eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
924 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
442 فایل
فلسفه عقل فلسفه علم فیزیولوژی پزشکی انشاءالله تحولی در طب آموزش تفکر انتقادی
مشاهده در ایتا
دانلود
روح طبی حرارتش بیشتر از اخلاط است. ــــــــــــ 🆔دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
حکایت : کودکی را آمدی سه شبانه روز، نزدیک به شد، و هر چند علاج ها اطباء می کردند مفید نبود، شخصی فرمود که قدری و را با هم کوفته کنند، و بینی بر آن دارد، چنین کردند تسکین یافت. 📙 خلاصة التجارب، بهاءالدوله رازی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
🔹👈کسی را که بعد از فصد غشی بد و یا بسیار می افتد فصد نکنند، که گاه بود که طبیعت او ضعیف باشد، و از غشی باز نیاید، 🔹👈و کسی را که سال از چهارده متجاوز نباشد فصد نکنند، که ضعیف گردد و بر آن بماند. 🔹👈و گرمسیریان را در فصل گرما فصد نکنند، جهت حدوث ضعف عظیم و قلت فضله و خون. 🔹👈و کسی را که معده و جگر ضعیف باشد و طعام بسیار دشوار گوارد، فصد نکند هم به جهت مذکور 🔹👈و کسی را که در شکم پیه بسیار بود و یا گوشت او مترهل بود او را فصد نکنند که سبب زیادتی برد مزاج او گردد، 🔹👈و کسی را که لرز بود فصد نکند جهت قوه گرفتن ماده لرز. 📗خلاصة التحارب، بهاءالدوله رازی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
🔹👈و گرمسیریان را در فصل گرما فصد نکنند، جهت حدوث و و خون. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
اگر بعد دردی در پدید آید، به خوردن قدحی آن را زایل کند. 📕 خلاصة التجارب ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
کسی را که خواهند تا از بعدالفصد بازدارند، پیش از فصد، فرمایند، نافع بود. 📙 خلاصة التجارب ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
15.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 نسبت سلوک با فطرت آدمی 💬 گاهی ما به خاطر گناه و تعلق به دنیا از فطرت اصلی‌مان خارج می‌شویم؛ کار سلوک بازگشت به آن فطرت اصلی است. 🏷 گوشه‌ای از درس سلوک اجتماعی - جلسه سوم: چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲. 💠 کانال استاد یزدان‌پناه https://eitaa.com/ostad_yazdanpanah
اما به لغت یونانیان را گویند، و این رگ را چون به کرانه ذراع نهاده است، بدان موسوم گشته. و محل ظهور او جهت فصد، نزد است، میان اعلی ساعد و طرف انسی را که طرف روی دست است و مابض در لغت بود و به تعمیم بر حفره مرفق نیز اطلاق کنند و در نزدیکی او عصب و وتر و عضله و غشا واقع است. در فصد او از گذشتن سر نیش و رسیدن به کرانه آنها خطر عظیم بود؛ چه از آن کزاز سخت پدید آید، و این حال چون از رسیدن نیش به عضله افتد، خلاصی از آن به بریدن میانگاه عضله از پهنا به دو نیم توان یافتن لیکن حرکت دست بدین فعل باطل گردد. بدین سبب احتیاط آن است که مورب یا از پهنا زنند و ربوده یعنی معلق 📕 خلاصة التجارب، بهاءالدوله رازی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
4_5870741207210002113.mp3
22.86M
💠سلسله سخنرانی با موضوع رساله حقوق امام سجاد علیه السلام ✅جلسه هفتم 🔹اولین حق زبان،حفظ شأن آن است 🔹فضیلت سکوت 🔹جذابیت سیر الی الله چیست؟ 🔷@human_rights
اطباء گفته اند که در دلیل هلاکت است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
لون طبیعی صفرا، است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
حمرت در بول به لون زعفرانی، به مخالطت با خون نیست، بلکه حمرت لون بول، از شدت لون صفراست. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim