eitaa logo
دانایی مقدمه توانایی(آتش به اختیار)
445 دنبال‌کننده
29.8هزار عکس
22.4هزار ویدیو
87 فایل
#دانایی_مقدمه_توانایی، خود را به موضوعی خاص از مسایل اجتماعی محدود نمی کند. هدف آن روشنگری وانتقال مفاهیم اسلامی_انسانی و انقلابی است و شعر و ادبیات سوگلی این کانال است. ارتباط با مدیر @malh1380
مشاهده در ایتا
دانلود
هنرنمایی دیگری از رسانه روباه پیر: تحریف سخنان رئیسی 🖕 #سال_رونق_تولید __ #دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan‌
. آنچه باید می‌کردند و نکردند، واقعیت‌هایی که باید بدانیم گزارشی که پیش از این نوشتم بازتاب بسیاری داشت، بسیاری آن را بدون منبع کپی کردند و به اسم خودشان منتشر کردند که چندان مهم نیست، اما روی سخنم با ملالغتی‌هایی است که در این هاگیر و واگیر آمده و ایرادهای بنی‌اسرائیلی بر منِ نویسنده می‌گیرند. خدا خودش شاهد است که خیلی از مسائل و مطالبی را که باید، هنوز ننوشته و نگفته‌ام و اگر زمانش برسد بیشتر خواهم نوشت. آنچه در این یادداشت آمد، مطالبی بود که همگی از آن مطلع بودیم، جز بخش کوچکی از آن. یک بار پیش از این هم نوشتم، منِ نوعی به این شیوه بالا رفتن بهای بنزین اشکالاتی چند داشتم که برخی از آنها را به شکل زیر مورد اشاره قرار می‌دهم و بعد نکاتی را بر می‌شمرم و در نهایت نیز مسائلی را مطرح خواهم کرد. 1) باید ذهن مردم را آماده می‌کردند؛ این وظیفه مربوط به امروز و دیروز نیست، باید به مردم واقعیت‌های اقتصادی را گفته و برای آنها توضیح می‌دادند که قرار است چه اتفاقی روی دهد. این مساله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. متاسفانه ما اول امتحان می‌گیریم و بعد درس می‌دهیم و این یکی از مسائل غریبی است که جمهوری اسلامی در طول 40 سال گذشته با آن دست به گریبان بوده است. 2) در مورد نحوه تخصیص هم اشکالاتی دارم. بنزین 3 هزار تومانی به هیچ عنوان جلوی قاچاق را نخواهد گرفت، آن کسی هم که پول دارد بیشتر می‌زند و پولش را می‌دهد و ککش هم نمی‌گزد. اگر قرار بر سهمیه‌بندی بود، 100 لیتر را به 1500 تومان و 100 لیتر را هم 2هزار تومان به مردم می‌دادند، سهمیه تاکسی‌ها، سرویس مدارس، خودروهای وانت و سایر موارد را هم در نظر می‌گرفتند و بیش از این 200 لیتر را به بهای 5 هزار تومان می‌دادند. با 200 لیتر همه ایرانی‌ها می‌توانند برنامه‌ریزی کنند و بنزین 5 هزار تومانی هیچ ارزشی برای قاچاق ندارد. 3) در مورد پولی که از بابت گرانی بنزین قرار است به مردم داده شود، سیاست گزیده شدن دوبار از یک سوراخ را دولت دارد تعقیب می‌کند. ورود پول به بازار و دست مردم باعث تورم خواهد شد. در همان دوران توجیهی باید ساز و کاری در نظر گرفته می‌شد و کارت‌های اعتباری تدارک می‌دیدند و به خانواده‌ها می‌دادند تا با استفاده از این کارت، 10 قلم کالای اساسی را از فروشگاه‌های معتبر و در دسترس خریداری کنند. به این ترتیب یک فضای کسب و کار در کشور شکل می‌گرفت و باعث می‌شد تا پولی که وارد اقتصاد کشور می‌شود ایجاد تورم مضاعف نکرده و تولید در کشور را گسترش دهد. 4) در طول یک هفته گذشته با افراد بسیاری بحث کرده‌ام و مشخص شد که بسیاری از افراد باسواد مملکت هم مساله را خوب نفهمیده‌اند. یکی از دوستان می‌گفت که ما حقوق‌مان باید جهانی باشد تا قیمت بنزین هم با جهان سنجیده شود! نکته به ظاهر درستی است، اما این دوستان نمی‌دانند که دولت سالی 80 میلیارد دلار یارانه مخفی می‌دهد و با جهانی کردن قیمت حامل‌ها، حقوق‌ها هم بالا خواهد رفت. البته به این مساله من یک اشکال دارم و آن هم مبحث کارگرانی است که از کارفرما دریافتی دارند و تا زمانی که بخش تولید به شکل اساسی رونق نگیرد، این بخش اصلاح نخواهد شد. 5) به دوستان می‌گفتم بدون درنظر گرفتن قیمت جهانی نفت (باتوجه به اینکه نفت متعلق به خودمان است) هزینه تولید هر لیتر بنزین 2500 تومان است، چگونه یک بطری آب معدنی را به بهای 2500 تومان می‌خریم اما در مورد بنزین این همه سختگیر هستیم؟ چند نفر از فامیل‌های ما در تجارت محصولات کشاورزی هستند، گفتم شما حاضر هستید فلان محصولی را که کیلویی 10 هزار تومان برای شما هزینه داشته به بهای 5 هزار تومان بدهید؟ پاسخ بسیار مشخص بود، اما همین‌ها در مورد بنزین نظری دیگر داشتند. 6) در دور قبل هم که بنزین در یک بازه زمانی 10 برابر شد، جامعه به شدت واکنش نشان داد، اما یک سال بعد درآمدها به گونه‌ای شد که بهای بنزین را پوشش داد. حالا هم این مساله تا تا چند وقت دیگر به صورت کامل پوشش داده می‌شود و مردم باید حوصله کنند. این شبکه‌های خارجی مدام تبلیغ می‌کنند که دولت دستش را در جیب ملت کرده، اگر اینگونه است که دست دولت‌های غربی جای دیگر ملت است... هر چند همین حرف ما هم همین الان مخالفانی دارد و می‌گویند که غربی‌ها خدمات ویژه می‌دهند، این کار را می‌کنند و آن کار را. با این حال چون این طیف از دوستان با این حرف‌ها قانع نمی‌شوند، بهتر است از این مساله عبور کرده و چند نکته دیگر را در بخش‌ بعدی با هم بررسی کنیم. K.J خبرسوریه __ ! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan‌
دانایی مقدمه توانایی(آتش به اختیار)
. آنچه باید می‌کردند و نکردند، واقعیت‌هایی که باید بدانیم #قسمت_اول گزارشی که پیش از این نوشتم با
. آنچه باید می‌کردند و نکردند، واقعیت‌هایی که باید بدانیم در این بخش مسائل و مواردی که باید باشد و متاسفانه در کشور ما نیست، برخواهیم شمرد و تاکید می‌کنم که این حرف و مطالبات مردم به حق‌است و نه تنها دولت‌ها، بلکه حاکمیت در طول دهه‌های گذشته به بهانه‌های واهی کم‌کاری کرده و اگر نخواهد آن را اصلاح کند، این کم‌کاری قابل بخشش نیست. 1) چرا در کشور ما هنوز خودروهای پرمصرف جولان می‌دهند؟ کجای دنیا امروز خودروهایی با مصرف بالای 10 در 100 کیلومتر همچنان تولید می‌شود؟ متاسفانه آنچه بنام مافیای خودرو گفته می‌شود در کشور ما به شکلی وجود دارد. در سطرهای بعد به یکی از تاریخی‌ترین اشتباهاتی که در کشور ما به‌عنوان بهانه از آن بهره گرفته می‌شود، اشاره خواهم کرد، اما خودرویی مانند وانت نیسان که رسما صدی 24 لیتر بنزین مصرف می‌کند چرا باید تولید شود یا همچنان در چرخه اقتصادی کشور باشد؟ ده‌ها هزار خودروی نیسان در سراسر کشور روزانه بیش از 5 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنند که با خارج کردن آنها از چرخه و دادن خودروی کم‌مصرف با اقساط 72 ماهه به دارندگان، باز هم کشور صرفه‌جویی خواهد کرد. در این مورد بگذارید یک جمع و تفریق کنیم. خودروهای وانت نیسان در کشور روزانه بیش از 5 میلیون لیتر و سالانه نزدیک به دو میلیارد لیتر می‌شود، یعنی با صادر کردن این میزان بنزین سالانه یک میلیارد دلار درآمد کسب می‌شود. در طول دو سال از محل خارج کردن این خودروها می‌شود بیش از 100هزار خودروی کم‌مصرف را وارد کرد و در سال‌های بعد سالانه صدها میلیون دلار صرفه‌جویی نمود، این مساله در مورد سایر خودروها مانند وانت پیکان، آریسان، سواری‌های سمند و پژوهای قدیمی و... هم صادق است. اما مشخص نیست چرا باید این خودروها همچنان در کشور جولان دهند. دستکم باید نیسان‌ها را گازوئیل‌سوز کرد و یا در نهایت آنها را از رده خارج و به جای آنها کامیون‌های ایسوزو و همین بنجل‌های چینی را در اختیار ملت قرار بدهند. 2) یک سوال اساسی که مردم همواره می‌پرسند و باید پاسخ داده شود این است چرا دولت نسبت به واردات خودروهای برقی و کم‌مصرف این همه اشکال‌تراشی می‌کند؟ تعرفه بسیار بالا بر خودروهای برقی وارداتی با وجود اطلاع دولتی‌ها از کم‌مصرف‌بودن آنها هم هدر دادن منابع ملی بوده و هم خوش‌خدمتی مجدد به خودروسازهای بسیار بی‌کیفیت داخلی که هر کدام به‌نوعی خون مردم را در شیشه کرده و حاضر به تغییر خطوط تولید و در اختیار گذاشتن خودروهای باکیفیت به مردم نیستند. البته دولتی‌ها با این کار دنبال سرکیسه کردن مردم هم بودند تا درآمدی دست و پا کنند!! 3) سوال دیگر اینکه، چرا باوجود اینکه سه شهر اصفهان، تهران و مشهد که 80درصد بنزین کشور را می‌بلعند، نباید در آنها خودروی برقی حرکت کند؟ دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی و چند شرکت دیگر که محصولات بنجل چینی را با قیمت‌های آنچنانی تحویل مردم می‌دهند، چرا به سراغ خودروهای برقی چینی نرفته‌اند؟ دولت اگر واقعا دنبال کاهش مصرف سوخت و صرفه‌جویی است باید مردم را تشویق به استفاده از این خودروها کند که سود دو سر است، هم باعث کاهش مصرف بنزین می‌شود و هم در کاهش آلودگی این شهرها، به‌ویژه پایتخت اثر مستقیم دارد. متاسفانه ما در حوزه خودروهای برقی 50 سال از دنیا عقب هستیم و با این فکر مدیریتی در کشور، به جایی هم نخواهیم رسید. 4) می‌گویند اگر واردات خودرو آزاد شود، صدها هزار نفر بیکار می‌شوند؟ کسی که این حرف را می‌زند به‌نظر اصول اقتصاد را نمی‌داند. خودرویی که هر روز از کیفیت آن کم می‌شود، خودرویی که مصرف بالای 10 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد، خودروی باصرفه اقتصادی نیست. شما در نظر بگیرید اگر خودروهای برقی یا در نهایت خودروهایی با مصرف ترکیبی 7 لیتر وارد کشور شود، روزانه 40 میلیون لیتر بنزین صرفه‌جویی خواهد شد و مصرف کشور رسما نصف می‌شود. سالانه نزدیک به 15 میلیارد لیتر بنزین که قیمتی بیش از 7 میلیارد دلار دارد صادر خواهد شد، اگر در نظر بگیریم که 300هزار نفر در صنعت خودروی کشور کار می‌کنند و هر نفر 400 دلار حقوق می‌گیرد، کل حقوق آنها سالیانه یک و نیم میلیارد دلار نمی‌شود... پس ایران‌خودرو و سایپا با تولیدات‌شان دارند به کشور ضرر وارد می‌کنند. 5) در مورد نکته شماره 4 البته مسائلی وجود دارد، اما یک واقعیت دیگر این است مردم که خودرویی با استاندارد یورو4 دارند، در شهرستان‌ها (به‌عنوان قشر کم‌درآمد) عملا به بنزین یورو4 دسترسی ندارند و با بنزین‌های با اکتان پایین که مصرف خورو را بالا می‌برد، کار می‌کنند. اگر قرار بر بنزین معمولی باشد، باید آنهایی که چنین بنزینی مصرف می‌کنند یارانه بیشتری بگیرند!! وجود بنزین با کیفیت یکی از خواسته‌های مردم است که یک خواسته به حق نیز به شمار می‌رود. K.J خبرسوریه __ ! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan‌
خبری از بعیدی نژاد: شکایت ایران از رسانه‌های ضدانقلاب و معاندی چون bbc، ایران‌اینترنشنال و من‌و‌تو #سال_رونق_تولید __ #دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan‌
فتنه گری خبرگزاری حامی دولت(ایسنا) با انتشار یک عکس #سال_رونق_تولید __ #دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan‌
رئیس قوه قضائیه : «براساس قانون دولت وظیفه داشت در چند سال گذشته نسبت به مدیریت مصرف سوخت اقدام کند اما در این چند سال اقدام نکرد و وظیفه قانونی خود رابه تعویق انداخت.» جالب اینجاست که قانون را دور زدند تا بتوانند این طرح را به بد ترین شکل ممکن در سالی که از مدت ها پیش نام فتنه به آن چسبیده بود اجرا کنند! البته من که نمیدونم چجوری باید از دولت و جناب روحانی انتقاد کرد ایشون به ریش سفید ها با ناسزا جواب میدن ما که ... :) __ ! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan‌
تاکتیک آشوبگران برای بالابردن تلفات اغتشاش #سال_رونق_تولید __ #دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan‌
. خواست امریکا را دیدید آقای روحانی؟! همین هفته‌ی پیش، سه چهار روزی قبل از آنکه تصمیم دولت برای سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین اجرایی شود، رئیس جمهور در سفر به یزد با چند شعار اعتراضی روبه‌رو شد. معترضان زیاد نبودند و شعار‌ها هم نه تند بود و نه توهین‌آمیز. آنان فقط با چند جمله ساده اعتراض خود را به اوضاع اقتصادی ابراز کردند و تقصیر آنان نبود که گرانی و روحانی با یکدیگر هم قافیه شده‌اند و فریادشان موزون شد که: «تورم، گرانی جواب بده روحانی». روحانی با این صدای اعتراض که فقط صدا بود و دیگر هیچ، چه کرد؟ او آنان را به اسلام دعوت کرد! گویی که مسلمان نبودند، فقط برای آنکه منتقد و معترض روحانی بودند. روحانی حتی به همین قدر هم بسنده نکرد، نگران درگیری دو گروه حامیان و مخالفانش هم نبود و از دوقطبی سازی هم نترسید؛ حامیانش را مردم نامید و صف منتقدان را از این «مردم» جدا کرد و لابد از گم شدن صدای شعار‌های اعتراض در شور سوت و کف حامیانش ذوق کرد و شعار‌ها را "خواست امریکا" نامید که از حنجره‌ی عده‌ای معدود بیرون آمده است! تعدادی از خواص حامی روحانی، از جمله پروانه مافی (نماینده مجلس) و حسین مرعشی (سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی) حتی خواستار برخورد قضایی با معترضان شدند. چهار تا شعار و این همه بی تحملی؟! در همه شش سال گذشته تاکنون که کرسی ریاست جمهوری در اختیار حسن روحانی است، از این بی صبری‌ها در برابر شنیدن صدای منتقد و معترض زیاد دیدیم و دولت از همه ابزار‌هایی که توانسته در اختیار بگیرد، برای بستن دهان منتقدان بهره برد. ادعای حقوق‌دانی کرد و به وقتش آویزان ستاره‌های روی دوش سرهنگ‌ها شد تا رسانه‌هایی را که از آنان حرف شنوی دارند، با تماس‌های پشت سر هم محدود کند. یک روز نزد بزرگ‌تر‌ها رفت و شکایت رسانه‌های منتقد را کرد و روزی دیگر پای خبرنگار و رسانه را به دادگاه کشاند. یک روز آن‌ها را صدای امریکا نامید و دیگر روز، هم‌نوا با اسرائیل. به دانشگاه رفت و سخنرانی کرد، اما به دانشجو اجازه صحبت نداد؛ به کارخانه رفت و از ماشین خود پیاده نشد تا حرف کارگر را بشنود. هر جا تجمع اعتراضی صنفی بود، کسی از دولت حاضر نشد به جمع معترضان برود و صدای آنان را بشنود و همزمان صدای تریبون‌های سخنرانی‌های یک طرفه اهل دولت بلند بود که «باید صدای اعتراض مردم را شنید» چه روز‌های متعددی که کارگران حقوق نگرفته در تجمع بودند و صدای اعتراض به خصوصی سازی‌ها و توزیع ارز‌های رانتی و غلط را دولت نشنید یا صدای تندرو‌ها و خودسران و چه و چه نامید. اقلیت، کودک، کم عقل، کم سواد، بی شناسنامه، تغذیه شونده از جای خاص، دروغگو، هوچی باز، بیکار، متوهم، اقلیت تندرو، هراسان، بزدلان سیاسی، افراطی، تازه به دوران رسیده، بددل و کلی الفاظ زشت و دور از شأن دیگر، نگاهی بود که روحانی به منتقدانش داشت و دهان منتقد را بسته و قلم معترض را شکسته خواست و آنان را به جهنم حواله داد. اما آیا واقعاً این منتقدان و معترضان خواست امریکا و اسرائیل بودند؟ مگر جنس خواسته آنان می‌تواند فقط همین صدا و شعار و قلم و نوشته باشد؟! این روز‌های ایران، روز‌های قشنگی نیست؛ به بهانه‌ی یک تصمیم بنزینی، آشوبگران می‌خواهند راه نفس ملت را ببندند. اعتراض نیست، آشوب است؛ انتقاد نیست، اغتشاش است؛ صدا و شعار نیست، آتش و گلوله است؛ آشوبی سازمان یافته و سیاسی که با قتل و غارت پیش می‌رود و از ده‌ها هزار کیلومتر آن سوتر، امریکا برای‌شان پیام حمایت و همکاری می‌فرستد. حال شاید دولت روحانی دریابد که صدای معدود و خواست امریکا همین‌هاست، نه آن شعار‌های نجیب و محجوب میدان امیر چخماق یزد. از دل این آتش‌های آشوب دشمن شاد کن، کاش رئیس جمهور و دولتمردانش دقیق‌تر نگاه کنند و ببینند جنس خواسته‌ی امریکا چیست و چگونه می‌خواهد خشک و‌ تر را با هم بسوزاند و بعد تلاش کنند با معترضان و منتقدانی که جز قلم‌هایی نجیب و مشت‌هایی استوار و شعار‌هایی محجوب سلاحی ندارند، مهربان‌تر و بلکه حداقل اخلاقی‌تر برخورد کنند. ما منتقدان نجیبی برای دولت روحانی بودیم، نه انتخاباتی را به هم زدیم، نه آشوبی به پا کردیم، و مقابل ضدانقلاب هم کنار همین دولت ایستاده‌ایم؛ خواست امریکا ما نبودیم آقای روحانی؛ خواست امریکا همین آتشی است که این روز‌ها می‌خواهد به جان کشور بیفتد و البته نخواهیم گذاشت و این روز‌ها هم به زودی می‌گذرد؛ فقط شما تفاوت‌ها را بنگرید و ببینید همه‌ی این شش سال چگونه معترضان و منتقدان مدنی خود را با آدرس غلط «خواست امریکا» و «هم‌نوا با اسرائیل» به بیراهه‌ی ترور شخصیت بردید و حالا خواست واقعی امریکا جلوی چشم‌تان است! آن حجم از تندی و بی اخلاقی را خرج دوتا شعار و چهار تا تیتر نکنید، خواست امریکا همین است. ۲۹ آبان ۹۸ __ ! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan‌
. بقای سه ضلع اغتشاشات... نوشت اغتشاشات اخیر کشور سه ضلع اصلی داشت : 1⃣دشمنان غدّار و قسم خورده این آب و خاک و در راسشان آمریکا و غرب با پول های نفتی سعودی و امارات(پیوند نحس زر و زور) 2⃣اراذل و اوباش و مزدوران وطنی. از فرقه رجوی تا جدایی طلبان وطن فروش که سر در آخورِ دشمنان دارند و هرگونه مطالبه و اعتراض مردمی را به آتش و خون و اغتشاش ختم می کنند. 3⃣مسئولانِ بی تدبیر که همیشه بدترین تصمیم ها را در بدترین زمان ها اتخاذ می کنند و آرامش روانی جامعه را به خطر می اندازند و هیزم آتش آشوبگران را مهیّا می سازند. سوال اساسی اینجاست که در شرایطی که هنوز هم هر سه ضلع اساسی اغتشاشات وجود دارند، باید این فتنه و اغتشاشات را پایان یافته اعلام کرد یا نه فقط به آتش زیر خاکستر تبدیل شده است؟ __ ! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan‌
مدیر پیام رسان ایتا از بی مهری و بی توجهی دولت به پیام رسانهای ایرانی پرده برداشت تلگرام با ۵۰ هزار سرور در مقابل ایتا با تنها ۷۰ عدد سرور..... «محسن غفاری» مدیر پیام رسان اجتماعی بومی ایتا در گفت‌وگو با کیهان درخصوص علل کند شدن پیام رسان‌های بومی در روزهای اخیر اظهارداشت: زمانی که اینترنت در حالت قطع قرار می‌گیرد، کاربران نمی‌توانند به پیام‌رسان‌های غیربومی دسترسی داشته باشند بنابراین به استفاده از پیام‌رسان‌های بومی روی می‌آورند و حجم زیادی از درخواست‌ها ایجاد می‌شود و این در شرایطی است که پیام‌رسان‌های بومی با توجه به محدودیت‌ها، توانایی ارائه خدمات مطلوب به مانند پیام رسان‌های غیربومی ندارند. غفاری افزود:‌ قاعدتاً زمانی که سرورها و سخت‌افزار مورد نیاز تامین نشده باشد نمی‌توان به درخواست‌های کاربران پاسخ داد در نتیجه این پاسخ‌ها با کندی ارسال خواهد شد و کاربران ناراضی خواهند بود. غفاری در پاسخ به این سؤال که چه میزان از وعده‌های دولت پس از فیلترشدن تلگرام در اردیبهشت 97 در قبال پیام‌رسان‌های بومی عملیاتی شد؟، گفت: متاسفانه وعده‌های دولت تنها در حد دادن 10 تا 20 سرور عملی شد! از دیگر سو اعلام کردند که پیام رسان‌های بومی برای تقویت و افزایش توان خدمات‌دهی می‌توانند وام پنج میلیارد تومانی دریافت کنند، اما در شرایطی که کاربران در پیام‌رسان‌های غیربومی حضور دارند حتی اگر ما اقدام به گرفتن وام کنیم تنها خودمان را به خاطر توسعه زیرساخت ملی مقروض کرده‌ایم و باید ماهی 200 میلیون تومان قسط بدهیم؛ این در شرایطی است که برخی از شرکت‌های حامی پیام‌رسان‌ها به مانند ما شرکتی خصوصی هستند که منبع درآمدشان محدود است و توان پس دادن چنین وام‌هایی را ندارند. وی با گلایه از نبود بودجه برای حمایت از پیام‌رسان‌های بومی افزود: همان‌طور که ‌اشاره شد به وزارت ارتباطات پیشنهاد ایجاد یک دیتا سنتر ملی با دو تا سه هزار سرور را دادیم که اتفاقا مدیران وزارت ارتباطات این مسئله را دنبال کردند اما متاسفانه دولت اعلام کرده بود که بودجه کافی برای ایجاد این دیتا سنتر را ندارد؛ این پیشنهاد پیش از این در کشور مالزی اجرایی شد و دیتا سنتر ملی به نرم‌افزارهای داخلی خدمات ارائه می‌داد، با این حال به دلیل نبود تدبیر آینده‌نگرانه این پیشنهاد عملی نشد و شرایط امروز به دلیل چنین بی‌توجهی‌ها است. مدیر پیام‌رسان ایتا همچنین در پاسخ به سؤالی درباره تعداد سرورهای پیام‌رسان‌های داخلی در مقایسه با پیام‌رسان تلگرام، اظهارداشت: تعداد سرورهای تلگرام بیش از 50 هزار سرور است و این در حالی است که پیام‌رسان ایتا حدود 70 سرور در اختیار دارد و فکر نمی‌کنم تعداد مجموع سرورهای پیام‌رسان‌های داخلی از 500 سرور بیشتر باشد! یعنی تلگرام به تنهایی 100 برابر مجموع پیام‌رسان‌های داخلی سرور در اختیار دارد. __ ! وارد شوید! 👇 @daneshvadanestan‌
#حمایت_از_کالای_ایرانی _______ #دانایی_مقدمه_توانایی! وارد شوید!👇 @daneshvadanestan
. آغوش باز مردم برای پلیس اگر مردم احساس این را بکنند که برای حفظ مصالح آنهاست، پلیس نمی‌خواهد که به آنها تحمیلی بکند، مردم با آغوش باز پلیس را در بر می‌گیرند و از پلیس پشتیبانی می‌کنند. امام خمینی(ره) | ۲۸ آبان ۱۳۵۹ ___ ! وارد شوید!👇 @daneshvadanestan