eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
922 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
443 فایل
فلسفه عقل فلسفه علم فیزیولوژی پزشکی انشاءالله تحولی در طب آموزش تفکر انتقادی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️نطق راهبردی مهدی عسگری درخصوص تبعات طرح رمزریال: 🔻 سامانه اعتبار سنجی اجتماعی؛ پایان حریم خصوصی و آغاز برده‌داری دیجیتال ▫️جهان در حال تغییراتی بزرگ در راستای حاکم کردن نظم نوین، دیکتاتوری دیجیتال و سیطره اراده زرسالارانِ زورگو بر اراده ملت‌ها و دولت‌هاست. ▫️بستر اجتماعی این نظم نوین و برده‌داری دیجیتال بر روی "سیستم اعتبار سنجی اجتماعی"، Social Credit System استوار می‌شود، سامانه‌ای که به پایان دوره حریم خصوصی و محدودیت اراده و اختیار شخصی انسان‌ها منجر می‌شود. ▫️این سامانه با رصد و سنجش رفتارهای شما، با کمک "هویتِ دیجیتال" و "الگوریتم‌های هوش مصنوعی"، به شما امتیاز یا اعتباری می‌دهد، که مطابق با آن حق استفاده از هر گونه خدمات یا خرید و فروش را در جامعه خواهید داشت. 🔻رمزریال ضمانت اجرایی تبدیل انسان به شهروند مطیع دهکده دیجیتال جهانی؛ ▫️اما نکته مهم ماجرا این است که با کدام ضمانت اجرایی قادر خواهند بود که شما را به شهروندِ مطیعِ دهکده دیجیتال جهانی تبدیل کنند؟ پاسخ، "ارز دیجیتال متمرکز" یا به اختصار،CBDC است. پدیده‌ای که امروز در کشور ما در حال پیاده‌سازی است! ▫️برخلاف‌ ادعاها، رمزریال پیش‌نیاز تحقق اهداف سند ۲۰۳۰ است 🔻جایگاه آینده‌اندیشی و عبرت‌پژوهی، در نظام حکمرانی ما کجاست؟ ▫️چرا در برابر بسیاری از مسائل نوپدید، با رویکرد جزءنگر، سطحی، مقطعی، انفعالی و حداقلی دست به تحلیل، تجویز، قاعده‌‌گذاری و قانون‌نویسی می‌زنیم؟ مهدی عسگری🇮🇷 نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد 📍صحن علنی مجلس | 9 بهمن 1401 ➕بخش‌های تکمیلی، بزودی منتشر خواهند شد. 🔗 @MahdiAsgari133
نوآوری ها و مجربات تحفه مومن.pdf
305.6K
نوآوری و مجربات از کتاب تحفة المومنین. نسخه هایی بسیار مجرب از حکیم مؤمن ـــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
کتاب درع الصّحه(رساله ای کهن در فصد و حجامت) نکات مهم طبی از جمله «اصول صحیح معالجه و استعمال ادویه» را با ما دنبال کنید. ـــــــــــــــــــــــــــــ👇👇👇👇👇👇👇 🔰🔹در خلط خونی از ریه و خون دماغی مفرط، و قطع خون بواسیر و حیض، نضج اصلا معتبر و شرط نیست. 🔰🔹 اما نضج در سیاتیک و نقرس و درد مفاصل و صرع و سکته و مالیخولیا و اورام احشا معتبر و شرط است. 💢🔹👈 در سیاتیک و درد مفاصل به دو جهت نضج معتبر است : 1⃣🔹 اگر ماده دو علت(منظور سیاتیک و درد مفاصل است)، خلط گرم باشد، البته باید صفرایی به او مخلوط باشد، چون «خونِ محض» سبب این دو مرض نیست، و استفراغ صفرا بدون نضج ممکن نیست. 🔹اگر ماده دو علت(منظور سیاتیک و درد مفاصل است) خلط سرد باشد، انتظار نضج به طریق اولی باید داشت. و بعد از نضج، باید اسهال خلط سرد، به مسهل انجام شود نه به فصد. 2⃣🔹اگر ماده محصور در عضو باشد، بدون نضج دفع نمی شود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
اما در بیماری صرع و سکته نیز به دو جهت بدون نضج ماده را نمی توان خارج کرد: 1⃣🔹یکی انحصار ماده در عضو خاص که دماغ است. 2⃣🔹 دیگر خونی که سبب این دو مرض است، اکثر اوقات خالی از بلغم و سودا نیست. و این دو خلط را بدون نضج نمی توان استفراغ داد. ـــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
اما مالیخولیا به جهت اینکه ماده سبب آن غلیظ است، و قبل از نضج، تنقیه بدن از او حسب الواقع نمی شود. ــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
کجا جایز نیست؟ فصد در خون غلیظ جایز نیست. اگر خون غلیظ بود، و عمل نضج قبل از تنقیه انجام نگیرد، ناگزیر باید رگ زدن فراخ و وسیع انجام شود، تا خون غلیظ بتواند خارج شود، و این سبب ضعف و سقوط قوت است، زیرا که ارواح بسیار دفع می شود، و خون لزج به عروق بسته می شود و براحتی کنده نمی شود، پس فصد در این حالت جایز نیست. ـــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
IMG_20230131_101503.jpg
3.2M
کتاب محیط اعظم تألیف: حکیم محمد اعظم خان ــــــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
این الرجبیون با سلام خدمت همه ی عزیزان الحمدلله با دعای خیر وکمک شما حال جوان ۲۷ساله که در تصادف سر و مغز و لگن ایشون آسیب دیده بود کمی بهتر شده و توانستند از رختخواب بلند شوند اما متاسفانه هنوز سیر درمانی ایشان ادامه دارد اگر بزرگواری کنید در این ماه شریف رجب و ایام ولادت حضرت جواد الائمه و مولای متقیان امام علی ع دوباره هر مقداری که ولو ناچیز کمک مالی کنید ..متاسفانه پدر ایشان سالمندند و بسیار در مشقت هستند خدا خیرتان بده یا من اسمه دواء و ذکره شفا.. 5894631898044227 رسول معانی شیرازی
چرا در غلبه دم، شخص قوت بینایی اش کمتر می شود. 1⃣🔹در اول به سبب کثرت بخارات که ناشی از غلبه خون است به بالا می رود، و به روح باصره خلل و ضرر می رساند. 2⃣🔹 و در ثانی به جهت بخاری که سبب حرارت به بالا می رود و روح را تیره می سازد، عصب باصره نرم ترین عصب است. 3⃣🔹بدلیل نرمی عصب آلت باصره است، که می گویند نرم تر از سایر اعصاب حواس است. 👈 اما حق این است که غلبه دم سبب کدورت و کلال تمامی حواس می گردد. ـــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
شیخ الرئیس ابن سینا سردرد با «سوءمزاج مختلف» حار و بارد(گرم و سرد) را خواه ساده، خواه مادی، بالذات مولم می داند(یعنی سردرد همراه با درد است). 💢👈چرا؟ 🔹👈چون این دو کیفیت، کیفیت فاعله هستند، و اگر عضو حساس هم از این دو کیفیت متاثر شود، درد که انفعال است حاصل می شود. سوءمزاج مختلف چیست؟ مراد از سوءمزاج مختلف این است که عضو را در ذات خود مزاجی متمکن باشد، و بر او مزاجی مضاد مزاج متمکن عارض گردد. 💢🔹💢👈 اما سردرد با سوءمزاج رطب و یابس(تر و خشک) موجب الم(درد) نمی شود. 💢👈چرا؟ 🔹👈چون که این دو کیفیت، کیفیت منفعله هستند. و کیفیت منفعله مصدر فعل نمی تواند بشود. ✅ نکته: اما سوءمزاج خشک ساده بالعرض می تواند موجب تفرق اتصال شود و درد ایجاد کند. 🔹👈چرا؟ چون سوءمزاج خشک ساده، منشأ تفرق اتصال است. 🔹👈چرا؟ چون عضو را جمع و قبض می نماید، البته نه بالذات، بلکه به واسطه فقدان آن رطوبت موجود در خلل عضو. ✅✅✅ سوءمزاج رطب، منشا تفرق اتصال نمی تواند شد. ـــــــــــــــــــــــــــ دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
چرا در سردرد گرم، طنین و صدا در گوش شنیده می شود. سبب : حرکت بخاراتی(از رطوبات مغز، بخارات گرم صعود می کند) است که بواسطهٔ احتراق در فضای مغز بهم می رسد، و قوت سامعه ادراک حس آن می نماید. ـــــــــــــــــــــــــ 🆔دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim
در سردردهای گرم، مخلوط روغن گل سرخ با آب سرد، موجب اطفاء بخارات ردیه متصاعد به جانب سر است، و آنها را برمی گرداند.(مالیدن روغن گل با آب خنک بخارات رسیده به مغز را برمیگرداند). ✅البته اگر بخارات زیاد باشد، این دارو چندان کارایی ندارد. و استعمال آنهم جایز نیست. ــــــــــــــــــــ 🆔دارالحکیم در مسیر حکمت http://eitaa.com/daralhakim