eitaa logo
دانایی مقدمه توانایی(آتش به اختیار)
438 دنبال‌کننده
31.6هزار عکس
24.2هزار ویدیو
91 فایل
#دانایی_مقدمه_توانایی، خود را به موضوعی خاص از مسایل اجتماعی محدود نمی کند. هدف آن روشنگری وانتقال مفاهیم اسلامی_انسانی و انقلابی است و شعر و ادبیات سوگلی این کانال است. ارتباط با مدیر @malh1380
مشاهده در ایتا
دانلود
آنکسی که گفت دوران بزن در رو تمام شده صادق است. تمام کشورهایی که در ریخته شدن خون هموطنانمان شریک بودند یا مانند سعودی ها اعلام پشیمانی کرده و باج می دهند یا تاوان خواهند داد. نتانیاهو از طریق چهار کشور پیغام فرستاده که هیچ گاه قصد حمله به ایران را نداشته است! ✍ استاد رائفی پور _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
صحبت های رهبر انقلاب درمورد رژیم صهیونیستی: رژیم صهیونیستی در عمر هفتاد و پنج ساله‌ی خودش هرگز گرفتاری‌های هولناکی مثل امروز نداشته. اوّلاً تزلزل سیاسی: در چهار سال، چهار نخست‌وزیر عوض کرده. ائتلافهای حزبی هنوز درست شکل نگرفته متلاشی میشوند. ائتلاف درست میکنند، بعد از مدّت کوتاهی، ائتلاف متلاشی میشود. حزبهایی که تشکیل شدند از قبل یا دارند تشکیل میشوند بتدریج دچار انحلال میشوند، منحل میشوند؛ یعنی آن‌قدر ضعیف میشوند که مثل انحلال است. دوقطبی شدیدی در سرتاسر رژیم جعلی وجود دارد الان ملاحظه کنید. بحث فلسطینی‌ها جدا است. در بین خودشان دو قطبی است. این تظاهراتِ صد هزار نفری و دویست هزاری و بیشتر در تل‌آویو و در شهرهای مختلف دیگر نشانه‌ی این است. حالا چهار موشک هم ممکن است به یک جایی بزند، [ولی] اینها جبران نمیکند آن قضیّه را. دچار تزلزل به معنای واقعی کلمه تزلزل سیاسی است. اعلام شده که بزودی تعداد کسانی که از اسرائیل دارند خارج میشوند، یهودی‌هایی که خارج میشوند، به دو میلیون می رسد. این را اعلان کردند. مقامات خودشان به طور مرتّب، پی‌درپی، هشدار میدهند که فروپاشی نزدیک است؛ رئیس‌جمهورشان میگوید، نخست‌وزیر سابقشان میگوید، رئیس امنیّتشان میگوید، وزیر دفاعشان [می گوید]، همه‌شان می گویند؛ می گویند: فروپاشی ما نزدیک است، ما به هشتاد سالگی نمیرسیم. ما گفتیم: بیست سالگی و بیست و پنج سالگی را نمی‌بینید، خودشان عجله کردند، زودتر میخواهند. تحلیل راهبردی _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
6.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واکنش کنعانی به تحولات در آذربایجان سخنگوی وزارت خارجه: تغییر و تحولات در وزارت خارجه یک اتفاق جدیدی نیست. در ارتباط با مسائل قفقاز ما هیچ نقطه جدیدی بر مواضع گذشته ایران نداریم که بخواهیم در این جلسه اضافه کنم. ایران یکبار دیگر بر مواضع گذشته تاکید می‌کند که مسائل بحرانی در منطقه می‌بایست در چارچوب رویکرد سیاسی مورد حل و فصل قرار گیرد و ما از رویکردهای سیاسی همواره استقبال می‌کنیم. _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 منبر هجدهم بالاترین سلام ها و عالی ترین تحیات خداوند، انبیاء الهی(ص)، مقربان از فرشتگان و پاک‌ترین اولیای حق تقدیم ولی و حجت خدا باد!؛ که در سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان در ناب ترین حالت ملاقات با خدا بود که فرق مبارکش شکافته شد؛ اما ندای رستگاری خود را به همه جهانیان اعلام کرد. از رحمت خداوند دور باشند، کسانی که فرقی را شکافتند که همتی جز عزت و خیرخواهی برای مردم نداشت. این مصیبت بزرگ را به همه ارادتمندان و دلدادگان امیر مومنان علی علیه السلام تسلیت و تعزیت می گویم. در گفتار قبل کلیاتی درباره دعوت خداوند تقدیم حضور گرامی شما گردید. دعوت(دعاء)خداوند، به معنای معطوف کردن و توجه دادن انسان به دریافت رحمت و عنایت خداوند است. مهمترین تفضلات و عطایای الهی در آیات استناد شده قرآن کریم عبارت بودند از: ورود به بهشت یا دارالسلام(سرای آسایش)، مغفرت(آمرزش)، به تاخیر انداختن اجل(اجل معلق)، پناه دادن از عذاب دردناک. آنچه درباره دعوت خداوند با استناد به آیات متعدد قرآن کریم بیان شد، تا حدودی هدف سلسله گفتار حاضر را برآورده کرده است!؛ اما طرح برخی نکات که با موضوع دعوت خداوند پیوند دارد، در روشن تر شدن موضوع سلسله گفتار حاضر ضرورت دارد. طرح نکات زیر در وادی امر با شناخت حقیقت و ماهیت دعاء مرتبط نمی شود؛ اما تامل و بررسی آنها در روشن تر شدن آن موثر است. ۱. با وجود آنکه خداوند بندگان را برای مصادیق برشمرده شده دعوت کرده است؛ اما شواهد و مشاهدات گواه آن است که میان مردم مصادیق دعوت خداوند چندان رایج نیست. به عبارت دیگر اغلب دعاهایی که میان مردم رایج است؛ به جز آمرزش گناهان،( آن هم به شکل خاص خودش) غیر از مصادیق دعوت خداوند است! چنین تفاوتی طرح این سوال را موجه می سازد که چرا میان درخواست بندگان و مصادیق عنایات پروردگار شکاف وجود دارد؟ ۲. آنچه از عدم درخواست مصادیق دعوت خداوند میان مردم در بند یک گفته شد، دعاها و درخواست هایی مورد نظر است که عموما در زبان مردم جاری است، اما ادعیه ماثوری که به ما رسیده است، مصادیق مزبور تبلور فراوانی دارند، از جمله دعایی که پس از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان خوانده می شود، از قضا تنها درخواست پایان دعاء یکی از مصادیق دعوت پروردگار است: یاعلی یا عظیم یا غفور یا رحیم...من علی بفکاک رقبتی من النار، فی من تمن علیه و ادخلنی الجنه ۳.در تحلیل آیاتی که مصادیق دعوت در انها برشمرده شده است، نگاه گفتمانی می تواند موضوع بحث را روشن تر کند! به این معنای که مصادیق دعوت ها باید در تناظر با دعوت هایی در نظر گرفته شوند که از سوی دیگران انجام گرفته است به طور مثال در آیه ۲۲۱سوره بقره می فرماید که آنان ( مشرکان) شما را به آتش/ نار دعوت می کنند و خداوند شما را به بهشت و مغفرت دعوت می کند یا در آیه ۱۰ سوره ابراهیم ضمن رد دیدگاه کافران، به دعوت رسولان الهی( مغفرت برای مردم و تاخیر تا اجل معین) اشاره کرده است و... ۴. آنچه تاخیر در «اجل» در آیات قرآن آمده است همانگونه که در این آیات و سایر ایات نیز به آن تصریح شده است، تاخیر در اجل معلق است؛ اما در اجل مسمی ساعتی تاخیر و تعجیل نیست،که تفصیل و توضیح آن خارج از حوزه بحث در این گفتار است. در گفتار بعد، درباره برخی دلائل عدم رواج مصادیق دعوت خداوند، میان مردم نکاتی معروض می شود. التماس دعاء ✍ حجت الاسلام دکتر علیرضا قبادی _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
وزارت امور خارجه از عزیمت هیات ایرانی به عربستان تا اواخر این هفته خبر داد این هیات در جده و ریاض مستقر خواهند شد تا اقدامات لازم را برای برای بازگشایی سفارتخانه و کنسولگری ایران در عربستان انجام دهند. _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
: پدرم، هرگاه دچار غم و اندوهى مى‌شد، زنان و كودكان را گرد مى‌آورد و دعا مى‌كرد و آنها مى‌گفتند. الکافی،ج ۲،ص ۴۸۷ گاهی در مشکلات و گرفتاری‌ها زن و فرزند را جمع کنیم، کنیم و حاجت خود را از خدا بخواهیم و آنها بگویند. اینکار، می‌تواند حس معنوی، همدلی و وحدت را به فضای خانه کند. _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
حاج میرزا اسماعیل دولابی رحمت الله: هر وقت رزقت کم شد خواستی زیادتر بشود، از همان اندکی که داری انفاق کن! وقت نداری، پول نداری، بدهکاری، اما از همان مختصری که هست به دیگران ببخش، با صدق دل و خدایی. یک دفعه می بینی در باز شد و روزی سرازیر شد. خدا بیش و کم را کاری ندارد، با انفاق شما رزقت را بیشتر می کند. _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
معاویه زمانه‌ات را بشناس یعقوب ربیعی جنگ‌شناختی همیشه بوده و هست. جنگ‌شناختی یعنی همین که جوان غسانی در سپاه شام در جنگ صفین شمشیر به دست گرفته و دلاورانه می‌جنگید و علت جنگیدنش را نماز نخواندن اميرالمؤمنين علی(علیه‌السلام) می‌دانست. جنگ شناختی یعنی همین که در بحبوحه جنگ صفین، این قدر فضای ذهنی و ادراکی بر علیه امام علی(علیه‌السلام) تنگ شده بود که برخی مانند ربیع بن خثیم که جزو زُهّاد ثَمانیه یا هشت زاهد معروف قرن اول بود در حقانیت طرفین شک کرده بودند. اینهایی که در جنگ صفین و در نزاع معاویه و امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) آمدند و گفتند: «انّا قد شککنا فی هذا القتال» ما در جنگ شک کردیم اینها انسان‌های کمی نبودند، همگی قراء قرآن و از صحابی عبدالله بن مسعود بودند. جنگ شناختی مانند آتش افتادن به جنگل است تر و خشک نمی‌کند؛ از ربیع بن خثیم تا آن جوانک غسانی را اسیر خود می‌کند. کسی که بر فرق علی(علیه‌السلام) ضربه می‌زند علی را می‌شناخت، مقامش را می‌شناخت و حتی در برخی روایات تاریخی تنها کسی بود که سه بار دستان امام را گرفته و با ایشان بیعت کرده بود. اما یکی از عواملی که باعث می‌شود اشقی الاشقیاء شود فریفته شدن در همین وسوسه‌های شناختی و ادراکی است. معاویه مرد؛ اما داستان فریفتن‌ها و فریفته‌شدن‌ها باقی است. امروز معاویه‌ها تکثیر شده‌اند یکی از آنتن‌های ملکه و آل‌سعود بیرون می‌زند یکی از لابه‌لای توئیتر و اینستاگرام. فرق نمی‌کند ممکن است معمم باشد و چند روزی لُمعه دمشقیه و یا مکاسب خوانده باشد و یا مُکَلّایی از دل مکاتب فلسفی و سیاسی و یا شاید بازیکنی که به غیر از دریبل زدن چیزی در وجودش نمی‌توان یافت. امروز هم مانند هماورد صفین آنچه نیاز است اول شناخت عرصه است. اول باید شناخت که حق کجاست و باطل کیست؟ چرا که اولین توصیه حضرت امیر این بود که فرمود: «ان الحق و الباطل لا یعرفان باقدار الرجال، اعرف الحق تعرف اهله، و اعرف الباطل تعرف اهله»؛ حق با شخصیت‌‌ها شناخته نمی‌‌شود؛ حق را بشناس تا اهل آن‌ را بشناسی و باطل را بشناس تا اهل باطل را بشناسی. گام دوم عمار شدن و جهاد تبیین است؛ آنچه شمشیر مالک را تیز می‌کرد زبان بران عمار یاسر بود و شمشیرش آنگاه کند شد که جنگ شناختی تاثیرش را گذاشت و علی(علیه‌السلام) دستور به برگشت داد. _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
لغو مجوز پرداخت وام بانک مسکن به وزارت راه رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور مجوز هیئت وزیران به وزارت راه و شهرسازی برای دریافت وام از بانک مسکن جهت کاهش تصادفات جاده‌ای را غیرقانونی اعلام کرد. _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
روزهای همانند شبهای آن است قالَ السيّدُ ابنُ طاووسَ قدس سره : «وَاعلَم أنَّ الرِّوايةَ وَردت مِن عدّةِ جهاتٍ عَنِ الصّادقينَ ـ عَنِ اللّهِ جلَّ جَلالُه ـ عَليهم أفضلُ الصَّلواتِ أنَّ يومَ ليلةِ القَدرِ مِثلُ لَيلتهِ ؛ فإيّاك أن تُهَوِّنَ بنهارِ تِسعَ عَشرَةَ ، أو إحدى وعِشرينَ ، أو ثَلاثٍ وعِشرينَ ، وتَتَّكلَ على ما عَمِلتَه في لَيلتِها وتَستَكثرَه لمولاكَ ، وأنتَ غافلٌ عَن عظيمِ نِعمتهِ ، وحقوقِ ربوبيّتهِ سيّد ابن طاووس رحمه الله گويد: بدان كه روايت ، با سندهايى چند از امامان راستگو ـ كه برترينِ درودهاى خداوند بر آنان باد ـ از خداى متعال نقل شده است كه: «روز شب قدر ، مثل شب قدر است». پس مبادا روز نوزدهم يا بيست و يكم يا بيست و سوم را ناچيز بشمارى و به آنچه در اين سه شب انجام داده اى ، بسنده كنى و آن را نزد خداى خود زياد به حساب آورى، در حالى كه از نعمت بزرگ و حقوق پروردگارى اش غافل باشى! در اين سه روز بزرگ و ارجمند ، بيشترين تلاش را در مورد: عبادت ها، دعاها و غنيمت شمردن زندگى پيش از فرا رسيدن مرگ ، داشته باش. بحارالانوار/ج ۹۸ /ص ۱۴۹ _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan