eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
483 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جاهل؛ از آنچه می بیند فراتر نمی اندیشد. نهج البلاغه -- خطبه۱۷ جهالت یک بیماری‌ است که با وقار! تا مغز استخوان نفوذ می‌کند. علائمش دیده نمی‌شود؛ اما دیگران آنراخوب حس می‌کنند. یک بیماری در حال پیشرفت که دیگران به جای جاهل درد می‌کشند. جاهل نمی‌داند که بیمار‌است. دقیقا مانند معتادی که ادعا می‌کند معتاد نیست؛ اما بوی اعتیادش هر کس را می آزارد. او چون درد نمی‌کشد به امید درمان هم نیست؛ ولی جهالت یک بیماری مسری خطرناک‌ است؛ چون جاهل دیگران را هم به جهل می‌اندازد و اینکه معمولأ عواقب جهلش گریبان بقیه را نیز می‌گیرد. @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دین چگونه تباه می‌شود؟ و از دست می‌رود؟ ✅۱-- هدف دین چیست؟ هدف دین؛ آزاد کردن مردم از تحمیلات طبقاتی و از اندیشه های شرکِ تحمیل شده بود... آزاد کردن شان از احکام و قوانینی که به سود یک گروه و یک طبقه بر دیگران تحمیل شده بود... (لیضع عنهم اصرهم..) این رسالت پیامبر بود، در مقابل فرهنگ تحمیلی، در برابر اقتصاد تحمیلی، در برابر قوانین تحمیلی، در برابر محدودیت هایی که از جانب حق نیست، اما آنها را به اسم خدا به دست و پای مردم می بندند و مردم را از حیات بازمی دارند. این همان اصراست، این همان اغلال است. این اغلالی است که پیامبر مبعوث شد تا بشر دچار شده به این همه غُل‌ و زنجیرها را نجات دهد. @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌪فَنَظَرَ بِأَعْيُنِهِمْ وَ نَطَقَ بِأَلْسِنَتِهِمْ هیچ عامل ساقط کننده ای همچون کلمات زشت و تاریک در مورد دیگران که روح را مسموم و فضا های ارتباطی را تیره و تار می سازد ؛ زمینه ساز حضور شیطان نیست. هیچ عاملی همچون استفاده از شیوه های غیر اخلاقی در زندگی و کوششهای ناپسند و نامشروع در جامعه که فضای سوء ظن و بی اعتمادی را در جامعه می گستراند؛ زندگی ها را به جهنمی سوزان بدل نمی سازد‌ و راه سلطه شیطان و شیطان صفتان را فراهم نمی دارد. @tabyinchannel @daneshgahevelyat
🔺فروپاشی خانواده؛ ارمغاني از مدرنيته و ليبراليسم ⚠️ يکي از مهم‌ترين عوامل فروپاشي نظام خانواده در ايران، غرب‌گرايي و لجام‌ گسيختة غربي است. ميزان ناامني خانوادگي و فروپاشي خانواده در خانواده‌هاي غرب‌گرا و حتي در زندگي هنرمندان غرب‌زده به مراتب بيشتر از خانواده‌هاي فقير و بيکار و حتي معتاد است. تحليل ميداني طلاق در کشور ما نشان مي‌دهد که به هر ميزان افراد و خانواده‌ها (از طريق فضاي مجازي، موسيقي‌هاي مبتذل، شبکه‌هاي ماهواره‌اي‌، فيلم‌ها و سريال‌ها، مدها و مدل‌ها و ...) با سبک زندگي غربي و فرهنگ منحط انس بيشتري مي‌گيرند، به همان ميزان ارزش و اصالت خانواده در ميان آنها کم‌رنگ‌تر مي‌شود. ( حاصل سال‌ها مطالعه در فلسفه و فرهنگ ليبراليسم)، فرهنگ غرب، فرهنگي خانواده‌ستيز و عفت‌سوز است؛ در نتيجه به ميزان دلبستگي به اين فرهنگ، دلبستگي به خانواده و حيا و عفت کم‌رنگ‌ شده و طلاق و فروپاشي خانواده بيشتر مي‌شود. @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 و 🔹امروز دیگر مردم «سرکوب» نمی‌شوند؛ «سرگرم» می‌شوند .رسانه‌ها از مخاطب خود می‌پرسند که چه برنامه‌هایی را بیشتر دوست داری تا پروژه‌ی "احمق‌سازی" خود را تکمیل کنند. (تئودور آدورنو) 🔹شاید این تعبیر نزدیک به این گفته ادگار مورن جامعه شناس و فیلسوف فرانسوی باشد که معتقد بود که جهان در پایان قرن ۱۹ به پایان استعمار مادی رسیده و در قرن ۲۰ استعمار اندیشه انسانی انجام می گیرد. او بر این اعتقاد بود که نظام موجود جوامع غربی به کمک رسانه های جمعی وابسته به سرمایه داری با عرضه کالاهای فرهنگی و آثار ، به استعمار اندیشه پرداخته و به وسیله غیرسیاسی کردن بیشتر افراد، دوام خود را استوارتر کرده است. 🔹مورن معتقد است وجه اصلی فرهنگ وسایل ارتباط جمعی، است که معمولاً با سرگرمى‌هاى معمول و لذت حاصل از تماشاى تلويزيون، شنيدن برنامه‌هاى راديو، ديدن فيلم، خواندن داستان، روزنامه و مجله به دست می آید. @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چالش‌های اکران اینترنتی 🎥اکران اینترنتی، گام نوینی برای بیشتر دیده شدن فیلم‌ها از سوی مخاطب ایرانی است؛ اما این اقدام تنها در صورتی می‌تواند در مسیر رشد سینمای ایران باشد که: ⚠️ نظارت موثر بر محتوا در زمان اکران و دقتی بیش از پیش در صدور پروانه ساخت فیلم‌ها به‌جای حذف آن، در این بستر وجود داشته باشد؛ در غیر این‌صورت ضرری به مراتب گسترده‌تر از سینمای ولنگار کنونی به بار خواهد آمد. 🔴مردمی که سرگرم مشغله‌های روزمره بودند و فرصت تماشای فیلم در سینما را نداشتند و به نوعی از آسیب‌های آن در امان بودند، اینک با صرف هزینه‌ای اندک تمام آن‌چه را که نباید ببینند در خانه و در کنار فرزندان به تماشا می‌نشینند. @tabyinchannel @daneshgahevelyat
″فرسودگی هنر زیرسایه مدیران غافل″ ❌پروژه‌هایی همچون 'مسیح'، نشان‌دهنده ایدئولوژیست بودن سازندگان اثر است. اغلب فیلم‌های هالیوود و سریال‌های شبکه‌های آمریکایی، مطابق با فلسفه تمدن مادی ساخته می‌شوند. آن‌ها در فیلم‌هایی چون مرد عنکبوتی، قهرمان‌سازی نموده و فرهنگ‌شان را به جهان صادر می‌کنند؛ یا با محور قراردادنِ مردی سرکش و پیروزی‌اش بر سیستمِ معیوبِ حاکمیت آمریکایی در فیلم ایلیسیم، تاب‌آوری اجتماعی را بالا می‌برند. فیلم‌های داستان ازدواج، انیمیشن‌ شرک، عصر یخبندان، بچه رئیس و... به آن‌ها کمک می‌کند فروپاشی خانواده در آمریکا را کمی مدیریت کنند. جالب اینکه در اغلب فیلم‌ها و سریال‌ها قهرمان یک آمریکایی‌ست که در ایجاد هویت اجتماعی بسیار موثر است. آنقدر جذابیت‌های بصری و تکنیک‌های اقناعی را به‌درستی به‌کار می‌برند که تحریف گذشته و آینده جهان و حتی تاریخ معاصر برایمان باورپذیر می‌شود. ⏳ سینمای غرب، ″فرسنگ‌ها عقب‌ماندگی″ سینما و تلویزیون ایران از رسالتی که بر ‌عهده دارد را بیش‌از‌پیش نمایان می‌سازد. سینمایی که با داشتن عقبه‌ی متقن تاریخی، قهرمان‌های واقعی و محتواهای آماده و وافر، می‌توانست جایگاهی رفیع در عرصه بین‌المللی و داخلی نزد عامه مردم و علاقمندان به هنر داشته باشد. پروژه‌هایی مانند مختارنامه و یوسف پیامبر که در منطقه و حتی جهان اسلام بازخوردهای وسیعی داشته، نمونه‌هایی‌ هستند که نشان از ظرفیتِ بالای هنرمندان متخصص و متعهد این سرزمین دارند. 🔴مدیران خواب‌زده‌ی حوزه‌ی هنر، متخصصینِ بی‌تعهد و بی‌دغدغه، گرایشاتِ بی‌هویتی در سازندگان و بازیگران، همه و همه از دلایل صرفِ بودجه‌های کلان برای محتواهای بیهوده، خودتحقیری و دوقطبی‌سازی شده است و صدای آه حسرت‌ها را بلند کرده‌اند. @tabyinchannel @daneshgahevelyat
"پدران ما، پدران سینما" ✅ به جرأت میتوان گفت در فرهنگ ایرانی، پدر مرکز ثقل و تکیه گاه اصلی خانواده است. پدرانی از جنس ایثار و از جان گذشتگی، غیرت، مهربانی، وفاداری و قاطعیت. پدرانی از جنس یونس و علی به وقت شام که قلبشان برای همه فرزندان ایران و حتی جهان می تپد، از جنس امیرحسین دست های خالی و دایی غفور بوی پیراهن یوسف... ❎ پدران ما آنچه در غالب فیلم ها نمایانده می‌شوند، نیستند! در بسیاری از فیلم‌ها یا پدری وجود ندارد؛ فوت شده، خانواده را ترک کرده یا به دنبال خوش گذرانی است؛ یا اگر هم وجود داشته باشد با شخصیتی مواجهیم که با کودک خانواده تفاوت چندانی ندارد، کسی به حرف او توجه نمی‌کند، مردی بی مسئولیت که غیرت و مردانگی در او مرده است؛ و یا مجموعه ای است از انواع ناهنجاری‌ها؛ پدری بیکار، معتاد، بی‌رحم، خائن و... ⭕️ از سوی دیگر، در این آثار رفتار اعضای خانواده با پدر کوچکترین سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد. سرکشی، بی‌تفاوتی، بی‌احترامی و فحاشی مادر و فرزندان به پدر خانواده ارزش و اقتداری برای او باقی نگذاشته است. ❗️واقع‌بین که باشیم درمیابیم در بسیاری از آثار سینمایی، مستند، سریال، فیلم کوتاه و حتی پیام‌های تبلیغاتی با یک حرکت منسجم تهاجمی نسبت به جایگاه پدر روبرو هستیم و مسئولانی که خود پدر هستند و غافل! @tabyinchannel @daneshgahevelyat
📽 "سینما، هالیوود و غیر هالیوود" 🎞 سینمای حرفه ای هالیوود محصول اتاق فکر متخصصینی در خدمت سیاست است که اهداف بلند مدت را در یک سناریوی جذاب و با صرف حداکثر هزینه ها در قالب یک فیلم سینمایی، سال ها قبل از تاریخ یک رویداد به خورد مخاطب می دهد. به همین ترتیب است که می تواند به طور موازی از مراحل ابتدایی برنامه ریزی و عمل برای تحقق اهدافش، ذهن مخاطبان خود را در سراسر جهان آماده و همسوی آنچه منتج از اتاق فکر افرادی معدود و مشخص بوده، نماید. 🖥 سینماگران غرب با در دست داشتن تمام ابزارها، برای ترویج فرهنگ غلط و هویت سوز خود هنر را دستمایه تسلط بر ملت ها قرار داده اند. این در حالیست که سینماگران ما عموماً در مسیر ریل گذاری شده ای قرار گرفته اند که اجازه ورود جدی به مسائل اساسی جامعه را به آنان نداده و نهایت آمالشان جلب توجه جشنواره های خارجی؛ باوجود ارائه چهره ای سیاه از جامعه ایران، گشته! از طرفی مسبب زایل شدن اندیشه و قوه تفکرشان شده، سطح دغدغه را به فتح گیشه بعنوان یکی از گره های کور ریسمان اتصال خطیب و مخاطب، تنزل داده است. 📲 اما امروز، همین حالا در تهاجم یک سویه و بی رحمانه ی فضای مجازی با در مخاطره قرار دادن سلامت روان عموم جامعه بیش از پیش جای خالی یک کار رسانه ای فرهنگ ساز، کاری گره گشا در مدیریت بحران ها احساس می شود. 🎙امروز این سوال از اصحاب رسانه رواست که چرا با محوریت مقاومت، وحدت و همدلی سریال نساختند؟ چرا با محوریت کنترل احساس در بحران ها، مشق آرامش در مصائب و رفتار عاقلانه در مواجه با حوادث غیر مترقبه، یک فیلم روی پرده سینماها نرفت؟! چرا با محوریت بلایای طبیعی چون سیل، زلزله یا شیوع بیماری های واگیر اثر موثری ساخته نشد؟! ⌛️ از امروزمان که گذشت! کاش مسئولان فرهنگی از مثل کرونایی تجربه کسب کنند تا فردا که این بیماری از این سرزمین رخت بر بست؛ آثاری بیافرینند برای آگاه سازی ملتمان در تشخیص سپیدی از سیاهی و راه از بیراهه. 💵 کاش مسئولان فرهنگی از مجلس آینده، مطالبه کنند سهمی از بودجه ی نفتی را برای ساختن اندیشه های ملتی که به امید ترقی، دست نامزدها را گرفتند برای رساندن به کرسی مجلس. @tabyinchannel @daneshgahevelyat
″سینمای آبمیوه ای″ 📽 درقبال مردم مسئول است، در قبال حالی که برایشان میسازد و تاثیری که در زندگیشان میگذارد، اصلا سینما یک پا آموزشگاه است. منصفانه بخواهیم بگوییم، برخی فیلمسازان بسیار حرفه ای از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نمیکنند، فیلم هایشان پر است از نکات آموزنده، آن هم چه نکات نابی! با استفاده از بهترین و بروزترین تکنیک های فیلمسازی! 🛁 آب بستن به فیلم را میتوان یکی از تکنیک های مهم دانست که بسیاری از فیلمسازان از آن بهره برده اند. اخیراً سازندگان منورالفکرمان دلشان برای مخاطب تپیده آبِ خالی برایش نمی بندند به فیلم. انگور را تخمیر کرده مشروب به فیلم می بندند! که به بیننده یاد بدهند چگونه متجدد باشد و منور شود فکرش،💡یاد بگیرد می شود خط قرمزها را هرطور دلش خواست زیرپا بگذارد ⛔️ و احدی به او آخ هم نگوید! 🔺پس سکانس می روند از جاساز مشروبات، مهیا کردن ساغر ها، شکل و شمایل بالا رفتنش در یک پیک و حال ولنگار بعدش! باید تشکر کرد از شورای پروانه ها؛ ساخت و اکران، نظارت و ارزشیابی، هیئت انتخاب بابت این حجم از دغدغه. ❗️عنصر سبُک مغزی به تقلید از آنور آبی ها، شده عضو جدانشدنی فیلم های منورالفکران عزیز، ظاهرا آن ها مرام و شعور و آزادگی مخاطب را نشانه رفته اند. 🔸 با این حساب دور نیست ترتیبی اتخاذ شود که در جهت ترقی هرچه بیشتر سینمای ایران مسئولان امر در پی جذب اسپانسر 💰 از بین صاحبان برندهای مشروب و سیگار باشند! @tabyinchannel @daneshgahevelyat
به صورت کلی، تاثیرگذاری بی بدیل *دیالوگ ها و حرکات بازیگران در سینما، سریال های تلویزیونی و حتی پیام های بازرگانی* بر مردم و بویژه قشر نوجوان و جوان غیر قابل انکار است. با مشاهده وقایع ناگوار و ناهنجاری های بسیاری که هر روز از بیخ گوشمان می گذرد ردپای مستقیم و غیر مستقیم رسانه در جامعه روشن است. اسفناک تر اینکه این لاطائلات، خوراک فکری بسیاری از نوجوانان و جوانان شده و آنها را جو زده به رفتارهایی برای *خودنمایی و قدرت نمایی* و البته کپی شده از بازیگران، در دنیای واقعی تحریک میکنند. بدیهی ست این امر در آینده ای نه چندان دور عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. 📣رویکرد متولیان فرهنگی و هنری باید به سمت خلق آثاری با نگرش متعالی و انسانی، باشد که قوه عاقله و خلاقیت نسل نوجوان و جوان را شکوفا و آنها را در مسیری هدایت کنند که اثراتی مثبت و سازنده در جامعه تزریق کنند. نه آنکه با ساخت فیلمهای🎬 غیر اخلاقیِ مخرب و ضد ارزش های انسانی، خسارات جبران ناپذیری بر بدنه جامعه وارد کرده و در بنگاه های معاملاتی فرهنگی خود، با محاسبه متری اخلاق و انسانیت اسباب رکود اخلاقی در بستر جامعه را فراهم نموده و آن رازیر قیمت💸 به مخاطبین خود بفروشند!! @tabyinchannel @daneshgahevelyat
✍علم بهتر است یا ...؟ ⚠️سال‌هاست که به بهانه‌ی جذب مخاطب و حامیِ مالی، بی‌مناسبت یا بامناسبت، سلبریتی‌ها مهمان برنامه‌های تلویزیونی هستند. 📗اما افرادی که عمر و جوانی خود را صرف مطالعه، تحقیق و پژوهش در رشته‌های مختلف علمی کرده‌اند هیچ سهمی از این ویترین سلیقه‌ها ندارند. 🎭مدیران محترم! آیا فکر نمی‌کنید تبلیغ خوانندگی و بازیگری، تبلیغ مهارت‌های ورزشی و یا دعوت گاه‌ و بی‌گاه بازیگران و فوتبالیست‌ها در برنامه‌های مختلف می‌تواند موجب اقناع کاذبِ اذهان مخاطبین شود تا جایی که تشویق امیدهای آینده‌ی کشور به علم‌اندوزی را از فکر بیننده و برنامه‌ریزی تصمیم‌گیران فرسنگ‌ها دور کند؟ 🔴 برخی برنامه‌سازان و سلبریتی‌پرورها چگونه به این دوگانگی پاسخ می‌دهند که وقتی فلان دانشمند در خارج از کشور از دنیا می‌رود بر طبل اعتراض به عدم حمایت از او می‌کوبند ولی از استعدادهای فراوان علمی، المپیادی و نخبه‌ی کشور سراغی نمی‌گیرند؟ 🍀خوب است در فضای مسموم پهلوان‌پنبه پروری سکولارها، قهرمانان واقعی‌مان را بشناسیم و بشناسانیم. @tabyinchannel @daneshgahevelyat
″سینمای متحجر″ 🎞سال هاست که صنعت سینما در غرب، تمام قد در صدد خلق قهرمان های مختلف است تا ذهن ها را در راستای اهدافش ‌مسحور کند؛ در حالی که سینمای متحجر ایران پس از چهل سال مشغول تجدید خاطره فیلمفارسی هایش است و قهرمان هایش در حال فراموشی... 📢قهرمانانی که اگر متعلق به چنین کشورهایی بودند، هنرنمایی ها کرده و تک تک شان را به تمام مردم دنیا شناسانده بودند... @tabyinchannel @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گاهی نوجوان دچار آرمان گرایی می‌شود و تصویر بدنی ایده آل از خود تصور می‌کند که چندان به واقعیت نزدیک نیست و فرسنگها از حقیقت فاصله دارد. ماهیت واقعی تصاویر تبلیغاتی، بازیگران و مانکن ها اون چیزی نیست که می‌بیند، بسیاری از عکسهای روی مجلات ساختگی، دستکاری شده و محصول برنامه های فتوشاپ هستند. تناسب اندام دلخواه تان! نمادی از استانداری غیر واقعی است و تنها شاید درصد اندکی از مردم چنین تناسب اندامی داشته باشند. @tabyinchannel @daneshgahevelyat 👇👇
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
🔹نویسنده ای میگفت شاید بی رحمانه ترین خشونت زمانه ی ما علیه زنان باشد. زنان و دختران بسیاری صبح تا شب خود را با استرس، تحمل درد و رنج، مراقبت، صرف هزینه و وقت برای حفظ و افزودن زیبایی شان گرفتار می کنند. آن هم زیبایی که نه تابع سلیقه و طبعشان که تابع تعریفی ست که مد روز از زیبایی ارائه می دهد. آن هم زیبایی که قرار است لایک و فالور صفحه اینستاگرام یا توجه مردان را جلب کند نه لزوما برای خودش و خانواده اش رضایت بیاورد و این غایت کاذب او را درگیر استرسی ناتمام برای جلب لایک بیشتر یا تعریف و تمجید بیشتر می کند. 🔹او مدام باید تعداد لایک های صفحه اش را چک کند یا چشمش به بازخورد دیگران باشد و دست آخر با کوچکترین جا ماندن در این رقابت بی حاصل، اعتماد به نفسش را به کلی از دست بدهد و کارش به افسردگی و خودتحقیری بکشد یا در اقدامی انتحاری تصمیمات جنون آوری راجع به جراحی های زیبایی بعدی یا تزریق های خطرناک جدید بگیرد. 🔹زنی که قرار است نقطه ی مرکزی بذل محبت و اداره کننده امور عاطفی و تربیتی یک خانواده باشد، چنان در تارهای ساخته شده توسط تبلیغات های و ماهواره ای و شرکت های تولید و فروش لوازم آرایش و ایده های هر روزه ی جراحان و زیبایی گرفتار شده که نه وقت و توانی برای این کانونیت دارد، نه قصد و تمرکزی. 🔹او اسیر است؛ اسیری که تمام طول شبانه روز در اردوگاه کار اجباری در حال بیگاری ست. زنی خسته و آزرده و رنج کشیده که خود هم نمی داند از چه چیزی رنج می کشد. نه شادی و رضایت واقعی را تجربه می کند و نه عشق و محبت عمیق را. تمام مدت محبوبیت و در معرض توجه بودن خود را (همان که به خاطرش آن همه رنج را متحمل شده) در معرض خطر می بیند و ناچار می شود برای حفظ آن رنج بیشتر بکشد و دست آخر پس از تحمل این همه فشار روحی و جسمی مجبور به پناه بردن به انواع قرص ها و داروهای آرامبخش و خواب آور و ضدافسردگی است. 🔻 این خشونت های مُد شده ی خودخواسته، بی رحمانه ترین خشونت زمانه ی ما علیه زنان است! @tabyinchannel @daneshgahevelyat