eitaa logo
دانایی مقدمه توانایی(آتش به اختیار)
445 دنبال‌کننده
29.8هزار عکس
22.4هزار ویدیو
87 فایل
#دانایی_مقدمه_توانایی، خود را به موضوعی خاص از مسایل اجتماعی محدود نمی کند. هدف آن روشنگری وانتقال مفاهیم اسلامی_انسانی و انقلابی است و شعر و ادبیات سوگلی این کانال است. ارتباط با مدیر @malh1380
مشاهده در ایتا
دانلود
#روحانی: اگر درسال۹۲گفتیم که سانتریفیوژ بچرخدو زندگی مردم هم بچرخد به این وعده عمل کردیم! مازیار بیژنی #من_هم_سپاهی_ام #سال_رونق_تولید _ #دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan
کشف کهن ترین مرکز تولید سنگ های آسیاب در آران و بیدگل رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل از شناسایی و کشف یکی از کهن ترین مرکزهای تولید سنگ های آسیاب و عصارخانه در ابوزیدآباد از توابع این شهرستان خبر داد. https://www.yjc.ir/fa/news/6895430/ #من_هم_سپاهی_ام #سال_رونق_تولید _ #دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan
. #عماد_افروغ؛ جامعه شناس و استاد دانشگاه ما در مجلس هفتم طرحی را تنظیم کردیم مبنی بر اینکه هیاتی متشکل از استراتژیست‌ها و... ادامه در پست بعدی #من_هم_سپاهی_ام #سال_رونق_تولید _ #دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan
دانایی مقدمه توانایی(آتش به اختیار)
. #عماد_افروغ؛ جامعه شناس و استاد دانشگاه ما در مجلس هفتم طرحی را تنظیم کردیم مبنی بر اینکه هیاتی
. باید هیاتی از استراتژیست‌ها، صاحب‌نظران و سیاستگذاران فرهنگی تعیین شود تا صدا و سیما را از تک صدایی خارج کند ؛ جامعه شناس و استاد دانشگاه ما در مجلس هفتم طرحی را تنظیم کردیم مبنی بر اینکه هیاتی متشکل از استراتژیست‌ها، صاحب‌نظران و سیاستگذاران فرهنگی تعیین شود و صداوسیما را از حالت تک‌صدایی خارج کند.گفتیم نصب اینها هم توسط رهبری صورت بگیرد و دبیر این مجموعه هم می‌تواند مثلاً رییس سازمان صداوسیما باشد. آن طرح به سرانجام نرسید. در آن زمان یکی از مخالفان جدی این قضیه، خود سازمان صداوسیما بود، چون احساس می‌کرد که با اجرای این طرح آقابالاسر خواهد داشت در حالی که ما معتقد بودیم که دست هیچکس نباید در نظام باز باشد. متاسفانه بسیار دیده شده که عده‌ای در صداوسیما سعی دارند، وانمود کنند انقلابی هستند اما خبر داریم و می‌دانیم که نیستند و هدف‌شان از تظاهر به انقلابی بودن صرفاً رسیدن به منافعی خاص است. این حق قوه مجریه هم هست که اگر حرفی یا پاسخ به نقدی دارد، بتواند آن را در رسانه ملی مطرح کند. رسانه ملی نباید یک‌طرفه به قاضی برود؛ باید به سوی ملی کردن رسانه‌ای که صفت «ملی» را یدک می‌کشد، برویم. ملی کردن در گرو اصلاح این رسانه است. رسانه ملی یک ابزار است و گفتمان آن باید جایی ورای این ابزار تعیین شود. ما در رسانه ملی عطف به همین موضوع، نیاز به جماعتی داریم که استراتژی‌ها را تعیین کنند و صرفاً رسانه‌ای هم نباشند. ایسنا _ ! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan
. مطلب زیر را یکی از دوستان برایم ارسال کرده که به منظور استفاده مخاطبین کانال در اینجا نشر میدهم. ✅ قانون جدید تخفیفات بیمه شخص ثالث خودرو یکسال عدم خسارت 5% 2 سال عدم خسارت 10% 3 سال عدم خسارت 15% 4 سال عدم خسارت 20% 5 سال عدم خسارت 25% 6 سال عدم خسارت 30% 7 سال عدم خسارت 35% 8 سال عدم خسارت 40% 9 سال عدم خسارت 45% 10سال عدم خسارت 50% 11سال عدم خسارت 55% 12سال عدم خسارت 60% 13سال عدم خسارت 65% 14سال عدم خسارت 70% ـــــــــــــــــــــــــــــــ یکبار خسارت مالی 20% کاهش تخفیفات یکبار خسارت جانی 30% کاهش تخفیفات دوبار خسارت مالی 30% کاهش تخفیفات دوبار خسارت جانی 70% کاهش تخفیفات سه بار خسارت مالی 40% کاهش تخفیفات سه بار خسارت جانی 100% کاهش تخفیفات *دیگر مثل سابق با داشتن 1 بار خسارت تمام سوابق تخفیف شما ازبین نمیرود و فقط مقداری از تخفیفتان کم میشود.* لطفا به دوستان خود اطلاع رسانی کنید... *مطابق ماده ۵۶ قانون ايين دادرسي كيفري* بازرسي اشيا از جمله *اتومبيل*، در جرايمي كه مشهود نيست، فقط بايد با اجازه موردي قاضي صورت بگيرد. در همين راستا ديوان عدالت اداري، بخشنامه شماره ١ / ١٧٩ / ٠١ / ٤٠٢ مورخ ١١/ ٤ / ٧٩ ناجا كه تفتيش و بازرسي خودروها را علي الاطلاق در جرايم غيرمشهود بدون كسب مجوز از مقام قضايي مجاز دانسته را ابطال نموده است. در نتيجه *تا زماني كه جرم مشهودي رخ ندهد بسيج يا نيروي انتظامي حق بازرسي داخل اتومبيل را ندارد.* 👈 یادتان باشد: اگر قبل از حمل یا در حینِ حملِ اتومبیل بوسیله جرثقیل، مالکِ آن حاضر شود و تقاضای تحویل خودرو را کند ، مامورین مکلفند (تاکید می‌شود مکلفند) فقط جریمه کنند و نمی‌توانند خودرو را با خود ببرند، در صورت عدمِ پذیرشِ مامور به او گوشزد کنید مطابق تبصره 2 ماده 13 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنین حقی ندارد و عملش خلاف قانون و قابل تعقيب است. برای افزایش رعایت حقوق شهروندی هموطنان لطفا به گروه‌های عضو ارسال کنید چند نکته که لازمه بدونید!* 1) اگه تو کلانتری بهتون بی احترامی شد یا علاف شدین فوری به 197 زنگ بزنید گزارش کنید میان سریع بررسی میکنن 2) واسه شکایت مستقیم برید دادسرا ،نرویدکلانتری خودتونو علاف کنید! 3) اگر ازتون به هر نحوی سرقت کردن خودتون نرید کلانتری سریع با 110 تماس بگیرید چون.اگر سرقت تایید شد سریع پرونده سرقت رو مجبورن تشکیل بدن ولی اگر خودتون برید کلانتری به دلیل اینکه هر سرقت در حوزه هر کلانتری یه امتیاز منفیه براشون ممکنه تشکیل پرونده رو به دلایل مختلف به تاخیر بندازن 4) اگر به هر نحو در جاده تصادف کردید حتی اگر خودتون زدید به چیزی یا حتی با موتور خوردید زمین اولین کار تماس با 110 و بعد اورژانس 115 باشه چون طبق قانون تمام حوادث جاده ای درمان اولیه و... رایگانه... شما هزینه رو پرداخت می کنید ولی بعد صورتجلسه کلانتری رو مهر شده با کپی میبرید بیمارستان و تمام هزینه ها رو به شما بر میگردونند _ ! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan
. مصر از ائتلاف ضدایرانی انصراف داد منابع آگاه می‌گویند دولت مصر به آمریکا اطلاع داده دیگر در ائتلاف ضدایرانی موسوم به «ناتوی عربی» مشارکت نخواهد کرد، چرا که این ائتلاف برنامه روشنی ندارد و ضمنا احتمال تنش با ایران را افزایش می‌دهد. قاهره همچنین معتقد است که ممکن است ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ شکست بخورد و این طرح بایگانی شود. _ ! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan
. نوشت: قناعت، کفاف و اقتصاد؛ سه خط محوری در الگوی مصرف اسلامی قناعت، کفاف و اقتصاد سه خط محوری در الگوی مصرف اسلامی هستند. دو برداشت از قناعت وجود دارد، يك برداشت انحرافى و غلط كه همان دستهاى خبيثى كه مى‌خواستند مردم ما را با اسراف و مصرف‌گرائى بى‌كنترل آشنا كنند، اين تفسير و برداشت غلط را در بين مردم ما ترويج كردند. اين برداشت غلط اين است كه ما تصور كنيم قناعت يعنى كوتاه آمدن در طلب، در همت، در تلاش زندگى. قناعت را اين‌جور معنا كردند و كوبيدند. اين تفسير غلط از قناعت است كه ما تصور كنيم قناعت يعنى كوتاه آمدن در تلاش و طلب و جستجو و كار و فعاليت. تفسير درست قناعت، كوتاه آمدن در تلاش نيست، حد نگه داشتن در مصرف است. قناعت به ما نمى‌گويد كه تلاش نكنيد، تحصيل نكنيد، به دست نياوريد، انگيزش و جستجو نداشته باشيد. قناعت به ما مى‌گويد هر چه به دست آورديد، هر چه تلاش كرديد، در مصرف آنچه كه به دست آورديد، حد و اندازه نگه داريد. قناعت بكنيد، يعنى براى مصرف كردن حرص نزنيد، از آنچه در اختيار ديگران است براى مصرف خود طمع نورزيد؛ اين معناى قناعت است. اين سؤال پيش مى‌آيد كه اين حدى كه در مصرف بايد نگه داريم، اين حد كدام است؟ پاسخ عنوان كفاف است «الكفاف والعفاف». كفاف يعنى آن مقدارى از مصرف كه براى زندگى معمولى و نيازهاى لازم كفاف بدهد و بس باشد؛ يعنى انسان در خوراكش در پوشاكش، در مصارف زندگيش، در مسكنش، در مركبش و در همه‌ى امورش به اندازه‌ى نيازهايى كه به طور عادى براى يك انسان وجود دارد به آن اندازه مصرف كند و به آن اندازه بخواهد و بيشتر از آن را نخواهد و مصرف نكند؛ اين كفاف است. خب حال بلافاصله اين سؤال پيش مى‌آيد كه آن حدى كه براى انسان لازم است، كدام است؟ بعضى ممكن است كه حد لازم را آنقدر كم بگيرند كه به قدر بخور و نمير برسد. مثل آن چيزهايى كه از بعضى صومعه‌نشينها و زهاد افراطى در طول تاريخ ديده شده و شنيده شده است. بعضى هم ممكن است كه كفاف به حد بسط و كفايت را بيش از اندازه‌ى لازم بدانند. پاسخ به اين سؤال را روايات ما در عنوان اقتصاد دادند، اقتصاد يعنى ميانه‌روى، نه افراط و نه تفريط. ما در جامعه‌ى خودمان بايد نگاه كنيم ببينيم وضع مردم چگونه است. يك وقت در جامعه فقر وجود ندارد، بى‌غذائى وجود ندارد، محروميت وجود ندارد، حد وسط در اين جامعه يك زندگى مرفهِ بالائى ممكن است باشد. اما يك وقت در يك جامعه‌اى فقر هست، محروميت هست، مردمى هستند كه از اوليات زندگى و نيازهاى ضرورى زندگى خودشان محروم و تهى‌دست هستند؛ اين‌جا حد وسط فرق مى‌كند. حد وسط را در يك جامعه به طور مجمل و كلى مى‌شود فهميد، آن وقت اين‌جا نقش مسؤولين كشور و دولتها و طراحان مسائل اقتصادى جامعه روشن مى‌شود كه بايد بنشينند، آن حد وسط را مشخص كنند؛ اين مى‌شود الگوى مصرف اسلامى. پس الگوى مصرف بر سه پايه استوار هست: قناعت، كفاف و اقتصاد، يعنى ميانه‌روى و بر اساس اين بايستى طراحى كنند براى پوشاك مردم، براى مسكن مردم، براى زندگى مردم و كوشش دستگاههائى كه مى‌خواهند الگوى مصرف را ارائه بدهند بايد هم اين باشد كه فاصله‌ى بين مردم را كم كنند؛ اين يكى از نكات اساسى است كه در ميان قشرهاى مردم فاصله‌هاى زياد وجود نداشته باشد. نمى‌گوئيم همه بايد صد در صد يكسان و قالبى مصرف كنند كه چنين چيزى نه ممكن است و نه لازم، بلكه مى‌گوئيم فاصله بايستى بين قشرهاى مردم زياد نشود، شكافها به وجود نيايد و جامعه دوقطبى، يك قطب فقير و يك قطب غنى نباشد، مردم در يك حدود نزديك به هم از لحاظ خوراك و پوشاك و مسكن و بقيه‌ى موارد زندگى، زندگى كنند. البته اين كارى است، احتياج به تلاش بلندمدت دارد و به اين زودى جامعه به اين‌جا نمى‌رسد. لكن با برنامه‌ريزى مى‌توان مردم را در يك حد متوسطى نگه داشت و آنهائى كه مى‌توانند خودشان را به يك حد متوسط برسانند در حالى كه اسراف مى‌كنند و زياده‌روى مى‌كنند، اينها را به ايشان تذكر داد. بخشی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای پیرامون الگوی مصرف اسلامی، فروردین ماه 1365، خطبه های نماز جمعه تهران _ ! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan
. یک تحلیل متفاوت از اقدام آمریکا علیه سپاه روزنامه «الاخبار» لبنان: طرفداران استراتژی فشار حداکثری بر ایران، از استراتژی دولت رونالد ریگان در برابر شوروی الهام می‌گیرند. استراتژی ریگان، بر استفاده همزمان از جنگ نیابتی، رسانه‌ای و روانی و تحریم‌های شدید اقتصادی و مالی استوار بود که به عقیده طرفداران آن، به فروپاشی شوروی منجر شد. آن‌ها معتقدند به کارگیری این استراتژی در برابر ایران، حداقل به تسلیم شدن آن و پذیرش ۱۲ شرط مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، منجر می‌شود. به عبارت دیگر، پیروزی بدون جنگ. اما گروه دومی نیز وجود دارد که به شدت تندرو است و با اسرائیل ارتباط تنگاتنگ دارد. مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، و جان بولتون، مشاور امنیت ملی، در رأس این گروه قرار دارند و معتقدند جنگ با ایران ضروری است. از نظر رهبران این جریان، شرایط بین المللی فعلی با شرایط دوران تقابل با شوروی تفاوت ریشه‌ای دارد و قدرت آمریکا رو به کاهش است، در عین حال، چالش‌هایی که آمریکا با آن‌ها روبرو است، در حال افزایش است. این دیدگاه با اجماع نخبگان آمریکایی در مورد ضرورت اولویت دادن به مقابله با چین، محدود کردن بلندپروازی‌های روسیه و سیطره مجدد بر آمریکای لاتین سازگاری دارد؛ که این امر، تاحدود به معنای کمتر شدن تمرکز آمریکا بر خاورمیانه است. از دیدگاه گروه دوم، که از انجیلی‌های صهیونیست و بقایای نئومحافظه‌کاران متشکل هستند، آیا منطقی است که به ایران اجازه داده شود خلأ ناشی از خروج آمریکا از خاورمیانه را پر کند؟ گروه دوم معتقدند که آمریکا، با نابود کردن کشور‌هایی نظیر عراق، لیبی و سوریه بخش بزرگی از ماموریت خود را انجام داده است و تنها یک کشور سالم باقی مانده و نفوذ آن گسترش یافته است: ایران. به ادعای این گروه امروز، ایران به عنوان منبع شر در جهان دیده می‌شود. گروه دوم معتقدند که تنها راهکار بازداشتن ایران از پر کردن خلأ خروج جزئی آمریکا از خاورمیانه، استفاده از نیروی نظامی است. _ ! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan
. : نفوذ ایران در منطقه ترامپ را دیوانه کرده است برخی تحلیلگران آمریکا این کار را اقدامی خطرناک و موجب به خطر افتادن سربازانشان می‌دانند داعش، احرار الشام و النصره را حمایت کردند اما سپاه مولود خبیث آمریکا را در منطقه کنار زد و جلوی تحقق اهداف آنها را گرفت. این حرف مضحک است که بگویند سپاه ترویست است. نتیجه این اقدام آمریکا در داخل کشور موجب افزایش انسجام و همدلی نیروهای انقلاب شد و عکس‌العمل روسای قوا را دیدید احمق‌ها نمی‌دانند همه ایران، سپاه است و همه ما پاسداران انقلاب هستیم. ترامپ بیچاره؛ تو هنوز سپاه را نشناختی. سپاه مانند کوه راسخ ایستاده و دستاوردهای انقلاب را حفظ می‌کند و خادم مردم است، در رفع گرفتاری مردم پیشگام است و در دل مردم جا دارد. ترامپ با دم شیر بازی نکند. سپاه اگر رهبری اجاره دهد می‌تواند با قدرت موشکی خود تل آویو را با خاک یکسان کند. نفوذ معنوی و تاثیرگذار ایران در منطقه غرب آسیا، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن از یک طرف و شکست مفتضحانه در لهستان که آمریکا برای ائتلاف علیه ایران تشکیل داده بود از طرف دیگر، هوش از سر ترامپ برده و او را دیوانه کرده است. _ ! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan
. : اطراف تجهیزات نفتی ما را آب فرا گرفته است و هیچ انسان با شرافتی نمی‌آید برای آنکه چند هزار بشکه نفت بیشتر تولید کند به مردم ضرر بزند. بسیج همه امکانات صنعت نفت برای کاهش آسیب به مردم خوزستان در نقاط محدودی خودمان چاه‌ها را بسته ایم و خطوط لوله را خالی کردیم تا اگر مشکلی برای این خطوط پیش آمد مشکل زیست محیطی پیدا نکنیم. _ ! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan