eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
472 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
💎 #امت_اسلام، #بهترین_امم ⌛️قسمت چهـارم⌛️ 💠قرآن، امت پیامبر را معتدل‌ترین و در نتیجه کامل تر
و ⌛️قسمت پنجم⌛️   ⬅️ختم نبوت و نزول واپسین شریعت که با ظهور پیامبر اسلام تحقق یافت، نخستین نشانه پایان تاریخ به شمار می‌رود؛[۱۰۵_۱۰۶] ⬅️ لذا مفسران، مقصود از نشانه‌های قیامت را در آیه ذیل، بعثت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم دانسته‌اند که نسبت به عمر جهان، فاصله بسیار کمی تا قیامت دارد: [۱۰۷_۱۰۸] «فهل ینظرون الا الساعة ان تاتیهم بغته فقد جاء اشراطها». [۱۰۹]  ⬅️در آخرالزمان وقایع فراوان دیگری نیز پیش بینی شده که بیشتر به دوره پایانی آن (مقارن با ظهور مهدی) مربوط می‌شود.   ⬅️پیش از ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف جو حاکم بر جهان؛ جو ستم، گناه و فساد خواهد بود. «اقترب للناس حسابهم و هم فی غفلة معرضون». [۱۱۰]  در این آیه، مردم آخرالزمان به غفلت و اعراض از خداوند متصف شده‌اند.[۱۱۱_۱۱۲] ⬅️در روایات نیز منظور از اشراط الساعة که در آیه ۱۸سوره محمد به آن اشاره شده، رواج بیش از حد کفر، فسق و ظلم دانسته و موارد متعددی از آن بر شمرده شده است.[۱۱۳_۱۱۴_۱۱۵] 📚پی نوشت ها     ۱۰۵.نیسابوری، غرائب القران ورغائب الفرقان، ج۱، ص۴۰۴.     ۱۰۶. نیسابوری، غرائب القران ورغائب الفرقان، ج۵، ص۴۶۳.     ۱۰۷. طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان، ج۹، ص۱۷۰.     ۱۰۸.قرطبی، محمد بن احمد، الجامع لاحکام القرآن، ج۱۶، ص۲۴۰.     ۱۰۹. محمد/سوره۴۷، آیه۱۸.     ۱۱۰. انبیاء/سوره۲۱، آیه۱.     ۱۱۱. فخررازی، محمد بن عمر، التفسیر الکبیر، ج۲۲، ص۱۱۸.     ۱۱۲. ابن عاشور، التحریر و التنویر، ج۱۷، ص۹.     ۱۱۳. محمد/سوره۴۷، آیه۱۸.     ۱۱۴. قمی، علی بن إبراهیم، تفسیر القمی، ج۲، ص۲۷۹-۲۸۲.     ۱۱۵.عروسی حویزی، عبدعلی بن جمعه، نورالثقلین، ج۳، ص۴۱۲.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اعتراف بازیگر زمان پهلوی: زن ها را بیشتر برهنه می کردند تا مردها بیشتر بیان سینما ما حق انتخاب نداشتیم. اگر از زن ها سواستفاده می کردند ولی هیچ قانونی از ما حمایت نمی کرد... ❌ همین الان هم سینمای کشور یک‌سینمای مبتزل هست ... شوخی های جنسی و تحریک مردان به وسیله آرایش زنان بازیگر.... و هزار مورد دیگر که شما از من بهتر می دانید ... متاسفانه زنان تبدیل به ابزار برای کسب درآمد شده اند ... ➖➖➖➖
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
🔴 #یهودیان و #بهائیان مخفی در اندیشه حضرت #امام (ره] 📌 «می‌گویند یک یهودی در همدان مسلمان شده بود.
🔸علاوه بر گفتار فوق، امام خمینی (ره) در موارد دیگر نیز به پدیده و پیوند آن با توجه کرده و در این زمینه هشدار داده‌اند. برای مثال، حدود پنج ماه پیش از قتل حسنعلی منصور و صعود به صدارت، که به یک خانواده سرشناس تعلق داشت، درباره‌ی صهیونیسم در و پیشینه‌ی بابی – بهائی و خطر نفوذ بهائیان مخفی در دستگاه‌های دولتی فرمودند: 🔶 «این عمّال در ایران هرجا انگشت می‌گذاری می‌بینی که یکی از این‌هاست. مراکز حساس، مراکز خطرناک، والله مراکز خطرناک برای تاج این آقا. ملتفت نیستند این‌ها. این‌ها آن‌ها بودند که در شمیران توطئه کردند ناصرالدین‌شاه را بکشند [و] مملکت ایران را قبضه کنند. شما تاریخ نگاه کنید. تاریخ که می‌دانید. در نیاوران توطئه کردند. در نیاوران چند نفر رفتند ناصرالدین‌شاه را ترور کنند و یک عده هم در تهران بودند که حکومت را قبضه کنند. اینها حکومت را از خودشان می‌دانند. این‌ها در کتاب‌های‌شان نوشته‌اند، در مقالات‌شان نوشته‌اند حکومت مال ماست، باید ما یک سلطنت جدیدی به‌وجود بیاوریم، یک حکومت جدیدی به‌وجود بیاوریم، حکومت عدل… آقا بترسید از این‌ها. یک جانورهایی‌اند این‌ها». 📚[صحیفه امام خمینی (ره)، ج1، ص۳۷۳–۳۹۵]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅دومینوی «ضد ولایت فقیه تراشی» ) (بخش اول) 🔰اختصاصی شبکه اجتهاد: ولایت فقیه، از معارف حقه و ارکان اساسی مکتب و جزو مسلمات شیعی عصر غیبت به شمار می‌رود، به گونه‌ای که به اعتقاد عیار فقاهت شیعی، مرحوم صاحب جواهر(ره)، «اگر به عموم ولایت فقیه باور نداشته باشیم، بسیاری از امور مربوط به شیعیان، معطل می‌ماند. شگفت‌آور است که شماری از افراد، در این باره وسوسه می‌کنند. اینان گویا مزه فقه را نچشیده‌اند و تعابیر و معانی و رمز کلمات امامان معصوم(ع) را نفهمیده‌اند».[۱]⁉️ 🔹وارث حقیقی فقاهت جواهری در عصر حاضر و رکن رکین انقلاب اسلامی، مرحوم امام خمینی(ره) نیز ولایت فقیه را امری بدیهی میداند که «صرف تصور اطراف قضیه، منجر به تصدیق آن میشود».[۲] 🔹فقها و علمای شیعی، از «کلینی تا خمینی» و نیز جملگی فقهای مطرح معاصر، بر ولایت فقیه، اتفاق نظر دارند.[۳]⁉️
1⃣در این میان برخی از نویسندگان و پژوهندگان پیرامون فقه و اندیشه سیاسی شیعه، با نگارش مقاله و کتاب و یا با سخنرانی و مصاحبه با این و آن، در صدد القای «مخالفت فقهای شیعه» با اندیشه ولایت فقیه بوده، ولایت فقیه با حدود و گستره فعلی آن را، قرائت منحصر به فرد حضرت امام خمینی(ره) از این مقوله قلمداد می‌کنند.[۴]⁉️ 2⃣🔹این نوع مخالفت‌ها اگر به صورت علمی، منطقی و از سر دغدغه دینی باشد، قطعا بلااشکال بوده، از منظر دینی مورد تحسین و تشویق است، اما آنگاه که چهره و ساختاری سازماندهی شده و در قالب پروژهای مرموز جلوه‌گر شود و به صحنه‌ای برای مقابله و مواجهه با نظام اسلامی بدل شده باشد، که طراحان و سناریونویسان آن با انگیزه خوش‌خدمتی به بیگانگان و یا به دلیل کینه‌ها و حقدهای شخصی، گروهی و حزبی به آن اقدام کرده باشند، نیازمند بررسی و تحلیل دقیق از جنبه‌های مختلف خواهد بود.⁉️
🔹این پدیده وقتی از سوی کسانی اتفاق افتد که پیشتر جزو حامیان و نظریه پرداران نظریه ولایت فقیه بوده‌اند، جلوه‌ای جالب‌تر یافته، هیجانانگیزتر می‌نماید! 🔹حقیقت آن است که برخی از سینه‌چاکان و -به اصطلاح خودشان- نظریه‌پردازان ولایت فقیه، پس از بروز برخی وقایع در زمان حضرت امام(ره)، -که در راس آن وقایع عزل مرحوم منتظری قرار دارد- و نیز برخی اتفاقات پس از رحلت حضرت امام(ره)، بدون هیچ توجیه علمی و ایمانی، سمت‌وسویی دیگر و بر خلاف مشی پیشین خویش اختیار نموده، در کنار مخالفت‌های علمی-عملی با ولایت فقیه، پروژهای را کلید زدند که دستور کار آن، ضعیف جلوه دادن «پرونده پشتیبان» ولایت فقیه و انقلاب اسلامی است. 🔹در این پروژه قرار است تک‌تک فقیهانی که در نظریه ولایت فقیه و انقلاب اسلامی هم‌رأی، همراه و همگام حضرت امام(ره) و پس از آن رهبر معظم انقلاب بوده‌اند، به عنوان مخالف ولایت فقیه و انقلاب اسلامی معرفی گردند.
🔹برخی از فعالین در این پروژه به صورت پنهانی فعالیت خود را انجام می‌دهند، چنانکه اخیراً دادستان کل کشور، گوشه‌ای از فعالیت این گروه را رسانه‌ای نمود.[۵] برخی از ایشان اما ابایی از فعالیت علنی در این زمینه ندارند. 🔹به عنوان مثال از شاگردان مرحوم منتظری، از جمله کسانی است که پس از عزل منتظری، با تمام قوا به مخالفت با ولایت فقیه پرداخت و در آثار خود تلاش کرد اصل نظریه ولایت فقیه را به چالش بکشد و در کنار آن قلم‌فرسایی فراوانی برای ضربه زدن به مصداق ولی فقیه در عصر حاضر نمود.
🔹#کدیور در کتاب‌هایی همچون سیاست‌نامه خراسانی و نیز نظریه‌های دولت در فقه شیعه و برخی دیگر از مقالات و نوشته‌های خود، تلاش نمود چنین وانمود کند که در طول تاریخ هیچ یک از فقهای شیعه در این زمینه با حضرت امام(ره) همنظر نبوده‌اند. او همچنین تلاش زیادی نمود که آخوند خراسانی، شیخ انصاری، آیت‌الله خوئی، سید محسن حکیم و برخی دیگر از فقهای معاصر را مخالف ولایت فقیه و انقلاب اسلامی جلوه دهد. مروری بر آثار قلمی و نیز سخنرانی‌های کدیور و سیر تدوین آثارش – چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور (که پس از فعالیت در فتنه ۸۸ از کشور گریخت)- بیانگر پیگیری پروژه‌ای تمام‌عیار در راستای مخالفت با ولایت فقیه و حذف آن از سپهر سیاست تشیع و ایران شیعی است.[۶] 🔹نویسنده دیگری که به نظر می‌رسد پیگیر پروژه ناتمام کدیور است، «محمد سروش محلاتی» است. سروش محلاتی که در سابقه خود «طرفداری علمی و عملی از ولایت فقیه» را یدک می‌کشد، پس از بروز برخی حوادث و وقایع، در نسبت با نظریه ولایت فقیه سمت و سویی جدید برگزید! #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
✅دومینوی «ضد ولایت فقیه تراشی» (بازنشر) (بخش دوم) 🔹وی تاکنون تلاش زیادی نموده است که برخی از بزرگان و تاثیرگذاران در انقلاب اسلامی و نیز برخی از فعالان و اندیشمندان انقلاب را، غیر معتقد به ولایت فقیه با حدود و گستره فعلی آن جلوه دهد. افراد و شخصیت‌هایی همچون مرحوم آیت‌الله بروجردی، مرحوم علامه طباطبائی، مرحوم آیت‌الله مطهری، مرحوم شهید بهشتی و… در ادامه این پروژه آخرین شخصیتی که در دستور کار وی قرار گرفته، مرحوم آیت‌الله بهجت است. 🔹سروش محلاتی در مقاله‌ای با عنوان «تاملی بر مبنای حکومتی آیت‌الله بروجردی» به زعم خود تمامی قرائن و شواهدی که بیانگر اعتقاد مرحوم بروجردی به ولایت فقیه است را مورد نقد و بررسی قرار داده و نتیجه گرفته است که آیت‌الله بروجردی اعتقادی به ولایت فقیه با حدود و گستره فعلی آن نداشته است.[۷] 🔹وی در نوشته‌ای دیگر ذیل عنوان «تاملات سیاسی علامه طباطبائی»، علامه طباطبائی را از مخالفان و ناهمسویان با اندیشه ولایت فقیه در وضع و عصر حاضر می‌داند. او در این باره ادعا می‌کند «آرای سیاسی علامه طباطبایی چندان همسو با وضع و شرایط فعلی نیست و به همین علت کمتر به آن پرداخته شده است» و اظهار نظری عجیب نشانه این ادعا را این می‌داند که «اگر غیر از این بود، بیشتر به آرای وی توجه و در مدارس نیز این آرا تدریس می‌شد». بر این اساس که آرای سیاسی علامه در مدارس تدریس نمی‌شود، معلوم می‌شود که آرای سیاسی ایشان «همسو با وضع و شرایط فعلی نیست»! #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت
🔹نامبرده در تحقیقی دیگر پیرامون ولایت فقیه و حکومت اسلامی در اندیشه استاد مطهری، معتقد است استاد مطهری استدلال به روایات در مسئله ولایت فقیه را قبول ندارد و ایشان در بحث‌های سیاسی و اجتماعی، این روایات را وارد نمی‌کند. سروش محلاتی معتقد است شهید مطهری ولایت فقیه را از مقوله نماز و روزه و حج نمی‌داند که جنبه تعبدی داشته باشد و عقل نتواند زوایای آن را تحلیل کند و بفهمد. نگاه استاد مطهری به مقوله حکومت، صد در صد عقلانی است. برای مدیریت قوه مجریه، از شرط اجتهاد نام نمی‌برد و حتی اشاره‌ای به تنفیذ هم نمی‌کند. وی ادعا می‌کند که اصلاً شهید مطهری فقاهت را شرط حکومت و ریاست آن نمی‌داند![۸] مفهوم این سخن آن است که شهید مطهری به چیزی با عنوان ولایت فقیه اعتقادی ندارد! 🔹«مرحوم آیت‌الله بهشتی» دیگر شخصیتی است که سروش محلاتی تلاش می‌کند نظرات و مواضعش را در تضاد با وضعیت فعلی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه جلوه دهد! وی در مطالبی تحت عنوان «با میراث شهید بهشتی چه کردیم؟» و نیز «غبارزدایی از اندیشه شهید بهشتی» با تقطیع مواضع و نظرات شهید بهشتی و کنار هم قرار دادن این تقطیعات، تلاش می‌کند نشان دهد که انقلاب اسلامی و نظام ولایت فقیه در شرائط کنونی چقدر از قانون اساسی فاصله گرفته! و شهید بهشتی از ابتدا با این وضع مخالف بوده است![۹] 🔹دومینوی ضد ولایت فقیه تراشی سروش محلاتی در ادامه راه به مرجوم آیت‌الله بهجت می‌رسد. محلاتی در کتاب جهاد در فقه معاصر شیعه، به نقل از یکی از علمای معاصر، ادعا می‌کند آیت‌الله بهجت با انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت در عصر غیبت موافق نبوده است![۱۰] #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_