007.pdf
382.3K
🔖 فایل pdf تقریرات درس منطق مظفر ( ۱ )
#جلسه_هفتم
📙 عنوان درس: منطق
📘مرجع: کتاب «المنطق»
✍نویسنده: علامه محمدرضا مظفر
📝 تقریرات درس استاد محمود منتظری مقدم
✳️ تعداد جلسات: ۴۸ جلسه
#منطق_مظفر #تقریرات #منتظری_مقدم #پایه_دوم
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @kotob_howzavy
008.mp3
5.42M
🎙 فایل صوتی منطق مظفر ( ۱ )
#جلسه_هشتم
📙 عنوان درس: منطق
📘مرجع: کتاب «المنطق»
✍نویسنده: علامه محمدرضا مظفر
👤صوت: استاد محمود منتظری مقدم
✳️ تعداد جلسات: ۴۸ جلسه
#منطق_مظفر #صوت #منتظری_مقدم #پایه_دوم
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @kotob_howzavy
008.pdf
353.6K
🔖 فایل pdf تقریرات درس منطق مظفر ( ۱ )
#جلسه_هشتم
📙 عنوان درس: منطق
📘مرجع: کتاب «المنطق»
✍نویسنده: علامه محمدرضا مظفر
📝 تقریرات درس استاد محمود منتظری مقدم
✳️ تعداد جلسات: ۴۸ جلسه
#منطق_مظفر #تقریرات #منتظری_مقدم #پایه_دوم
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @kotob_howzavy
009.mp3
5.84M
🎙 فایل صوتی منطق مظفر ( ۱ )
#جلسه_نهم
📙 عنوان درس: منطق
📘مرجع: کتاب «المنطق»
✍نویسنده: علامه محمدرضا مظفر
👤صوت: استاد محمود منتظری مقدم
✳️ تعداد جلسات: ۴۸ جلسه
#منطق_مظفر #صوت #منتظری_مقدم #پایه_دوم
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @kotob_howzavy
009.pdf
385.9K
🔖 فایل pdf تقریرات درس منطق مظفر ( ۱ )
#جلسه_نهم
📙 عنوان درس: منطق
📘مرجع: کتاب «المنطق»
✍نویسنده: علامه محمدرضا مظفر
📝 تقریرات درس استاد محمود منتظری مقدم
✳️ تعداد جلسات: ۴۸ جلسه
#منطق_مظفر #تقریرات #منتظری_مقدم #پایه_دوم
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @kotob_howzavy
010.mp3
5.57M
🎙 فایل صوتی منطق مظفر ( ۱ )
#جلسه_دهم
📙 عنوان درس: منطق
📘مرجع: کتاب «المنطق»
✍نویسنده: علامه محمدرضا مظفر
👤صوت: استاد محمود منتظری مقدم
✳️ تعداد جلسات: ۴۸ جلسه
#منطق_مظفر #صوت #منتظری_مقدم #پایه_دوم
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @kotob_howzavy
010.pdf
527K
🔖 فایل pdf تقریرات درس منطق مظفر ( ۱ )
#جلسه_دهم
📙 عنوان درس: منطق
📘مرجع: کتاب «المنطق»
✍نویسنده: علامه محمدرضا مظفر
📝 تقریرات درس استاد محمود منتظری مقدم
✳️ تعداد جلسات: ۴۸ جلسه
#منطق_مظفر #تقریرات #منتظری_مقدم #پایه_دوم
🌺~🌺~🌺~🌺
✅#بانک_کتب_حوزوی 🔰🔰
🆔 @kotob_howzavy
1034424.pdf
226K
نگاه وجودی ملاصدرا به علم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
1652696638-9800-1400-2-7 (1).pdf
199.2K
بررسی و تحلیل لامسه و قوای آن از دیدگاه ملاصدرا و عصب شناسی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
#صورت_نوعیه نزد معلم اول و اتباع او جوهر و نزد رواقیان عرض و نزد ما عین وجود است.
📕 ملاصدرا اعلی الله مقامه الشریف
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
1⃣🌹 از نظر ملاصدرا #صورت_نوعیه چیزی است که شیء با آن بالفعل می شود.
2⃣🌹بنا بر قول ملاصدرا #صورت_نوعیه ماهیت نیست، بلکه نوعی وجود مختص به جسمانیت است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
ملاصدرا جسم را ترکیب اتحادی می داند نه انضمامی، و انضمامی بودن مرکب(ترکیب ماده و صورت) را مستلزم دو اشکال اساسی می دانند:
1⃣🌹 ترکیب انضمامی ترکیب حقیقی و بالذات نیست، یعنی حاصل آن ترکیب همان مرکب و کل است، شیء حقیقی نیست تا ماهیتی دیگر داشته باشد، پس ترکیب مجازی و بالعرض است.
2⃣🌹 ترکیب ماده و صورت نمی توانند ترکیب انضمامی باشد، زیرا فعلیت و وجود مساوق اند،
🌹👈 تا وقتی که شیء موجود نباشد، فعلیت پیدا نمی کند
🌹👈و بالعکس تا چیزی فعلیت پیدا نکند موجود نمی باشد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
علم عقلی:
و آن علمی است که توسط #قوه_عاقله برای انسان حاصل می گردد.
قوه عاقله صورتهای کلی را از جزئیات انتزاع می کند، و انسان را بر استنتاج و استدلال و انتقال از قضیه ای به قضیه دیگر قادر می سازد، و این علم اختصاص به انسان دارد.
#علم_منطق در واقع برای نظارت بر کار این قوه و مصون داشتن آن از خطا و لغزش تدوین شده است.
این قلمرو منطق همان #علوم_عقلی است و آن را با دیگر علوم کاری نیست.
📕 منطق مظفر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
فیلسوف بزرگ جهان اسلام جناب #شیخ_طوسی، رضوان الله علیه می گوید:
گاهی انتقالات ذهنی توسط الفاظ ذهنی صورت می پذیرد؛ و این بخاطر رسوخ پیوند یاد شده [ یعنی پیوند لفظ با معنا] در اذهان است.
📕 شرح اشارات
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
دیده باطن هر گاه مبتلا به متابعت هوا و هوس و مصاحبت اهل دنیا باشد، از اشعه انوار قدسیه که محل افاضه علوم است بی نصیب است.
📕 معراج السعادة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️گاهی پول نان و حقوق مردم را نداشتیم / اما برای #عقیمسازی براحتی پول تخصیص داده میشد
🎥 سخنان تکاندهنده مشاور عالی وزیر کشور درباره #تحدید_نسل در دولت هاشمی:
▪️بیش از یک میلیارد دلار از بانک جهانی وام گرفتیم برای جلوگیری از بارداری
▪️مرحوم هاشمی کاملاً موافق #تحدید_جمعیت بودند
▪️ما جایزه تحدید جمعیت را بردیم. کسی که در جمهوری اسلامی تحت تعقیب بود، کتابی منتشر کرد که چگونگی تحدید جمعیت را در ایران تبیین میکرد و این کتاب هم در ایران! و هم در سطح بینالمللی برنده جایزه شد.
32.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مهدی عسگری را برای این حرف ها حذف کردند.
او چون آزادی خواه و مستقل بود حذف شد.
او چون اهل زد و بند نبود حذف شد.
تنها حنجره مجلس، علیه دیکتاتوری وزارت بهداشت ایشان بود.
او در هیچ لیستی وارد نشد.
مردم باید قدر چنین نماینده ای را می دانستند که ندانستند.
و مردم در زمین لیست بازها به بازی گرفته شدند.
وقتی استقلال فکری نداشته باشیم می شود اینی که نباید بشود.
عدم استقلال فکری و عدم استقلال انتخاباتی می شود این لیست بازی ها.
انسان عاقل اهداف بلند مدت کشور را رصد می کند و پیرامون آن نماینده انتخاب می کند، نه وابسته به لیست.
اگر وابسته به لیست هم باشد، در لیست نماینده ای را انتخاب می کند که تمدنی فکر کند.
تا مردم به درجه ای از آگاهی نرسند، مهدی عسگری ها خانه نشین خواهند شد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 دارالحکیم
http://eitaa.com/daralhakim
دارالحکیم(حیات معقول)
مهدی عسگری را برای این حرف ها حذف کردند. او چون آزادی خواه و مستقل بود حذف شد. او چون اهل زد و بند
بیش از ده بار این فیلم را دیده ام، و هر بار نگران شده ایم، از جریان نفوذ جهت کاسبی که با سلامت مردم در تاریکخانه بهداشت راه انداخته اند.
جواب تک تک این کاسبی های مادی و غیر الهی را انشاءالله از خود خداوند خواهید گرفت و بعید است در زندگی شما برکتی سرازیر شود و بعید است عاقبت بخیر شوید. قیامتی سخت در انتظار شما کاسبان سلامت است.
از آن روز بترسید.
بترسند تمام کسانی که نابخردانه از عملکرد تاریکخانه بهداشت در زمان کرونا و غیر کرونا طرفداری کردند، شما هم باید در مقابل خداوند و مردم پاسخگو باشید.
و خصوصا آن حزب اللهی هایی که چشم بسته، گوش به فرمان تاریکخانه بهداشت بودند، باید بترسند از روز قیامت.
شما نیز باید در مقابل خداوند پاسخگو باشید.
بعید است در زندگی شما نیز برکتی سرازیر شود، چون ندانسته و تحقیق نکرده تبلیغ تزریق واکسن مقام معظم رهبری را می کردید، و برای شما شده بود یک اتمام حجت. متاسفانه نفهمیدید که تزریق واکسن رهبری اتمام حجت نبود، بلکه عدم معرفت و تشخیص دو جایگاه خود و امام جامعه توسط شما بود.
بنده هم اگر در جایگاه امام جامعه بودم با این شرایطی که نفوذی ها و عدم معرفت شما فراهم کرده بود قطعا واکسن را تزریق می کردم، ولی چون در جایگاه مهدی خانی فراشبندی بودم تزریق نکردم.
امام جامعه مالک اشترهایی می خواهد که اگر در هر جایگاهی قرار بگیرند کاری می کنند که اگر امام هم در آن جایگاه بود همان کار را می کرد.
اما شما با عملکرد ضعیف بواسطه عدم معرفت به جایگاه ولایت فقیه درست همان کاری را کردید که امام جامعه نمی خواست.
این را عرض کردم که بگویم، بخشی از مشکلات جامعه شما مدعیان بصیرت هستید
دارالحکیم(حیات معقول)
امام جامعه مالک اشترهایی می خواهد که اگر در هر جایگاهی قرار بگیرند کاری می کنند که اگر امام هم در آن
بنده تعریفی غیر از این از #بصیرت ندارم. انشاءالله که شما تعریف بهتر و تامی دارید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آداب_المتعلمین
⬅️ یک درس مهم #تربیتی از حضرت استاد علامه جعفری رضوان الله علیه.
Ⓜ️👈 احترام به نفوس انسان ها
««الحرمةخیر من الطاعة»»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Ⓜ️کانال مسیر طبایت
https://eitaa.com/masiretebabat
عمر بن عبدالعزیز خلیفه اموی (حک. 99-101ق) که در باره مسئولیت طبیب به تدوین قوانین عمومی میاندیشید، به نقل از پیامبر (ص) چنین آورده است:
” أیما متطبب لم یکن بالطب معروفاً یتطبب علی أحد من المسلمین بحدیده النماس المثاله، فأصاب نفساً فما دونها، فعلیه دیه ما أصاب”.
یعنی: “اگر فردی مدعی طبابت که به فن پزشکی شهره نباشد، با تیغ برنده جراحی به فردی آسیبی زند، در حد گرفتن جان یا کمتر از آن، مسئولیت دارد و باید دیه بپردازد ” (صنعانی، المصنف، ج9 ص470؛ ابنابیشیبه، المصنف، ج2 ص435، ج5 ص420؛ ابوداوود، سنن، ج4 ص195).
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⭕️ کپی با ذکر منبع بلامانع است....
🆔 دارالسِئنا
https://eitaa.com/teboalqodama