eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
472 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 گونه‌شناسی مردم کوفه در زمان امام حسن(علیه السلام ) و تطبیق آنها بر جامعه ما 🔺 مردم کوفه در زمان امام حسن مجتبی (علیه السلام ) را می توان به چند دسته تقسیم کرد : ⬇️
1️⃣ : که به‌عنوان ستون پنجم و نفوذی دستگاه معاویه در کوفه عمل می‌کردند و از سران اینها می‌توان عمربن‌سعد و عَمروبن‌حُریث را نام برد. 2️⃣ : کسانی که فقط به درگیری با سپاه شام می‌اندیشیدند؛ البته نه از نگاه و رویکرد امام حسن(علیه السلام )؛ بلکه براساس مبانی خود در تکفیر اهل شام. اینها خود را از امام حسن(علیه السلام ) هم اتقلابی‌تر می‌دانستند و شمربن‌ذی‌الجوشن و شَبَث‌بن‌رِبعی از سران این گروه بودند. اینها برای حضرت هزینه درست می‌کردند و شاید بتوان گفت که نقش این گروه در تحمیل صلح بر امام حسن(علیه السلام ) زیاد بود. عجب اینکه آنها در ادامه کار به‌سمت معاویه چرخیدند! 3️⃣ : کسانی که فریب خوارج را خورده بودند؛ اما هنوز در سلک آنها درنیامده بودند. اگرچه که مخالفتی از اینها سرنمی‌زد، اما قابل اعتماد نیز نبودند. ⬇️
4️⃣ : که حدود بیست‌هزار جنگجوی تازه ه‌مسلمان و غیرعرب بودند و به‌دلیل ناآشنایی با معارف حقیقی اسلام، به‌راحتی گول می خوردند. همین ها بودند که در ماجرای همراهی امام حسن(علیه السلام ) و قضیه عاشورا، به‌نفع امویان حرکت کردند واز روی نا آگاهی به دشمنان ائمه(علیهم السلام) پیوستند . 5️⃣ : مردمانی بابصیرت که پابه‌رکاب حضرت، آماده جنگ و مبارزه بودند ولی تعدادشان اندک بود . 🔺 حال نوبت آن است که از تاریخ درس بگیریم: ⬇️
اگر معاویه را نماد «دشمن خارجی» بگیریم، شاید بتوان راهبردها و راهکارهای او را بر حرکات دشمنان مختلف نظام اسلامی تطبیق کرد. برخی را از عاقبت تقابل با خود می‌ترسانند و برخی دیگر را با تطمیع و تهدید از میدان به‌در می‌کنند. ⬇️
♦️نیروهای داخل جامعه هم شامل همان تقسیم‌بندی بالا هستند: 🔸«نفوذی‌ها» که دل در گرو دشمن دارند و پازل دشمن در داخل کشور را تکمیل می‌کنند. 🔹خوارج که همان انقلابی‌نماها هستند که همیشه دچار افراط و تفریط می شوند و با تند روی ها ی خود برای انقلاب هزینه‌سازی می‌کنند. 🔸شکاک‌ها که تحت تاثیر شایعات فضای مجازی و کم‌کاری نیروهای انقلاب و احیاناً خلاف کاری های انقلابی‌نماها یا نفوذی‌ها قرار می گیرند و نسبت به اصل نظام و کارآمدی آن تردید می کنند . 🔹الحمراء را شاید بتوان بر افرادی تطبیق کرد که هم شور و هیجان و قدرت‌عمل دارند ولی مطالعه کافی ندارند لذا فهمشان از مبانی انقلاب و اسلام، به‌اندازه کافی نیست. به همین دلیل باید به آنان آگاهی و بصیرت لازم را داد؛ وگرنه خدای‌ناکرده ممکن است فریب بخورند و جزء ریزش های انقلاب شوند . ⬇️
🔸و نهایتا انقلابیون مؤمن و با بصیرت ، که به آرمان های انقلاب وفادارند و با فهم درست از تحولات داخلی و بین‌المللی، همواره پای کار انقلاب مانده و با همه سختی‌ها و مشقت‌ها، کار انقلاب را پیش برده‌اند. ⬇️
🔺 : تاریخ چیزی جز برآیند این نیروها بر هم نیست. پس هرگاه مؤمنان انقلابی که متناظر بر شیعیان مخلص دوران امام مجتبی(علیه السلام ) هستند، به وظایف خود عمل کنند و با شکست توطئه نفوذی‌های دشمن و انقلابی‌نماها، سایر طیف‌های جامعه را به خود جذب کنند و آنها را هدایت کنند، قاعدتا می‌توان آینده جامعه را آینده‌ای مطلوب و تضمین‌شده دانست؛ آنچنان‌که در دوران انقلاب اسلامی، این اتفاق رخ داده است. @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✂️ برشی از یک کتاب وجود باعث ایجاد این سئوال می‌شود که قبل از آن چه بوده است و چه چیزی و یا چه کسی مسئول آن است . این مسئله《محدودیت‌های دانش》را زمانی که هیچ پدیده‌ای رخ نداده است روشن می‌سازد . پیامدهای بر خداشناسی عمیق است . احساس شگفتی از دریافت این حقیقت باعث شد که تعدادی از دانشمندان به کلی شوند . در کتاب (خداوند و ستاره شناسان) فیزیکدان و ستاره شناس بزرگ رابرت جاسترو در قسمت نهایی آن نوشت : در حال حاضر به نظر می‌رسد که هرگز قادر نیست پرده از اسرار آفرینش بر دارد . برای دانشمندی که با ایمان به قدرت استدلال زندگی کرده است ؛ داستان مانند یک رویای ناخوشایند تمام می‌شود . او از بالا رفته است و در حال فتح بلندترین قله است ؛ در حالی که خودش را به بالای قله می‌کشاند با دسته ای از خداپرستان مواجه می‌شود که قرن‌هاست آنجا نشسته اند . 📚 زبان خدا ، فرانسیس کولینز ، ص ۷۲ @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📛شرک به خدا و حق مردم 💠💠از احادیث و آیات قرآن کریم به دست می‌‌آید که اگر انسان پیش از مردن، نتواند از عهده «حقّ الناس» برآید و در همان حال ، در آن جهان سخت گرفتار خواهد شد. ❌بعد از شرک، گناهی بدتر از «ظلم در حق مردم» نیست؛❌ 🍀زیرا ممکن است خداوند از حق خودش(حقّ الله) یعنی گناهانی که تنها تخلّف و معصیت الهی باشند، گذشت کند؛ ولی «حق الناس» که در دنیا شده است قابل بخشش نیست.🍀 💠💠بنابراین در حدیث امام باقر(ع) و امام علی(ع) می‌‌‌خوانیم که گناهان سه دسته‌‌اند: ❌گناهی که میشود و آن ظلمی است که انسان به خود کرده است، ❌و گناهی که هرگز بخشیده نمی‌‌شود و آن شرک به خدا است: 💥«انَّ الله لا یَغفرُ اَن یُشرکَ بِهِ» ❌و گناهی که از آن گذشت نمی‌‌شود و آن بدهکاری مردم است: 💥«فَالمُدائنه بَینَ العباد». 🔔زیرا ظلم به بندگان و حق النّاس، جنبه شاکی خصوصی دارد و تا شاکی گذشت نکند، قاضی نمی‌‌تواند گذشت کند. 💠💠خداوند در وعده اجرای عدالت داده و در مقام عدالت، حق مظلوم از ظالم گرفته می‌‌‌شود. 📚نهج البلاغه، خطبه176