eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
925 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
449 فایل
امام على عليه السلام : حكمت، گمشده مؤمن است ؛ پس آن را بجوييد گرچه نزد مشرك باشد [زيرا كه] شما بدان سزاوارتر و شايسته تريد. کانال القانون فی الطب👇 https://eitaa.com/alghanon کانال دارالحکیم👇 @darolhakim
مشاهده در ایتا
دانلود
1⃣🔹 اکثرا از اجتماع فضول غلیظ است 2⃣🔹و گاهی از ریح(باد) 3⃣🔹و گاهی از ورم است. 💢👈 سده خلطی همراه با سنگینی است. 💢👈و در سده ریحی احساس کشیدگی شدید وجود دارد. 💢👈 و در سده ورمی، همراه با علامت ورم است. 🔰👈در کل اگر سده در مجرای بین کبد و طحال بود، شخص دچار یرقان سیاه و به تدریج کم اشتها می شود و امراض های دیگر سوداوی پدید می آید. 🔰👈اگر انسداد در مجاری بین معده و کبد باشد، به یکباره اشتهای شخص کم می شود نه به تدریج. 💢 در درمان گرفتکی مجاری کبد و طحال باید زود دست بکار شد : 👈با جوشانده رازیانه، زنیان، تاج ریزی، انیسون . 👈 یا سکنجبین بزوری بدهند. 👈 یا سکنجبین عنصلی بدهند. 👈 حب ریوند نیز مناسب است. 👈 قرص کبر با سکنجبین بزوری به غایط در این گرفتگی مفید است. 👈 سکنجبین عنصلی با فرنجمشک 👈 تخم کاسنی و فرنجمشک ـــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
در کتاب غنیه اللبیب عند غیبه الطبیب می خوانید که : 🔹👈در زمستان استفاده از میوه های معتدل 🔹👈و در تابستان میوه های ملین قبل از صرف غذا مانند انگور و انجیر و آلوچه 🔹👈و میوه های قابض بعد از غذا مانند سیب و گلابی و به. 🔹👈اما خربزه (یا هندوانه) شایسته نیست که همراه غذا صرف شود، چون موجب فساد غذا است. 🔹👈و شایسته است که آب تنها در زمان تشنگی واقعی و صادق نوشیده شود. ـــــــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
59207_348_500.jpg
33.6K
چون آجر آب ديده را بسيار تافته در آب اندازند كه آب را به جوش آورده و سر را به بخار آن بدارند، معرق قوي در تحليل مواد بارده ي دماغي و نزلات مزمنه و درد سر كهنه بيعديل و مجرّب است. ـــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
📕نوآوری ها و مجربات حکیم مومن در کتاب تحفه المومنین 🔰👈چون جوف عنصل را با سركه كوبيده در حمام بر بهق بمالند، بهقی كه هيچ دوايی آن را زايل نكند، برطرف سازد و مجرّب است. ــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim 
📙نوآوری ها و مجربات حکیم مومن در کتاب تحفه المومنین: 🔰👈چون مورد را با آمله یک هفته در روغن کنجد بخیسانند، و بعد بجوشانند، تا روغن بماند، جهت رویانیدن مو مجرب است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
📕نوآوری ها و مجربات حکیم مومن در کتاب تحفه المومنین: 🔰👈چون سر انار شيرين را سوراخ كرده و به دفعات به قدری که گنجايش داشته باشد، روغن بادام شيرين در او ريخته و بر روی آتش گذارند تا روغن را جذب كند، و به حدی رسد كه ديگر جذب نتواند كرد، مكيدن او جهت درد سينه و سرفه از مجرّبات است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⃣ ــــــــــــــــــــ دوره رایگان اصول معالجه و استعمال ادویه https://eitaa.com/joinchat/4109631788C90cf056d61
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⃣ ــــــــــــــــــــ دوره رایگان اصول معالجه و استعمال ادویه https://eitaa.com/joinchat/4109631788C90cf056d61
📕نوآوری ها و مجربات حکیم مومن 🔹👈زنجبيل با خولنجان(خسرودارو) و پسته، جهت تقويت باه از اسرار مجرّبه است. ـــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
🔹افعال قوای نفسانی : تفکر، یادآوردن تخیل، دیدن، بوئیدن، شنیدن، چشیدن، لمس کردن، حرکات ارادی 🔹افعال قوای حیوانی: انبساط قلبی و شریان ها و انقباض آنها، که نبض بر آن دلالت دارد. 🔹افعال قوای طبیعی: میل به غذا و هضم و دفع فضولات آن و جایگزین کردن تحلیل رفته ها و تولید بدل آنها و تولید مثل کردن است. ــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
گاهی خود طبیعت بدن اقدام به دفع ماده بیماری از طریق بحران می کند، و لذا نباید در کارش دخالت و ایجاد خلل کرد، و مانع دفع چیزهایی که خود طبیعت بیرون می راند نباید گردید، خواه این دفع خونریزی بینی باشد، یا اسهال یا ادرار؛ مگر اینکه این دفع از حد تعادل بگذرد، و توان بیمار را از بین ببرد. ـــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
در آرام نمودن دردها حتی با استفاده از مخدرها تلاش کن، خواه داروی مخدر خارجی خواه داخلی، چون 1⃣🔹 دردها قوه را تحلیل می برند، 2⃣🔹 و دردها ماده های زائد بدن را به موضع درد می ریزند. ــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
📕جناب محمدبن ابراهیم بن ساعد انصاری می فرماید: 🔹👈تمام گونه های «یاقوت» اگر خاتم باشد، یا به فرد آویزان شود، از او دفع «طاعون» می نماید. ـــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
💢خارش بدن 🔹👈شرب آب طبيخ «برگ عنّاب» هر روز نيم رطل با قدري «شكر» در عرض پنج روز، رافع خارش بدن و مجرّب است. ــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
nejmicm1102055_f1.jpeg
190.8K
جناب عقیلی خراسانی در مورد خردل می فرمایند: ضماد خردل با برگ کلم و سکنجبین(جناب رازی در الحاوی جلد هشتم فرمودند سکبینج نه سکنجبین: و متی طلی بماء الکبریت علی الخنازیر و السکبینج حللها تحلیلاً فی الغایة) در درمان خنازیر، عجیب النفع است. ✅ بنظر می رسد سکبینج که جناب رازی فرمودند، صحیح باشد. ✅ بنظر می رسد اشتباه تایپی از طرف تحقیق و تصحیح کتاب مخزن الادویه باشد. 👈 یکی از داروهای خوب خنازیر، ضماد آرد نخود با سویق جو و گشنیز نیز می باشد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
🔴 دکتر مرندی، سال ۷۸ جایزه سازمان ملل را بخاطر کنترل جمعیت دریافت کرد و بالاتر از بیل گیتس قرار گرفت! ایشان، همچنان فعال است و در عالی‌ترین سطوح حاکمیتی نقش دارد! ــــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️نطق راهبردی مهدی عسگری درخصوص تبعات طرح رمزریال: 🔻 سامانه اعتبار سنجی اجتماعی؛ پایان حریم خصوصی و آغاز برده‌داری دیجیتال ▫️جهان در حال تغییراتی بزرگ در راستای حاکم کردن نظم نوین، دیکتاتوری دیجیتال و سیطره اراده زرسالارانِ زورگو بر اراده ملت‌ها و دولت‌هاست. ▫️بستر اجتماعی این نظم نوین و برده‌داری دیجیتال بر روی "سیستم اعتبار سنجی اجتماعی"، Social Credit System استوار می‌شود، سامانه‌ای که به پایان دوره حریم خصوصی و محدودیت اراده و اختیار شخصی انسان‌ها منجر می‌شود. ▫️این سامانه با رصد و سنجش رفتارهای شما، با کمک "هویتِ دیجیتال" و "الگوریتم‌های هوش مصنوعی"، به شما امتیاز یا اعتباری می‌دهد، که مطابق با آن حق استفاده از هر گونه خدمات یا خرید و فروش را در جامعه خواهید داشت. 🔻رمزریال ضمانت اجرایی تبدیل انسان به شهروند مطیع دهکده دیجیتال جهانی؛ ▫️اما نکته مهم ماجرا این است که با کدام ضمانت اجرایی قادر خواهند بود که شما را به شهروندِ مطیعِ دهکده دیجیتال جهانی تبدیل کنند؟ پاسخ، "ارز دیجیتال متمرکز" یا به اختصار،CBDC است. پدیده‌ای که امروز در کشور ما در حال پیاده‌سازی است! ▫️برخلاف‌ ادعاها، رمزریال پیش‌نیاز تحقق اهداف سند ۲۰۳۰ است 🔻جایگاه آینده‌اندیشی و عبرت‌پژوهی، در نظام حکمرانی ما کجاست؟ ▫️چرا در برابر بسیاری از مسائل نوپدید، با رویکرد جزءنگر، سطحی، مقطعی، انفعالی و حداقلی دست به تحلیل، تجویز، قاعده‌‌گذاری و قانون‌نویسی می‌زنیم؟ مهدی عسگری🇮🇷 نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد 📍صحن علنی مجلس | 9 بهمن 1401 ➕بخش‌های تکمیلی، بزودی منتشر خواهند شد. 🔗 @MahdiAsgari133
نوآوری ها و مجربات تحفه مومن.pdf
305.6K
نوآوری و مجربات از کتاب تحفة المومنین. نسخه هایی بسیار مجرب از حکیم مؤمن ـــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
کتاب درع الصّحه(رساله ای کهن در فصد و حجامت) نکات مهم طبی از جمله «اصول صحیح معالجه و استعمال ادویه» را با ما دنبال کنید. ـــــــــــــــــــــــــــــ👇👇👇👇👇👇👇 🔰🔹در خلط خونی از ریه و خون دماغی مفرط، و قطع خون بواسیر و حیض، نضج اصلا معتبر و شرط نیست. 🔰🔹 اما نضج در سیاتیک و نقرس و درد مفاصل و صرع و سکته و مالیخولیا و اورام احشا معتبر و شرط است. 💢🔹👈 در سیاتیک و درد مفاصل به دو جهت نضج معتبر است : 1⃣🔹 اگر ماده دو علت(منظور سیاتیک و درد مفاصل است)، خلط گرم باشد، البته باید صفرایی به او مخلوط باشد، چون «خونِ محض» سبب این دو مرض نیست، و استفراغ صفرا بدون نضج ممکن نیست. 🔹اگر ماده دو علت(منظور سیاتیک و درد مفاصل است) خلط سرد باشد، انتظار نضج به طریق اولی باید داشت. و بعد از نضج، باید اسهال خلط سرد، به مسهل انجام شود نه به فصد. 2⃣🔹اگر ماده محصور در عضو باشد، بدون نضج دفع نمی شود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
اما در بیماری صرع و سکته نیز به دو جهت بدون نضج ماده را نمی توان خارج کرد: 1⃣🔹یکی انحصار ماده در عضو خاص که دماغ است. 2⃣🔹 دیگر خونی که سبب این دو مرض است، اکثر اوقات خالی از بلغم و سودا نیست. و این دو خلط را بدون نضج نمی توان استفراغ داد. ـــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
اما مالیخولیا به جهت اینکه ماده سبب آن غلیظ است، و قبل از نضج، تنقیه بدن از او حسب الواقع نمی شود. ــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
کجا جایز نیست؟ فصد در خون غلیظ جایز نیست. اگر خون غلیظ بود، و عمل نضج قبل از تنقیه انجام نگیرد، ناگزیر باید رگ زدن فراخ و وسیع انجام شود، تا خون غلیظ بتواند خارج شود، و این سبب ضعف و سقوط قوت است، زیرا که ارواح بسیار دفع می شود، و خون لزج به عروق بسته می شود و براحتی کنده نمی شود، پس فصد در این حالت جایز نیست. ـــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
IMG_20230131_101503.jpg
3.2M
کتاب محیط اعظم تألیف: حکیم محمد اعظم خان ــــــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
این الرجبیون با سلام خدمت همه ی عزیزان الحمدلله با دعای خیر وکمک شما حال جوان ۲۷ساله که در تصادف سر و مغز و لگن ایشون آسیب دیده بود کمی بهتر شده و توانستند از رختخواب بلند شوند اما متاسفانه هنوز سیر درمانی ایشان ادامه دارد اگر بزرگواری کنید در این ماه شریف رجب و ایام ولادت حضرت جواد الائمه و مولای متقیان امام علی ع دوباره هر مقداری که ولو ناچیز کمک مالی کنید ..متاسفانه پدر ایشان سالمندند و بسیار در مشقت هستند خدا خیرتان بده یا من اسمه دواء و ذکره شفا.. 5894631898044227 رسول معانی شیرازی
چرا در غلبه دم، شخص قوت بینایی اش کمتر می شود. 1⃣🔹در اول به سبب کثرت بخارات که ناشی از غلبه خون است به بالا می رود، و به روح باصره خلل و ضرر می رساند. 2⃣🔹 و در ثانی به جهت بخاری که سبب حرارت به بالا می رود و روح را تیره می سازد، عصب باصره نرم ترین عصب است. 3⃣🔹بدلیل نرمی عصب آلت باصره است، که می گویند نرم تر از سایر اعصاب حواس است. 👈 اما حق این است که غلبه دم سبب کدورت و کلال تمامی حواس می گردد. ـــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim