در طلبِ طلبگے
🌙 «...علم به تعلّم نیست، بلکه نـوری است که از طرف خداوند بر دلها میتابد، اینک اگر طالب علم هستی، ا
🌙
شرافتِ عبد، یا عبدِ شریف!
قلتُ: يا شريف! فقال: قل يا اباعبدالله! قلت: يا اباعبدالله! ما حقيقة العبوديّة؟ قال: ثلاثه اشياء...
گفتم: ای شریف! امام فرمودند: بگـو یا اباعبدالله! گفتم: یا اباعبدالله حقیقت عبودیت چیست؟ فرمود: به سه چیز میتوان این حقیقت را دریافت...
با شرافت بودن آنقدر مهم نیست که بنده خدا بودن....
بالاترین شرافتها داشتن روحیۀ بندگی است و این را امام در اوج لطافت و زیبایی در خطابِ «شریف» که عنوان به حضرت میدهد به معنی مرد با شرافت، او را به کنیهٔ خود یعنی اباعبدالله و حقیقت اباعبدالله بودن سوق میدهد.(:
شریفترین لقبها رسیدن به کرانهٔ کنیهی اباعبدالله است...
جایی که قصهٔ حقیقت عبودیت، از آن میجوشد، نشانها هم باید نشانی از عبودیت داشته باشد.
شرافت در مقابل عبودیت رنگ خواهد باخت، «بگو اباعبدالله»
اینجا دیاری است که عالمانش را به عبودیت میشناسند.
این بالاترین شرافت است، بالاتر از کنیهٔ شریف!
«بگو اباعبدالله»
قلت: يا شريف!
فقال: قل يا أبا عبد الله.
قلت: يا أبا عبد الله!
حقیقت علم همین است اگر جعفری باشی!.
#در_طلب_نور ۱۷
@dar_talab_noor
آنچه مهم است این است که
طلبـهى دیـن، عالم دین و روحانى وظیفهٔ خودش را در هر برههاى از زمان تشخیص بدهد.💚
اگر وظیفه تشخیص داده نشد، علم و تقوا و مانند اینها به درد نمیخورد! و بجا مصرف نمیشود..
-مقاممعظمرهبری ۱۳۹۵/۶/۱۶
@dar_talab_noor
وقت حضرت رو بی جهت نگیر!
اول خودت با خودت این رو حل کن،
اصلا از غیر امام قطع شدی یا نه؟
فمعکم معکم؛ لا مع غیرکم..
علوم غیر اهل بیت حتی اگه درست هم باشن، بخاطر بسته بودن، انسان رو در خود نگه میدارن و عطش اون رو از بین نمیبرن... :)
در طلبِ طلبگے
رازِ دیدار علم🌙 شرطِ ورود به راه: فقط برای امام! فقال لی یوما: إنی رجل مطلوب و مع ذلک لی اوراد
همون که گفت:
تا آبشخور علومت دیگران هستند
تو را تحویل نخواهد گرفت!💔
در طلبِ طلبگے
هوالنــور تا دل امام متمایل نشود، خبری نمیشود، قصه قصهی دل امام است! ورود به مکتب امام صادق علیه ا
#در_طلب_نور راهی برای شاگردِ امام صادق شدن!
برای طلبه های عزیزمون و هر کسی که دوست داره واقعـا شاگرد علم امامش باشه!🤍
در طلبِ طلبگے
🌙 شرافتِ عبد، یا عبدِ شریف! قلتُ: يا شريف! فقال: قل يا اباعبدالله! قلت: يا اباعبدالله! ما حقيقة الع
🌙
قلت: يا اباعبدالله! ما حقيقة العبوديّة؟
قال ثلاثَةُ أَشیاءَ: أَن لا یرَی العَبدُ لنفسِهِ فِیما خَوَّلَهُ اللهُ إِلیهِ مِلکاً لِأنَّ الْعَبیدَ لا یکونُ لَهُم مِلک یرَوْنَ الْمالَ مالَ اللَّهِ یضَعونَهُ حَیثُ أَمَرَهمُ اللهُ تَعالَی بهِ؛ وَ لَا یدَبِّرُ العبدُ لِنَفْسِهِ تَدبیراً؛ وَ جُملَةُ اشتِغالهِ فِیمَا أَمَرَهُ اللهُ تعالَی بهِ وَ نَهاهُ عَنهُ؛ فإِذا لمْ یرَ العَبدُ لِنَفسهِ فیمَا خَوَّلَهُ اللهُ تعالی مِلْکاً هانَ علیهِ الإِنفاقُ فیما أمَرَهُ اللهُ تعالی أنْ ینْفقَ فیهِ و إِذا فَوَّضَ العبْدُ تَدبیرَ نَفْسِهِ عَلَی مُدَبِّرِهِ هَانَ عَلَیهِ مَصَائِبُ الدُّنْیا وَ إِذَا اشتَغَلَ الْعَبْدُ بِمَا أَمَرَهُ اللهُ تَعَالَی وَ نَهَاهُ لَا یتَفَرَّغُ مِنْهُمَا إِلَی الْمِرَاءِ وَ الْمُبَاهَاةِ مَعَ النَّاسِ فَإِذَا أَکرَمَ اللهُ الْعَبْدَ بِهَذِهِ الثَّلاثِ هَانَ عَلَیهِ الدّنیا وَ إبلیسُ وَ الْخَلْقُ وَ لَا یطْلُبُ الدُّنْیا تَکاثُراً وَ تَفَاخُراً وَ لَا یطْلُبُ عِنْدَ النَّاسِ عِزّاً وَ عُلُوّاً وَ لَا یدَعُ أَیامَهُ بَاطِلا فهَذَا أوّلُ درَجةِ المتَّقینَ؛ قَال اللهُ تعَالی: «تِلْک الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذِینَ لا یرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَ لا فَساداً وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ».
#در_طلب_نور ۱۸
@dar_talab_noor
در طلبِ طلبگے
🌙 قلت: يا اباعبدالله! ما حقيقة العبوديّة؟ قال ثلاثَةُ أَشیاءَ: أَن لا یرَی العَبدُ لنفسِهِ فِیما خَو
🌙
گفتم ای اباعبدالله! حقیقت بندگی چیست ؟
فرمود سه چیز است...
یکی اینکه بندگان آنچه را که خداوند به آنها بخشیده است مِلک خود ندانند، زیرا بندگان خدا مالک نیستند و هرچه دارند از خداست و هرجا خدا امر کند، باید خرج کنند.
دوم اینکه بدانید، بندهای هرگز قدرت ندارد با فکر و اندیشه خود کارهای خود را اداره کند..
سوم اینکه هرچه خداوند به او امر کرده و یا از آن نهی نموده است به کار گیرد و از اوامر و نواهی خدا سر باز نزند.
هرگاه بنده چیزی را مِلک خود نداند،
مال را انفاق میکند.🌱
هرگاه بنده امور خود را به خداوند واگذارد و بفهمد که با عقل و تدبیرش نمیتواند امور خود را آنطور که هست اداره کند، گرفتاریهای دنیا و مصائب آن بر او گوارا میگردد.🌱
هرگاه بندهای به اوامر و نواهی خداوند گردن گذارد
دیگر با مردم جدال و مناقشه نمیکند و آنها را آزار نمیدهد.🌱
✨هر وقت که آدمیان به این سه خصلت عمل کردند و مورد لطف و اکرام خداوند قرار گرفتند،
دنیا در نظر آنها کوچک میشود و شیطان و مردم نمیتوانند بر آنها سلطه پیدا کنند و دنبال جمع کردن مال تکاثر و تفاخر نمیروند و قصد ریاست بر مردم و طلب عزت ندارند
و اوقات خود را به هدر نمیدهند.
این اوصاف، نخستین درجه پرهیزکاران است.
خداوند متعال در قرآن مجید میفرماید: جهان آخرت را برای کسانی مهیا کردهایم که در روی زمین دنبال مقام پرستی نرفته و مرتکب فساد نشده باشند و پایان نیک برای پرهیزکاران است.
#در_طلب_نور ۱۸
@dar_talab_noor