eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
910 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
444 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
پیشنهاد می کنم جهت پیشگیری از مسمومیت کرونایی(نه ویروس کرونا) سیاهدانه و زنیان را به یک اندازه پودر کنید، و با دو برابر وزن ترکیب، عسل اضاف کنید. و روزی یک قاشق مربا خوری صبح ناشتا یا قبل خواب میل کنید. کسانیکه طبع گرمی دارند می توانند کمتر مصرف کنند.
♨️کرونا، پا در رکاب موج‌هشتم! 📍من مانده‌ام این چقدر هوشمند است که می‌تواند در موعد مقرر شعله‌ور شود تا تجمعات مذهبی و آموزشی را کاملا تعطیل کند، فرزندان ما را به قتلگاه فضای مجازی بکشاند و با کاشتن بذرهای نفرت، موجب اغتشاش ذهنی آن‌ها شود! 📍چقدر هوشمند است که در هنگام ناآرامی‌ها و اغتشاشات خیابانی، خودش آرام و نظاره‌گر می‌شود تا میدان برای جولان هرچه بهتر اثرات فضای مجازی مهیا باشد؛ اما به محض برگشت آرامش نسبی در جامعه، دوباره قصد شعله‌وری می‌کند! 📍این چه ویروس هوشمندی است که دادگاه عالی آمریکائی، سکاندارش را متقلب معرفی و برکنار می‌کند؛ فائوچی در حین جلسه استشهاد و ارائه‌ی اسناد دفاع از تجویزات غیرعلمی‌اش، ۱۷۴بار از جمله‌ی "به‌خاطر نمی‌آورم" استفاده کرده، اما هنوز همان توصیه‌ها در کشور ما با جدیت دنبال می‌شود! ✍ محمد جوانی 🧠⚔علوم و جنگ شناختی @CWarfare # کرونا_بزرگترین_دروغ_صهیونیسم نماد قیام و بیداری منتظر بیداری ماست....
... آیا در که از ایشون به عنوان عمار انقلاب یاد میکنن! این صحبت ایشون رو هم پخش کردن؟! وبینار حدود یک سال پیش ، کمی از قبل از شهادت ایشون بعد از دز اول ! 🔺به گروه بزرگ « » بپیوندید⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2099314888C5594ead1e5
جهت انصباب و ریزش عفونت از سر به گوش از قرص زنجبیل در طول روز استفاده کنید. دمنوش زنجبیل هم مفید است. همچنین قبل خواب از زنیان و سیاهدانه استفاده کنید. قرص ایارج فیقرا هم مناسب است(شبی دو عدد با عسلاب)، اما منع مصرف دارد برای کسانیکه زخم روده و معده و بواسیر دارند. دم نوش اسطوخودوس و بابونه هم مؤثر است ـــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
طبق معمول اون‌ها روی ترس شما مثل همیشه حساب می‌کنند اگر بترسید بر شما حکمرانی می‌کنند👌 امیدوارم مجدد گرفتار کروناهراسی نشیم @hzamanim
تفسير سوره حمد از: استاد شهيد مرتضی مطهری(۴) ادامه تفسیر آیه: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم  اللَّه. سيبويه، از ائمه علماى صرف و نحو ادبيات عرب...، از طرفداران اين نظر است كه ريشه كلمه اللَّه «وَلَه» به معناى حيرت در مقابل عظمت و يا وَلَه و عشق است. مثنوى مولوى نظر او را نقل كرده و مى گويد: معنىِ اللَّه گفت آن سيبويه يولِهونَ فِى الْحَوائِج هُمْ لَدَيْه گفت الِهْنا فى حوائجنا الَيْكْ وَ الْتَمَسْناها وَجَدْناها لَدَيْكْ مولوى آن حالتى را يادآورى مى كند كه انسان دردى پيدا كرده و بيچاره گشته و بى اختيار به سوى نقطه اى روى مى آورد و پناهنده مى شود، او «اللَّه» است. صد هزاران عاقل اندر وقت درد جمله نالان پيش آن ديّان فرد بلكه جمله ماهيان در موجها جمله پرّندگان در اوجها بلكه جمله موجها بازیكنان ذوق و شوقش را عيان اندر عيان تنها انسانها نيستند كه در وقت نياز به سوى او روى مى آورند، ماهيهاى دريا در ميان امواج، و پرندگان در اوج آسمانها، بلكه همان موجهاى بيجان دريا هم نالان در پيش اللَّه هستند. و احتمال قوى دارد كه ا لَهَ و وَلَهَ دو لهجه از يك لغت باشد، يعنى اول وَلَهَ بوده و بعد آن را به صورت ا لَهَ استعمال كرده اند و وقتى آن را به صورت ا لَهَ تلفظ نمودند معنى پرستش هم پيدا كرده است. بنابراين معنى اللَّه چنين مى شود: آن ذاتى كه همه موجودات، ناآگاهانه واله او هستند و او تنها حقيقتى است كه شايستگى پرستش دارد. ترجمه اللَّه: مى توان گفت كه در فارسى لغتى مترادف كلمه اللَّه كه بشود جاى آن گذارد نداريم و هيچ كدام رساننده تمام معنى اللَّه نيستند، زيرا اگر به جاى اللَّه «خدا» بگذاريم رسا نخواهد بود، چون خدا مخفّف «خود آى» است و رساننده تعبيرى است كه فيلسوفان مى كنند يعنى «واجب الوجود»، و يا شايد به كلمه «غنى» كه در قرآن آمده است نزديكتر باشد تا به اللَّه. و اگر «خداوند» استعمال شود باز رسا نخواهد بود زيرا خداوند يعنى «صاحب» و اگرچه اللَّه خداوند هم هست ولى مرادف با خداوند نيست؛ خداوند يك شأن از شئون اللَّه است. ــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
درس چهارصد و هفده تفسیر آیه (۶۶) سوره از تفسیر نور ها أَنْتُمْ هؤُلاءِ حاجَجْتُمْ فِیما لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ فَلِمَ تُحَاجُّونَ فِیما لَیْسَ لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ وَ اللّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ (۶۶) هان!(ای اهل کتاب!)شما همانان هستید که درباره(حضرت عیسی و)آنچه بدان علم داشتید محاجّه و نزاع کردید،پس چرا درباره(ابراهیم و)آنچه بدان علم ندارید نزاع می کنید؟در حالی که خداوند می داند و شما نمی دانید. نکته ها: * این آیه تذکّر و هشداری است به اهل کتاب،که شما در مورد آنچه بدان علم و آگاهی دارید، اشکال تراشی و سؤالات بی جا می کنید.با آنکه شما زندگی طبیعی حضرت عیسی ونیاز او به غذا ومسکن ولباس را دیده اید،ولی باز هم در مورد او به گفتگو نشسته اید.گروهی او را دروغگو وگروهی فرزند خدا می پندارید. و یا در شناخت محمّد صلی الله علیه و آله که نشانه هایش در تورات وانجیل آمده وبرای شما شناخته شده است،به بحث وگفتگو می پردازید. ‏شما که درباره معلومات،اهل جدال و بحث هستید و به نقطه ی توافقی نمی رسید،دیگر چه کار به مسأله ای دارید که در مورد آن هیچ علمی ندارید؟مثل این که مذهب حضرت ابراهیم چه بوده است؟ پیام ها: 1-گاهی باید افراد مغرور و لجوج را تحقیر کرد. «ها أَنْتُمْ هؤُلاءِ» 2-افراد لجوج،حتّی در امور روشن به نزاع می نشینند. «حاجَجْتُمْ فِیما لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ» 3-اگر سرچشمه ی مباحثات،تحقیق باشد ارزش دارد،ولی اگر برای طفره رفتن باشد،مورد انتقاد است. «حاجَجْتُمْ فِیما لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ» @alquran_ir
📕اصول معالجه و استعمال ادویه 💢 نکاتی پیرامون قیء طبق نظر حاج محمد کریم خان کرمانی در کتاب جوامع العالج : 1⃣🔹 اگر سوزش در معده احساس شد، بعد از سکون(یعنی آرام شدن) مقداری آبگوشت جوجه بخوران و شکم بیمار را (قسمت مماس با معده) با روغن بنفشه چرب کن. 2⃣🔹 و اگر بیمار سکسکه نمود، باید از عطسه آور استفاده کرد. 3⃣🔹 و اگر عطش پیش آمد به بیمار سکنجبین بدهند. 4⃣🔹 و اگر دل بهم خوردن و حالت تهوع همچنان باقی بود، مصطکی تناول کند. 5⃣🔹 و اگر خون قیء کرد، عصارهٔ خرفه همراه با گل ارمنی و چیزهای لینت آور بدهند. 6⃣🔹و اگر در پهلو کششی احساس کرد، آب گرم بر آن بریزند، و با روغن های نرم کننده بمالند. 7⃣🔹 و اگر کزاز عارض شود آب عسل بدهند. 8⃣🔹 اگر سبات(خواب نامتعارف زیاد) ایجاد شد در گوشش بدمند.(بدمند نه اینکه فوت کنند). ـــــــــــــــــــ 📕دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
📕 بخش هجدهم اصول معالجه(از کتاب اصول معالجه و استعمال ادویه) : تدابیر صبیان(کودکان) و شبّان(جوانان) و کهول و مشایخ : 1⃣🔹مزاج اطفال و کودکان گرم و تر است. پس واجب است آنکه غذای ایشان و جمیع تدبیر ایشان سرد و خشک باشد. اما افراط در تبرید و تجفیف نکنند؛ زیرا که فرط برودت، حرارت را که فاعل نمو است ضرر دارد و فرط یبوست، فانی رطوبت که ماده نمو است می گردد. 2⃣🔹مزاج جوانان گرم و خشک است. پس سزاوار آن است که غذای اینان و همه تدبیر اینان سردی و تری باشد. 3⃣🔹مزاج کهول سرد و خشک است. پس واجب است اینکه غذای ایشان و جمیع تدبیر ایشان گرمی و تری باشد. 4⃣🔹مزاج پیران و مشایخ مختلف است؛ پس به درستی که اعضای اصلیه اینان سرد و خشک است. و رطوبات بلغمی که از ضعف حرارت باقی می ماند، در تجویف اعضای اینها جمع می باشد. پس سزاوار آن است که نظر کنند به سوی اعراض ظاهره. بنابراین اگر اعراض ظاهری سرد و خشک باشد، واجب است که غذای ایشان و جمیع تدابیر ایشان گرمی و خشکی باشد. ـــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
سبب کلی رنجش گوش از صداهای بلند، ضعف قوه نفسانیه است. خاستگاه قوه نفسانیه مغز است. بنابراین باید دِماغ(مغز) را تقویت کنید. تقویت مغز👇 ـــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim