👇
@daneshvadanestan
#چندش
از کانال #حسین_دهباشی؛ تاریخ پژوه و مستندساز
از همه شرمآورتر، عملکرد سایت خبری جماران است که درآمدش را مطابق قانون بودجه همه ساله و زودتر از همه از جیب خالی مردم مجبور و بدبخت ایران برمیدارد و اگرچه هدف اعلامشدهاش ترویج آثار بنیانگذار انقلاب است در عمل تبدیل شده به تارنمای شخصی خانواده خمینیها. و عینا مانند سایت خانواده سلطنتی انگلیس که مثلا عطسههای پرنس چارلز را گزارش میکند، عمامهگزاری جوانکی هیچکاره را صرفا به اعتبار یادگار یادگار یادگار پدر پدربزرگش بودن گزارش تصویری میکند!
این غایتِ چندش در حرفه خبرنگاری است.
#حمایت_از_کالای_ایرانی
________
#دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید!👇
@daneshvadanestan
@daneshvadanestan
#عبدالله_گنجی نوشت:
روانشناسی مقتدی صدر
اول شدن ليست منتسب به مقتدي صدر در انتخابات پارلماني عراق وي را به صدر اخبار كشاند. اما رسانههاي غربي و اصلاحات تلاش ميكنند علت رأيآوري وي را موضعش نسبت به ايران اعلام كنند و در پس اين سخن بيفايده بودن آن همه زحمت ايران در دوران داعش را گوشزد نمايند. فراموش نكنيم كه «ناموس تشيع» در عراق است و فراموش نكنيم كه تكفيريها تا چند صدمتري امامين عسكريين رسيدند و از سوي ديگر تا 40 كيلومتري كربلا از استان الانبار جلو آمدند. ايران براي دلخوشي مقتدي به عراق نرفت و الان هم چيزي به نام «حضور ايران در عراق» معنا ندارد. روابط معمولي ايران و عراق در جريان است اما رابطه ايران و عراق فراتر از عرف بينالملل نظير داد و ستد و منافع ملي است. اساس اين رابطه با محوريت حسين (ع) است و با صادرات و واردات و فشار امريكا و سعودي و... بالا و پايين نميشود. اما در خصوص مقتدي صدر...
مقتدي شخصيتي ويژه دارد كه قضاوت درباره وي به راحتي امكانپذير نيست. چندوجهي بودن مشي و شخصيت وي نه بر اثر تدبير، كه جزو شاكله شخصيتي وي است. او كلكسيوني از تضادها و افراط و تفريط است. از جهت تجمع تعارضات، چندگانگي شخصيتي، تعاملي و رفتاري بسيار شبيه مصدق يا احمدينژاد ماست. مقتدي نماد افراط و تفريط است و اصولاً از تعادل برخوردار نيست. او در كسوت روحانيت يكباره در هيبت ناسيوناليست ظاهر ميشود. او با لباس پيامبر به سوي كمونيستها دست دراز ميكند. او در عين فرهنگ طلبگي ابايي ندارد كه به مرجعيت شيعه هم بتازد. او ممكن است چند ماه در قم ساكن باشد، اما سر از رياض و قاهره و اربيل درآورد. او ضد امريكايي است، اما جريانات جهادي عراق را كه با امريكا ميجنگند هم قبول ندارد. يك روز بر تمايز خود و اطرافيان با همه تأكيد ميكند و يك روز بر لزوم وحدت و پذيرش همه جريانات عراقي در كنار هم سخن ميگويد. اما با مذهبيون- كه سالها در كنار هم با صدام مبارزه كردهاند- ائتلاف نميكند، بلكه سكولارها و كمونيستها را ترجيح ميدهد. او عليه ايران و حتي آيتالله سيستاني بهرغم «تك مرجعي» بودن مكتب نجف ميتازد تا ناسيوناليست جلوه كند، اما همزمان در قم به دستبوس مراجع ايراني ميآيد. او در اوج درگيري دولت عراق با داعش مشغول درگيري با دولت بود و بار مضاعفي را بر آن تحميل ميكرد. نيروهاي نظامي وي در شهرك صدر بغداد رژه مسلحانه برگزاركردند اما در قالب سازمان اختصاصي هيچگاه مقابل داعش نايستادند (ممكن است افرادي از وي به صورت شخصي به حشدالشعبي پيوسته باشند). او خود را وارث و خونخواه مرحوم پدر و عموهاي شهيد ميداند، اما گويي در علماي شهيد عراق هم طبقهبندي قائل است و شهداي خود را نسبت به شهداي ديگر حوزه علميه نجف برتر ميداند. او گاهي منتهياليه عوامگرايي است و گاهي منتهياليه روشنفكري. گاهي محور اختلافات در عراق است و گاهي ميخواهد محور وحدت باشد. او نه به كسي تكيه ميدهد و نه كسي ميتواند او را تكيهگاه قرار دهد. او نه مخالف ايران است و نه با ايران دشمني دارد. او ميخواهد ديده شود. جوان است و جوياي نام. در جامعه عوامزده عراق و در حالي كه بحرانهاي مختلف دروني اين كشور را درگير كرده و منجي و اسطوره طلب ميكند، او به ميدان آمده است. اگرچه او به تنهايي قادر به تشكيل پارلمان نيست، اما ترجيح ميدهد ائتلاف خود را خارج از تحالف شيعه قرار دهد. اگر قدرت را در اختيار گيرد ترديدي نداشته باشيد كه نماد حماسه و فاجعه ملي در عراق خواهد بود. او اكنون مدعي پرچمداري عدالت و مبارزه با فساد است اما با صراحت در لباس روحانيت بر به قدرت رسيدن تكنوكراتها اصرار دارد. او تعامل با خارج از مرزهاي عراق را متفاوت از سياست دولت قرار داد تا جذاب و متفاوت باشد. او كلاً ميخواهد با همه و از همه متمايز باشد. او نياز به هل دادن ندارد، چون در نقطه تعادل نايستاده است. مقتدي با همه تراژديهايش نبايد طرد شود. او فقط تاكنون يك ضدامريكايي ثابتقدم بوده است. هدف او از ديدار با بن سلمان خودفروشي نبود، عراق را هم نميفروشد. فقط خواست بگويد من خارج از دو قطبي ايران- عربستان قرار دارم و بازيكن آزاد هستم.
او احمدينژاد عراق است با همه محاسن، معايب، تضادها و تعارضها. او جمع اضداد است. منتظر باشيد گذر زمان را ببينيد.
#حمایت_از_کالای_ایرانی
_________
#دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید!👇
@daneshvadanestan
👇
@daneshvadanestan
📌سال۷۹ یاسرعرفات درسخنرانی سازمان ملل دردستی شاخه زیتون و دست دیگر اسلحه داشت.
📌عرفات میگفت تفنگ نشان جنگ ما هست و زیتون نشان صلح ما
📌متفکری غربی گفت وقتی در دست عرفات زیتون را دیدم در حالی که فلسطین در اشغال اسرائیلی ها بود، فهمیدم اسلحه یاسرعرفات هم خالی است! لذا هم زیتون را از او گرفتند و هم اسلحه اش را !!
#حمایت_از_کالای_ایرانی
_________
#دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید!👇
@daneshvadanestan
👇
@daneshvadanestan
ابراهیم ادهم گفت : روزی غلامی خریدم . گفتم : چه نامی؟
گفت : تا چه خوانی
گفتم : چه خوری؟
گفت : تا چه دهی
گفتم : چه پوشی
گفت : تا چه پوشانی
گفتم : چه کنی ؟
گفت : تا چه فرمائی
گفتم : چه خواهی؟
گفت : بنده را به خواست چه کار؟
پس با خود گفتم : ای مسکین تو در همه عمر خدای را اینچنین بنده بوده ای؟ بندگی کردن را ازاین غلام بیاموز . چندانی بگریستم . که از هوش برفتم .....
<تذكرة الاوليا
_________
#دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید!👇
@daneshvadanestan
👇
@daneshvadanestan
#هر_شب
تلاوت یک صفحه از کلام الله مجید
جزء ۱۰، سوره توبه، صفحه 192
اَعوذُ بِاللّهِ مِنَ الشّیْطانِ الرَّجیمْ
يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ﴿٣٢﴾*
آنها میخواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند؛ ولی خدا جز این نمیخواهد که نور خود را کامل کند، هر چند کافران ناخشنود باشند!(۳۲)
*هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ ﴿٣٣﴾*
او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیینها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند!(۳۳)
*يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّ كَثِيراً مِّنَ الأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللّهِ وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلاَ يُنفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللّهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٍ ﴿٣٤﴾*
ای کسانی که ایمان آوردهاید! بسیاری از دانشمندان (اهل کتاب) و راهبان، اموال مردم را بباطل میخورند، و (آنان را) از راه خدا بازمیدارند! و کسانی که طلا و نقره را گنجینه (و ذخیره و پنهان) میسازند، و در راه خدا انفاق نمیکنند، به مجازات دردناکی بشارت ده! (۳۴)
*يَوْمَ يُحْمَى عَلَيْهَا فِي نَارِ جَهَنَّمَ فَتُكْوَى بِهَا جِبَاهُهُمْ وَجُنوبُهُمْ وَظُهُورُهُمْ هَـذَا مَا كَنَزْتُمْ لأَنفُسِكُمْ فَذُوقُواْ مَا كُنتُمْ تَكْنِزُونَ ﴿٣٥﴾*
در آن روز که آن را در آتش جهنم، گرم و سوزان کرده، و با آن صورتها و پهلوها و پشتهایشان را داغ میکنند؛ (و به آنها میگویند): این همان چیزی است که برای خود اندوختید (و گنجینه ساختید)! پس بچشید چیزی را که برای خود میاندوختید! (۳۵)
*إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْراً فِي كِتَابِ اللّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَات وَالأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ فَلاَ تَظْلِمُواْ فِيهِنَّ أَنفُسَكُمْ وَقَاتِلُواْ الْمُشْرِكِينَ كَآفَّةً كَمَا يُقَاتِلُونَكُمْ كَآفَّةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ ﴿٣٦﴾*
تعداد ماهها نزد خداوند در کتاب الهی، از آن روز که آسمانها و زمین را آفریده، دوازده ماه است؛ که چهار ماه از آن، ماه حرام است؛ (و جنگ در آن ممنوع میباشد.) این، آیین ثابت و پابرجا (ی الهی) است! بنابر این، در این ماهها به خود ستم نکنید (و از هرگونه خونریزی بپرهیزید)! و (به هنگام نبرد) با مشرکان، دسته جمعی پیکار کنید، همان گونه که آنها دسته جمعی با شما پیکار میکنند؛ و بدانید خداوند با پرهیزگاران است! (۳۶)
#حمایت_از_کالای_ایرانی
________
#دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید!👇
@daneshvadanestan
@daneshvadanestan
#دعای_روز_دوم_ماه_مبارک_رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الى مَرْضاتِکَ وجَنّبْنی فیهِ من سَخَطِکَ ونَقماتِکَ ووفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین.
خدایا نزدیک کن مرا در این ماه به سوى خوشنودیت وبرکنارم دار در آن از خشم وانتقامت وتوفیق ده مرا در آن براى خواندن آیات قرآن به رحمت خودت اى مهربانترین مهربانان.
#دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید!👇
@daneshvadanestan
👇
@daneshvadanestan
طرح تجزیه مقدمه اعتراضات گسترده
#سیدعلی_موسوی نوشت:
#حسین_رضازادهٰ؛ کسی که عنوان نمایندگی شهرستان کازرون را در مجلس یدک میکشد با اصرار بر طرح خود برای تجزیه شهرستان، شهر کازرون را برای نخستین بار پس از انقلاب به خون کشید.
در اولین اعتراض مردم در 17 مردادماه 1396 به خیابانها آمدند و بصورت مسالمتآمیز را علیه طرح تجزیه شهرستان تجمع کردند و امیدوار بودند که مسئولان و دولت صدای آنها را شنیده باشد.
با این حال نه تنها دولت صدای کازرون را نشنید، بلکه با فشار نماینده کازرون بر طرح مورد نظر رضازاده برای تجزیه شهرستان تاکید کرد تا آن که در اسفندماه ماه 96 دور جدیدی از اعترضات آغاز شد.
در 27 اسفندماه اعلام شد که مسئولان استانی و فرماندار کازرون درخواستهای مردم کازرون را پیگیری خواهند کرد و کارشناسان وزارت کشور به ریاست سعید جلالی، مسئول دفتر تقسیمات کشوری برای توجه به خواسته مردم به کازورن خواهند آمد.
اما تنها یک هفته بعد انصاری از امام جمعه قائمیه و از نزدیکان حسین رضازاده، نماینده مجلس از نهایی شدن طرح تجزیه کازرون با پیگیری رضازاده خبر داد.
با اعلام این خبر، چند ده هزار نفر طی پنج روز متوالی به خیابانها آمدند که در نهایت با وعده حجت الاسلام خرسند، اعتراضات بصورت موقت به پایان رسید.
پس از آن استاندار فارس به کازورن آمد و اعلام کرد طرح حسین رضازاده برای تجزیه شهرستان اصلاح خواهد شد. این خبر برخلاف خواست مردم #کازرون بود
در 26 اردیبهشت ماه، مردم کازرون بصوررت خودجوش در میدان تاریخی خیرات موسم به میدان شهدا تجمع کردند. اما اعتراضات 26 اردیبهشت ماه با اعتراضات قبلی بسیار متفاوت بود و پس از پایان اعتراضات در ظهر این روز، نیروهای امنیتی اقدام به دستگیری حداقل تعدادی از شهروندان کازرون کردند
این دستگیریها به تجمع مردمی روبروی پاسگاه نیروی انتظامی منجر شد و معترضان از بعد از ظهر تا شب خواستار آزادی همشهریان و بستگان خود شدند.
با این حال سرسختی مقامات امنیتی کازرون و دادستانی و جلوگیری از آزادی شهروندان کازرونی و عدم پذیرش وساطت برخی بزرگان به شعارهای مردمی و در نهایت شلیک تیرهوایی و عصبانیت بیشتر مردمی منجر شد.
#مکتوبات
#حمایت_از_کالای_ایرانی
_________
#دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید!👇
@daneshvadanestan