eitaa logo
دانایی مقدمه توانایی(آتش به اختیار)
452 دنبال‌کننده
30هزار عکس
22.6هزار ویدیو
87 فایل
#دانایی_مقدمه_توانایی، خود را به موضوعی خاص از مسایل اجتماعی محدود نمی کند. هدف آن روشنگری وانتقال مفاهیم اسلامی_انسانی و انقلابی است و شعر و ادبیات سوگلی این کانال است. ارتباط با مدیر @malh1380
مشاهده در ایتا
دانلود
عراقچی: تروریسم اسرائیلی را قویا محکوم می‌کنیم وزیر امور خارجه: در تماس با وزیر خارجه لبنان قویا تروریسم اسرائیلی را محکوم و ضمن ابراز همبستگی با قربانیان -از جمله یک کودک ده ساله- برای هر گونه کمک اعلام آمادگی کردم. ‏ همچنین با تشکر از درمان سفیر کشورمان در بیروت، بر ضرورت پیگیری جدی این حادثه توسط دولت لبنان تاکید کردم. . _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
. خداوند تبارک و تعالی پس از اشاره به سرنوشت کفار می فرمایند: و اما کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند، اجرشان را به تمام خواهد داد و خداوند ستمکاران را دوست نمی دارد. منبع: قرآن، ۱۳۸۵، ترجمه‌ی بهرام پور، سوره آل‌عمران ،آیه ۵۷ . _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
آماده‌باش و هراس در اردوگاه صهیونیست‌ها رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آماده‌باش کامل ارتش این رژیم در شمال فلسطین اشغالی در پی انفجار‌های تروریستی لبنان خبر دادند. این رسانه‌ها افزودند که این رژیم خود را برای پاسخ احتمالی حزب‌الله به انفجارهای منتسب به این رژیم آماده می‌کند. . _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
پلیس تایوان به مقر شرکت سازنده پیجرها وارد شده است. با این حال مدیرعامل این شرکت که نفر وسط در این تصویر است ادعا کرده که پیجرها در یک شرکت اروپایی تحت لیسانس آنها ساخته شده و هیچ ارتباطی با این شرکت ندارند. همه افراد آگاه و منابع مسلط به این حوزه با اطمینان کامل می‌گویند که بدون کمک و همراهی شرکت سازنده چنین اقدام تروریستی گسترده‌ای قابل انجام نبود. خبر سوریه . _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
حقایقی که کیهان با تیترهای دقیقش از آن پرده‌برداری می‌کند و به‌همان خاطر متهم به دوقطبی‌سازی می‌شود. . _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
*تفاوت دروس عمومی دانشگاه های آمریکا و ایران* فرزاد دهقانیان بررسی دروس عمومی دانشگاه‌های ایران به وضوح نشان می‌دهد که دروس ارائه شده تناسبی با نیازهای امروز جامعه ایران ندارند. اصلاح و به روزرسانی این برنامه‌ها نیازمند مطالعات جامع است...اگر وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش برنامه جامعی برای تأثیرگذاری در توسعه فرهنگ عمومی جامعه نداشته باشند، فرهنگ عمومی به افراد و رسانه‌های غیرمتخصص و سلبریتی‌ها سپرده خواهد شد که می‌تواند موجب بروز آسیب‌های جدی در بلندمدت شود. دروس عمومی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، به جز دروس فارسی، زبان عمومی و تربیت بدنی (در مجموع ۸ واحد)، شامل ۱۴ واحد دیگر در چهار دسته مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، انقلاب اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی، آشنایی با منابع اسلامی و یک درس دانش خانواده و تنظیم جمعیت است. به عنوان نمونه‌ای برای مقایسه با ایران، دروس عمومی (General Education) در دانشگاه‌های آمریکا تنوع بسیار زیادی دارد و هر دانشگاه بر اساس اهداف خود دروس مختلفی را ارائه می‌دهد که در طول زمان به‌روزرسانی می‌شود. به طور مثال، دروس عمومی دانشگاه هاروارد که به صورت قبول/مردود (Pass/Fail) نمره‌دهی می‌شوند، در چهار دسته زیر ارائه می‌شوند: *1- زیبایی‌شناسی و فرهنگ*- نمونه کلاس‌ها: خودت باش (Act Natural)، فرهنگ غذا خوردن، خلاقیت *2- اخلاق و شهروندی* - نمونه کلاس‌ها: شادی/خوشبختی (Happiness)، آشنایی با جهل، دروغ، مزخرفات و فریب *3- تاریخ، جوامع و افراد* - نمونه کلاس‌ها: اسلحه در آمریکا، پروژه دموکراسی *4- علم و فناوری* - نمونه کلاس‌ها: هوش مصنوعی، محاسبات و تفکر. همچنین، دروس عمومی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا به صورت زیر دسته‌بندی شده‌اند: *1- اهداف پایه* - نمونه کلاس‌ها: زبان، فرهنگ و تفکر انتقادی، اصول سخنرانی عمومی، علم و شبه‌علم *2- جهان طبیعی و اشکال مختلف حیات* - نمونه کلاس‌ها: زمین‌شناسی، ریاضیات عمومی، شیمی عمومی *3- هنر و بشریت* - نمونه کلاس‌ها: تاریخچه هنرهای اسلامی، زنان خاورمیانه، سنت‌های بصری اروپایی *4- فرد و جامعه*- نمونه کلاس‌ها: آزادی بیان، آسیا در جهان امروز، سیاست جهانی *5- فهم توسعه فردی* - نمونه کلاس‌ها: کودک در خانواده، تغذیه و سلامت، سبک زندگی سالم *6- مطالعات قومی* - نمونه کلاس‌ها: اقوام بومی کالیفرنیا، اقوام آسیایی-آمریکایی، مطالعه سرخپوستان.     تحلیل و تجویز راهبردی: توانمندسازی جامعه به معنای تقویت قابلیت‌ها و مهارت‌های افراد و گروه‌ها برای مشارکت فعال و مؤثر در زندگی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است. در این زمینه، دروس عمومی دانشگاهی نقش مهمی در توانمندسازی جامعه ایفا می‌کنند. دروس عمومی با فراهم آوردن دانش، مهارت‌ها، و ارزش‌هایی که برای مشارکت فعال و مؤثر در جامعه ضروری هستند، می‌توانند نقش مهمی در توانمندسازی جامعه داشته باشند. این دروس به افراد کمک می‌کنند تا به عنوان شهروندانی آگاه و مسئول، در جهت توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه خود تلاش کنند. بررسی دروس عمومی دانشگاه‌های ایران به وضوح نشان می‌دهد که دروس ارائه شده تناسبی با نیازهای امروز جامعه ایران ندارند. اصلاح و به روزرسانی این برنامه‌ها نیازمند مطالعات جامع است، اما به عنوان پیشنهاد اولیه، دروسی همچون مبانی علم اقتصاد، آشنایی با هوش مصنوعی، اصول نگارش و ارائه، فلسفه علم، تفکر انتقادی، آشنایی با اقوام ایرانی، تاریخ معاصر ایران، تاریخچه هنر در ایران، تغذیه و سلامت، و شاد زیستن می‌توانند به عنوان دروس عمومی انتخابی در برنامه درسی دانشگاه‌ها اضافه شوند. ارائه این دروس متنوع در دانشگاه‌های جامع کشور به‌سادگی قابل اجرا خواهد بود. در نهایت، اگر وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش برنامه جامعی برای تأثیرگذاری در توسعه فرهنگ عمومی جامعه نداشته باشند، فرهنگ عمومی به افراد و رسانه‌های غیرمتخصص و سلبریتی‌ها سپرده خواهد شد که می‌تواند موجب بروز آسیب‌های جدی در بلندمدت شود. . _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
9.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شبکه اسرائیلی: با پرتاب این ماهواره ایران به فضا، ایران یک گام دیگر به تبدیل شدن به یک ابرقدرت نظامی نزدیک شده است... . _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan
9.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بایکوت جنایات اسرائیل در رسانه‌های غربی، صدای نخست وزیر فرانسه را هم درآورد؛ صحبت از غزه به یک تابو تبدیل شده! "دومینیک دو ویلپن"، نخست وزیر اسبق فرانسه: ما غزه را داریم که بدون شک بزرگترین رسوایی تاریخی است؛ من دیگر مرجعی برای اخبار غزه پیدا نمی‌کنم؛ دیگر کسی در این کشور از آن صحبتی نمی‌کند؛ همه سکوت کرده‌اند، رسانه‌ها دیگر در مورد آن صحبت نمی‌کنند! متاسفانه این واقعیت روزمره در غزه است؛ بدن‌ها، قلب‌ها، روح‌ها و سرها تکه‌تکه می‌شوند. . _ ! وارد شوید! @daneshvadanestan