمللی تحسین شدهاست و همچنین در ایران مورد سانسور قرار گرفته یا نمایش داده نشدهاست. فیلمهای او، غیرتجاری هستند و معمولاً به مسائل اجتماعی، بهویژه مسائل مربوط به نوجوانان میپردازند.
جلیلی نخستین فیلم آماتوری خود را در ۱۶ سالگی ساخت.
وی در میانه دهه پنجاه، تحصیلات خود در رشته کارگردانی و بازیگری در دانشکده هنرهای دراماتیک را ناتمام گذاشت. از سال ۱۳۵۲ فعالیت در سینمای آزاد را آغاز کرد. جلیلی از سال ۱۳۵۹ با ساختنِ فیلم مستند کارش را در تلویزیون آغاز کرد و نخستین فیلم سینمایی خود را با نام میلاد، در سال ۱۳۶۲ نویسندگی و کارگردانی کرد.
او در جشنواره فیلم ونیز با تام هنکس هم صحبت شد ولی او تام هنکس را نمیشناخت. او بارها اعلام کردهاست که در زندگی خود بیش از ۱۰۰ فیلم ندیدهاست.
او هماکنون به تناوب در ایران و فرانسه به سر میبرد.
ادامه دارد ...
#استاد_هادی_نادری
دانش، نیاز هر خانواده سالم 👇🏻
🔸👉🏻 @daneshdustan
┄┅┅❅🌸🌺🌸❅┅┅┄
۲۸ اسفند ۱۴۰۱
ادامه ...
جلیلی، با فیلم گال در سال ۱۳۶۷ گام بلندی به جلو برداشت. موضوع فیلم دربارهٔ زندگی نوجوانان بزهکار در دارالتأدیب بود که در آن سال و زمانه مشابه آن در سینما ساخته نشده بود. او این فیلمها و فیلمهای بعدیاش را با کودکان و نوجوانان و بازیگران غیرحرفهای ساخت و به همین لحاظ قائل به برقراری رابطه عمیق با نابازیگران است تا بتواند استعدادهای نهفته آنها را در موقع فیلمبرداری کشف کند. جلیلی پس از گال فیلم رقص خاک را در سال ۱۳۷۰ در شرایطی ساخت که سینمای ایران تحت تأثیر موفقیتهای بینالمللی فیلم دونده اثر امیر نادری بود. بدین سان جلیلی با رقص خاک در مسیری گام نهاد که او را به جشنوارههای خارجی رساند و مورد تحسین قرار گرفت. وی در سال ۱۳۷۲ دت یعنی دختر را ساخت که برای آن برنده اوسلای طلایی و نامزد شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز ۱۹۹۵ شد که نامزدی او برای بار دوم بعد از فیلم یک داستان واقعی بود. همچنین جلیلی برای رقص خاک برنده پلنگ نقرهای و نامزد یوزپلنگ طلایی جشنواره بینالمللی فیلم لوکارنو ۱۹۹۸ شد و جایزه فیپرشی جشنواره فیلم لندن و جایزه بهترین فیلم آسیایی جشنواره بینالمللی فیلم توکیو را از آن خود کرد. دان اثر بعدی باز هم در مورد زندگی نوجوانان بود که برای این فیلم نامزد صدف زرین و برنده جایزه همبستگی جشنواره فیلم سنسباستین ۱۹۹۸ شد. قصههای کیش فیلمی چند اپیزودی به کارگردانی محسن مخملباف، ناصر تقوایی و ابوالفضل جلیلی بود که ساخته شد و برای هر سه نامزدی جایزه نخل طلا کن را بهمراه داشت. وی دو سال بعد یعنی در سال ۱۳۷۹ دلبران فیلمی که در رابطه زندگی یک پسر بچه افغان در ایران است را میسازد که میتوان گفت تحسین شدهترین اثر کارنامه جلیلی به همراه رقص خاک محسوب میشود. جلیلی برای دلبران برنده جایزه بالن طلایی جشنواره سه قاره، برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم توکیو فیلمکس و نامزد یوزپلنگ طلایی جشنواره بینالمللی فیلم لوکارنو ۲۰۰۱ شد. ابجد و گل یا پوچ دو فیلمی بعدی وی محسوب میشوند. آخرین فیلم او حافظ محصول سال ۱۳۸۵ که با نگاهی به زندگی حافظ شیرازی ساخته شد. این فیلم در جشنواره فیلم رم برنده جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره شد و قرقاول طلایی جشنواره فیلم کرالا را نیز به دست آورد. در سیامین جشنواره سه قاره در نوامبر ۲۰۰۸ از جلیلی به همراه امیر نادری در بخش ویژه جشنواره تجلیل شد.
دانش، نیاز هر خانواده سالم 👇🏻
🔸👉🏻 @daneshdustan
┄┅┅❅🌸🌺🌸❅┅┅┄
۲۸ اسفند ۱۴۰۱