🔰مضرات آب زیاد خوردن از چند وجه است :
1⃣🔹اول آنکه حرارت غریزی را در همه اعضاء و در اعضای رئیسه ضعیف می کند، و قوای چهارگانه، یعنی جاذبه و ماسکه و هاضمه و دافعه را نیز ضعیف می کند، و در اعضایی که آلت هستند، مثل دست و پای، ضعف حرکت و رعشه ایجاد می شود.
2⃣🔹دوم آنکه قوت ممیزهٔ کبد ضعیف می شود و کبد نمی تواند آب و خون را تفکیک کند، در نتیجه آب زیادی با خون به اعضاء می رود، و استسقای لحمی ایجاد می شود، یا آن آب به دفع طبیعت به میان صفاق و مراق می افتد، یعنی پرده ای که از اندرون، گرد اطراف شکم برآمده و پردة بالای آن تا روی پوستِ شکم و استسقای زقی پیدا می شود و پیدا شدن اینها به سبب ضعف کلیه ظاهر است.
3⃣🔹سوم آنکه طعام را قبل از وقت معین، به رگ ها می برد، و بدن را ضعیف می کند و مستعد بیماری می کند.
ــــــــــــ
🆔دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
🔰 آب خوردن بعد از غذا چه شرایطی دارد.
🔰حکیم جرجانی در کتاب ذخیرهٔ خوارزمشاهی می فرمایند :
🔹 باید دانست که وقتی غذا از معده توسط رگ های باریک (عروق ماساریقا) باید بگذرد و به کبد برسد، گذشتن غذا از این رگ های باریک بدون خوردن آب بعد از غذا ممکن نیست، یا اینکه باید یک چیز تری بعد از غذا مصرف شود. پس آفریدگار تبارک و تعالی تشنکی را برگماشته است، تا مردم را بعد از غذاخوردن، آب خوردن حاجت افتد.
و آن آب درون معده با طعام بیامیزد تا
طعام با آب، کیلوس گردد، و روان گردد؛ و بتواند وارد رگ های باریک شود،و تمام پخته شود، و تبدیل به خون گردد و سپس بدان رگ بزرگ که از جانب محدب کبد رسته است برآید؛ و آن رگ را به تازی«الطالع من الکبد» گویند.
🔹و از آن به بعد بدن به آب نیاز چندانی ندارد، و آن آب از وی جدا می گردد، با اندکی خون و با آن دو رگ که از این رگ بزرگ تر رسته است، و به هر دو کلیه پیوسته فرود پالاید و کلیه آن را بمزد و به خود کشد به قوتی کِشنده
که آفریدگار تبارک و تعالی بهر دو کار اندر وی نهاده است:
1⃣🔹یکی تا کلیه از آن اندکی خون که با آن آب که به وی رسد غذا یابد.
2⃣🔹دوم تا آب را از خون جدا کند و به خود کشد و از خود به مثانه فرستد.
🔰 باید دانست که خون را و هر خلطی را که با خون به رگ ها اندر شود، آنجا
پختن و گواریدنی دیگر هست، و آن را گواریدن سوم گویند. و چون به اندام
ها برسد، اندر هر اندامی گواریدنی دیگر هست، آن را هضم یا گواریدن چهارم می گویند.
🔹و اندر هر هضم یا گواریدنی چیزی تمام ناگوارنده بماند؛ اما آنچه از گواریدن نخستین بماند که اندر معده باشد، به روده ها فرود می آید و بیرون می شود. و آنچه اندر کبد بماند، بیشتر آب باشد و آب خوردن بعد از غذا به این دلیل است که طعام درون معده نسوزد و کیلوس گردد. و اگر آب با طعام نیامیزد، خصوصاً طعام اندر بعضی معده های گرم می سوزد.
🔹پس هرگاه که طعام به آب پخته شد و به کبد آمد و تمام تر پخت، و از دگر جانب کبد برآمد، به آب حاجتی نماند، آن آب فزونی باشد. قوت کِشنده که اندر کبد است، آن را از خون جدا می کند و به خویشتن می کشد و به مثانه می فرستد تا بیرون شود.
ـــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
پشتوانهٔ عقلی به میان آوردنِ اخلاق اجتماعی، با وجه قدسی انسان، باید «حکمت متعالیه» باشد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
📕 موضوع قابل تفکر : وجه قدسی انسان ایرانی و وجه اجتماعی انسان غربی و پذیرش کنترل پساکرونایی
1⃣🔹عقل مدرن عمل به قوانین اجتماعی را امری اخلاقی می داند، درحالیکه با هویت دینی، اخلاق به وجوه قدسی انسان ربط دارد، و نه صرفا به وجوه اجتماعی انسان، و اصالت دادن به اجتماع.
2⃣🔹مردم ایران معنای خود را در وجه قدسی خود دنبال می کنند، نه در وجه اجتماعی شان.
3⃣🔹متفکرانی که جهان غرب را می شناسند معتقد هستند، انسان غربی معنای خود را بیشتر در حیات اجتماعی اش جستجو می کند، و رعایت «قوانین اجتماعی» را در عین«فرد گرایی» نوعی هویت برای خود به حساب می آورد، در حالیکه ما ایرانی ها هویت خود را در امور قدسیِ خود جستجو می کنیم.
4⃣🔹پیروی نکردن کامل مردم ایران، از قوانین اجتماعی به این معنی است که در راستای وجه قدسی، جایگاه قوانین را در نوع زندگی اجتماعی اش مشخص نکرده ایم. اگر این جایگاه را برای آنها مشخص کنیم، قطعا بهتر از همهٔ متجددین رعایت می کند.
👈 نکته مهم 👈پذیرش قوانین اجتماعی برای انسانِ غربی در راستای هویت دادن به «خود» است، چون امور قدسی برایش جایگاهی ندارد. او این پذیرش را در جایگاه فردی خود رعایت می کند، تا بلکه ارضاء شود، و هویت خودش را در آن «رعایت» ببیند، و همین امر باعث شده که عادت به «کنترل» داشته باشد،
🔹👈و این می شود که اندیشمندان غربی می گویند : دنیای مدرن فقط «نظم» است، ولی با انسان هایی که به جهت «شرطی» شدن، عملا حالت «ربات» به خود گرفته اند، و قلب شان را شیطان دزدیده است.
👈 نتیجه این می شود که انسان غربی عادت به «کنترل» دارد، و کرونا و کاتالیزور بودن آن حساسش نمی کند و موجب ایذای او نمی شود. و با شرطی شدنش زود «پروتکل ها» را می پذیرد، چون با این نگاه، بدنبال «پذیرش هویت» خود است.
👈این می شود که انسان غربی استعداد بیشتری برای کنترل شدن دارد، اما انسان ایرانی خیر.
مهدی خانی فراشبندی
ــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
بازنشر سخنرانی سال گذشته
با موضوع «عملیات سایبری منجر به شهادت حاج قاسم»
و انعکاس آن در روزنامه «راه مردم»
بهمناسبت:
ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی
و آغاز اتفاقی پیک هشتم کرونا
🔗 https://eitaa.com/kfouladi_ir/221
🔗 https://eitaa.com/kfouladi_ir/225
🔗 https://eitaa.com/kfouladi_ir/226
✍️ دکتر کاظم فولادی قلعه
@kfouladi_ir
🌐 پیوند کانال:
https://eitaa.com/joinchat/2260009079C2fcc92c468
🔰منافع و مضار آب ها :
1⃣🔹 اگر در وقت عطش صادق و به قدر لایق و ضرورت آب نوشیده شود، بر آن افعال منافع و آثار مذکوره مترتب می گردد.
2⃣🔹 اگر در هنگام سیری و سیرابی و یا قبل از انحدار غذا از معده و یا قبل از غذا و یا بین آن و یا بعد از ریاضات و حرکات عنیفه و شدیده و یا جماع و یا خواب و یا حمام و یا بین خواب و یا بعد از میوه های تر و تازه و سبزی هاو شیرینیها و ترشیها و اشیاء عفص قابض و مرخی لزج و یا ناشتا و یا ایستاده و یا کمر بسته و یا بر رو در افتاده و یا گردن را منحرف و کج نموده، و امثال اینها و یا آب بسیار؛ خصوصاً که بسیار سرد باشد یا بسیار گرم بیاشامند، باعث امراض مذکوره و ضعف و سستی اعصاب و معده و احشاء و کبد و فساد رنگ رخسار و بدن و نسیان و بلادت ذهن و سبات و ثقل حواسّ و عروض نزلات و تهبّج و ورم چهره و زیر چشم و سوءالقنیه و استسقاء و امثال اینهاست.
3⃣🔹و اگر آب کمتر از قدر حاجت و ضرورت بیاشامند، و یا ترک نمایند؛ باعث خفقان و تپش و ضعف قلب و حرارت کبد و بی اشتهایی و احتراق اخلاط و لاغری بدن می گردد؛ مخصوصاً در سرزمین های گرم و جوانان گرم مزاج و فصل گرما و ایام طاعون؛ به تخصیص که قلب و معده و کبد ایشان گرم و مغز ایشان قوی باشد.
ــــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
«هگل» تلاش داشت جامعه ای بسازد با رویکرد توجه به «انسانیتِ انسان ها»، ولی با اصالت دادن به جامعهٔ مدرن.
و ملاحظه کردید که موفق نبود.
در آن حدی که می توان گفت، امروز مردمِ جهان، به دنبال راه سومی هستند که نه «لیبرالیسم» است و نه «سوسیالیسم».
آن راه سومی که آنها می خواهند، اگر پشتوانه ای توحیدی به آن شکلی که باید باشد، نداشته باشد یک آرزوی محال است، و به همان ناکامی که هگل گرفتار آن شد، گرفتار می شوند.
ــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
تفکر طریقت است
و متفکر وجهی از طریقت است.
ـــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
بسم الله الرحمن الرحیم. سلام
بررسی دوره ای کتاب ببماری معده
🔰غذای معده
1⃣🔹غذای معده از خون است که از طریق عروق مترشح می شود،
👈که در ابتدا در کبد تولید می شود،
👈و توسط عروق به معده می رسد.
2⃣🔹 و آنچه بعضی می گویند که از طعامی که در خود معده هضم می گردد، اغتذا می نماید معقول نیست،
👈زیرا که در هضم کیلوسی غذا
مستحیل از کیفیت می شود، نه به نوعیّت؛
👈و برای تغذیهٔ معده، استحالهٔ کیلوس از نوعیّتش و حصول خلط لازم است.
ـــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
«هگل» بر رعایت قوانین، جهت بسط انسانیت و کمال انسانی تأکید دارد،
ولی کدام انسان؟
انسانی که خودش محورِ هست ها، نیست ها، بایدها و نبایدها می باشد؟
ــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
🔰ما در حال حاضر با سه جبههٔ فکری روبرو هستیم.
1⃣🔹 یک جبهه که عملا دینداری را امری فردی می داند، و دقیقا انسان را در فرهنگ غربی معنا می کند، و مقابلهٔ ما با جبههٔ استکبار را نمی پذیرد.
🔰(اصلاح طلب)
2⃣🔹 جبههٔ دیگر مانند سردار سلیمانی که در عین نوگرا بودن و توجه به غرب و دنیای تکنیکی اش، متعبدانه فکر می کند. این همان جبهه ای است که در «جهان بین دو جهان» خود را تعریف کرده است، و حضور انقلاب را معنا کرده است.
3⃣🔹 جبههٔ سوم، جبهه ای است که حاضر نیست به خرد مدرن فکر کند، و آن را نوعی غرب زدگی می داند.
🔰(اصول گرا)
ــــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما ببینید 🔻👇🔻
گوشه ای از جنگ جهانی جمعیت 😱😱
@Ostadkhosravi
💢بیماری های معده چهل و دو بیماری است :
سوء مزاج، درد معده، ضعف معده، ضعف هضم و فساد و تخمه، نزول طعام از معده و سرعت آن، هیضه، ضعف اشتها، فساد اشتها، شهوت کلبی، جوع بقری، جوع غشی، عطش مفرط، اورام معده، دبیله معده، قروح و بثور معده، نفخ معده، جشاء یا آروغ، تثاؤب، تمطی، احتباس جشاء، قیء و تهوع و غثیان و تقلب النفس، قیء الدم، جمود و بسته شدن خون و شیر در معده و روده، فواق یا سکسکه، انقلاب معده یا زخم اثنی عشری، قلق و کرب معده، اختلاج معده، وجع الفؤاد، حرقت یا سوزش معده، حکه یا خارش معده، استرخای معده و تهلهل نسج آن، تشنج معده، جساءت معده یا سفتی معده که در معده یا عضلات بالای معده افتد، تصغر یا کوچکی معده، ذرب یا خلفه یا اسهال معده، کوچکی معده.
💢👈 با من در دروس آموزشی بیماری های معده همراه باشید، انشاءالله متن و صوت مربوط به تمام بیماری های معده را در اختیار شما میگذارم و اینکه بیماری های معده و ضعف معده را با علم عنبیه شناسی نیز شرح می دهم.
پیروز باشید.
ارادتمند شما مهدی خانی فراشبندی
ـــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مهمترین دغدغه #حاج_قاسم چه بود؟
♨️ مروری چند بر وصیت نامه #سردار_دلها
#جان_فدا
ــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
💢 بیماری های معده
🔰خوردنی ها و نوشیدنی ها 2⃣:
🔹👈قبل از فراگیری راه درمان بیماری های معده باید مراتب پیشگیری رعایت شود.
🔹👈پیشگیری در بیمار نشدن امری بدیهی است، و به همین منظور قبل از ورود به مبحث درمان بیماری ها به این مسئلهٔ بسیار مهم می پردازیم.
1⃣🔹بدن دائماً در حال تحلیل است، و اگر این تحلیل ها از راه غذا و آب جبران نشود، انسان از بین خواهد رفت.
2⃣🔹در طب ایرانی، خوراکی ها به دسته هایی تقسیم می شوند که از نظر
عملکرد در بدن، خاص هستند؛ مثلا خوراکی هایی مانند سیب و انار، باعث تولید خلط مناسب در بدن می شوند. البته خواص تک تک خوردنی ها به طور مفصّل در کتب خاصی نظیر «مخزن الادویه و دیگر کتب» آمده است. دستورات تغذیه ای متعددی نیز وجود دارد، مانند
رعایت ترتیب هنگام خوردن خوراکی های متنوع، انتخاب ظروف مناسب برای طبخ غذاهای مختلف، غذا نخوردن با شکم پر، جویدن کامل غذا، دوری از پرخوری و...
3⃣🔹در این باره ابن سینا در قانون اشاره می کند : امتلاء یا پرخوری شدید، همیشه کشنده است،
چه از غذا باشد یا از نوشیدنی.
4⃣🔹اهمیت تغذیه درقرآن به قدری زیاد است که علاوه بر اینکه برخی آیات از خوراکی هایی مانند عسل، زیتون، انگور، انجیر، انار، خرما و ماهی تازه نام برده است. این خوراکی ها
در طب سنتی نیز ارزش زیادی دارند. آیات بسیاری به طورمستقیم به امر تغذیه پرداخته اند. نظیر آیه 24 عبس و 19 کهف، 157 اعراف و 145 انعام، و 173 بقره و ... دربردارندة دستورات تغذیه ای هستند.
5⃣🔹اثرات شفا بخشی عسل در آیات 68 و 69 سورة نحل بیان شده است.
6⃣🔹در مکتب طب ایرانی بهترین آب ها برای نوشیدن، آبی است که در بسترش سنگ باشد، از جنوب به
شمال یا از مشرق به مغرب باشد، و از بلندی سرازیر شود، و خفیف الوزن باشد.
7⃣🔹حکیم گیلانی می فرمایند: آشامیدن آب برای ترطیب بدن، ترویح حرارت غریزی و روح حیوانی، طراوت و صفای رنگ و نرمی بدن و... لازم است.
ـــــــــــــ
🆔دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
17.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ چه بی بهانه می توان به سوی عشق پرکشید
❤️ چه عاشقانه می توان شراب عشق را چشید
👈سردار شهیدی که تمام حکمت متعالیه را در علم و عملش می توان دید.
عاشقانه برای سردار
عارفانه بود سردار
تمام ایران بود سردار
🔰قاسم ها برای قاسم شدن بسم الله
✅چند بار جمالش را تماشا کن.
بی شک تمدن غرب قاسم ها ندارد.
ـــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
May 11
🔰 بیماری های معده 3⃣
🔰 اموری که اگر بعد از خوردن غذا اتفاق افتد، باعث فساد هضم می شود :
1⃣🔹حرکت عنیف و سنگین
2⃣🔹بیداری مفرط بر غذاهای دیر هضم
3⃣🔹خواب مفرط بر غذاهای سریع التغیر
ـــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
بیماری های معده 4⃣
🔰دستورات غذایی ابن سینا :
1⃣🔹اگر در خوراک اشتباهی روی داد، و مقداری از غذاهای داروئی تناول شد، باید در هضم و پخته شدن آن کوشش بعمل آورد، و به هیچ وجه قبل از هضم آن نباید چیزی متضاد آن را فرو برد. مثال کسی که خوراک سردی مانند خیارچنبر و خیار سبز و کدو می خورد باید غذای ضد آن مثال سیر و تره نیز تناول کند، یا اگر غذایش گرم مزاج بود باید غذای سرد مانند خیار و خرفه بخورد.
2⃣🔹اگر خوراک بند آوردنی باشد، گشودنی بخورد، تا بندآوردنی تخلیه شود، وبعد بطور متناسب حال خود را گرسنه نگهدارد.
3⃣🔹کسی که طالب تندرستی است، چه غذایش اشتباهی باشد و چه نباشد، نباید قبل از پیدا کردن اشتها، و قبل از تهی شدن معده و روده های بالایی از غذای قبلی غذا بخورد.
4⃣🔹زیان بخش ترین نوع غذا خوردن آن است که قبل از هضم و پخته شدن غذای قبلی، غذای دیگری بر آن وارد شود.
ـــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
بیماری های معده5⃣
🔰دستورات غذایی ابن سینا
اگر درد ناشی از پرخوری بر اثر غذاهای غلیظ باشد، مفاصل و کلیه به درد می آیند، و شکم پرست به بیماری های آسم، برونشیت، نفس تنگی، نقرس و سخت شدن طحال و کبد و بیماری های بلغمی و سودائی مبتلا می شود.
ــــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
بیماری های معده 6⃣
🔰دستورات غذایی ابن سینا
در فصل زمستان نباید غذاهای کم تغذیه ای مانند دانه ها و بقولات خورد. غذای زمستانی باید تغذیه دهنده تر از حبوبات و واجد ارزش غذایی بیشتری باشد. غذای تابستانی باید برعکس غذای زمستانی باشد.
ـــــــــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
بیماری های معده 7⃣
🔰دستورات غذایی ابن سینا
کسی که امروز بیش از اندازه غذا خورده است باید فردا خود را گرسنه نگهدارد، بسیار بخوابد و خوابگاهش گرم و سرد نباشد، و هوای معتدل داشته باشد.
اگر خوابش نبرد و نتوانست زیاد بخوابد، زیاد پیاده روی کند، نرم راه برود، از راه رفتن باز نایستد، و پی در پی برود و استراحت نکند و کمی هم نوشیدنی خالص بخورد.
روفس فرموده است : من چنین پیاده روی را می پسندم، به ویژه اگر بعد از ناهار باشد که وعدهٔ شام را گوارا می کند.
ـــــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
⭕️ اطلاعیه مهم و فوری
بنا بر تصمیم درست و نهایی اجرای قانون ماده 53 مصوبه مجلس شورای اسلامی به اطلاع می رساند :
هر گونه توصیه به غربالگری توسط خانه های بهداشت و مراکز درمانی ممنوع است.
ایجاد استرس و ترس و وحشت از سوی مراکز درمانی و سونوگرافی مبنی بر عدم تشکیل قلب جنین و مشکلات عقب ماندگی ذهنی ممنوع است.
تشویق به غربالگری ممنوع است و غربالگری اجباری نیست.
هر گونه تخلف مراکز درمانی و خالی کردن جیب مردم و ایجاد استرس و نگرانی برای مادر باردار را به شماره 190 گزارش دهید.
این قانون مصوب مجلس شورای اسلامی از سوی وزارت بهداشت برای اجرا به تمامی واحد های درمانی ابلاغ شده و لازم الاجراست.
#سقط_جنین
#غربالگری
ــــــــــــــــــــــــــ
شما سروران گرامی آیا می دانید که اگر یک موضوعی مثل غربالگری علمی است و سالها اجرا می شود، چرا به یکباره غیر علمی تلقی شود؟
چه اتفاقی افتاده است که اینقدر تناقض وجود دارد؟
یک روز غربالگری علمی است.
روز دیگری غربالگری غیر علمی است.
یک روزی قلب فرزندان ایران زمین(با غربالگری) تشکیل نشده است و روز دیگری (بدون غربالگری) تشکیل شده است.
یعنی آن روزی که از طریق علم تقلیدی و وارداتی و شبه علم شما قلب فرزندان ایران زمین تشکیل نشده بود، دستگاه های شما اشتباه می کردند که حالا نیاز به آن دستگاه ها نیست؟
خدایا چه فاجعه ای این علم برای ما ایجاد کرده است؟
آیا وقتش نرسیده که ذینفعان و مسئولان امر در برابر این خسران بزرگ جمعیتی که ضربه به هویت ایرانی بود، و تهدیدی سرزمینی و ملی و اسلامی بود، محاکمه شوند؟
ـــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim
🔶🔹گذری بر جایگاه اطلاعات در جامعهسازی
شاید زیاد شنیده باشید:
- مافیای کنکور
- مافیای ارز و سکه
- مافیای خودرو
اصلاً مدتی بود که دور، دور اعدام سلاطین بود!
- سلطان سکه
- سلطان خودرو
- سلطان مرغ
و اینها کسانی بودند که به استناد نظر دستگاه قضا، بخشی از فساد در بازار مربوطه را رقم زده بودند.
🔻این روزها که وضعیت بازار خودرو بیش از هر زمانی، ماهیت مافیایی خود را به رخ میکشد؛ و بهطور کل اقتصاد، ثبات مطلوب ندارد، فرصت خوبی است تا بررسی شود «مهمترین مافیا، متعلق به کدام حوزه است؟»
⬅️ شاید پیش از این تصور میکردیم مافیای خودرو، مهمترین مافیای کشور است. حتی چندین مستند برای آن ساخته شد:
1️⃣ مستند «بدون فرمان» (کاری از ثریا)
2️⃣ مستند «اختاپوس» (آقای مهدی انصاری).
✴️ در ایام کرونا اما، به استناد بسیاری از مطالب، از مصاحبهها و برنامههای سیمای ملی گرفته تا اخبار میدانی و ... مشخص شد مافیای خودرو در مقابل مافیای پزشکی که سلامت مردم را گروگان گرفته، سر تعظیم فرود میآورد.
⬆️ دیری نپایید که روند اقتصادی، خصوصاً در ایام اخیر نشان داد که مافیای پزشکی در مقابل مافیای بازار ارز و اقتصاد که معیشت مردم را وسیلهی دار و ندار خود کرده، در مقام شاگردی است.
⭕️ اما آیا این بزرگترین جریان فاسد کشور است که به نظام و مردم صدمه میزند⁉️
داستان فضیل بن عیاض معروف است که میگفت: ما دزد پول مردم هستیم، نه دزد باورها و اعتقادات آنها!
پس اگر فضیل، امروز زنده بود؛ با مافیایی که شناخت و باور مردم را برای منافع خود گروگان گرفتهاند همکاری نمیکرد.
- خوب اینها چه کسانی هستند؟
- کجا هستند؟
- اصلاً مگر اعتقاد دزدیدنی است؟!
- چگونه باورهای مردم را میدزدند؟
- اگر باور کسی دزدیده شود، یعنی چیزی از آن کم میشود؟ (مثل دزدی مال) یا شاید با چیز غلطی جایگزین میشود؟
⛔️ امروز، مافیای اطلاعات، بزرگترین مافیای جهانی است که بخشی از قدرترین آنها در ایران هستند و کشور و مردم را به سمت جهانیسازی سوق میدهند؛ بهسمت برنامههای یهود برای نظم نوین جهانی.
⬅️ کسانی که کنترل فضای اطلاعاتی جامعه را در اختیار دارند و اینگونه سعی میکنند تا باورها، عقاید و شناخت ما را شکل دهند.
و دائماً تلاش میکنند برای آنکه کنترل خودشان بر فکر و شناخت مردم مشخص نشود، از عبارات قشنگ و عوامفریبانه مانند جریان آزاد اطلاعات، گفتمان آزاد، عدم کنترل اطلاعات در فضای سایبر و ... استفاده کنند!
حتی خودشان برای آزادی اطلاعات، مستند تولید میکنند ‼️‼️ و از شبکهی ملی اطلاعات تا قانونگذاری فضای سایبر را تخریب میکنند اما دریغ از آنکه کوچکترین نقدی به خودشان، در کمتر از چند ساعت حذف نشود!
❌ دقیقاً مثل کسانی که یک زمانی، مردم را از ملی شدن نفت و صنعت نفت میترساندند تا منافع اربابان یهودیشان در انگلیس و آمریکا به خطر نیفتد ...
اگر در ایران هستید و دائماً:
- اخبار ناامیدکننده میشنوید؛
- مصادیق خودتحقیری میبینید؛
- خبری از موفقیتهای کشور به گوشتان نمیرسد؛
- عیب افراد، بزرگ و حسن آنها بیان نمیشود؛
- صحبت از تفرقه و اختلاف میشنوید؛
- فکر میکنید همه جا بهشت و ایران، جهنم است؛
- و ...؛
⛔️⛔️ یک لحظه صبر کنید! ⛔️⛔️
آن دزد باورها، مشغول کار است...
👈👈 به گیرندههای خود دست نزنید، فرستندهها را عوض کنید. 👉👉
ایران و هویت ایرانی را خارج از فضای سایبر فارسیزبان و معالاسف صدا و سیمای کشور بشناسید که نتوانسته در این جنگ عظیم و شدید باورها، به درستی ایفای نقش کند.
❇️ بله! این اسمش «جنگ» است!
یک جنگ تمام عیار!
یک جنگ تمام عیار شناختی که شما را باورمند میکند به آنچه بزرگترین و در عین حال پنهانترین مافیا میخواهند.
🔴 این مافیا، خود شما را تجارت میکند، هویت شما را، باور شما را، شناخت شما را، عقاید شما را.
این مافیا، اختیار خدادادی شما را در فکر کردن از شما سلب میکند و انسان را مثل یک ماشین، قابل برنامهریزی میخواهد.
⭕️ این مافیا، پدرخواندهی تمام مافیاها است.
⬅️ و چه کسانی هستند؟
آنها که حتی اینقدر جرأت پیدا کردهاند که مقابل دستورات صریح و چندین سالهی امام جامعه در خصوص بومیسازی و مدیریت مستقل و ملی فضای سایبر، بایستند و خلاف آن را انجام دهند.
💠 و پشت این دیوار سیاه دروغ و جعلیات، دشت بیکران و سرسبز «حقیقت» است.
✅ کافی است از این جنگ شناختی، عبور کنیم...
✍️ مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
چنانی کتاب مطالعه کنید، تا بتوانید بلافاصله بعد از اتمام کتاب آن را درس بدهید.
اگر عادت به تدریس و مباحثه در شما نهادینه شد، یادگیری برایتان در سریع ترین حالت ممکن رخ می دهد.
و با این رویکرد وارد هر علمی بشوید، می توانید تحولی در آن علم ایجاد کنید.
اما این را باید متذکر شد که بعضی از اذهان کل نگر هستند، و بعضی جزءنگر. در هر کدام تخصص دارید خود را محدود و محصور نکنید. اجازه بدهید ذهنتان پرواز را از آنجایی شروع کند که تمایل دارد.
معمولا ذهن های کل نگر در یک علم محدود نمی شوند، و اجازه بدهید در پرتو چند علم، خود را و جهان را به تماشا بنشینید، خود را محدود نکنید، این ذهن کل نگرِ شما، امان شما را می برد، اگر محدودش کردید.
اگر ذهن کل نگر خود را محدود کردید، با سریع ترین سرعت رو به اضمحلال می روید.
اذهان کل نگر باید پرواز را بیاموزند. چون پرواز در بطن و اعماق ذهن آنهاست.
کل نگرها چاره ای جز پرواز ندارند. باید همه چیز را از بالا ببینند. 👈 تفاوت حکیم و متخصص در همین جاست. متخصص در چارچوب ذهنی خود گرفتار است، اما حکیم از بالا بر تمام چارچوب فکری اشراف دارد.
ـــــــــــــ
دارالحکیم در مسیر حکمت
http://eitaa.com/daralhakim