eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
908 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
444 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🗳 پُست | رهبر انقلاب: ‌‌‌‌‌‌‏این حرکت بزرگ در رویاروئی با ‎ که دشمنان ملت ایران برای القای ناامیدی و بن‌بست براه انداخته بودند، کاری درخشان و فراموش نشدنی است وهمه‌ نامزدهای محترم و همه‌ کسانی که برای پیروزی هر یک از آنان، هفته‌ها تلاش شبانه‌روزی کردند درافتخار و ثواب آن شریکند. ۳/۸ 📥 متن کامل پیام رهبر انقلاب به مناسب انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم: khl.ink/f/56911 📲 سایر پست‌ها را از[اینجا ببینید
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 تفکر، فعل عقل است؛ چون با عقلت تفکر می کنی. عقل، فاعل است؛ و فکر، فعل است. آن جهل است که «خیال» می کند، و بسیاری اوقات بین حدیث نفس و فکر اشتباه می شود. آن «خیال» کار جهل و تعلقات انسان است. 📙 تفکر(آیت الله حائری شیرازی) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 إِذَا أَحَبَّ اللَّهُ عَبْدًا إِبْتَلَاهُ فَإِنْ صَبَرَ اجْتَبَاهُ وَإِنْ رَضِيَ اصْطَفَاهُ. وقتی کسی را خدا تربیت پذیر دید با مصیبت و بلا تربیتش می کند؛ چون دیده است که تربیت پذیر است و این آدم دیگر برایش فرق می کند. وقتی به او تذکر می دهند حالی اش می شود با یک ابتلا بیدارش می کند. حالا اگر صبر کرد، به او «إصطفاه»؛ یعنی صفا می دهد و او را بالا می برد، اگر از صبر بالاتر کرد و رضا داشت «إجتباه» یعنی بین خوبان انتخابش می کند. گاهی انسان به یک چیز راضی نیست اما صبر می کند. گاهی انسان به معرفتی می رسد که علاوه بر اینکه صبر می کند به آن راضی هم می شود و اگر راضی شد «إجتباه»؛ پس در اولی خوبش می کند و در دومی از خوبان خاصه اش می کند. «اجتباه». انتظار انسان از ما حصل تفکر همين «إجتبا» و «اصطفاه» است. انسان وقتی به انبیا رسید و انبیا به او دستور می دهند دیگر با آنها چون و چرا نمی کند چرا؟ چون جای تعبد است. تعقل تلاش می کند تا خودش را به انبیا برساند وقتی به انبیا رسید می داند، اینها از قول خدا چیزهایی می گویند. وقتی از آنها می شنود آرامش پیدا می کند. چرا؟ چون به مبانی اش ایمان دارد، و وقتی اینها به او گفته اند می پذیرد، چون می داند طرف حکیم است. آیا شما حکیمی را که برایتان دارویی می نویسد سین جیم می کنید؟ 📕 تفکر(آیت الله حائری شیرازی) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 محیط دانشگاههای ما در زمان شاه باز بود یا بسته؟ اینها آنچه از اروپا و غرب می آمد وحی منزل می دانستند و به خودشان اجازه تردید در آن نمی دادند. آقای : اهری، قرصی درست کرده بود برای مداوای زخم اثنی عشر. پانزده روز این را می خوردند و خوب می شدند. وزارت بهداشت آمد و مجوزش را لغو کرد و او را دستگیر کرد و کارخانه تولیدی اش را از بین برد، و این فرد هم در زندان مرد. قبل از اینکه در زندان بمیرد با من صحبت می کرد. گریه میکرد و می گفت آقایان فکر می کنند که این ناراحتی زخم اثنی عشر ریشه اش ترشحات ناشی از عصب واگ است، و در همه عالم همین فکر است، و با رانیتیدین و سایمتیدین این ترشحات را کنترل می کنند، من کشف کردم که برخی از باکتریها باعث می شود که این زخم به وجود بیاید. من ضد این باکتری را ساختم و بیمار این را که پانزده روز می خورد باکتری کشته می شود و این زخم بهبود می یابد. من هم زخم اثنی عشر داشتم آقای دکتر که مدتی هم وزیر بهداشت بود، و آدم بسیار متدین و متشرعی بود، مرا مداوا می کرد. به من همیشه رانیتیدین میداد زمانی به من گفت آقای حائری بشارت که در آمریکا کشف شده که ریشه زخم اثنی عشر باکتری است ضدش را ساخته اند. یازده روز طرف مصرف کند برای همیشه راحت می شود. گفتم: دکتر! گفت: منظورت دکتر اهری است؟! گفتم چطور اگر خودی بگوید شیاد است؛ ولی آنها بگویند خوب است؟ 📕 تفکر(آیت الله حائری شیرازی) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیت الله حائری شیرازی می فرماید : سبک نظام آموزشی امروز، طراحی شده است، تا فکر را تعطیل کند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
حتی ایشان می فرماید: حوزه های ما تحت عنوان لزوم نظم، سیستم دانشگاهی را هم برای حضور و غیاب و هم برای امتحان پذیرفته است.
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 مدیریت از درون و مدیریت از بیرون اینکه بچه وقتی کلاس می آید باید اول کلاس حضور و غیاب و بعد امتحان شود برای تعطیلی فکر است. متأسفانه حوزه های ما تحت عنوان لزوم نظم، سیستم دانشگاه را هم برای حضور و غیاب و هم برای امتحان و ... پذیرفته است، و نهایتِ تحصیل یک طلبه، آیت الله و دکتر فلان است. اروپا برنامه علوم انسانی اش بر مبنای مدیریت از خارج است و مبنایش هم مبنای انسان شناسانه خودشان. آنها معتقدند که دستگاه شناخت روبناست و روابط تولید زیربناست، این حرفی است که آقای حسین آریان پور در زمینه جامعه شناسی عنوان کرده است. لازمه این تفکر این است که دستگاه شناخت هرچه دارد از راه تجربه است و انسان همراه خودش چیزی به نام دستگاه شناخت این جوری ندارد. الهامی که ما می گوییم، آنها به آن معتقد نیستند. وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْواها) خدای تعالی ریشهٔ دانش انسان را به الهام الهی گره زده است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
ایشان می فرماید : غربی ها فرق بین خوب و بد را قراردادی و نسبی می دانند. و می گویند در درون خبری نیست.
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 یک میخ از درِ اتاق مرحوم آقای شاه آبادی بیرون آمده بود. ایشان گفت این میخ به عبای کسی گیر می کند و آن را پاره می کند. به شاگردش گفت چکش بیاور و این میخ را بکوب. شاگرد گفت : اگر از روز اول مقدر شده که عبای کسی را بگیرد که پاره شود پاره خواهد شد، و اگر از اول مقدر نشده که... استاد او را با لفظ خاصی مخاطب قرار داد و گفت فلانی، تنبلی موحّدت کرده؟! باید دید آدم را چه چیزی موحد کرده است. دقت کنید، اگر می بینید داعشی ها ایثارگرند، می بینید جان برکف اند می بینید بمب به خودشان می بندند و منفجر می کنند چه چیزی ایثارگرشان کرده؟ خشم زیاد. هی آمدند گفتند این شیعیان مهدورالدم هستند، این شیعیان مانع اسلام اند، اینان فلان اند و فلان اند؛ لذا بی بصیرتی ایثارگرشان کرده. وقتی آقای شاه آبادی گفت تنبلی موحدت کرده، بعضی ها را هم خرّیت ایثارگر می کند. ببینید علت اصلی آن چیست. ایثارگر داریم تا ایثارگر، تا چه چیزی ایثارگرش کرده باشد. گاهی دنیا ایثارگرش می کند و گاهی آخرت ایثارگرش می کند هر کدام یک جور. 📙 آیة الله حائری شیرازی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
تفکر همان است که نتیجه اش بصیرت باشد.
خوارج، ایثارگرانِ جبههٔ علی علیه السلام بودند، نه قدرت طلبانِ زمانِ آن حضرت. اما از ایثارگری بدون تفکر، اینگونه شدند.
کسی که در جست و جوی حق بوده و خطا کرده است، مانند کسی نیست که طالب باطل بوده و آن را یافته است. نهج البلاغه خطبه 61