🔴 دکتر مرندی، سال ۷۸ جایزه سازمان ملل را بخاطر کنترل جمعیت دریافت کرد و بالاتر از بیل گیتس قرار گرفت!
ایشان، همچنان فعال است و در عالیترین سطوح حاکمیتی نقش دارد!
ــــــــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️نطق راهبردی مهدی عسگری درخصوص تبعات طرح رمزریال:
🔻 سامانه اعتبار سنجی اجتماعی؛ پایان حریم خصوصی و آغاز بردهداری دیجیتال
▫️جهان در حال تغییراتی بزرگ در راستای حاکم کردن نظم نوین، دیکتاتوری دیجیتال و سیطره اراده زرسالارانِ زورگو بر اراده ملتها و دولتهاست.
▫️بستر اجتماعی این نظم نوین و بردهداری دیجیتال بر روی "سیستم اعتبار سنجی اجتماعی"، Social Credit System استوار میشود، سامانهای که به پایان دوره حریم خصوصی و محدودیت اراده و اختیار شخصی انسانها منجر میشود.
▫️این سامانه با رصد و سنجش رفتارهای شما، با کمک "هویتِ دیجیتال" و "الگوریتمهای هوش مصنوعی"، به شما امتیاز یا اعتباری میدهد، که مطابق با آن حق استفاده از هر گونه خدمات یا خرید و فروش را در جامعه خواهید داشت.
🔻رمزریال ضمانت اجرایی تبدیل انسان به شهروند مطیع دهکده دیجیتال جهانی؛
▫️اما نکته مهم ماجرا این است که با کدام ضمانت اجرایی قادر خواهند بود که شما را به شهروندِ مطیعِ دهکده دیجیتال جهانی تبدیل کنند؟
پاسخ، "ارز دیجیتال متمرکز" یا به اختصار،CBDC است.
پدیدهای که امروز در کشور ما در حال پیادهسازی است!
▫️برخلاف ادعاها، رمزریال پیشنیاز تحقق اهداف سند ۲۰۳۰ است
🔻جایگاه آیندهاندیشی و عبرتپژوهی، در نظام حکمرانی ما کجاست؟
▫️چرا در برابر بسیاری از مسائل نوپدید، با رویکرد جزءنگر، سطحی، مقطعی، انفعالی و حداقلی دست به تحلیل، تجویز، قاعدهگذاری و قانوننویسی میزنیم؟
مهدی عسگری🇮🇷
نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد
📍صحن علنی مجلس | 9 بهمن 1401
➕بخشهای تکمیلی، بزودی منتشر خواهند شد.
🔗 @MahdiAsgari133
نوآوری ها و مجربات تحفه مومن.pdf
305.6K
نوآوری و مجربات از کتاب تحفة المومنین.
نسخه هایی بسیار مجرب از حکیم مؤمن
ـــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#فصد
کتاب درع الصّحه(رساله ای کهن در فصد و حجامت)
نکات مهم طبی از جمله «اصول صحیح معالجه و استعمال ادویه» را با ما دنبال کنید.
ـــــــــــــــــــــــــــــ👇👇👇👇👇👇👇
🔰🔹در خلط خونی از ریه و خون دماغی مفرط، و قطع خون بواسیر و حیض، نضج اصلا معتبر و شرط نیست.
🔰🔹 اما نضج در سیاتیک و نقرس و درد مفاصل و صرع و سکته و مالیخولیا و اورام احشا معتبر و شرط است.
💢🔹👈 در سیاتیک و درد مفاصل به دو جهت نضج معتبر است :
1⃣🔹 اگر ماده دو علت(منظور سیاتیک و درد مفاصل است)، خلط گرم باشد، البته باید صفرایی به او مخلوط باشد، چون «خونِ محض» سبب این دو مرض نیست، و استفراغ صفرا بدون نضج ممکن نیست.
🔹اگر ماده دو علت(منظور سیاتیک و درد مفاصل است) خلط سرد باشد، انتظار نضج به طریق اولی باید داشت. و بعد از نضج، باید اسهال خلط سرد، به مسهل انجام شود نه به فصد.
2⃣🔹اگر ماده محصور در عضو باشد، بدون نضج دفع نمی شود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#فصد
#نضج
اما در بیماری صرع و سکته نیز به دو جهت بدون نضج ماده را نمی توان خارج کرد:
1⃣🔹یکی انحصار ماده در عضو خاص که دماغ است.
2⃣🔹 دیگر خونی که سبب این دو مرض است، اکثر اوقات خالی از بلغم و سودا نیست. و این دو خلط را بدون نضج نمی توان استفراغ داد.
ـــــــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#فصد
#نضج
اما مالیخولیا به جهت اینکه ماده سبب آن غلیظ است، و قبل از نضج، تنقیه بدن از او حسب الواقع نمی شود.
ــــــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#فصد
#خون_غلیظ
#فصد کجا جایز نیست؟ فصد در خون غلیظ جایز نیست.
اگر خون غلیظ بود، و عمل نضج قبل از تنقیه انجام نگیرد، ناگزیر باید رگ زدن فراخ و وسیع انجام شود، تا خون غلیظ بتواند خارج شود، و این سبب ضعف و سقوط قوت است، زیرا که ارواح بسیار دفع می شود، و خون لزج به عروق بسته می شود و براحتی کنده نمی شود، پس فصد در این حالت جایز نیست.
ـــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
IMG_20230131_101503.jpg
3.2M
کتاب محیط اعظم
تألیف: حکیم محمد اعظم خان
ــــــــــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
این الرجبیون
با سلام خدمت همه ی عزیزان الحمدلله با دعای خیر وکمک شما حال جوان ۲۷ساله که در تصادف سر و مغز و لگن ایشون آسیب دیده بود کمی بهتر شده و توانستند از رختخواب بلند شوند اما متاسفانه هنوز سیر درمانی ایشان ادامه دارد اگر بزرگواری کنید در این ماه شریف رجب و ایام ولادت حضرت جواد الائمه و مولای متقیان امام علی ع
دوباره هر مقداری که ولو ناچیز کمک مالی کنید ..متاسفانه پدر ایشان سالمندند و بسیار در مشقت هستند خدا خیرتان بده
یا من اسمه دواء و ذکره شفا..
5894631898044227
رسول معانی شیرازی
#غلبه_دم
چرا در غلبه دم، شخص قوت بینایی اش کمتر می شود.
1⃣🔹در اول به سبب کثرت بخارات که ناشی از غلبه خون است به بالا می رود، و به روح باصره خلل و ضرر می رساند.
2⃣🔹 و در ثانی به جهت بخاری که سبب حرارت به بالا می رود و روح را تیره می سازد،
عصب باصره نرم ترین عصب است.
3⃣🔹بدلیل نرمی عصب آلت باصره است، که می گویند نرم تر از سایر اعصاب حواس است.
👈 اما حق این است که غلبه دم سبب کدورت و کلال تمامی حواس می گردد.
ـــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#صداع_سردرد
شیخ الرئیس ابن سینا سردرد با «سوءمزاج مختلف» حار و بارد(گرم و سرد) را خواه ساده، خواه مادی، بالذات مولم می داند(یعنی سردرد همراه با درد است).
💢👈چرا؟
🔹👈چون این دو کیفیت، کیفیت فاعله هستند، و اگر عضو حساس هم از این دو کیفیت متاثر شود، درد که انفعال است حاصل می شود.
سوءمزاج مختلف چیست؟ مراد از سوءمزاج مختلف این است که عضو را در ذات خود مزاجی متمکن باشد، و بر او مزاجی مضاد مزاج متمکن عارض گردد.
💢🔹💢👈 اما سردرد با سوءمزاج رطب و یابس(تر و خشک) موجب الم(درد) نمی شود.
💢👈چرا؟
🔹👈چون که این دو کیفیت، کیفیت منفعله هستند. و کیفیت منفعله مصدر فعل نمی تواند بشود.
✅ نکته: اما سوءمزاج خشک ساده بالعرض می تواند موجب تفرق اتصال شود و درد ایجاد کند.
🔹👈چرا؟
چون سوءمزاج خشک ساده، منشأ تفرق اتصال است.
🔹👈چرا؟
چون عضو را جمع و قبض می نماید، البته نه بالذات، بلکه به واسطه فقدان آن رطوبت موجود در خلل عضو.
✅✅✅ سوءمزاج رطب، منشا تفرق اتصال نمی تواند شد.
ـــــــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#سردرد_گرم
چرا در سردرد گرم، طنین و صدا در گوش شنیده می شود.
سبب : حرکت بخاراتی(از رطوبات مغز، بخارات گرم صعود می کند) است که بواسطهٔ احتراق در فضای مغز بهم می رسد، و قوت سامعه ادراک حس آن می نماید.
ـــــــــــــــــــــــــ
🆔دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#سردرد_گرم
در سردردهای گرم، مخلوط روغن گل سرخ با آب سرد، موجب اطفاء بخارات ردیه متصاعد به جانب سر است، و آنها را برمی گرداند.(مالیدن روغن گل با آب خنک بخارات رسیده به مغز را برمیگرداند).
✅البته اگر بخارات زیاد باشد، این دارو چندان کارایی ندارد. و استعمال آنهم جایز نیست.
ــــــــــــــــــــ
🆔دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
💢🔰💢عمر ادویه ها
میوه و ثمر درختانی که کثیرالدهن(دارای روغن زیاد) هستند، مانند مغز گردو و بادام و پسته و چلغوزه و نارگیل و کنجد و خشخاش و خیار و هندوانه و خربزه و کدو و امثال اینها
👈 باید تا 1 سال در قشر خود باشند، و گرنه تا یک هفته و کمتر از آن خصوصاً
1⃣🔹مغز پسته
2⃣🔹و گردو
قوت شان باطل می شود.
ـــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#روغن_بلسان
🔰هر زمان قرار شد جهت مالش موضعی از روغن بلسان استفاده کنید، حتما باید با آن موم را ترکیب کنید.
👈 چرا؟
✅ چون روغن بلسان بسیار لطیف و دارای فعل قوی می باشد، و زود تحلیل می رود، اگر موم به آن مخلوط شود، از قدرت تحلیلش کم می کند.
ـــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#رساله_ادویه_قلب
🔰ابن سینا در رساله ادویه قلبیه می فرماید:
🔹👈هر گاه دو دوا در قوه مساوی باشند، یکی که اطیب و خوشبو تر است، نفعش برای بدن بیشتر خواهد بود.
💢👈چرا؟
🔹👈چون قوه جاذبهٔ اعضا، آن را بهتر قبول می کند.
ـــــــــــــــــــــــ
🆔دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
🔰🔹🔰چرا گلاب لطیف است و سرعت نفوذ آن بالاست؟
🔹👈سرعت نفوذ بخاطر بوی خوش آن است، چون عرض شد هر ادویه ای بوی خوشی داشته باشد، قوهٔ جاذبهٔ اعضا، برای جذب آن سریع عمل می کند.
🔹👈و لطافت آن بخاطر این است که گل سرخ زود خشک می شود، و هیچ لزوجتی در آن، زمان گلاب گیری باقی نمی ماند.
ــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
🔰اینکه بعضی از دوستان طبیب و همکاران گرامی می گویند روغن بنفشه پایه کنجد برای بیماری های سر و مغز و جهت مالیدن و سعوط در بینی لازم است، این تجویز اشکال دارد.
🔹👈چرا؟
✅به دو دلیل
1⃣🔹در کتاب مخزن الادویه جناب عقیلی خراسانی بیان شده، روغن کنجد برای مغزهای ضعیف ضرر دارد.
2⃣🔹 و در کتاب الحاوی جناب رازی هم فرمودند، کنجد درجه دوم گرمی را دارد و صاحبان خواص ادویه آن را مصدع(سردرد آور) می دانند، اما بر خلاف زیت انفاق(روغن زیتون تازه) که هم معتدل است و هم قابض.
ـــــــــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#عدم_استفاده_خرما
چرا بیان شدن در زمان سرماخوردگی و بیماری های عفونی چشم و گوش و سردرد ها از خرما نباید استفاده کرد؟
1⃣🔹نکته اول: چون خرما بخارزاست، و بخار گرم تولید می کند، و چون این بخارات گرم سبک هستند، بالا نشین هستند، و سریع به سر می رسند، و موجب زیادی حجم اخلاط در سر می شوند،
2⃣🔹و نکته دوم : اینکه زیاد خوردن خرما خودش مولد عفن شدن(عفونت) خون است.
🔰👈چرا؟
🔹👈چون افراط در خوردن خرما با افزایش غلظت خون، و متعاقب آن موجب کاهش سرعت گردش خون می شود، و با کاهش گردش خون، بدن مستعد عفونت می شود.
ــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#ماءالشعیر_طبی
از نظر «بقراط حکیم»
ماءالشعیر طبی به ده 🔟 خصلت بهترین اغذیه در امراض حار(گرم) است.
1⃣🔹سرد است.
2⃣🔹منضج اخلاط است.
3⃣🔹 اخلاط سوخته را استفراغ می دهد.
4⃣🔹 پاک کننده معده است.
5⃣🔹به آسانی در جمیع بدن نفوذ می کند.
6⃣🔹لذیذ است و هیچ بد مزه گی و عفوصت در آن نیست.
7⃣🔹معتدل الغذاست
8⃣🔹 مسکن عطش است.
9⃣🔹 اخلاط فاسد را به هیجان نمی آورد.
🔟🔹 در معده منتفخ و بزرگ نمی شود.
ــــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
تفریح_القلوب_ترجمه_فارسی_رساله_ا.pdf
978.1K
#ادویه_قلب_ابن_سینا
تفریح_القلوب_ترجمه_فارسی_رساله_ا.pdf
🔰 رساله ادویه قلبیه ابن سینا
ـــــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#بارداری
💢جهت پاکسازی و تنقیه معدهٔ خانم باردار می توان از گلقند و سکنجبین استفاده کرد.
🔹👈و این دو دارو میل به گِل خوردن را در بانوی باردار از بین می برد.
🔹👈چون این ترکیب معده را از اخلاط ردی و بد پاک می کند. گلقند در تقویت معده، و در تحلیل مواد مجتمعه در معده بسیار موثر است.
🔹👈 گاها مصطکی با گلقند نیز برای پاکسازی معده زن باردار مفید است.
💢🔹👈و در اشخاص سالم از این دو دارو، نیز زمانی استفاده می شود که شخص معده سرد و کبد گرمی دارد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#بارداری
🔰 منع حجامت بانوی باردار
حجامت خون را به طرف پوست می کشاند، و تقاضای طبیعت بدن زن باردار هم ارسال خون به سمت رحم برای تغذیه جنین است.
✅👈 بنابراین هر امری که مخالف طبیعت بدن باشد، امن نیست.
ــــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#بارداری
🔰در زن باردار اگر ضرورت به فصد و حجامت و زالو افتد،
✅ الویت با «حجامت» است.
ـــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#بارداری
🔰 در زنان باردار، محل زیر روا نیست حجامت شود :
1⃣🔹 کمرگاه
2⃣🔹 زیر سینه ها
3⃣🔹زیر ناف
4⃣🔹 بالای معده
5⃣🔹 نزدیک به کشاله ران
6⃣🔹 تارک سر
ـــــــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#بارداری
🔰 در زنان باردار، دارپی مسهل قوی منع است :
🔰چرا؟
👈چون رحم با معده مشارکت دارد، و در مجاورت معدهاست.
🔹👈 از شدت اسهال ضعف در رحم می افتد، و قوه ماسکه رحم ضعیف می شود، و جنین را نمی تواند نگه دارد.
🔹👈و همچنین داروی مسهل قوی بدون سمیّت نیست، و هر چه سمیت دارد برای باردار منع است.
ــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#بارداری
🔰اگر زن باردار دچار قبض شکم شد، باید از داروی ملین و مسهل مبارک استفاده کرد.
✅خیساندن شحم فلوس در گلاب و صاف کردن آن و اضاف کردن چند قطره روغن بادام.
👈🔹 همچنین شیرخت و ترنجبین و گلاب نیز مفید است.
👈🔹 همچنین تمرهندی با گلنگبین نیز مفید است.
و 👈 بهترین ملین برای زن باردار: گل سرخ را از تخم پاک کنند، و شب در گلاب بخیسانند تا صبح، بعد مقداری قند یا نبات به آن اضافه کنند و بخورند. این ملین حافظ جنین و قوا و اعضای باطنی است.
🔰✅ گل تازه گل سرخ بهتر از خشک شده آن است.
ــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#بارداری
🔰از ملینات هر چیزی هم نمی توان به زن باردار داد.
مثل «بنفشه» و گل خطمی»، بخاطر مضعف معده و مزلق جنین، موجب سقط می شود.
🌹بنفشه برای قلب خوب نیست و در بعضی مزاج ها موجب کرب(اندوه) می شود. بنابراین در نوشیدن دم نوش آن خوف سقط وجود دارد.
🌹 خطمی مدر حیض است، بهمین خاطر می تواند موجب سقط جنین شود.
ـــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#بارداری
🔰 قیء در بارداری
✅ قی چون زلزله بدن است، همه تن را به حرکت می آورد، و می تواند با لغزاندن جنین موجب سقط جنین شود.
اما اگر قیء خود به خود باشد، مشکلی نیست، چون در حال دفع مواد فاسد بدن است و نباید مانع این قیءشد، مگر آنجا که افراطی باشد که خوف سقط وجود دارد.
ــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
#بارداری
زن بارداری که بعد از غذا خوردن قیء دارد،
1⃣🔹می تواند بعد از غذا «میوه به پخته» بخورد.
2⃣🔹یا اینکه دانه انار را با برگ نعناع در دهان نگه دارد و بلیسد.
ـــــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim