eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
925 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
449 فایل
امام على عليه السلام : حكمت، گمشده مؤمن است ؛ پس آن را بجوييد گرچه نزد مشرك باشد [زيرا كه] شما بدان سزاوارتر و شايسته تريد. کانال القانون فی الطب👇 https://eitaa.com/alghanon کانال دارالحکیم👇 @darolhakim
مشاهده در ایتا
دانلود
دارالحکیم(حیات معقول)
یکی از کسانی که قطعا به او رای اعتماد نخواهم داد دکتر ظفرقندی وزیر پیشنهادی برای وزارت بهداشت است.
«تکرار اشتباهات قبل» متاسفم که بعد از ۴۵ سال از عمر مقدس انقلاب اسلامی، دوباره رسیده ایم به این وزیران منفعل، با این نگاه های ضیق و خُرد. چقدر کار امام جامعه سخت است، و نگاه تمدنی چقدر صبر می خواهد!!! چقدر کارمان سخت شده است. ظاهراً مجددا باید در مقوله بهداشت و درمان، مقابل عده ای با سواد ولی بی اطلاع، دشمن، نادان، نفوذی، قلم و قدم هایمان را آماده کنیم. ما بعد از ۴۵ سال نباید به چنین وزیرانی می رسیدیم. کجای کار ما همراه با خطا بوده است، و کجای کار، دشمن دقیق کار کرده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عباس گودرزی نماینده مردم: 🚫مقابله با شکل گیری کارچاق کنی در راهروهای مجلس... 💢تشکر از دکتر قالیباف که رویه غلط گذشته را اصلاح نمود... @abasgoudarzi
♦امروز در نشست کمیسیون اجتماعی با دکترظفرقندی وزیر محترم پیشنهادی بهداشت و درمان گفتم که در فتنه ۸۸ میرحسین موسوی به نظام تهمت زد و فتنه کرد و باعث ریخته شدن خون انسان های بی گناه زیادی شد. نظام را تا لبه پرتگاه برد و دشمن را امیدوار کرد. [تحریم ها] و تحریم داروی بیماران سرطانی و بیماران پروانه ای محصول فتنه ۸۸ بود. با کمال احترام گفتم چون جایگاه وزارت یک جایگاه سیاسی و مهم است بفرمایید که آیا قبول دارید که میرحسین موسوی فتنه کرد و اقدام او ظلم آشکار به نظام و مردم بود؟! علیرغم اینکه تاکید کردم که ما باید بتوانیم اعتماد کنیم و این حق و تکلیف ماست که سوال کنیم. "ایشان سکوت کرد و جواب نداد" @abasgoudarzi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رضایی خطاب به قالیباف: چرا اجازه دادید صلاحیت فردی در مجلس بررسی شود که اساس مجلس و مردم سالاری دینی و مبانی جمهوری اسلامی را قبول ندارد؟ ظفرقندی(وزیر پیشنهادی بهداشت) معتقد است همه 290 نماینده مجلس با مهندسی انتخابات وارد مجلس شده اند. ما چطور شرایط او را بررسی کنیم که انتخاباتی که این نمایندگان از آن بیرون آمدند را قبول ندارد؟
سطح دفاعیات موافقین دیوانه کننده است. رضا زاده موافق وزیر بهداشت پیشنهادی. به سطح دفاعیات امثال ایشان دقت کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شریعتی، مخالف وزیر پیشنهادیِ بهداشت : در ماجرای اغتشاشات ظفرقندی توئیت زد و گفت نیروهای نظامی را در آمبولانس‌ها پر کردند می‌دانید به‌خاطر این توئیت چند آمبولانس به آتش کشیده شد؟ آیا این خدمت به نظام پزشکیِ کشور است؟
30.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 | مستند از زبان حسین 🔻این مستند روایتی است از دغدغه‌های استاد محمدحسین فرج‌نژاد از زبان خود استاد که شاید برای رهپویان راه ایشان مثمر ثمر واقع گردد. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
اگر خداوند توفیق دهد، شاگرد این آقا(امام سید علی خامنه ای مد ظله العالی) هستم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️عراقچی: همان نشانی که ما برای برجام گرفتیم، شهید فخری‌زاده هم گرفت! ✅ فرزند شهید فخری‌زاده: فشاری که در برجام روی پدرم آمد در دوران زندگیِ ایشان سابقه نداشت. برجام اشکِ پدرم را درآورد. ⁉️برای تطهیرِ خیانت‌شان، از خون شهید هم مایه می‌گذارند! همان کاری که با حاج قاسم کردند.
کارآمدی فلسفه.MP31(2).mp3
46.17M
🎙 آیت‌الله میرباقری | «شرطِ کارآمدی فلسفۀ اسلامی» (ارائه‌شده در مرکز تخصصی فلسفۀ اسلامی، ۱۳‌۹۲) ⚡️ فلسفه اسلامی به‌لحاظ محتوا، ناتوان از راهبری علوم نیست. نقص، در رویکرد و روش است. آنچه مانع امتداد فلسفه در دانش‌‌‌های فرودستی است، نگرش منطقی حاکم بر تمايز بين فلسفه و علوم است. اين نگرش که ما موجودات را به حيثيت‌‌‌های کاملاً ممتاز از هم تقسيم کنيم و بعد، تفسير و بررسی مسائل مربوط به هر حيثيت را به‌عهدۀ دانش خاص بگذاريم، اين، چيزی است که مانع تسرّی فلسفه به دانش‌‌‌های مادون می‌شود. ⚡️ اگر موجوداتِ خارج، يک حيثيتشان، حيثيت موجوديتشان است و حيثيات ديگری هم دارند که متباين از حيثيت موجوديتشان هستند و انضمام به آن پيدا می‌کنند، در اين صورت، احکام هيچ حيثيتی، به حيثيت ديگر تسرّی پيدا نخواهد کرد. اگر طبقه‌بندی علوم بر اساس اين نگرش اتفاق بيفتد، همۀ علوم در عرض هم قرار خواهند گرفت و هیچ علمی، علم اَعلیٰ یا تاج علوم نخواهد بود. ⚡️ تنها راه چاره اين است که يک شبکه مفاهيمِ متقوّم به همديگر را، که «ابهام و تحصُّل» و «اجمال و تفصيل» دارند، در نظر بگیرید. بايد مرحلۀ مفهوم رياضی و طبيعی را تعيّن همان مفهوم فلسفی بدانيد؛ کمااينکه نوع را تعيّن جنس می‌دانيد. اگر اين کار را در نظام مفاهيم نکنيد و رابطه مفاهيم را رابطه ابهام و تحصل و رابطه مجمل و مبين نبينيد، هيچ‌گاه‌ نمی‌توانيد يک مفهوم را در مفهوم ديگر فرآوری کنيد. ☑️ @mirbaqeri_ir
🟦 پروندۀ دیدگاه آیت‌الله میرباقری دربارۀ فلسفۀ صدرایی و ضرورت تکامل فلسفه 🟤 نسبت به فلسفه اسلامی، افراط‌گرا یا تفریط‌گرا نباشیم. فلسفه اسلامی با فلسفه یونان تفاوت دارد. فلسفه اسلامی از فرهنگ قرآن و فرهنگ اهل‌بیت (علیهم‌ السلام) تأثیر پذیرفته است. البته فلسفه موجود باید بسط و تکامل پیدا کند؛ هم از لحاظ "استناد منطقی به وحی" و هم از لحاظ "امتداد عینی پیدا کردن و معطوف شدن به عمل اجتماعی".↙️ https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6478 🟤 کاری که تمدّن غرب انجام داده، اين است که فلسفه‌های سکولار را به فلسفۀ زندگی تبديل کرده و از دل آن، دانش تولید کرده است. نظام دانشی غرب مبتنی بر فلسفۀ غرب است. ما هم باید بتوانيم حکمت را کاربردی کنيم و به حوزۀ دانش تسرّی بدهيم. حکمت بايد معطوف به نيازمندی‌های اجتماعی باشد.↙️ https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6495 🟤 تفقّه باید از یک جهت، وارد عرصۀ حکمت و عرفان شود و از جهت دیگر وارد عرصۀ جامعه بشود و واحد مطالعۀ آن از فرد به جامعه ارتقا پیدا کند. این سطح از تفقّه است که می‌تواند مبنای اداره جامعه باشد و محور گسترش عقلانیت گردد و رهبری دانش را نیز بر عهده بگیرد.↙️ https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6508 🟤 عقلانیت فلسفی در عرض تفقّه دینی قرار ندارد. این‌که آقای دکتر مهدی حائری، وکالت حکیم را در مقابل ولایت فقیه، بیان می‌کند، به‌دلیل اشتباه در نگاه به فلسفه است؛ ایشان معیار صحت فلسفه را در همه سطوح، از دین جدا کرده و بنابراین، عقلانیت فلسفی در مقابل تفقّه دینی قرار گرفته ‌است.↙️ https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6511 🟤 عرفان و حکمت باید در طول وحی قرار گیرند، نه در عرض وحی‌. البته این سخن به‌معنای نقلی‌شدنِ این علوم نیست. علم دینی این نیست كه در آیات و روایات بگردیم و یک گزاره‌ای پیدا كنیم که در باب مسائل علوم باشد و بعد بگوییم این گزاره، دینی است!↙️ https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6529 🟤 هیچ شکی نیست که فلسفۀ ما و عرفان ما، در مسیر پیشرفت و استضائۀ از نور وحی بوده است. ولی اینکه فرهنگ وحی، فضای فرهنگ فلسفه و عرفان ما را تحت تأثیر قرار داده است، کافی نیست؛ باید منطق استدلال و شیوۀ شهود ما هم مقید به وحی گردد.↙️ https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6532 🟤 دانش‌ بالادستیِ فقه، حكمت است. حکمت همان حل‌وفصل مسائل كلانی است كه فیلسوفان به آن می‏‌پردازند، منتها با نگاه قاعده‌مندتر و مستند به وحی.↙️ https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6538 🟤 ما نمی‌توانیم حکومت را فقط با فقه احکام، دینی کنیم. دینی شدن حکومت قبل از اینکه با فقه احکام باشد، با عرفان و حکمتِ مستنبط از دین است. تا عرفان اجتماعیِ دینی و حکمت اجتماعی دینی ارتقاء پیدا نکند، حکومت دینی واقع نخواهد شد. حکومت دینی حکومتی است مبتنی بر «عرفان حکومتی، حکمت حکومتی و فقه حکومتی». به تعبیر دیگر، مبتنی است بر فقه دین، نه صرفاً مبتنی بر فقه مناسک.↙️ https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6539 🟤 چگونه می‌شود نسبت بین مکتب و علم و برنامه‌ریزی را برقرار کرد، به‌گونه‌ای که مکتب (عرفان، حکمت، فقه)، حاکم بر معادله و برنامه‌ریزی شود و متغیر اصلیِ منظومه معرفتی قرار بگیرد؟ در اینجا احتیاج به روش تحقیق و فلسفه روش داریم. فلسفۀ روش یا ، ريشه و پايه‌ای است که بر اساس آن می‌توان «روش عام» را مطرح کرد و سه منطق «حجيت، معادله، اداره» را هماهنگ نمود.↙️ https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6542 🟤 فلسفه اسلامی به‌لحاظ محتوا، ناتوان از راهبری علوم نیست. نقص، در رویکرد و روش است. آنچه مانع امتداد فلسفه در دانش‌‌‌های فرودستی است، نگرش منطقی حاکم بر تمايز بين فلسفه و علوم است. اين نگرش که ما موجودات را به حيثيت‌‌‌های کاملاً ممتاز از هم تقسيم کنيم و بعد، تفسير و بررسی مسائل مربوط به هر حيثيت را به‌عهدۀ دانش خاص بگذاريم، اين، چيزی است که مانع تسرّی فلسفه به دانش‌‌‌های مادون می‌شود. تنها راه چاره اين است که يک شبکه مفاهيمِ متقوّم به همديگر را، که «ابهام و تحصُّل» و «اجمال و تفصيل» دارند، در نظر بگیرید. بايد مرحلۀ مفهوم رياضی و طبيعی را تعيّن همان مفهوم فلسفی بدانيد؛ کمااينکه نوع را تعيّن جنس می‌دانيد. اگر اين کار را در نظام مفاهيم نکنيد و رابطه مفاهيم را رابطه ابهام و تحصل و رابطه مجمل و مبين نبينيد، هيچ‌گاه‌ نمی‌توانيد يک مفهوم را در مفهوم ديگر فرآوری کنيد.↙️ https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6545 ☑️ @mirbaqeri_ir
در هفته‌ای که گذشت دو مراجعه داشتم که موضوع هر دو مربوط به واکسن اطفال بود. مورد اول خانمی است که در یک مرکز درمانی به بچه‌های اوتیسم خدمات می‌دهد. بچه‌ها را برای رفتاردرمانی نزد او می‌آورند. ایشان گفت آمار مراجعان کودکان اوتیسم زیاد شده است و مادران آنها اغلب اذعان می‌کنند که بچه ما بعد از تزریق واکسن اطفال دچار این بیماری شده‌اند! آمار جهانی نیز نشان می‌دهد که آمار اوتیسم در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است که همچنان علت قطعی آن مشخص نیست ولی واکسن‌های اطفال یکی از متهم‌های اصلی این ماجرا می‌باشند. مورد دوم مادری بود که گفت: با انجام آزمایشات غربالگری به ما گفته اند که بچه مان بیماری متابولیک دارد. در ۲ ماهگی آزمایشات زیادی بر روی بچه انجام دادند تا حدی که خسته و مستاصل شدیم. به توصیه یکی از پزشکان سنتی برای فرزندم حجامت گوش (خراش لاله گوش) را انجام دادیم. بعد که آزمایش بعدی انجام شد، گفتند بیماری متابولیک رفع شده است! و ما به پزشک اطفال نگفتيم که حجامت گوش را انجام داده‌ایم. همه چیز خوب بود تا این که واکسن ۴ ماهگی را به او تزریق کردیم. بعد از آن دچار تب و استفراغ شد و مدت ۱۰ روز او را در بیمارستان ... بستری کردیم ولی خوب نشد و اسهال‌ هم به مشکلاتش اضافه شد. نهایتا بچه را مرخص کردند. گفتند مشکل عفونی ندارد. بعد از آوردن او به خانه، حجامت از ناحیه پشت برایش انجام دادیم و بعد از آن کاملا خوب شد ! به نظرم اگر همین مشاهدات والدين جمع‌آوری شود و گزارشگران و مستندسازان این شواهد را به صورت مستند در آورده جامعه را آگاه کنند، زمینه برای تغییر و اصلاح سیاست های بهداشتی فراهم خواهد شد. این مادر همچنین گفت: وقتی در بیمارستان بودم، تحقیق کردم و متوجه شدم همه بچه های بستری بعد از واکسن به این روز افتاده اند! https://eitaa.com/drezamontazer
♨️ تعارض‌منافع خودخواسته! 👈 همیشه و در طول تاریخ مدیریت وزارت بهداشت باب بوده است که وزیر بهداشت، از میان پزشکان انتخاب می‌شده است. 🔹 وزیر بهداشت، پزشک است، کمیسیون بهداشت مجلس، غالبأ از پزشکان تشکیل می‌شود و به تخلفات پزشکان نیز پزشکان رسیدگی می‌کنند! 🔸 و بعد، همه از تعارض منافع عجیب و غریب موجود در این وزارتخانه و این صنف، می‌نالیم! 🔹 ریشه تمام این موارد را می‌توان در این رویه‌ی خطرناک دانست که همیشه وزیر بهداشت، یک پزشک بوده است! 🔸 اصلأ چرا باید وزیر بهداشت، یک پزشک باشد؟ چرا باید عامدانه زمینه را در این وزارتخانه، به دستان خودمان ایجاد کنیم؟ 💢 وزارت کردن در وزارت بهداشت، هیچ ارتباطی با طبابت ندارد و وزیر بهداشت باید یک مدیر کارکشته باشد، و نه یک طبیب حاذق! @dadshahr_iranian
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ایشان یا صاحب عدم معرفت به جنگ های هیبریدی هستند. یا اینکه بعنوان یک بازیگر در زمین بازی هستند.
واکسینه کردن مردم بدون محدودیت و مرزبندی؟ این جمله معادل همان جمله بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است، می باشد. که قبلا عرض کردم این شیفتگان قدرت و سیاست زده و شاید هم «بودن در بازی» به چه منظور این جمله را بکار بردند. عزیزان ایرانی ام، باید از این نوع نگاه ترسید، و الحق جای نگرانی دارد. امثال ظفرقندی براحتی در پاندمی هایی که قرار است برای انسان ها یک روز بنام کرونا یک روز بنام یک حشره یک روز بنام هر چیز دیگری، ایجاد کنند،به شدت منفعل هستند، و چشم و گوش بسته اوامر سازمان های معلوم الحال را اجرا خواهند کرد. مطمئن باشید اگر نظام سلطه، تصمیم بگیرد کرونای دیگری را تحمیل کند، این بیچاره ها چاره ای جز تسلیم و اطاعت ندارند. کرامت نفس وقتی نباشد، علم هیچگاه نمی تواند شما را حفظ کند. علم بدون کرامت نفس، علم بدون تهذیب نفس، علم بدون عدم معرفت سیاسی، علم نیست، بلکه یک ابزار تحمیل است.
علم می تواند یک ابزار تحمیل باشد، اگر مجریانی چون ظفرقندی داشته باشد. علم این اشخاص هیچگاه نمی تواند، سلطان و نور باشد، بلکه چیزی جز ظلمات نیست. ایمان دارم که امثال ظفرقندی فقط در علمی توان سر و صدا دارند، که برای آنها بعنوان یک ابزار تحمیل درنظر گرفته شده است. به این منظور که این بندگان خدا، نمره معرفت شان به دنیای سیاست، نزدیک به صفر است. البته بعید نیست که در بازی باشند. و اما بنده نمی گویم در بازی هستند، بلکه می گویم دارای عدم معرفت هستند، و سیات زده اند، و عقل سیاسی ندارند.
در زمان کرونا خیلی از این افراد تحصیل کرده، علم زده، دارای عدم معرفت سیاسی بودند، و تمام دستورات غلط را به مردم بیچاره تحمیل کردند. از این افراد بترسید. امروزه حتی باید از دانشمندانی که فقط تخصصی علم را دنبال می کنند ترسید. شهید آوینی کارشناس ارشد معماری است، اما ببینید چگونه دنیا و نظام سلطه را می شناسد. او یک متفکر است. ایشان فلسفه خوانده است؟ در کدام یک از این افراد علم زده، چنین چیزی سراغ دارید که بتواند انتهای اندیشه امثال شهید آوینی را فهم کند. این متخصصین سیاست زده و علم زده، قطعا توان دیدن یک وجب جلو خود را ندارند، چگونه می خواهند نظام پزشکی کشوری چون ایران را راهبری کنند.
پیشنهاد می کنم برای فهم دقیق نظام حاکم بر دنیا سراغ فیلسوفان غربی و شرقی بروید، و ببینید که در کدام برهه از تاریخ، چگونه می اندیشیدند، و چه عواملی در اندیشه آنها موثر بوده است.
به یقین عرض می کنم، نظام حاکم بر جهان، از طریق علم، دنیا را فریب داده اند. هر چیزی در ذهن شما سوال ایجاد کرد، و شبهه ای ایجاد شد، منشاء آن از مجاری علم می گذرد. علم را دریابیم. علم چیست؟ شبه علم چیست؟ طبق کدام معیار و شاخص، به چه چیزی علم می گویند؟ چه کسانی معیار تعیین می کنند؟ چه قانونی وجود دارد؟ طبق کدام قانون، علم را تعریف می کنند؟ آیا نظام حاکم با علم بر دنیا حکم می راند؟ با کدام علم؟ علم نافع یا غیر نافع؟
اولین شخصی که مرزبندی و محدودیت برای ورود واکسن ایجاد کرد شخص امام جامعه بود، چون ایشان نگاه جامعی دارند، و بهتر از شما می دانند علم چگونه عمل می کند، بهتر از شما و اربابان شما نظام حاکم بر دنیا را می شناسد. او یک حکیم بزرگ است، نه یک متخصص خرد. او نگاهی عالمانه و حکیمانه به پدیده های پیرامونی دارد، نگاه شما یک نگاه ضیق و تنگ است. خود را با امام جامعه مقایسه می کنید؟ شما معرفت سیاسی دارید؟ شما حتی معرفت به علم هم ندارید. شما حتی به نظام و قانون حاکم بر علم پزشکی هم معرفت ندارید، چه برسد که بخواهید جامعیت داشته باشید. شما اینقدر در چهارچوب تعیین شده محدود شده اید، که توان تشخیص و معرفت ندارید. شما برای راهبری نظام پزشکی کشور مناسب نیستید. اتفاقا امثال شما در این نظام پزشکی راهبری کرده اند، که وضعیت سلامت جامعه را به اینجا رسانده اند. الان با وجود شما مدیران سلامت، چه نمره ای به دستگاه سلامت کشور می دهید؟
رکورد ابتلا و مرگ کرونا شکست؟ چرا شکست؟ فکر نمی کنید بخاطر عدم شایستگی خود شما بوده؟ اصلا چرا وضعیت کرونایی کشور به اینجا رسید؟ مگر کرونا فقط محدود در واکسن آن باید باشد؟ این همان نکات کلیدی است که با همان علم سرتان کلاه بزرگی گذاشتند. این نیز یک فتنه بود که از همان روز اول، واکسن کرونا را در عوض داروی کرونا به خورد جامعه و افکار عمومی دادند، تا ذینفعان واکسن بتوانند بهره کافی را از بیماری مردم ببرند. علم ناقص شما حتی دست مسئولان قضایی کشور را بسته است. یعنی اربابان شما جوری با علم تا کرده اند، و جوری علم را تا سر حد خدایی بالا برده اند، که حتی مسئولان قضایی، توان رصد حق و باطلی آن را ندارند، و گرنه حقیقت این است که شما باید بخاطر تحمیل این علم غیر نافع محکوم بشوید، نه براحتی توییت بزنید. ببینید با علم چگونه می توان حاکم شد، که حتی دستگاه قضایی کشور را خنثی کنند. و دستگاه قضائی نتواند فهم کند چه کسانی حق می گویند. خب قطعا با این شرایط، دستگاه قضایی، به طرفداری از نظام حاکم علمی موجود، روشنگران را محکوم می کند. ببینید علم تا کجا می تواند ورود کند. اینکه بارها عرض کرده ایم حتما پیرامون فلسفه علم کار تحقیقاتی گسترده ای نیاز است، یعنی این.
تک تک جملات این دکتر را می توان تفسیر و تحلیل کرد، و نشان داد که ایشان صاحب جامعیت نیست، و با این نگاه به شدت ضیق، وای بحال مردم و کشور. خدا بر ما رحم کند، اگر نخواهیم این موارد را ببینیم.
هدف حقیر از بیان چنین موضوعاتی این نیست که هر چه می نویسیم تأیید کنید،هدف این است که بروید در زمینه «فلسفه علم» به شدت تحقیق کنید، بعد متوجه خواهید شد، چگونه با علم دست تمام مراجع قانونی و مردم را بسته اند. آنهم کدام علم؟
عقلانیت یعنی اینکه براحتی در زمین آنها بازی نکنید. چرا که حتی بعضا دانشمندانی غافل در زمین آنها بازی می کنند. درد اینجاست. بالاخره روشنفکر کیست؟ دانشمند کیست؟ اندیشمند کیست؟ مردم به چه کسانی اعتماد کنند؟ خلاصه بروید به فکر خود و ملت باشید، و براحتی وارد بازی این بی معرفتان عالم نشوید.