eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
471 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟 تقوا، محصول رمضان 🔺 رهبر انقلاب: محصول عمده‌ی ماه رمضان تقواست؛ «دستی که عنان خویش گیرد»؛ معنای #تقوا این است. عنان دیگران را گاهی درست میتوانیم بگیریم؛ اگر بتوانیم عنان خودمان را بگیریم، خودمان را از چموشی، از وحشیگری، از عبور از خطوط قرمز الهی باز بداریم، این هنر بزرگی است. تقوا یعنی مراقبت از خود برای حرکت در صراط مستقیم الهی. #کانال_دانشگاه_مدافعان_حریم_ولایت #انتشار_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
❌ کم کاری مرکز مهدویت قم برای ساخت فیلم های ظهور .... نشر دهید تا عبرتی شود برای آنها... 🔴گلایه تهیه کننده «فرشتگان قصاب از مرکز و بنیاد مهدویت! قهرمانی با تاکید بر اینکه دغدغه زیادی برای ساخت فیلم درباره مساله ظهور و امام زمان (عج) دارد، توضیح داد: در این زمینه یک کار پژوهشی با همکاری سهیل سلیمی آغاز کردیم و در نهایت یک طرح به مرکز مهدویت حوزه علمیه قم ارائه کردیم تا به عنوان متولی پای کار بیایند. در جلساتی که با کارشناسان این مرکز برگزار کردیم و طرح را خواندند نسبت به آن ملاحظاتی داشتند که ما نیز آن را اعمال کردیم. ما می خواستیم این مرکز از ما حمایت غیرمادی کند و برای ساخت این پروژه از نهادهای دیگر مطالبه داشته باشد که متاسفانه در این زمینه هیچ خبری به ما داده نشد، در ادامه این طرح به بنیاد مهدویت ارایه شد و جلساتی نیز با آنها داشتیم که در نهایت پیگیری های ما به نتیجه نرسید. http://cinemapress.ir/news/89875/ 🔴 ببینید چطور آثار هنری سینمایی انقلابی رو بایکوت می کنند و اجازه ساخت و انتشار نمی دهند .... با انتشار این مطلب مطالبه گری کنید... قرار بوده فیلم هایی با موضوع مهدویت و فیلمی در مورد سید جیکاک جاسوس انگلیسی تولید بشه که متاسفانه حمایت نشده حتی از سوی موسسه مهدویت قم که واقعا جای تاسف داره ! همون هایی که فقط بیانیه میدن این روایات نشانه ظهور نیست تعیین وقت نکنید تطبیق ندهید ... کارشان شده فقط همین .... یک کار فرهنگی یک فیلم .. یک مستند هیییچ کاری نکردن .... حتی برنامه به سوی ظهور که قبلا از شبکه ۲ سیما پخش می شد ان را نیز بایکوت کردن .... ➖➖➖➖➖➖➖
📣 📌 مواظب اکانت های دروغین صهیونیستی باشید! سربازان سایبری صهیونیستی چندین هزار اکانت فیک یا دروغین را در اینستاگرام و توییتر ساخته اند تا با محتوای هدفمند، فضای فکری جامعه ایرانی را جهت دهی کنند! صهیونیست هایی که زبان فارسی را تا حدودی یاد میگیرند بلافاصله شروع به توییت زدن می کنند. همان طور که از توییت کاملا مشخص است، هنوز زبان فارسی را نتوانسته خوب یاد بگیرد و با غلط املایی فاحش توییت زده است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📛 و ! ⁉️ آنتی‌تز انقلاب! ☘️امام خامنه ای(حفظه الله) 🔻بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو عنوان و دو مفهوم غلط و انحرافی به وسیله‌ی کسانی که هم با روحانیت بد بودند، هم با انقلاب دشمن بودند، در ذهنها مطرح شد...این دو مفهوم غلط و در واقع دو تهمت را دشمن به عنوان تاکتیک مطرح کرده است. یکی طرح مسئله‌ی حکومت آخوندی است. میگویند در ایران حکومت آخوندی، حکومت روحانی بر سر کار است. این را نوشتند، گفتند، ترویج کردند، تکرار کردند. دیگری طرح موضوع آخوند حکومتی است؛ تقسیم آخوند به حکومتی و غیر حکومتی. هدفشان از طرح این دو مفهوم انحرافی و غلط این بود که 1⃣اولاً نظام اسلامی را از پشتوانه‌ی عظیم فکری و نظری و استدلالی و علمی علمای دین محروم کنند؛ 2⃣ثانیاً روحانیت مسئول را، روحانیت انقلابی را، روحانیت حاضر در صحنه را که در مقابل دشمنیها سینه سپر کرده است، به خیال خودشان منزوی کنند، بدنام کنند. یعنی آخوند یک نوعش حکومتی است، که این بد است، منفی است، ضد ارزش است؛ یک نوعش غیر حکومتی است، که این مثبت است، این منزه است. 🔻آن دو مفهوم غلط، حقیقتاً انحرافی و خصمانه است؛ به دلیل اینکه 3⃣اولاً حکومت آخوندی و نسبت دادن جمهوری اسلامی به این مفهوم، حرف دروغی است. جمهوری اسلامی حکومت ارزشهاست، حکومت اسلام است، حکومت شرع است، حکومت فقه است، نه حکومت افراد روحانی. روحانی بودن کافی نیست برای اینکه کسی سلطه‌ی حکومتی پیدا کند. 4⃣جمهوری اسلامی با حکومتهای روحانی ای که در دنیا میشناسیم، در گذشته هم بوده است، امروز هم در نقطه‌هائی از دنیا هست، ماهیتاً متفاوت است. 🔻حکومت جمهوری اسلامی، حکومت ارزشهای دینی است. ممکن است یک روحانی ارزشهائی را حائز باشد که از بسیاری از روحانیها برتر باشد؛ او مقدم است؛ اما روحانی بودن هم موجب نمیشود که از کسی سلب صلاحیت شود. 5⃣نه به تنهائی روحانی بودن صلاحیت‌آور است، نه روحانی بودن موجب سلب صلاحیت است. حکومت دین است، نه حکومت یک صنف خاص و یک مجموعه‌ی خاص. تقسیم روحانی به حکومتی و غیر حکومتی و ارزش و ضد ارزش قلمداد کردن اینها هم یک غلط فاحش است. 🔻 ...اگر روحانىِ حکومتی به آن کسی گفته میشود که برای ادای دین خود، برای ادای مسئولیت شرعی خود، برای خاطر خدا از نظام اسلامی حمایت می کند یا از مسئولینی حمایت میکند، این ارزش است، این ضد ارزش نیست؛ نداشتن این حالت، ضد ارزش است. 6⃣پس هیچکدام از این دو مفهوم - نه مفهوم حکومت روحانی و حکومت آخوندی، و نه مفهوم آخوند حکومتی، روحانی حکومتی - مفاهیم درستی نیست. طرح اینها پس از انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، یک طرح مغالطه‌ آمیز است؛ این مفاهیم متعلق به فرهنگ این انقلاب نیست. ⁉️۱۳۸۹/۰۷/۲۹ @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 جنگ خواهد شد؟ این روزها پس از اعزام ایالات متحده آمریکا و لفاظی مقامات این کشور سوال پرتکرارِ بسیاری در افکار عمومی ما این است که آیا خواهد شد؟ برخی از سر ترس و برخی از کنجکاوی میپرسند؛ این داستان به کجا ختم میگردد؟ با عرض پوزش، باید به عرض رساند آنهایی که از جنگ محتمل می پرسند فرسنگ ها از عقب و بی خبر از قیل و قال دنیایند. جنگ مدتهاست آغاز شده است. در فضای رسانه ای و مدیریت افکار عمومی ایرانیان است. پیش از شلیک گلوله و موشک به سمت ایران با هزاران خبر دروغ و شایعه سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم را مورد هدف قرار داده اند. بر روی دریا و یا روی زمین دنبال جنگ نباشید. جنگ اصلی اینجاست. همین تلگرام و اینستاگرام که صفحه به صفحه و به افکار مردم ما را فتح کرده اند. اگر دشمن با تولید شایعات و ایجاد حس بی اعتمادی به انقلاب کار خود را پیش برد، نیازی به ناو و موشک نخواهد داشت. میدان جنگ اینجاست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇 📌دعاهایی که از ائمه رسیده است، بهترین دعاهاست. 1⃣👈اولا خواسته‌هایی در این دعاها گنجانده شده است که به ذهن امثال ماها اصلا نمی‌کند و انسان از (علیهم‌السلام) آنها را از خدا طلب می‌کند. در دعای و دعای و دعای بهترین و برای انسان مطرح می‌شود؛ که اگر انسان اینها را از خدا بخواهد و بگیرد، می‌تواند برای او باشد. 2⃣👈ثانیا در این دعاها مایه‌های و وجود دارد. مطلب، با زبان و لحن و بیانی ادا شده است که را و می‌کند. با عبارات و ، و و در این دعاها موج می‌زند. انسان باید این دعاها را بداند و از آنها استفاده کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 🔳 ⌛️قسمـت سـوم⌛️ ▪️از ظاهر برخی آیات، چون «والسبقون السبقون اولئک المقربون... ثلة من الاولین و قلیل من الاخرین»[۷۴_۷۵_۷۶_۷۷_۷۸]  و نیز بعضی روایات[۷۹_۸۰] برمی آید که پیشینیان از مردم آخرالزمان، فضیلت و مرتبه بالاتری داشته‌اند؛.[۸۱_۸۲_۸۳] ▫️اما اهل تفسیر سبقت گرفتگان را پیامبران و اصحابشان دانسته و سبقت را فضیلتی برای اقوام گذشته نشمرده‌اند؛ زیرا طبیعی است که اصحاب پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم نسبت به تمام پیامبران دیگر و اصحابشان بسیار کم تر باشند؛[۸۴_۸۵]  ▪️البته روایاتی نیز حاکی از نسخ آیه مزبور نقل شده.[۸۶]  که درست به نظر نمی‌رسد؛[.۸۷]  و به دلیل سطح بالای معرفت مردم آخرالزمان معجزات حسی اقوام گذشته، جای خود را در اسلام به معجزه عقلی و علمی (قرآن) داده. [۸۸] ▪️ و وحی قرآنی با سخن از قرائت و علمو قلم، آغاز می‌شود: «اقرا باسم ربک الذی خلق خلق الانسن من علق اقرا و ربک الاکرم الذی علم بالقلم علم الانسن ما لم یعلم». [۸۹] ▫️و قرآن از دوره ماقبل اسلام به عنوان عصر جاهلیت در مقابل عصر علم و خرد یاد می‌کند: «الجهلیة الاولی»[۹۰_۹۱] ▪️ از این رو طبق روایات،سوره توحید و شش آیه آغازین سوره حدید، برای اقوامی در آخرالزمان نازل شده که در کاوش‌های دینی از اقوام پیشین ژرف اندیش تر و دقیق ترند.[۹۲] ▫️ در روایات متعدد دیگر نیز دوره آخرالزمان و مردم آن به رغم وقوع فتنه‌ها و آشوب‌های بسیار بهترین زمان و بهترین مردم شناسانده شده‌اند؛[۹۳_۹۴] ▪️بنابراین میان دیدگاه خوشبینانه اسلام درباره پایان تاریخ و ظهور آفت‌های اجتماعی بسیار در آن دوره هیچگونه تنافی وجود ندارد. برخی از پیامبران نیز به دلیل فضیلت مردم آخرالزمان، از خداوند خواسته‌اند که نام و راهشان در میان آنان جاوید بماند. [۹۵_۹۶] 📚پی نوشت ها:   ۷۴. واقعه/سوره۵۶، آیه۱۰.     ۷۵. واقعه/سوره۵۶، آیه۱۱.     ۷۶. واقعه/سوره۵۶، آیه۱۲.     ۷۷. واقعه/سوره۵۶، آیه۱۳.     ۷۸. واقعه/سوره۵۶، آیه۱۴.     ۷۹. بخاری، صحیح البخاری، ج۹، ص۴۱.     ۸۰. بخاری، صحیح البخاری، ج۲، ص۵.     ۸۱. بیضاوی، عبدالله بن عمر، تفسیر البیضاوی، ج۵، ص۲۸۴.     ۸۲. من وحی القرآن، ج۲۱، ص۳۲۹.۸۳.  بخاری، صحیح البخاری، ج۲، ص۵.     ۸۴. نهج البیان، ج۵، ص۱۳۵.۸۵. ۸۵ مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۲۳، ص۲۰۷.     ۸۶. سیوطی، عبدالرحمان بن ابی بکر، الدرالمنثور، ج۸، ص۸.     ۸۷. زمخشری، محمود بن عمر، الکشاف، ج۴، ص۴۵۹.     ۸۸. سیوطی، عبدالرحمان بن ابی بکرالاتقان، ج۲، ص۲۸۹.     ۸۹. علق/سوره۹۶، آیه۱۵.     ۹۰. مطهری، مرتضی، خاتمیت، ج۱، ص۳۸.     ۹۱. احزاب/سوره۳۳، آیه۳۳.     ۹۲. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج۱، ص۹۱.     ۹۳. مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، ج۵۲، ص۱۲۴ - ۱۲۵.     ۹۴. نعمانی، الغیبه، ص۲۰۶.     ۹۵. شعراء/سوره۲۶، آیه۸۴.     ۹۶. حسینی بحرانی، هاشم، البرهان فی تفسیر القرآن، ج۱، ص۵۱۳.