آنچه از امام آموخته ایم
غده سرطانی چه #خوش_خیم باشد و چه #بدخیم، نیاز به جراحی دارد. اگر خوش خیم باشد و تو زود به فکر درمانش بیفتی، جان سالم به در خواهی برد ولی اگر بدخیم باشد، بهترین نوع جراحی هم تاثیری ندارد و مرگ دیر یا زود به سراغ مان خواهد آمد.
👈 #غده_سرطانی_اسرائیل، در حال ریشه دواندن است.
👈 بدخیم و خوش خیم بودنش برای مان فرقی نمی کند،
ما حتما باید با #تیغ_وحدت، این غده سرطانی را از کالبد جامعه اسلامی خارج کنیم.
دیروز عربستان، علنا با درخواست ۱۸ فروند هواپیمای جنگی از اسرائیل، اعلام کرد که حفظ خود را مرهون ماندگاری اسرائیلی می داند. از منظر وهابی ها، اسرائیل تنها کشوری ست که تاج و تخت حکومت استبدادی سعودی ها را می تواند تضمین کند. نگارنده کاری به حمایت اسرائیلی ها از حاکمیت سعودی ها و یا درخواست ذلیلانه ال سعود از آنها ندارد.
تنها نگرانی نگارنده، #ریشه_دوانیدن این غده سرطانی در پیکره جهان اسلام است که امروزه تا حدود زیادی, شاهد آن هستیم. #سقوط_علنی_عربستان، در دامی که ۶۹ سال پیش گسترانیده شده، (تاریخ تأسیس رژیم صهیونسیتی) زنگ خطریست جدی که باید همگان با آن بیدار شویم.
👌روز همبستگی جهان اسلام.
👌روز نه بزرگ به جهانخواران شیطان صفت.
👌روز «ما» شدن و دور شدن از «من».
👆اینها را نوشته ام تا یادمان باشد، #درست_سربازی کنیم و #درست_برزمیم تا در #جشن_نابودی_اسراییل که قرار است حدودا تا ۲۳ سال دیگر رقم بخورد، خاطراتی برای گفتن داشته باشیم.
آنچه از امام آموخته ایم
برخی بر این باورند که دوره مبارزه به #سبک_امام (ره) به سر آمده و باید شیوه را تغییر داد. #حرفی_به_ظاهر_منطقی ولی نصفه و نیمه! #چرا_نصفه_و_نیمه؟ چون وقتی سر نخ کلاف جمله به ظاهر منطقی آنان را می گیریم تا ما را به یک راهبرد و شیوه جدید راهنمایی کند، می بینم نه این که روشی را به ما نشان نمی دهد بلکه ترسی از دشمن را در مسیر حرکت این کلاف سر در گم و پیچ در پیچ به ما القاء می کند. البته #امام هم به شیوه های جدید مبارزه در هر برهه ای از زمان قائل است ولی این نیست که «روش» که باید راه گشای چگونگی مبارزه باشد، تو را از مبارزه باز دارد. به این جمله حضرت امام توجه بفرمایید:👇
«...ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺍﻭﻝ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﻭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺁﻥ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺩﯾﮕﺮ، ﻭﻇﯿﻔﻪ ﻣﺎ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻋﺼﺮ ﻭ ﺯﻣﺎﻧﯽ، ﺟﻠﻮﻩ ﻫﺎ ﻭ ﺷﯿﻮﻩ ﻫﺎ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﯽ ﻃﻠﺒﺪ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻋﺼﺮﯼ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﮐﻪ ﺳﺮﺍﻥ ﮐﻔﺮ ﻭ ﺷﺮﮎ، ﻫﻤﻪ ﻣﻮﺟﻮﺩﯾﺖ ﺗﻮﺣﯿﺪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻄﺮ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﻈﺎﻫﺮ ﻣﻠﯽ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﺩﯾﻨﯽ ﻭ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﻣﻠﺘﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺎﺯﯾﭽﻪ ﻫﻮﺳﻬﺎ ﻭ ﺷﻬﻮﺗﻬﺎ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﭼﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺮﺩ؟...» [۱]
پس گزینش #روش_جدید برای مبارزه ، جزو #منطق_انقلابی ما محسوب می شود و بی شک پرهیز از آن، #ماهیت_انقلابی ما را به مخاطره می اندازد. اینکه ما صبر کنیم تا روش جدید اتخاذ شود هم به دید ما غیر منطقی است و این باعث می شود، دشمن هنگام سکون و سکوت ما پیشروی های خود را داشته باشد.
پس، پیش به سوی #مبارزه_همه_جانبه با نوع آوری های جدید با دشمنی که ماهیت او در طول دشمنی هایش با ما، هیچ تغییری نکرد و فقط #ظاهر_بزک_کرده و فریبنده ای را برای مان به نمایش گذاشته است.
ﭘﯽ ﻧﻮﺷت :
[۱] ﺻﺤﯿﻔﻪ ﺍﻣﺎﻡ، ﺝ 20 ، ﺹ 316
آنچه از امام آموخته ایم
یکی از #تیترهای روزنامه ای، نظر مرا به خود جلب کرد:
« #امام_خمینی هم با #اعتدال انقلاب را پیروز کرد.»
این جمله، کاملا درست است و کسی نمی تواند ایرادی از آن بگیرد. همگان می دانند در دوران #رژیم_پهلوی، گروه های معارض ضد رژیم که #مشی_مسلحانه را در پیش گرفته بودند، هیچگاه مورد تایید امام قرار نگرفتند؛ چون این گونه #تندروی_ها در #فقه_مبارزاتی حضرت امام نمی گنجیدند.
ولی در اینجا سوالی پیش می آید و آن این است👈 آیا امام وقتی انقلاب تثبیت شد، نسبت به رفتار گروه هایی که مشی مسلحانه را برای مبارزه با انقلاب اسلامی در پیش گرفته بودند، با اعتدالی که مد نظر این دوستان است، برخورد کرده است؟
باز هم اگر بخواهیم با #تحلیل_منصفانه و آزاد از قید تامین منافع جناحی، به این پرسش، پاسخ دهیم؛ #جواب #خیر #است.
استفاده از جملات و سیره امام، در سخنرانی ها باید همراه با شأن نزولش باشد.
رفتار اعتدالی امام در قبل از پیروزی انقلاب را باید با حادثه ای مثل همان مطابقت داد، نه برای هر چیزی و هر برنامه ای که دشمن بر ما روا می دارد، ما همان را دستورالعمل کلی برخوردهای خود بدانیم. به جملات امام که در زیر می آید، توجه بفرمایید و ببیند #انگ #تندروی به #موضع_گیرهای_انقلابی در عصر ایشان هم بوده است:👇
«...ﺁﻧﺎﻥ ﮐﻪ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻭ ﺍﺻﻮﻝ ﻭ ﺩﯾﭙﻠﻤﺎﺳﯽ ﺧﻮﺩ ﺗﺠﺪﯾﺪ ﻧﻈﺮ ﻧﻤﺎﯾﯿﻢ ﻭ ﻣﺎ ﺧﺎﻣﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﻢ ﻭ ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﺎﺕ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺭﺍ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﮐﻨﯿﻢ ﻭ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺷﻌﺎﺭﻫﺎﯼ ﺗﻨﺪ ﯾﺎ ﺟﻨﮓ ﺳﺒﺐ ﺑﺪﺑﯿﻨﯽ ﻏﺮﺏ ﻭ ﺷﺮﻕ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻭ ﻧﻬﺎﯾﺘﺎً ﺍﻧﺰﻭﺍﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﺎ ﻭﺍﻗﻌﮕﺮﺍﯾﺎﻧﻪ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﯿﻢ، ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﻣﺎ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﺑﻪ ﻣﻠﺖ ﻣﺎ ﻭ ﺍﺳﻼﻡ ﻭ ﻣﺴﻠﻤﯿﻦ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ، ﺍﯾﻦ ﯾﮏ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﻔﺮﺁﻣﯿﺰ «ﺁﯾﺎﺕ ﺷﯿﻄﺎﻧﯽ» ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺑﯿﻔﺘﺪ ﻭ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺗﻔﺮﻋﻦ ﻭ ﺍﺳﺘﮑﺒﺎﺭ ﻭ ﺑﺮﺑﺮﯾﺖ، ﭼﻬﺮﻩ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺷﻤﻨﯽ ﺩﯾﺮﯾﻨﻪ ﺍﺵ ﺑﺎ ﺍﺳﻼﻡ ﺑﺮﻣﻼ ﺳﺎﺯﺩ ﺗﺎ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺳﺎﺩﻩ ﺍﻧﺪﯾﺸﯽ ﺑﻪ ﺩﺭﺁﯾﯿﻢ ﻭ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﻭ ﺳﻮﺀ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻭ ﺑﯽ ﺗﺠﺮﺑﮕﯽ ﻧﮕﺬﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺭﮎ ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﻣﺴﺄﻟﻪ، ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﻣﺎ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﻠﮑﻪ #ﺗﻌﻤﺪ_ﺟﻬﺎﻥﺧﻮﺍﺭﺍﻥ ﺑﻪ ﻧﺎﺑﻮﺩﯼ ﺍﺳﻼﻡ ﻭ ﻣﺴﻠﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ.
#ﺭﻭﺣﺎﻧﯿﻮﻥ ﻭ #ﻣﺮﺩﻡ_ﻋﺰﯾﺰ_ﺣﺰﺏﺍﻟﻠَّﻪ ﻭ #ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩﻫﺎﯼ_ﻣﺤﺘﺮﻡ_ﺷﻬﺪﺍ ﺣﻮﺍﺳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺗﺤﻠﯿﻠﻬﺎ ﻭ ﺍﻓﮑﺎﺭ #ﻧﺎﺩﺭﺳﺖ، ﺧﻮﻥ ﻋﺰﯾﺰﺍﻧﺸﺎﻥ ﭘﺎﯾﻤﺎﻝ ﻧﺸﻮﺩ.» (صحیفه امام، ج ۱۹ ، ص ۲۸)
آنچه از امام آموخته ایم
#مسوولیت #پذیری نسبت به اتفاقات، یک از خصیصه هایی ست که باید در وجود هر فرد #حزب اللهی، باشد. بی توجهی به مسائلی و مشکلات موجود در جامعه، ما را از #خط #حزب الله جدا می سازد. به روایتی اگر ما #دغذغه #جامعه و مشکلات آن را نداشته باشیم، باید دم از #انقلاب و #انقلابی بودن نزنیم. #بی #تفاوتی «چاهی» ست که در آن #حق دفن و آن چه پیروز معرکه می شود، باطل است.
جناب زیبا کلام در اینستاگرام خود نوشته"اینهمه از در آمد ملی برای مرگ بر اسراییل هزینه کردیم چه دستاوردی برای ایران بین مسلمانان و فلسطینی ها داشته است؟ "
جالب است که ایشان با دریافت حقوق از نظام، کرسی تدریس اعراب و اسرائیل را نیز در اختیار دارد.
اما فایده این موضوع را حتماً ایشان شنیده است اما قبول ندارد ولی اگر بخواهیم فایده ی این کار را برای شخص ایشان بازگو کنیم باید بگوییم:
همین مخالفت شما با مرگ بر اسرائیل است که به روشنفکری شما معنا می دهد وگرنه بازارتان کساد بود
همین مخالفت شما با شعار مرگ بر اسرائیل است که مورد توجه انگلیس قرار می گیرید و برای نطق در مجلس عوام دعوت می شوید
اما برای ما هم نفع دارد:
همین مخالفت شما بامرگ بر اسرائیل است که ما می توانیم بگوییم در کشور ما آزادی در حد حمایت از صهیونیست ها ی کودک کش وجود دارد
همین مخالفت شما با مرگ بر اسرائیل است که ما می توانیم روشنفکرانمان را در حد پیاده نظام، نظام سلطه باور کنیم.
هر دوبهره می بریم اما این کجا و آن کجا.بهره ما تلخ اما بهره شما شیرین است