eitaa logo
دانایی مقدمه توانایی(آتش به اختیار)
452 دنبال‌کننده
30هزار عکس
22.6هزار ویدیو
87 فایل
#دانایی_مقدمه_توانایی، خود را به موضوعی خاص از مسایل اجتماعی محدود نمی کند. هدف آن روشنگری وانتقال مفاهیم اسلامی_انسانی و انقلابی است و شعر و ادبیات سوگلی این کانال است. ارتباط با مدیر @malh1380
مشاهده در ایتا
دانلود
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضرت زینب -سلام الله علیها- رو این‌جوری باید به بچه‌هامون معرفی کنیم. کامل و جامع. با جوانب مختلفش. _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
هدایت شده از فاطمة الزهرا
بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ. اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ. أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً. اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ. اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى. اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ، وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِکَ، حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ، وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ، اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ ، اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ. سپس سه مرتبه دست بر ران راست خود می زند و می گوید: اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ @fatemezahrasalamollah
آقای پزشکیان خجالت نمی‌کشید ؟ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع) در آغاز گفتار، علو درجات روحانی را برای مجاهد برجسته جبهه مقاومت شهید دکتر اسماعیل هنیه از خداوند منان مسئلت می کنم. فردا، اول ماه صفر است. بسیاری از منابع تاریخی، اول صفر را روز، ورود اهل بیت پیامبر(ع) به شهر شام ذکر کردند.‌ شیعیان و ارادتمندان به اهل بیت در فضای گفتمانی عاشورا حداقل به دو دلیل، این روز را یادآور و پاسداشت آن را مهم می شمارند : الف) رنج، محنت و مصیبت فراوانی که اهل بیت از کوفه تا شام کشیدند و به شهری وارد می شوند که دستور قتل حسین بن علی(ع) از آنجا صادر شده است!؛ ب) شام، مرکزی بود که حاکم اسلامی! گفتمان نبوی را به مسلخ برد و سخنگویان و راویان آن را به زنجیر کشید! و حاملان گفتمان پیامبر(ص) را به عنوان اسیران جنگی در مجلس خویش حاضر ساخت! روزی که خاندان نبوت، حاکم اموی( یزید) را نظاره می کردند که در جایگاه پیامبر(ص) نشسته و خلاف گفتمان رسول خاتم(ص) سخن می کند!، ... مصیبت شان هرگز از مصائب سفر پر رنج آنان از کوفه به شام کمتر نبود! در گفتار پیشین درباره شواهد و نشانه های غیریت در دعاء یاد اوری شد که طلب خون خواهی و آنچه در ذیل این مفهوم در اسلوب دعاء آمده، نشان می دهد که تقابل و غیریت با دشمنان امام حسین (ع)، گام نخست در خون خواهی اوست! چنانچه به سایر ادعیه و عبارت هایی که ذیل این دعاء آمده، توجه و تامل شود، درستی مدعای مزبور روشن تر می گردد. در دو جای زیارت عاشورا دعای طلب خون خواهی امده است. در عبارت نخست، زائر، از خداوند می خواهد که خون خواهی اش با امامی از اهل بیت پیامبر(ع) باشد که وعده نصرت الهی به او داده شده است. در قسمت دیگر زیارت، زائر، از خداوند می خواهد که او را در دنیا و آخرت با امام حسین(ع) و دوستان امام محشور گرداند و ثبات قدم با امام حسین و دوستانش را در دنیا و آخرت به او مرحمت کند و او را به «مقام محمود» برساند، سپس از خداوند می خواهد که خونخواهی امام حسین (ع) را با امام هدایتگر، که سخنگوی حقوق خاندان اهل بیت علیهم السلام است، روزیش فرماید. این دعا و سایر ادعیه ذیل آن گواهی می دهند که مطالبه خون خواهی برای زائر اباعبدالله الحسین (ع) متضمن مرزبندی فکری و فرهنگی و عقیدتی او با دشمنان آن امام شهید تا امتداد قیامت است. این دعا افزون بر آنکه ضرورت غیریت را به اثبات می رساند؛ به معارف بلندی اشاره دارد که در ذیل به برخی از آنها می پردازیم: ۱.جایگاه رفیع دعاء: طلب خون خواهی، درخواست بسیار مهمی از خداوند است که از یک سو نیازمند تحصیل مقدماتی؛ مانند معرفت به مقام امام، ثبات قدم، رسیدن به مقام محمود و... است و از سوی دیگر مقارنت و معیت این عمل با امامی از خاندان پیامبر(ص) است. زمینه و شرایط مزبور نشان از جایگاه والای این دعاء در منظومه معرفتی تشیع دارد؛ ۲.پیوند میان عاشورا و مهدویت. زائر در سایه چنین دعایی اولا عاشورایی است و در راه حق و ظلم ستیزی و... ثبات قدم دارد، ثانیا جزء منتظران ظهور منجی است تا این مطالبه را در رکاب آن حضرت تحقق ببخشد؛ ۳.هویت بخشی دعاء: ذیل این دعاست که هویت تشیع معنا می یابد، زائر حسینی با چنین درخواستی شیعه بودن خود را اعلام می کند و گذشته اش را به آینده پیوند می زند، او با وجود اینکه مصیبت زده است؛ اما منتظر و امیدوار تحقق حق است؛ ۴.تقویت ارکان گفتمان شیعی، زائر در ذیل چنین درخواستی با ظالمان و ستمگران و متجاوزان در هر عصر و نسلی به تقابل می پردازد و با همه کسانی که منتظر امام عدل و هدایتگر از خاندان محمد(ص) هستند، همراهی می کند؛ ۵.نکته قابل تامل پایانی در این فقره از دعای زیارت عاشورا این است که خون خواه، حسین بن علی خداست همانگونه که در زیارت عاشورا به آن تصریح شده است( ثارالله) که به وسیله ولی او( امام منصور) محقق می شود، زائر اباعبدالله این خون خواهی را مطالبه می کند! البته کسانی خون خواهی امام حسین ع را حقیقتا مطالبه می کنند که اولا چنین مقام رفیعی را از خداوند درخواست کنند؛ ثانیا مرزبندی و تقابل خود را با مسببان این مصیبت بزرگ و همه ظالمان و ستمگران برای همیشه تاریخ حفظ کنند و ثالثا گفتمان اباعبدالله الحسین (ع) را در مقابل گفتمان های ظالمانه و متجاوزانه حراست و حفاظت کنند. اللهم ارزقنا من الطالبین بثار الحسین علیه السلام در گفتار بعد انشاءالله غیریت و تقابل را در سایر ادعیه زیارت عاشورا بررسی می کنیم. التماس دعاء حجت الاسلام دکتر علیرضا قبادی . _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توحید با افق جهانی به نظرتون وقتی نماینده گورباچف رئیس جمهور شوروی سابق به محضر امام می رسد امام چه می گوید ؟ گورباچفِ کمونیست را دعوت به مباحث توحیدی می کند آدم از عظمت روح امام برخی مواقع در تعجب می ماند . _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
. رازِ عاشقی شیخ حسن جهرمی می‌گوید: در سالی که گذارم به جندی‌شاپور افتاد، سخنی از محمد مهتاب شنیدم دیدمش که زیر آفتابِ تموز نشسته، نخ می‌ریسد و ترانه‌ زمزمه می‌کند. بدو گفتم: «ای مردِ خدا! مرا عاشقی بیاموز»! مهتاب گفت: «نخست بگو آیا هرگز خطی خوش، تو را مدهوش کرده است»؟ گفتم: «نه». گفت: «هرگز شکفتنِ گلی در باغچۀ خانه‌ات تو را از غصّه‌های بی‌شمار فارغ کرده است»؟ گفتم: «نه». گفت: «هرگز صدایی خوش و دلربا، تو را به وجد آورده است»؟ گفتم: «نه». گفت: «هرگز زیر نم‌نم باران، آواز خوانده‌ای»؟ گفتم: «نه». گفت: «هرگز به آسمان نگریسته‌ای به انتظار برف، تا آن را بر صورت خویش مالی و گرمای درون فرونشانی»؟ گفتم: «نه». گفت: «هرگز خندۀ کودکی نازنین، تو را به خلسۀ شوق برده است»؟ گفتم: «نه». گفت: «هرگز غزلی، یا بیتی، یا سخنی فصیح، چندان تو را بی‌خود کرده است که اگر نشسته‌ای، برخیزی و اگر ایستاده‌ای، بنشینی»؟ گفتم: نه. گفت: «هرگز زلالیِ آب، یا بلندیِ سرو، یا نرمیِ گلبرگ، یا کوششِ مورچه‌ای، اشک شوق از دیدۀ تو سرازیر کرده است»؟ گفتم: نه. گفت: «هرگز شده است که بخندی؛ چون دیگری خندان است و بگریی؛ چون دیگری گریان است»؟ گفتم: «نه». گفت: «هرگز بر سیبی، یا اناری، بیش از زمانی که به خوردن آن صرف می‌کنی، چشم دوخته‌ای»؟ گفتم: «نه». گفت: «هرگز عاشق کتابی، یا نقشی، یا نگاری، یا آموزگاری شده‌ای»؟ گفتم: «نه». گفت: «از من دور شو، که سنگ را عاشقی می‌توان آموخت، تو را نه»! . _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
. از پزشکیان که انتظار نداریم اصول و قواعد روابط دیپلماتیک رو بدونه! اما یعنی یک نفر از اطرافیان رییس جمهور نیست که بدونه رئیس جمهور نباید هم سطح وزیر خارجه بشینه؟! بعد همین جماعت در دولت شهید رئیسی برای طول میز و کج و راست بودن پرچم و ... چه فریاد وا اسلامایی که سرنمیدادن! . _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کنعانی: جامعه بین‌المللی از تنبیه متجاوز حمایت کند سخنگوی وزارت خارجه: این رژیم غاصب صهیونیستب که منشاء تشدید تنش در منطقه است و به همه تلاش‌ها در منطقه و فرامنطقه برای ایجاد ثبات در منطقه پاسخ منفی داده است. ما به دنبال تثبیت ثبات در منطقه هستیم، این موضوع با تنبیه متجاوز و ایجاد بازدارندگی در برابر اقدامات ماجراجویانه رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد می‌شود و باید جامعه بین‌المللی در مسیر ایجاد ثبات در منطقه از تنبیه متجاوز حمایت کند. . _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
10.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رسوایی در آنتن زنده؛ کارشناس پای ثابت اینترنشنال هم به این شبکه رحم نکرد؛ شایعه‌پراکنی و نشر اکاذیب نکنید! تحلیلگر پای ثابت اینترنشنال در واکنش به نشر اکاذیب با موضوع دیدار مقامات آمریکایی و ایرانی در کرج: ما درباره چیزی صحبت می‌کنیم که بحث درباره آن ناقض عقل، منطق و هر استانداردی است که در اینجا داریم؛ چنین سخنانی کمک کردن و هیزم برای آتش دروغین آوردن است. . _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
40.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رقص زیر بمباران شدید آمریکایی ها به بهانه تهدید جبهه مقاومت توسط آمریکایی ها آنچه حاج قاسم به رزمندگان جبهه مقاومت،در مواجهه با آمریکا، در میدان جنگ،آموزش داد وقتی فهمیدیم آمریکا می خواهد حمله کند عملیاتمان را ۲۴ ساعت جلو انداختیم.. نگران بودیم که آمریکایی ها در میدان نبرد حضور پیدا نکنند حوصله ما سر رفته بود . _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
18.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️آیت‌‌الله چگونه مالک زمین‌های قم شد؟ 🔹️مرحوم حجت‌الاسلام در گفت‌وگو با رضا پاسخ می‌دهد: 🔗به کانال بپیوندید: @tarikhqom