mahdi khani:
بسم الله الرحمن الرحیم. سلام
💠 موضوع : دستور قرص کمر(بلادور کبیر)
🌳قرص کمر را روی گاز بگذارید تا پوستش راحت ترجدا شود، مغز آن را آسیاب کرده به همان مقدار آرد نخود به آن اضافه کنید+ زرده تخم مرغ
🌳این ترکیب را به گودی کمرببندید روی آن یک پلاستیک کشیده، و با شال ببندید فردا صبح آن را بتراشید و دوباره شب تکرار کنید، حداقل تا ۲هفته هر شب انجام شود.
🌳از این ترکیب به صورت خوراکی هم میتوان استفاده کرد.
🌳در قدیم قرص کمر را در کاچی می ریختند ومی خوردند.
🌳مغزجداشده ی قرص کمر در عطاری ها موجود است.
💎قرص کمر مفید برای :
1️⃣🔺کسانی که سقط مکرر دارند
2️⃣🔺جفت پایین است
3️⃣🔺کمر درد شدید
4️⃣🔺مشکلات جنسی
5️⃣🔺زود انزالی
6️⃣🔺تقویت کمر
7️⃣🔺لقی کمر
eitaa.com/daralhakim
1_849332711.mp3
14.39M
✅ سخنان ناب ✅
🎵 سخنان مفید مهندس شیخ عبدالرسول کشمیری در رابطه با طلبگی و جامعه امروز
1⃣ چرا جامعه ما از لحاظ فرهنگی به جا مانده؟
2⃣ چرا از روحانیت دلزدگی ایجاد شده؟
3⃣ چرا من از دانشگاه صنعتی به حوزه آمدم؟
4⃣ مشکل جامعه ما کجاست؟
و....
eitaa.com/daralhakim
9.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 افشاگری جدید داماد خانواده انصاریان
eitaa.com/daralhakim
بسم الله الرحمن الرحیم، با سلام
الهی به امید خودت
شروع کاری سال ۱۴۰۰
بسم الله الرحمن الرحیم، سلام
💠بیماریهای استخوان ومفاصل1️⃣
↖️ پیشگیری ازمشکلات استخوانها
💥اولین و مهمترین کار تحرک و فعالیت بدنی است.
✅اگر عضلات و ماهیچه ها سست باشند به خوبی نمی توانند استخوانها و مفاصل را نگه دارند وباعث مشکلاتی چون دیسک می شوند،با تحرک می تواند ماهیچه های را قوی نگه داشت.
✅ترک سردی ها ومواد کارخانه ای
✅مصرف استخوان سازهایی مثل ارده شیره *،فسنجان بادام وگردو،کله جوش ،کشک بادمجان
✅اصلاح شیوه خوابیدن ونشستن
✅اصلاح شیوه بلند شدن موقع دراز کشیدن(به سمت پهلووبا فشار دست روی زمین بلند شویم)
🔴 #خار_پاشنه_ومیخچه:
🔺علت #تجمع_سودا به علت مصرف کلسیم زیادیا مصرف لبنیات زیاد است.
🔺علت دیگر #ضعف_کلیه است که نمیتواند سودای بدن را دفع کند،باید کلیه ها بررسی شود.
🔺بد راه رفتن وکفش نا مناسب
💎 #درمان_خارپاشنه_ومیخچه:👇👇👇
🔺ترک سردی ها و لبنیات کارخانه ای
🔺ترک قرص های شیمیایی کلسیم
🔺نباید طولانی مدت استراحت کرد.
🔺مصرف شبی یک لیوان سرکه انگبین به همراه یک قاشق مربا خوری اسفند، ۴۰ شب
🔺کشیدن پا به وسیله باند کشی ورها کردن آن تا خونرسانی کف پا بیشتر شود.
🔺ترک چای ،قهوه،نسکافه
🔺گذاشتن پشم زیر پا شب تا صبح
🔺روغن مالی پا با روغن سیاهدانه،بادام تلخ
🔺حرکت دادن پا روی غلتک
🔺نوره درمانی
🔺حجامت کعب
🔺زالو درمانی
💥#میخک گیاه تخصصی در درمان میخچه وخار پاشنه است.
✅آب جوشانده میخک باحنا مخلوط شود ،کف پا شب تا صبح یک شب درمیان از این حنا گذاشته شود،می توان به میخک بابونه هم اضافه کرد.
❗️اگر علت #ضعف_کلیه هست باید تدابیر مربوط به کلیه اعمال شود.
🔴#نقرس:
#علت_نقرس:
🔺رسوب سودا است
🔺ضعف کلیه باید بررسی شود.
🔺مصرف گوشت با ماست یا دوغ
🔺نزدیکی با شکم پر
🔴 #علائم_نقرس:
✅سوزش یا درد شدید انگشت شست پا
✅سرخی یا ورم انگشت شست
✅کجشدن انگشت
❗️مشکلات کف پا مثل #سوزش شبانگاهی پا،#داغی یا#سردی کف پا،خار پاشنه،میخچه ،نقرس،#زخم_دیابت و... علت همه اینها تجمع سودا می باشد.
#درمان_نقرس
✅ترک سردی ها
✅مصرف انجیر خشک
✅حجامت ساق پا وروی پا
✅در موارد حاد روی موضع زالو انداخته شود.
eitaa.com/daralhakim
33.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حقایق پزشکی امروز که با ریشه الحادی نمی تواند غیر از این باشد
eitaa.com/daralhakim
بسم الله الرحمن الرحیم، سلام
🔰دارالحکیم
🔰 تدابیر فصل بهار در کلام حکیم عقیلی خراسانی
قسمت اول 1⃣
در ابتدای فصل بهار باید مبادرت به فصد و اسهال و پرهیز از هر ادویه و اغذیهٔ گرم و تر کنند؛
به آن دلیل که بر اثر حرارت لطیفی كه در طبع بهار است، موادی كه در زمستان در بدن، ساكن و منجمد شده اند، به حركت درآمده و سیلان یافته و حجم آنها زیاده شده و آثار پوشیده آنها ظاهر میگردد و امراض مناسب به طبع آن كه گرم و تر است ایجاد می شود.
و از این جهت اطباء گفته اند كه در ابتدای بهار، به حسب نشانه های غلبهٔ هر خلط از فصد و اسهال و قی استفاده کرده و بدن را تنقیه نمایند.
و قی، برای كسی كه به آسانی می تواند قی کند بهترین تدبیر است، زیرا در زمستان، بلغم و رطوبات در معده و نواحی آن و در سینه راکد و منجمد میشود و در بهار به سبب حرارت هوا به حركت در میآید و جهت اخراج آنچه که در فم معده و سینه باشد، هیچ چیزی و تدبیری بهتر از قی نیست.
eitaa.com/daralhakim
بسم الله الرحمن الرحیم، سلام
🔰 دارالحکیم
🔰 تدابیر فصل بهار در کلام حکیم عقیلی خراسانی
قسمت دوم2⃣
و کم کردن غذا و استفاده از غذاها و نوشیدنی های کثیرالمقدار و قلیل الغذا که غذائیت کم و حجم زیاد دارند و خلط کمی تولید می کنند، از بهترین تدابیر است.
زیرا كه به سبب كثرت اخلاط در این فصل و هیجان آنها، احتیاج به ورود غذا از خارج كمتر است.
و از طرفی به جهت آنكه در این فصل، حرارت در باطن بسیار و هاضمه قوى میباشد، اولا اشتها زیاد است و ثانیا نیاز است كه غذای بسیارى در معده وارد شود؛ تا حرارت درونی و گوارش به آن مشغول شود و در اخلاط و اعضاء بدن تاثیر نگذارد؛
بنابراین بهتر است، غذایى که حجم زیاد و غذائیت کم دارد ،از قبیل سبزیجات مصرف کنند.
و امّا حرکت و ورزش معتدل در این فصل، نافع است؛ زیرا كه باعث تحلیل مواد جمع شده در بدن می شود.
و ورزش مفرط،نیز مضرّ است؛ به سبب آنكه افراط هم موجب تحلیل و هم ایجاد کننده حرارت در بدن و محرک و هیجان اخلاط است.
و ورزش ضعیف، هم فایده ای برای بدن ندارد.
بهارتان سرشار از شادی و پیروزی.
eitaa.com/daralhakim
بسم الله الرحمن الرحیم، سلام
دوره صفر تا صد بیماری بانوان
کسانیکه می خواهند در دوره بیماری بانوان چه بصورت مجازی و چه بصورت غیر مجازی شرکت کنند، در کانال ایتای زیر عضو شوند.
تمام مطالب دوره در کانال زیر بارگزاری می شود.
در زمان شروع دوره کسانیکه ثبت نام نکرده اند، ازکانال حذف می شوند.
👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4174577774Cf9c9d87ea1
🔶💠🔶 آشنایی با سیر فلسفی ارتباط میان نفس و مزاج (96)
💢تأثیرات متقابل نفس و مزاج (جلسه 39)
⭕️ آثار اخروی مصاحبت نفس و مزاج (قسمت چهارم)
💠 نقش مزاج عنصری در شکل گیری هیئات نفسانی
🔹 الف- عناصر اربعه، منشأ اخلاق طبیعی
مدار وجود كائنات و عالم جسمانی، و بالاخره ترکیب بدنی انسان، بر عناصر اربعه ای است که از حقایق عالم بالا نشأت گرفته اند؛ و صفات طبیعیِ هریک از ایشان، شعاعی از صفات جمال و کمال الهی است که در عالم طبیعت از پسِ سرادقاتِ طبایع جلوه گر شده است.
📚 رشيد الدين ميبدى در «كشف الأسرار و عدة الأبرار» می نویسد:
▫️قوله تعالى: بسم الله الرحمن الرحيم. بدان كه عناصر عالم چهار است: باد و آتش و آب و خاك. و اين چهار عنصر، وجود كه يافتند در بدو آفرينش ازين چهار كلمت يافتند: بسم الله الرحمن الرحيم. نسيمى و شميمى بود از عالم جلال و جمال اين كلمات كه بوزيد، تا اين چهار عنصر در عالم پيدا آمد.
باد و خاك و آب و آتش بنده اند
با من و تو مرده با حق زنده اند
🔻هر یک از عناصر اربعه دارای صفاتی مخصوص به خود هستند که از طبیعت و ذات ایشان سرچشمه گرفته؛ و این طبیعت، مبدأ آثاری است که عناصر در عالم ماده ظاهر می سازند.
👈 چنانکه عنصر خاک، دارای طبیعتی سرد و خشک است و صفات مذمومی چون: «خساست، زکاکت،دنائت، مذلت، امساک، بی رحمی و سخت دلی»؛ و صفات حمیده ای چون: «تواضع، خشوع، قناعت، انکسار، حلم، سکون و وقار» از او ظاهر می شود؛
👈 و در مقابلِ آن، عنصر آتش است که طبیعتی گرم و خشک دارد و صفات مذمومی چون: «غضب، ترفّع، حراقت، استکبار، حرص، طمع، حسد»؛ و صفات حمیده ای چون: «جلادت، کفایت، ذکاوت، فهم، ادراک و شجاعت» از او در عالم طبیعت ظهور می یابد؛ و احوالِ دو عنصر دیگر نیز بر همین قیاس است.
🔻صفات ذاتی عناصر اربعه، دخلی عظیم در صفات انسانی دارد و نفس انسانی که ولیدۀ طبیعت است، با آثار و اقتضائاتِ بر آمده از این عناصر در طول حیات زمینی، مواجهه ای مستمر دارد.
📚 شیخ نجم الدين رازى در « مرصاد العباد» می نویسد:
▫️بدانكه نفس را دو صفت ذاتى است كه مادر آورد است، و باقىِ صفات ذميمه ازين دو اصل تولد می كند.. اما آن دو صفت كه ذاتى اوست «هوا» و «غضب» است، 👈و اين هر دو از خاصيتِ عناصر اربعه است👉 كه مادرِ نفس بود. «هوا» ميل و قصد باشد بسوى سفل(پایین).. و اين ميل و قصد بسفل از خاصيت [عناصر] آب و خاك است [که میل به پایین دارند]، و «غضب» ترفع و تكبر و تغلب است و آن صفت [عناصر] باد و آتش است [که میل به سوی بالا و برتری طلبی دارند].. و اين دو صفت هوا و غضب به ضرورت در نفس می بايست تا به صفت هوا جذب منافع خويش كند، و به صفت غضب دفع مضرات از خويش كند، تا در عالم كون و فساد وجود او باقى ماند و پرورش يابد. اما اين دو صفت را بحد اعتدال نگه می بايد داشت، كه نقصان اين دو، سبب نقصان نفس و بدن است، و زيادتى اين دو، سبب نقصان عقل و ايمان؛ و تزكيت و تربيت نفس باعتدال باز آوردن اين دو صفتِ هوا و غضب است، و ميزان آن قانون شريعت است در كل حال، تا هم نفس و بدن به سلامت ماند، و هم عقل و ايمان در ترقى باشد.
💡 پس نفس در حیات زمینی خود مشغول مدیریت اقتضائات بر آمده از عناصر اربعه است، و هرگاه این اقتضائات را به تعادل برساند، صفات محموده از او ظاهر خواهد شد، و آن گاه که از حد تعادل خارج شوند، منشأ صفات مذمومه می گردند.
👈 صفاتِ برآمده از مزاج انسانی نیز مأخود از طبایع و عناصر اربعه ای است که در اخلاط بدن به نسبت ها و ترکیب های مختلف امتزاج یافته اند. هر مزاجی، بنا بر همین نسبت ها، اقتضاء اخلاق خاصی را دارد، که برخی نیکو و برخی قبیح اند. این اخلاق را اخلاق فطری و طبیعی می خوانند چون برگرفته از طبیعت است و طبیعت نیز در مقابل ارادت می باشد. بدین معنا که این خُلقیات، برآمده از تقاضای ذاتی طبایع اربعه (گرمی، سردی، خشکی و تری) است که از شئون ذاتی عناصر اربعه اند و اخلاق مکتسبۀ ارادی نمی باشند؛ و هر شخصی از اشخاص انسان، از ابتدای خلقت خود و در انجام امور مختلف زندگی، به تعامل با این مزاج خواهد پرداخت.
ادامه در نویسۀ بعدی👇👇👇👇👇
#تاثیرات_متقابل_نفس_و_مزاج
#استکمال_نفس
#مزاج
🔹 ب- درخواست مزاج طبیعی از نفس
هر یک از امزجه بنا بر اقتضاء ذاتی خود، دارای امیالی طبیعی است که مبتنی بر آن، و به حسب شرایط مختلفی که در آن واقع می شود، خواسته هایی را به محضر نفس عرضه کرده و تقاضای برآورده شدن آن ها را دارد.
📚 عالم ربانی، ملا نظرعلی طالقانی در کتاب شریف «کاشف الاسرار» در شرحی بسیار عالی، در این باره می فرماید:
▫️بسيارى از امزجه اقتضاء دارد اخلاق نيكوى چند را و اخلاق ذميمۀ چند را كه تعبير از آنها به اخلاق فطرى كنند و چون از اقتضاء مزاج است پس نه نيك آن اختصاص به مؤمن دارد نه بد آن اختصاص به كافر، چنانچه مىبينى كه بلغمى مزاج با صبر و حلم، و سوداوى مزاج و صفراوى با حدّت و تندى است و همچنين سخاوت و لئامت و راستگوئى و هكذا.. و معنى ميل و فطرى بودن، نظير آن حالتى است كه تو را در وقت گرسنگى يا تشنگى يا در وقت دغدغۀ مِنى دست دهد كه بالحسّ بينى كسى متصل زير گوش تو وزوز مىكند، فرياد مىزند و التماس مىكند نانم بده، آبم بده، زنم بده؛ و در وقت خستگى از رفتن و ايستادن، گويد بنشين، و در وقت خواب گويد بخواب، و در وقت هيجانِ دم و صفراء گويد بزن و بكش، و هكذا؛.. چون از هر چيزى در تو نمونههاست و هر شيء جزء، طالب وصل به كلّ، و هر كلّ، طالب جذب جزء، پس همه چيز تو را خواهد به سوى خود ربايد. و از اين ظاهر شد كه عالم هميشه پر از صداست و همين صوت هاى خفى كه به گوش باطن شنوى نام وى وحى است «وَ إِنَّ الشَّيٰاطِينَ لَيُوحُونَ إِلىٰ أَوْلِيٰائِهِمْ» (انعام/121). يك طرف شياطين جنى و انسى، چون زن و اطفال و اهل شر و فراعنه و مزاج بد كه همه تو را التماس مىكنند كه به حلقۀ ما در آ و به عالم ما كه عالم شرور و ناسوت و جهنم است پا گذار؛ و از آن طرف خداوند رحمن و صد و بيست و چهار هزار پيغمبر و ائمۀ هدى (علیهم السلام) و علماء و ابرار و مزاج خوب ــ اگر ان شاء اللّه باشد ــ تو را مىخوانند بلكه التماس هم مىكنند.. تو را ز كنگرۀ عرش مىزنند صفير ندانمت كه در اين دامگه چه افتاده است. پس همه تو را جويند و همه تو را خواهند مادامىكه از تو اميدوارند كه در حلقۀ ايشان درآيى و كم كسى است كه تا از دنيا بيرون نرفته از او قطع اميد كنند، بلكه توان گفت كه هيچ [کس] نيست؛ چه معنىِ دار تكليف اين است.. پس ظاهر شد كه همه ملتمساند و داعى و يادآور، كه مدام نيك و بد را به ياد تو آورند و چشم انتظار، تا تو حاجت كدام يك را برآورى. تا يار كه را خواهد و ميلش به كه باشد. پس هر خواهشِ اين امزجۀ مختلفه، يك رعيّتى است در مملكت تو و خواهش هاى رعيّت هاى تو همه ضدّ همديگرند، پس دائما در پيشگاه تخت تو از هم شكوه نمايند و هر يك گويد مظلوم منم، به عرض من برس.
ادامه در نویسۀ بعدی👇👇👇👇👇
#تاثیرات_متقابل_نفس_و_مزاج
#استکمال_نفس
#مزاج
.