eitaa logo
دانایی مقدمه توانایی(آتش به اختیار)
443 دنبال‌کننده
29.9هزار عکس
22.5هزار ویدیو
87 فایل
#دانایی_مقدمه_توانایی، خود را به موضوعی خاص از مسایل اجتماعی محدود نمی کند. هدف آن روشنگری وانتقال مفاهیم اسلامی_انسانی و انقلابی است و شعر و ادبیات سوگلی این کانال است. ارتباط با مدیر @malh1380
مشاهده در ایتا
دانلود
دولت پاکستان هم با طرح احداث خط لوله گاز تا مرز ایران موافقت کرد پس از تایید طرح احداث خط لوله گاز از بندر گوادر تا مرز ایران توسط کمیته انرژی پاکستان، اکنون کابینه دولت این کشور نیز با اجرای آن که گام جدید اسلام‌آباد برای پیشبرد پروژه مشترک گازی با تهران تعبیر می‌شود، موافقت کرد. پایگاه خبری جیو نیوز نوشت: تکمیل خط لوله انتقال گاز از ایران صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری برای پاکستان خواهد داشت و علاوه بر این دیگر خطری بابت جریمه چند میلیارد دلاری به دلیل تاخیر در اجرای طرح مشترک گازی، پاکستان را تهدید نمی‌کند. _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
قیمت پایهٔ طرح ترافیک ۷۵ هزار تومان می‌شود رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران: فرمانداری با رقم ۱۰۰ هزار تومان مبلغ طرح ترافیک مخالفت کرده. ما از جهت بازدارندگی این عدد را در نظر گرفتیم که برای تأمین نظر فرمانداری عدد به ۷۵ هزار تومان می‌رسد. _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
📸 همین اتفاق اگه توی غرب می‌افتاد میشد تیتر یک تمام رسانه های خارجی و داخلی...! _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
رأی ما ایران را می‌سازد جدیدترین دیوارنگاره میدان انقلاب اسلامی با تصویری به محوریت اهمیت حضور مردم در انتخابات، صبح امروز اکران شد. _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
11.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کارشناس اسرائیلی: در مقابل ایران تنها مانده‌ایم، همه آتش ها از گور این کشور بلند می‌شود، پشتیبانی اطلاعاتی ایران نبود اینگونه در دریای سرخ هدف قرار نمی‌گرفتیم... _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
🔰بخشی‌هایی از متنِ «انتخابات پیش رو و خیزش مردمی بر ضد نخبگان ناکارآمد» (۲) 🔹مأموریت حضرت ولیعصر (عج) برای از بین بردن گسست بین «صلاح الهی» و «رضایت عمومی»، یک‌شبه انجام نخواهد شد؛ بلکه قبل از ظهور باید آمادگی نسبت به این مساله ایجاد شود و صرف ابراز محبت قلبی، مظهر ترکیب «رضا و صلاح» نیست بلکه «رضا و صلاحِ» عملی باید خود را در جامعه نشان دهد تا حضرت(عج) هم با تکیه به چنین جامعه‌ای، در سطح حاکمیت جهانی «صلاح و رضا» را ترکیب کنند. 🔸 انتخابات در جمهوری اسلامی، مظهر پیوند گسستگی بین «صلاح الهی» و «رضایت عمومی» است و اراده الهی و اراده مردمی در آن پیوند می‌خورد. به نظر می‌رسد بر اساس همین تحلیل است که هم در سال ۱۳۷۶ که بعضی عناصر موسوم به جناح راست می‌خواستند انتخابات را ابطال کنند و هم در سال ۱۳۸۸ که بعضی موسوم به جناح چپ می‌خواستند انتخابات را ابطال کنند و آن فتنه بزرگ و خطرناک را رقم بزنند، مقام معظم رهبری در مقابل هر دو جریان ایستادند و انتخابات و رأی مردم را به عنوان مظهر ترکیب اراده الهی و مردم حفظ کردند. 🔹ممکن است کسانی بگویند: «ما قبول داریم با تشکیل جمهوری اسلامی، تا حدودی بین صلاح الهی و رضای مردم ترکیب شده است اما در سال‌های اخیر با عملکردی که در عرصه اداره کشور و خصوصاً موضوعات معیشتی و اقتصادی و تحقق عدالت داشته، به رضایت مردمی ضربه زده و نتوانسته است رضایت مردمی را با صلاح عمومی ترکیب کند، لذا حضور در انتخابات فایده‌ای برای رفع این گسستگی ندارد.» 🔸یا ممکن است گفته شود: «همه انواع و اقسام جناح‌ها در دولت‌ها و مجلس‌های مختلف آمدند و در رفع مشکلات اقتصادی معیشتی شکست خوردند. در بین کاندیداهای «مطرح و معروف» کسی وجود ندارد که ما بتوانیم او را مظهرِ رضایت خود دانسته و اعتراض‌مان را هم نشان دهیم. لذا ما می‌خواهیم با «رأی ندادن» اعتراض خود را نشان دهیم و بگوییم رضایت ما به چیز دیگری غیر از این مسئولین، خواص و طبقه‌ای است که امور را مدیریت می‌کنند.» 🔹در پاسخ باید گفت: تاثر اعتراض سلبی، اگر خطرناک نباشد، بسیار محدود است، چرا که اولا سلب، بیانگر طرح جایگزین نیست و بدون طرح جایگزین، ناکارآمدی موجود ادامه پیدا می‌کند. در ثانی، دشمن از فقدان طرح جایگزین ما، به نفع خود و طرح جایگزینی که دارد، نهایت بهره‌برداری را می‌کند، لذا اعتراض ایجابی، اثر بسیار بیشتری دارد. 🔶 پیشنهاد ما برای اعتراض ایجابی و موثر این است: «می‌توان انتخابات را مظهر اعتراض قرار داد اما نه با رأی ندادن؛ بلکه به کسانی رای بدهیم که بیشترین فاصله را از لیست‌ها، جناح‌ها، رسانه‌های معروف و تبلیغات پرتکرار و پر قیمت و پر زرق و برق دارند. عناصری را انتخاب کنیم که بیشترین فاصله را از تحلیل‌ها و راهکارهای متداول برای حل مشکلات دارند. چون این تحلیل‌ها و راه‌حل‌های متداول، مشکلات مردم را حل نکرده‌ است.» 🔹ممکن است بگویید: «این نوع رأی چه فایده‌ای دارد؟». فایده این کار: در انتخابات، هر نماینده باید حداقل ۲۰ درصد آراء صحیح را کسب کند و اگر با این پیشنهاد، آراء مردم بین افراد «اصلح اما ناشناسی» پخش شود که فاصله زیادی با مسئولین، جناح‌ها، رسانه‌ها و تحلیل‌های متداول دارند، لیست‌های معروف و نخبگان مشهور فعلی، کمتر از بیست درصد رأی می‌آورند و تعداد زیادی از حوزه‌های انتخابیه به دلیل عدم کسب بیست درصد آراء توسط نفر اولی که معروف است، به «مرحله دوم» کشیده می‌شود. 🔸در این صورت، هم عملاً نهضتی عمومی در انتخابات به راه می‌افتد که اعتراض مردم به خواص و نخبگان ناکارآمد را نشان می‌دهد و هم احتمال بُرد غیرمعروفینی که با معروفین به مرحله دوم می‌روند، بسیار بیشتر می‌شود و اثر تنبیهی و اعتراضی بیشتری در مقابل این مسئولین ایجاد می‌کند. 🔹در این صورت یک «اعتراض منظم و خیزش بدون هرج و مرج» ولی در ساختار و قالب انتخابات، توسط مردم بر علیه نخبگان و خواصی که از آن‌ها ناکارآمدی دیده‌اند، شکل می‌گیرد. 🔸با این کار مهم، هم می‌توان «انتخاباتِ جمهوری اسلامی و مشارکت در آن» را (که تنها نمونه تلاش غیرمعصوم برای آمادگی نسبت به مأموریت حضرت ولی‌عصر(عج) در رفع گسستگی بین صلاح و رضا است) حفظ کرد و هم می‌توان اعتراض خود را نشان داد. ✔️دریافت فایل کامل این محتوای پیشنهادی در موضوع انتخابات 🔽 https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/953 حسینیه اندیشه _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کواکبیان (اصلاح‌طلب): آنها که اعتراض دارند هم مشارکت کنند دبیرکل حزب مردمسالاری می‌گوید آنها که اعتراض دارند هم با مشارکت خود رای اعتراضی بدهند. _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طحان نظیف: روحانی صلاحیت نمایندگی خبرگان را ندارد سخنگوی شورای نگهبان: بر اساس قانون مجلس خبرگان شرایطی برای انتخابات در نظر گرفته شده افراد باید شرایطشان به صورت برابر باشد ممکن است کسی شرایطی داشته باشد ولی بعد این شرایط را از دست بدهد. _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
13.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امینی: فنری که در دهه ۷۰ جمع شده بود مناسبات جدیدی در سینمای ایران درست کرد پرویز امینی استاد دانشگاه در گفت‌وگو با اکبر نبوی: در دهه ۷۰ و بعد از جنگ مسیری که در بخش اجرایی کشور انتخاب شد و کسی در رأس دستگاه اجرایی بود که امتیازات زیادی داشت؛ یکی از لوازم آن دست‌کم در آن دوره‌ای که اجرا شد، سیاست‌زدایی از همه حوزه‌های زندگی جمعی بود که با آگاهی اتفاق افتاد.آقای هاشمی آن‌موقع جمله‌ای داشت که می‌گفت من کابینه‌ای انتخاب کردم که کابینه کار باشد ومن خودم به اندازه کافی سیاسی هستم و نیاز نیست محیط سیاسی فعال دیگری در دولت داشته باشیم. آثار این سیاست‌زدایی و این نگاه در سینما هم ظهور کرد و اجازه نداد سینمای سیاسی استاندارد ظهور و بروز کند. در دوم خرداد ۷۶ آن سیاست‌زدایی باعث ‌تبدیل‌ شدن سیاست به اولویت شد. آن تفریط به این افراط و آن رادیکالیسم به این رادیکالیسم دیگر تبدیل شد. می‌خواهم بگویم چگونه آن تغییر این تغییر را می‌سازد؛کسی که عضو شورای شهر بود،در همین وضعیت بعد از دوم خرداد با ساختار سیاسی ما از این صحبت کرد که درحدی باید آزادی باشد که ما بتوانیم برویم ازوزارت کشور مجوز بگیریم و علیه خدا راهپیمایی کنیم،یعنی حالا آن قداستی که برای ساختارها و نهادها ساخته بودیم،به یک قداست‌زدایی رسید که راجع‌به خداست و بنابراین سینمای سیاسی آنجا امکان ظهور و بروز پیدا کرد، یعنی فیلمی که سیاسی باشد و موضوع سیاسی و نقد سیاسی داشته باشد. فنری که شما در دهه ۷۰ جمع کردید، حالا دیگر طغیان‌گر است و بنابراین مناسبات جدیدی در سینمای ایران درست می‌کند. _ @daneshvadanestan