eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
898 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
445 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
كسی كه بسيار می‌خواند و می‌داند، اما به هر دليل وارد مبارزه برای «تغییر» نمی‌شود، مانند فروشگاهی بزرگ است كه در ورودی آن نوشته باشند: «تعطيل است»! برای تحول در زندگی، صرفا دانستن کفایت نمی کند، بلکه حرکت برای تغییر لازم است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
اگر بتوانیم به خود اجازه دهیم که هرگز علم به معنای رسمی آن را که در هر دورانی می تواند با روشها و وسایل گوناگون، ما را با واقعیات در ارتباط بگذارد، مطلق تلقی نکنیم، و آن را یکی از اساسی ترین طرق ارتباط با واقعیات منظور کنیم، هرگز علم را متهم به ورشکستگی نخواهیم کرد. 📙تحقیقی در فلسفه علم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
مات شدن رنگ علم به وسیله شناختهای فرضی و نظری: برای کسانی که یک برداشت واقعی از قانون صد در صد علمی ندارند و هر مسئله ای را که در کتابهای علمی و جهان بینی و یا در آموزشهای شفاهی درباره آن دو می بینند قانون علمی تلقی می کنند، خطری بالاتر از این وجود ندارد که هرگز نخواهند توانست قوانین علمی را از فرض و نظر و احتمال تفکیک کرده، هر یک از آنها را به طور صحیح ارزیابی کنند. علم برای این گونه ذهنهای بلاتکلیف مساوی با کتاب است؛ یعنی هر چند صفحه ای را که به هم دوخته شده است تجسمی از علم تلقی خواهند کرد و هر جمله ای را که از دهان یک گوینده متظاهر به علم بیرون بیاید علم تلقی خواهند کرد؛ به ویژه اگر محتویات کتاب و جملات ابراز شده موافق هدف گیریهای آرمانی با اصول پیش ساخته بررسی کننده باشد. اینان همه سطور کلمات کتاب و الفاظ گوینده را بهترین قالبها برای محتویاتی که در ذهنشان جایگیر شده و به آنها معتقد شده اند تلقی میکنند. بنده در طول سی سال مطالعات و بررسی ها چه در نوشته ها و چه در مباحث شفاهی به طور فراوان با این پدیده روبرو شده ام. مثلاً بعضیها را می دیدم که برخی اصول را برای عرفان گرایی حرفه ای یا عرفان گرایی با هدف گیری لذت روانی محض مطرح می کنند، و بر آنها چنان اصرار می ورزند که گویی آن قضایا و مسائل واقعیت هایی هستند که اگر کسی در آنها تردیدی روا دارد بویی از علم و معرفت و عرفان نبرده است؛ در صورتی که آنها برخی فرضها و نظرهایی برای نوعی از پدیده های جالب روانی بودند که هیچ راهی برای اثبات آنها هر چند به وسیله شهود و ذوق عرفانی وجود ندارد. ــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
امروز در دنیایی زندگی می کنیم، که افراد آن، صاحب هستند. این افراد با ، هر جمله ای را که از دهان یک گویندهٔ متظاهر به علم بیرون بیاید، علم تلقی می کنند، و متاسفانه سریع، موافق هدف گیری های آرمانی با اصول غلط پیش ساختهٔ آن شخص می شوند. این افراد با ، هر شخص متظاهر به علم را که تألیفی دارد را معرفی می کنند، و اطلاع ندارند که شاید این کتاب با اصول پیش ساخته غلط و تایید نشده و نوشته شده است. دقیقا این افراد با ، خود بلای جان خواهند شد، البته این اذهان بلاتکلیف بدلایل متعددی حادث شده است، که انشاءالله پیرامون آن بحث خواهیم کرد. ✍ مهدی خانی فراشبندی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
برای دستیابی به باید در راستای آن قدم برداشت، برای قدم برداشتن در این ، نیازمند هستیم. بنابراین تا معرفت ما عمقی نیابد، در قرار نخواهیم گرفت. نمی خواهند خود را در این مسیر قرار دهند. یکبار برای همیشه، با یک ، در این مسیر حرکت کنید، بعد متوجه خواهید شد که از این خارج خواهید شد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
بسیار سفاهت ذهن است، اگر گمان کنیم زندگی در یک محیط، ما را از نقد آن محیط بی نیاز می کند. 📙 منش روشنفکری، فریبرز رئیس دانا ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
کارآفرینی خود موجب بیکاری و دشمن اشتغال است. 📙 منش روشنفکری، فریبرز رئیس دانا ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
در این بازی ها شرکت نمی کند، و شاید همیشه به معنایی رادیکال است. به معنای روشنفکر افراطی نیست. رادیکال یعنی ریشه گرا به قول کارل مارکس، ریشه همه مسایل نیز انسان است، بنابراین تمام دغدغه های روشنفکر رادیکال بر و مسایل مربوط به آن است. روشنفکر رادیکال است و در می جنگد؛ و مانند و و دیگرانی چون ایشان آسمان را به ریسمان نمیبافد، تا از پس و تسلیم شده، از اش، شانه خالی کند. نه با عرفان خود را سرگرم می کند، و نه با خوشیهای باطل و ذهنی بی ثمر و بی ربط به هستی انسان. اتفاقاً چون رادیکال است به آرزوهای مردم فکر می کند، و در مقابل قرار دارد، که چون همیشه در نادیده گرفتن حقوق انسانی می زیند، پس افراط می کنند. 📕 منش روشنفکری ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
امروز که اردوی سیاسی و اتحاد جماهیر شوروی وجود ندارد، پوشش خوبی برای اقدامات ناجوانمردانه است. نظام های سرمایه داری به بهانه مبارزه با تروریسم، در فلسطین، خواسته های بحق مهاجران در اروپای غربی، خواست مردم ونزوئلا و آمریکای لاتین، استقلال طلب، ارادهٔ آزادی خواهی و عدالت طلبی در جای جای خاورمیانه را نادیده می گیرد، و با آن برخورد می کند. نیز به سازمانی تبدیل شده است تا اهداف این کشورها را محقق سازد. از این میان جریانهای افراطی جنایت کار بیرون می جوشد و و و دولتهای نایب آنها، آنها را می پرورانند. از اساس این نظم موجود را نمی پذیرد، چون این نظم است، که این فجایع را به بار آورده است. اگر روشنفکر به این نظم تن دهد پیرو نظریه و و و و خواهد بود، که توجیه گر جنایات نظام های سرمایه داری اند. ✅👈 بعضی از اندیشمندان بی ایمان، توجیه گر جنایات نظام سرمایه داری هستند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim