eitaa logo
دانایی مقدمه توانایی(آتش به اختیار)
445 دنبال‌کننده
29.7هزار عکس
22.4هزار ویدیو
87 فایل
#دانایی_مقدمه_توانایی، خود را به موضوعی خاص از مسایل اجتماعی محدود نمی کند. هدف آن روشنگری وانتقال مفاهیم اسلامی_انسانی و انقلابی است و شعر و ادبیات سوگلی این کانال است. ارتباط با مدیر @malh1380
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازداشت عامل ضرب و شتم یک خانم در ساری فراجا: در پی انتشار فیلمی کوتاه در فضای مجازی با محتوای درگیری و ضرب و شتم یک زن توسط فردی در خیابان بازار ساری، متهم و عامل این درگیری در اقدام اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دستگیر شد. متهم که به دلیل تصادف جزئی خودروی زن موصوف با خودروی وی دست به چنین اقدامی زده بود پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد. _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
23.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی میگیم به آینده امیدواریم دقیقا از چی حرف میزنیم!؟ این چنددقیقه را بشنوید و بفرستید همه بشنوند؛ آره، داستان اینجوریاست _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صادق زیباکلام:"اسرائیل نمیاد اینجوری افرادی که هیچ گناهی ندارند وفقط در اون محل حضور دارن ازبین ببره" غیرنظامیان بی‌گناه غیرمسلح که با آرامش و بدون ارائه هیچ گونه تهدیدی راه می‌روند، با موشک‌های پهپاد در غزه کشته می‌شوند. _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
16.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. شعرخوانی آقای یراق‌بافان در ابتدای دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ اول فروردین ۱۴۰۳؛ حسینیه امام خمینی(ره) تهران _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
18.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرش در بیمارستان بقیه الله تهران. این شش دقیقه ارزش ده بار دیدن و شنیدن داره. _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
قراره در کانادا در صورت نفرت‌پراکنی در فضای مجازی حکم حبس ابد به شهروندا بدن! کاش سینماگران سیاه‌نمای ایرانی رو بفرستیم به سرزمین دموکراسی،کانادا _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
✅ برخورد مؤمنانه در ماجرای آقای صدیقی 🔻فرض کنیم در ماجرای آقای صدیقی تخلفی صورت گرفته است. واکنش مؤمنانه به این ماجرا چیست؟ اصلا مهم است؟ آیا قرار است به اسم عدالتخواهی ظلم کنیم؟ 🔹پس اولا با هیاهوی ضدانقلاب منفعل نشویم و جزء تکمیلی پروژهٔ رسانه‌ای آن‌ها نباشیم. 🔹دوم برخوردهای کودکانه در فضای مجازی را هم وقعی ننهیم. هیجان دارند تا بیشتر دیده شوند. مراقبت کنیم برای عقب نماندن از قافله به خطا و گناه نیفتیم. 🔹سوم هم زمین بازی "پروژه‌بگیران مجازی" و "دکان‌داران سیاسی" و "دلالان افشاگری" و "کاسبان عدالتخواهی" نشویم. 🔻 ازاین‌رو برای مخاطبی که درد اخلاق و شرع و قانون دارد و دغدغهٔ مطالبهٔ مؤمنانه دارد، چند نکته ضروری است. ✅مقدمهٔ کلیدی: عدالتخواهی به تعبیر رهبر انقلاب بدون معنویت و عقلانیت ظلم است. معنویت یعنی تقوا و رعایت قانون الهی و شرع. تهمت و آبرو ریختن و هتک حیثیت و فحاشی و غیره نامش هرچه هست عدالتخواهی نیست. عقلانیت نیز قدرت محاسبه است. منطق و استدلال است. رفتار خوارج‌گونه و ظاهرگرایانه و قضاوت‌های یکجانبه باعث می‌شود فرد در قضاوت نهایی دچار خطای فاحش شود. رفتار مؤمنانه در عدالتخواهی یعنی رعایت تقوا و عقلانیت. این دو نباشند، عدالتخواهی نیست و توهم مطالبه و دادخواهی خیال‌انگیز است. 🔻با این مقدمه ماجرا را مرور کنیم. 1⃣یکم. چه کسی خبر را آورد؟ نگاه کنید ببینید چه کسانی دست به افشاگری می‌زنند و این‌ها چه سابقه‌ای داشته‌اند. نیت از چه جهت مهم است؟ قرار نیست با شناخت فرد، از محتوا عبور کنیم. اما با شناخت فرد متوجه می‌شویم که واکنش‌مان هدف نهایی او را تکمیل نکند. با شناخت فرد متوجه می‌شویم این پروژه، هدف نهایی او نیست. مثلا هدفش تخریب شخصیت‌ها و بزرگانی است که برای مردم ارج و قربی دارند. همین امروز را نگاه کنید. به واسطهٔ رفتار این دست جریانات تقریبا احدی در نظام نیست که سلم و پاکیزه مانده باشد. یا هدف نهایی‌شان تلقی فساد سیستمی و ابرپروژه‌شان ناامیدسازی است. شناخت فاعل مطالبه‌گری کمک می‌کند در نهایت بازی او را کامل نکنیم 2⃣دوم. حالا با محتوا چه کنیم؟ بعد از بررسی اسناد و مدارک متقن، مهم‌ترین مسأله این است که ما چه میزان حق قضاوت داریم؟ ما حق داریم ورود به‌هنگام محکمه را مطالبه کنیم. اما قضاوت و مجازات کار ما نیست. آیا همهٔ آنچه قاضی باید ببیند و حکم کند در اختیار ماست؟ آیا می‌توان به فرض وجود تخلف، پی به سوء نیت افراد برد؟ آیا شرعا و اخلاقا و قانونا حق قضاوت و بدتر از آن اجرای حکم و مجازت داریم؟ مجازات مگر چیست؟ همین ریختن آبروی افراد بدترین مجازات‌هاست؛ آن‌هم افراد با آبرو. قرار نیست سوابق افراد مانع قضاوت آن‌ها شود، اما اتفاقا سابقهٔ افراد در بزنگاه‌های مهم اخلاقی و سیاسی در گذشته یک ملاک عقلایی و منطقی است که بی‌محابا آدم‌ها را متهم و سرزنش نکنیم و اجازه دهیم محکمه با رعایت حقوق طرفین حکم کند. 3⃣سوم. برنده و بازندهٔ نهایی کیست؟ به ثمرهٔ مطالبه و حرف و کامنت و لایک‌مان توجه کنیم. ببینیم وقتی نقطهٔ نهایی را گذاشتیم، برنده و بازندهٔ نهایی چه کسی است؟ عدالتخواهی‌ای که منجر به تخریب و بی‌آبرو کردن سرمایه‌های معنوی و اخلاقی و سیاسی مردم شود، ظلم است. ظلم اصلی هم به اعتقادات مردم است؛ نه فقط این و آن. اگر مطالبه‌گری منجر به تلقی فساد سیستمی شود، ظلم اکبر است. اگر عدالتخواهی در نهایت به ناامیدی از آینده شود تبدیل شود، ابرفساد و بی‌عدالتی محض است. دادخواهی اگر منجر به رونق پروژه‌بگیران مجازی و دلالان افشاگری و کاسبان عدالتخواهی شود، حماقت تمام است. افشاگری اگر باعث تلقی ناکارآمدی عدلیه و رونق سوپرمن‌های عروسکی و بتمن‌های دست‌ساز شود، دادگری توهمی و خیالی است. در نهایت مراقبت کنیم به اسم عدالتخواهی جای اصل و فرع را برای‌مان عوض نکنند. ✅خلاصه و ساده؛ اگر نقطهٔ پایانی مطالبه‌مان را گذاشتیم، چه در نوشتن و چه تأیید کردن و چه حرف زدن، اگر ثمره‌اش در خود و مخاطبمان ناامیدی از انقلاب و حاکمیت و آینده بود، بدانید و بدانیم که گرفتار فسادی تودرتو و ظلمی بزرگیم؛ مطالبهٔ مؤمنانه که هیچ... همشهری محسن مهدیان _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
بسم الله الرحمن الرحیم منبر یازدهم تجربه خواب حضرت یوسف(ع) خواب ها از جمله خواب‌هایی که در قرآن کریم آمده، گاه صریح است،به این معنای که نیازی به تاویل یا تعبیر ندارد، مانند خوابی که حضرت ابراهیم درباره قربانی کردن فرزندش دیده بود، گاهی هم به صورت تمثیل و استعاره است که نیازمند تاویل یا تعبیر است ، مانند آنچه که در خواب حضرت یوسف(ع) رخ داده است. در ذیل به شرح تجربه مزبور و بیان نکاتی درباره آن می پردازیم یوسف روزی نزد پدر آمد و گفت من در عالم خواب دیدم که یازده ستاره، خورشید و ماه بر من سجده کننده هستند. یعقوب به فرزندش گفت:فرزندم! خواب خود را به برادرانت بازگو مکن که علیه تو حیله می‌کنند، زیرا شیطان دشمن آشکار برای انسان است. حضرت یعقوب، خواب یوسف را متضمن بشارت هایی دانست و به یوسف گفت خداوند تو را برمی گزیند، و دانش تاویل یا تعبیر خواب را به تو می آموزد و نعمتش را بر تو تمام می کند. و... در پایان سوره حضرت یوسف، هنگامی که خانواده یعقوب بر وی وارد شدند و سجده کردند (ایه۱۰۰) گفت؛ این تعبیر خوابی است که قبلا دیده ام و پروردگارم آن را محقق کرد. از تجربه خواب یوسف(ع) نکات و آموزه های زیر را می توان، استنباط کرد: ۱.خواب بخشی از حیات آدمی است، از آنجاکه حیات عبث و بیهوده نیست، خواب ها هم که بخشی از حیات اند ؛ بی معنا و لغو نیستند!؛ برخی از تجارب معنوی در خواب رخ می دهد. از این رو در تعالیم اسلامی برای خواب تعالیم و آموزه‌هایی وارد شده است؛ ۲.خواب ها، با عالم خارج ارتباط دارند، از این رو خواب ها (بخشی از خواب ها) علایم و نشانه هایی با خود دارند، و نباید نسبت به خواب ها بی توجه بود، در تجربه خواب حضرت یوسف، با وجود اینکه ان حضرت در سنین نوجوانی چنین خوابی را دید، حضرت یعقوب آن را با اهمیت شمرد؛ ۳.خواب ها را برای کسانی که به نحوی با آدمی دشمنی دارند یا علیه ما در پی نیرنگ و مکر هستند، نباید نقل کرد؛ ۴.گاهی خواب ها، از جمله خواب مذکور، آمیخته از صورت طبیعی با صورت غیر طبیعی است؛مانند مشاهده ستاره و خورشید و ماه که چنین رویتی طبیعی است؛ اما سجده کردن ، ۱۱ ستاره، خورشید و ماه به حضرت یوسف(ع)، در عالم خارج غیر طبیعی است؛ ۴ تعبیر خواب، به دانش و تخصص در این زمینه وابسته است. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان التماس دعاء حجت الاسلام دکتر علیرضا قبادی _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan