eitaa logo
دانایی مقدمه توانایی(آتش به اختیار)
457 دنبال‌کننده
29.4هزار عکس
22.1هزار ویدیو
87 فایل
#دانایی_مقدمه_توانایی، خود را به موضوعی خاص از مسایل اجتماعی محدود نمی کند. هدف آن روشنگری وانتقال مفاهیم اسلامی_انسانی و انقلابی است و شعر و ادبیات سوگلی این کانال است. ارتباط با مدیر @malh1380
مشاهده در ایتا
دانلود
قبل انتخابات با فریب گفتند که اگر رقبای روحانی یارانه را 250 هزار تومان کنند دلار می شود 6000 تومان! اما حالا دلار ۶هزار تومنه ولی یارانه همون ۴۵هزار تومنه! _________ http://sapp.ir/daneshvadanestan
eitaa.com/daneshvadanestan نوشت: در گفت‌وگو با نشریه آتلانتیک با معرفی ایران به عنوان یک ضلع از مثلث شرارت در منطقه عنوان کرد که : 🔻 معتقد بود اگر به ایران فرصتی برای گشایش بدهد، آنها تغییر می‌کنند اما رژیمی با چنین ایدئولوژیی به این زودی‌ها باز نخواهد شد. 💥ملاحظه : 🔸اشاره به موضع اوباما بخوبی میتواند زیرساخت پروژه برجام را توضیح دهد . پروژه ای که در بازه زمانی ۱۰ ساله و از طریق گشایشهای مدیریت شده اقتصادی می بایست موجبات تغییر رفتار و در نتیجه تغییر رویکرد در نظام سیاسی را سبب گردیده و نهایتا تغییر نظام اتفاق می افتاد. پروژه ای که هنوز هم در دستور کار لیبرالهای داخلی است و امید دارند با سرنگونی ترامپ و بازگشت دموکراتها و همکاری اروپا به مسیر قبلی بازگردانده شود . با توجه به شدن تلگرام تا آخر فروردین، ما را در پیامرسان های ایرانی و همراهی نمایید!👇 _________ ! نشانی ما را در پیامرسان http://sapp.ir/daneshvadanestan پیامرسان eitaa.com/daneshvadanestan
جدول غیررسمی محاسبه نرخ افزایش حقوق حداقلی‌ در سال ۹۷ #حمایت_از_کالای_ایرانی _________ #دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید!👇 @daneshvadanestan پیامرسان #ایتا eitaa.com/daneshvadanestan
http://sapp.ir/daneshvadanestan ! 🔴 نقل است: روزی (علیه السلام) در كوه طور، به هنگام مناجات عرض كرد: ⏪ ای پروردگار جهانیان ! جواب آمد: لبیك! ⏪ سپس عرض كرد: ای پروردگار اطاعت كنندگان! جواب آمد :‌لبیك! ⏪ سپس عرض كرد :‌ای پروردگار گناه كاران ! موسی علیه السلام شنید :لبیك، لبیك ، لبیك! ⏪ حضرت گفت: خدایا به بهترین اسمی صدایت زدم ، یكبار جواب دادی ؛ اما تا گفتم : ای خدای گناهكاران ، سه مرتبه جواب دادی ؟خداوند فرمود : ✅ ای موسی! عارفان به معرفت خود و نیكوكاران به كار خود و مطیعان به اطاعت خود اعتماد دارند ؛ اما گناهكاران جز به فضل من پناهی ندارند و اگر من هم آنها را از درگاه خود ناامید گردانم به درگاه چه كسی پناهنده شوند؟ قصص التوابین/ص 198 __________ ! وارد شوید! پیامرسان eitaa.com/daneshvadanestan پیامرسان http://sapp.ir/daneshvadanestan
زندگی‌نامه امام موسی كاظم علیه السلام: نام:موسى بن جعفر. كنیه: ابو ابراهیم، ابوالحسن، ابوالحسن اوّل، ابوالحسن ماضى، ابوعلى و ابواسماعیل. القاب: كاظم، صابر، صالح، امین و عبدالصالح. نكته:امام موسی كاظم علیه السلام در میان شیعیان به «باب الحوائج» معروف است. منصب: معصوم نهم و امام هفتم شیعیان. تاریخ ولادت امام موسی كاظم:هفتم ماه صفر سال 128 هجرى. برخى نیز سال 129 را ذكر كردند. محل تولد امام موسی كاظم: ابواء (منطقهاى در میان مكه و مدینه) در سرزمین حجاز (عربستان سعودى كنونى). نسب پدرى: امام جعفر بن محمد بن على بن حسین بن على بن ابىطالب علیهم السلام. نام مادر امام موسی كاظم:حمیده مصفّاة. نامهاى دیگرى نیز مانند حمیده بربریه و حمیده اندلسیه نیز براى او نقل شده است. این بانو از زنان بزرگ زمان خویش بود و چندان فقیه و عالم به احكام و مسائل بود كه امام صادق علیه السلام زنان را در یادگیرى مسائل و احكام دینى به ایشان ارجاع مىداد. و دربارهاش فرمود: «حمیده، تصفیه شده است از هر دنس و چركى؛ مانند شمش طلا. پیوسته فرشتگان او را حفاظت و پاسبانى نموده تا رسیده است به من، به خاطر آن كرامتى كه از خداى متعال براى من و حجت پس از من است.» مدت امامت امام موسی كاظم: از زمان شهادت پدرش، امام جعفر صادق علیه السلام، در شوال 148 هجرى تا رجب سال 183 هجرى، به مدت 35 سال. آن حضرت در سن بیست سالگى به امامت رسید. تاریخ و علت شهادت امام موسی كاظم: 25 رجب سال 183 هجرى، در سن 55 سالگى، به وسیله زهرى كه در زندان سندى بن شاهك به دستور هارون الرشید به آن حضرت خورانیده شد. محل دفن: مكانی به نام مقابر  قریش در بغداد (در سرزمین عراق) كه هم اكنون به «كاظمین» معروف است.
نظرسنجی ایسپا؛ هدف مردم از سفر در ایام: ۱۲.۴%زیارتی داخل کشور ۳%سیاحتی و تفریحی خارج از کشور ۱.۶%زیارتی خارج از کشور ۰.۹%سایر الباقی نتیجه👆 _____ #دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید!👇 @daneshvadanestan
http://sapp.ir/daneshvadanestan نماینده آمریکا در سازمان ملل: اسرائیل تنها صدای دموکراسی و شرافت انسانی در خاورمیانه است و شورای حقوق بشر سازمان ملل حق ندارد اسرائیل را به نقض حقوق بشر متهم کند. اگر بکند، ما از این شورا خارج می شویم. با ایران هم مقابله خواهیم کرد. نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در اظهاراتی در دانشگاه دوک گفت: «اسرائیل دوست بزرگ ما است و اسرائیل تنها صدای دموکراسی و شرافت انسانی در خاورمیانه است، بنابراین، ما از نشست‌های ماهانه خاورمیانه (در شورای امنیت) برای صحبت کردن درباره منابع اصلی درگیری در منطقه، استفاده کرده‌ایم، یعنی ایران، بشار اسد، داعش، حزب‌الله و حماس.» «بنابراین، ما این را برای شورای حقوق بشر روشن کرده‌ایم که یا تغییر خواهد کرد یا بدون عضویت آمریکا در آن برنامه‌های جانبدارانه خود علیه اسرائیل را ادامه خواهد داد. ما این تغییرات را برای این اعمال کرده‌ایم که از دوست و متحدمان اسرائیل به طور کامل پشتیبانی کنیم.» «ما در روابطمان با ایران وارد دوران جدیدی از مدیریت شده‌ایم. توافق هسته‌ای ایران به نحوی طراحی شده که بزرگتر از آن باشد که بتواند به شکست منجر شود.» «در طول سال‌های گذشته، نه فقط ایالات متحده، بلکه متحدان ما در اروپا به منظور حفظ توافق هسته‌ای آزمایش‌ موشک‌های بالستیک ایران، حمایت [ایران] از تروریست‌ها و ظلم علیه مردم این کشور را نادیده گرفته‌اند. معماران توافق ادعا می‌کنند مجبور بوده‌اند بین پذیرش یک توافق بد یا وارد شدن به جنگ با ایران یکی را انتخاب کنند. این دولت، شجاعت به چالش کشیدن این انتخاب نادرست را داشته است. با متحدان اروپایی‌مان برای تقویت این توافق و پاسخگو کردن ایران بابت حمایت از تروریسم منطقه‌ای همکاری می‌کنیم.» «رئیس‌ جمهور، ضرب‌الاجل میانه ماه می را برای تعیین تداوم مشارکت ما در این توافق تعیین کرده است؛ چه در این توافق بمانیم و چه در آن نمانیم، اینکه مواضعمان برای پاسخگو نگاه داشتن ایران به خاطر اقداماتش را تقویت کنیم پیامی قدرتمند به ایران ارسال می‌کند.» «کسانی که استدلال می‌کنند که خروج از توافق با ایران یا اصلاح آن پیامی درباره غیرقابل‌اعتماد بودن ما به کره شمالی می‌فرستد، کاملاً اشتباه می‌کنند. 🔴 ما را در پیامرسان های ایرانی همراهی نمایید!👇 ____ ! http://sapp.ir/daneshvadanestan
👇 http://sapp.ir/daneshvadanestan نوشت: برای اصلاح طلبان ساکن درBbc جناب باستانی به عنوان شاخص ترین اصلاح طلب مستقر در بی بی سی که حتی اصرار دارد کانال شخصی خود را با هویت بی بی سی مزین کند در نقد یاداشت بنده در باره آزادی عقیده، صدور حکم اعدام برای یوسفی اشکوری را مثال آورده است. اولا ایشان باید مثالی از امر محقق شده می زد یوسفی اشکوری همانند اکبر گنجی و سحابی به جرم شرکت در کنفرانس برلین به ۷سال زندان محکوم شد که پس از پنج سال آزاد شد مدعی است که با سر وصدا حکم لغو شد.همگان می دانند سر وصدا تاثیری بر تصمیمات قضایی در ایران ندارد که اگر داشت برخی پرسر وصداها این روزها زندان نبودند و علاوه برآن هزینه‌های حقوق بشری را به خاطر اجرای قصاص اسلامی نداشتیم. ثانیاً ایشان باید همه بند سوم یاداشت را می آورد نه یک جمله از اول و با نقطه چین جمله ای از اخررا. بند سوم یاداشت در باره عقیده ای است که عقیده اکثریت را سب، نفی و سلب می کند آیا کتاب آیات شیطانی وآن تهمت های عجیب و غریب به پیامبر از سوی نویسنده یا کاریکاتورهای پیامبر اسلام در غرب که احساسات یک ونیم میلیارد مسلمانان را جریحه دار کرد را آزادی عقیده می دانید؟ مسلمانان با مسیح علیه السلام چنین نمی کنند در غرب که قبح ذاتی هم وجود ندارد مرز آزادي را آزادي دیگری می دانند لذا احترام و عدم نفی عقاید دیگران از شروط ازادی عقیده است. در ایران امروز کتب سروش همچون بسط تجربه نبوی و قبض وبسط شریعت و......چاپ و توزیع می شود که قالب آن اظهار نظر است وکسی هم مانع نمی شود. آنجا که عقیده شما با عقاید اکثریت در تزاحم قرار می گیرد طبیعتاًباید ملاحظه کرد مگر اینکه مانند روشنفکران آنارشیست اظهار نظر نمایید. فرض کنید جناب باستانی نماز جمعه را قبول ندارد.می تواند قبول نداشته باشد و شرکت هم نکند اما نمی تواند روز جمعه برود درب دانشگاه تهران و فریاد بزند مردم شرکت نکنید و اگر همان مردم با او برخورد کردند بگوییم اظهار عقیده وی محترم شمرده نشده است. ذیلا مجددا بند سوم آن یاداشت که در باره "سب" عقیده اکثریت است را می آورم. "3- نکته‌اي که در ايران مهم است اينکه ممکن است فردي عقيده‌اي دارد که با عقيده اکثريت مطلق جامعه ضديت دارد يا عقيده وي معارض و نافي عقيده اکثريت است. آيا مي‌توان به وي اجازه داد عقيده اکثريت را نفي کند يا به آن بتازد؟ فرض کنيد فرد يا گروهي به اين باور و عقيده برسند که نبوت يک حقيقت الهي نيست، آيا مي‌توانند اين عقيده را در جامعه‌اي که حدود صددرصد آن موحد هستند ترويج داد؟ آيا مي‌شود عقيده‌اي را برگزيد که «سب» عقيده جامعه اکثريت باشد. بنابراين مرز آزادي عقيده اگر بخواهد در قالب «فعل» مرزهاي عقيدتي اکثريت را خدشه‌دار کند، طبيعتاً توسط اکثريت يا حاکميت برآمده از اراده اکثريت با پاسخ مواجه خواهد شد. اما اگر در ذهن و باور فرد باقي بماند هيچ تهديدي نبايد متوجه وي باشد. " اینجا بین فعل و ذهن باید تفاوت قائل بود 🔴 ما را در پیامرسان های ایرانی و همراهی نمایید!👇 ______ ! پیامرسان 👇 eitaa.com/daneshvadanestan پیامرسان 👇 http://sapp.ir/daneshvadanestan
👇 http://sapp.ir/daneshvadanestan ✅الگوی تقوا، انصاف، اخلاق و سیاست یعنی حضرت آقا؛ فرموده اند: به پاس رفاقت ۶۰ ساله با مرحوم هاشمی رفسنجانی هر سحر برایشان دعا و نماز می خوانم. این را بگذارید کنار نقدهای متعدد ایشان در دوران حیات آن مرحوم و به کار نبردن عبارت "انا لا نعلم منه الا خیرا" در نماز میت او. آموختن تفکیک امور از یکدیگر و مواجهه خالصانه و دور از هوی با امور گوناگون ، چیزی است که عنصر انقلابی در کنار تحلیل و بصیرت نیازمند است. انقلابی گری بدون اخلاص و تقوا ، به ریاکاری های مزورانه و خروش تخریب گرانه می انجامد. 🔴 ما را در پیامرسان های ایرانی و همراهی نمایید!👇 ______ ! پیامرسان 👇 eitaa.com/daneshvadanestan پیامرسان 👇 http://sapp.ir/daneshvadanestan
9.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و اعدو لهم ما إستطعتم من قوه اولین رونمایی از یکی از آشیانه های مخفی #پهپادهای_پدافندی ایران ________ #دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید👇 http://sapp.ir/daneshvadanestan
👇 @daneshvadanestan در مناظره و در دانشگاه کاشان که در تاریخ 13 آبان 96 برگزار شد موضوع "عقب ماندگی در عدالت؛ ریشه‌ها و راهکارها" مورد بحث قرار گرفت. در قسمتی از متاظره من گفتم زیباکلام پولی را که از مردم گرفته برای زلزله کرمانشاه باید خرج زلزله زدگان میکرد، نه اینکه بگوید میخواهم تاتر در روستا بسازم. اون دانشجو هر دوی ما رو مخاطب قرار داد و گفت "اصولگرا و اصلاح طلب همه دزدید. اصلاح طلبان فریبکار در انعکاس مطلب مخاطب را فقط بنده نشان دادند. صوت کامل مصاحبه و صوت پرسش و پاسخ در کانال تلگرامی بنده منعکس شده است. @ghadiri1404 Www.ghadiri.ir به دانشجویان گفتم که خیلی از دانشجویان به دنبال پاس کردن امتحانات و گرفتن مدرک هستند و بعد از فارغ التحصیلی طلبکارانه منتظرند تا دولت برایشان کار ایجاد کند، حال انکه دانشجو باید خود را راه حل بداند و نه صورت مسئله. دانشجو باید طوری درس بخواند و مهارت بدست آورد که بتواند برای دیگرانی که نتوانستند وارد دانشگاه بشوند هم شغل ایجاد کند که در اینصورت او خود را راه حل خواهد دانست. البته این چیزی از وظیفه دولت کم نمی کند. او پرسید شما چند تا شغل ایجاد کرده اید که گفتم من کتاب هایی در رابطه با مسایل اقتصادی و حتی نحوه ایجاد اشتغال نوشته ام ولی شغل بنده ایجاد اشتغال نبوده است. بعد به مقایسه درس خواندن دانشجویان ایرانی با چینی پرداختم و اینکه آنها از سقف کتابخانه سرم آویزان می کنند تا رمق بیشتری برای تحصیل داشته باشند. و یکی از دلایل پیشرفتشان پشتکار در تحصیل، کار و نیز قناعت در مصرف است. در بخشی از جلسه از دانشجویان پرسبدم که فکر می کنند که درآمد نفت ابران به ازای هر ایرانی در هر ماه چه مقدار است؟ تقریبا همه ارقامی بزرگ را مطرح کردند، و با محاسباتی که برایشان کردم عنوان کردم که در سال 91 این رقم به ازای هر ایرانی ماهیانه 67 هزار تومان، در سال 95 رقم 73 هزار تومان، و در لابحه بودجه سال 97 مبلغ 115 هزار تومان پیش بینی شده است. تصور دانشجویان از درآمد نفت دهها، صدها و گاه هزاران برابر واقعیت است و نتیجه این تصور غلط این است که تصور می کنند با درآمد نفت میشود همه نیازهای مردم از جمله مسکن، اشتغال، معیشت، ازدواج و ... حل نمود و چون حل نمی‌شود به این نتیجه غلط می‌رستد که پس همه در حال دزدی و اختلاس هستند. تاکید نمودم که اختلاس در این شرایط جرم سنگین تری است. البته بیشتر اختلاس‌ها از حسابهای بانکی مردم است. مثال زدم که درآمد نفت یک اماراتی در یک سال بیش از 80 سال درآمد نفت بک ایرانی است. افزودن که هزار میلیارد تومان اختلاس یعنی به ازایم هر خانواده 4 نفری ایران 50 هزار تومان میشود. ولی مردم مثل درآمد های نفتی در مورد اندازه اختلاس ها هم دچار اشتباه هستند. و فکر می کننند که به ازای هر ایرانی دهها و گاه صدها میلیون تومان اختلاس شده است. تاکید کردم که با اختلاس گران باید با قاطعیت برخورد کرد. گفتم که کارمتدی که کم کاری می کند، فروشنده ای که کم فروشی و با گرانفروشی می کند هم نوع دزدی انجام می دهند. کسانی که 50 هزار تومان رشوه میگیرند اگر امکانش را داشتند مبلیاردی اختلاس می کردند. تصریح کردم که در دانشگاه های دولتی دولت به ازای هر دانشجو معادل سهم چند نفر از نفت خرج تحصیل و حتی خوراک دانشجویان می کند. به عبارتی چند نفر کپرنشین میشوند تا دانشجو درس بخواند و مهارت بیاموزد و دست کپر نشینانی که خرج تحصیل او را داده اند را بگیرد و آنها را از فقر نجات دهد. پس دانشجو باید خود را مدیون کپرنشینان بداند، نه اینکه با خرج آنها تحصیل کند و اگر خارجی‌ها پیشنهاد حقوق بیشتری به او دادند کشور خود را ترک کند و از خدمت به مروم طفره رود. اینکه دانشجویی متوهم و نادان جسارت کند و حرف های بی اساس بزند را نمی توان و نباید شجاعت نامید. هر چند او حرف خود را در جلسه دیگری در همان دانشگاه پس گرفت. اینکه کسانی با سانسور موضوع و نمایش فقط قسمتی از سخنرانی دوساعته و با مخاطب نشان دادن فقط بنده آن را منعکس سازند را جز فریبکاری و خباثت نانم دیگری نمی‌توان گذاشت. بنده در جلسه با حوصله و با قصد روشنگری و آگاهی بخشی به رفتارهی تند برخی از دانشجویان با متانت و منطق و مبتنی بر آمار جوابشان را دادم. صوت سخنرانی و پرسش و پاسخ را به طور کامل در کانال خود گذاشته ام. ✅ کتاب "سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی؛ از خود تحریمی در اقتصاد معتاد به نفت تا مدیریت جهادی در اقتصاد مقاومتی (فرهنگ کارآفرینی) 🔴 ما را در پیامرسان های ایرانی و همراهی نمایید!👇 __ ! پیامرسان 👇 eitaa.com/daneshvadanestan پیامرسان 👇 http://sapp.ir/daneshvadanestan
👇 http://sapp.ir/daneshvadanestan خواندن این مطلب، حدود نیم‌ساعت از شما وقت خواهد گرفت. طی همین نیم‌ساعت، حدوداً ۳۰۰۰ نفر از فقر مطلق بیرون می‌آیند. در سال ۲۰۱۶، برای اولین بار، درصد انسان‌هایی که در فقر مطلق زندگی می‌کنند، به زیر ده‌درصد رسید و میزان سلامت، بهداشت و امید به زندگی انسان‌ها از همیشۀ تاریخ بیشتر است. آیا این آمارها کافی نیست برای تردید در این باور عمومی که همه‌چیز فقط دارد بدتر و بدتر می‌شود؟ احتمالاً نه. ۵۵۰۰ کلمه زمان مطالعه: ۳۲ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: tarjomaan.com/neveshtar/8944/ 🔴 ما را در پیامرسان های ایرانی و همراهی نمایید!👇 __ ! پیامرسان 👇 eitaa.com/daneshvadanestan پیامرسان 👇 http://sapp.ir/daneshvadanestan