eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
927 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
449 فایل
امام على عليه السلام : حكمت، گمشده مؤمن است ؛ پس آن را بجوييد گرچه نزد مشرك باشد [زيرا كه] شما بدان سزاوارتر و شايسته تريد. کانال القانون فی الطب👇 https://eitaa.com/alghanon کانال دارالحکیم👇 @darolhakim
مشاهده در ایتا
دانلود
کدام کارشناس؟ کدام دستگاه کارشناسی؟ 🔹یکی از تاکیدات رئیس جمهور منتخب این است که بنده کارشناس نیستم و در مسائل تخصصی، به کارشناس رجوع خواهم کرد. اصل این موضوع، ممدوح است اما آنچه محل سوال است این است که کدام کارشناس و کدام دستگاه کارشناسی؟ 🔹انقلاب اسلامی آمد تا تمدنی نوین بر اساس ظرفیتهای بومی و هویت اسلامی ایرانی پایه‌ریزی نماید. لازمه تحقّق این مهم آن است که دستگاه کارشناسی ما (در شئون مختلف حاکمیتی) استقلال هویتی خود را حفظ کند و به تعبیر رهبر انقلاب، هضم در هاضمه جهانی نشود. 🔹یکی از این شئون حاکمیتی، عرصه معماری و شهرسازی است. در این خصوص، آنچه طی چند دهه قبل بر دستگاه کارشناسی کشور حاکم بود غلبه ذهن استقرایی و نگاه کمیت‌محور بر ذهن استعلایی و نگاه کیفیت‌محور بود که نتیجه آن، شهرسازی عمودی و متراکمی است که در شهرهایمان کمابیش شاهدش هستیم. 🔹اکنون بیم آن می‌رود که در دولت جدید، همان ذهنهای تجربه‌زده و دستگاه کارشناسی سابقی که جمهوری اسلامی عملا سالها گروگان تحلیلهای اشتباه آن بود مجددا عهده‌دار تدوین برنامه‌های شهرسازی کشور شود و دستگاه کارشناسیِ معتقد به هویت اسلامی ایرانی که با تلاشهای فراوان به تدریج در حال جان گرفتن بود مجددا به حاشیه رانده شود؛ که در چنین صورتی، مجددا شاهد تکرار چنین صحنه‌های عجیبی در کشور پهناور ایران خواهیم بود. بدیهی است که موضوع دستگاه کارشناسی، منحصر به مسائل شهرسازی نیست و مشمول سایر عرصه‌های تمدن‌ساز نیز می‌شود که این مهم، هوشیاری رئیس جمهور منتخب و محترم را می‌طلبد. بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ - ‌عاملین و ساکتین فتنه 🌀 تبـرّی از این شعار اون روز هم لازم بود، باید میکردند ! حالا هم یه عده از اونا حمایت کنند‌ که این نمی‌شه، این قابل قبول نیست، دم از امام و طرفداری از امام و طرفداری از نظام و انقلاب از بزنند. این پدیده بسیار بد و زشتی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 📚 شهید مطهری سال۱۳۴۸: اگر مردم در انتخابات، صدبار هم اشتباه بکنند باز هم باید آزادی در انتخاب داشته باشند! اگر سرپرست‌های اجتماع، مردم را هدایت و سرپرستی نکنند گمراه می‌شوند؛ اما برای ارتقای نباید کسی را به مردم تحمیل کرد! مقایسه کنید بین رهبری حکیمانه امام خامنه ای و نگرش و گرایشات پدرخوانده ها و ... وقت آن است که برخی افراد، مبانی فکری و عقیدتی خودشان در امور سیاسی_اجتماعی را بازخوانی و بازنگری جدی کنند.
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️👈 انشاءالله برگزاری دوره بسیار کاربردی و مهم طبی، بنام «اصول معالجه و استعمال ادویه» به زودی... Ⓜ️📕 منبع تدریس : کتاب درسی دوره مسیر طبابت، ، تحت عنوان «اصول معالجه و استعمال ادویه» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
➖آیا شما پایبندی به نهج البلاغه و انقلاب در دیدار با سران فتنه می‌بینید؟! ☫) جـَهِشــ ‌ایران 🕋 |@jahesh_iran1404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ - ‌عاملین و ساکتین فتنه 🌀 تبـرّی از این شعار اون روز هم لازم بود، باید میکردند ! حالا هم یه عده از اونا حمایت کنند‌ که این نمی‌شه، این قابل قبول نیست، دم از امام و طرفداری از امام و طرفداری از نظام و انقلاب از بزنند. این پدیده بسیار بد و زشتی است.
بحثی داغ و چالشی در اسپیس جدال.mp3
10.14M
بحثی و در اسپیس جدال طاها زینالی، محمدطاهر رحیمی و پریسا نصرآبادی ⚫️ @jedal_siasi | جدال سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞کلیپ فوق، صحبت‌های چند روز پیش «بیورن کومل» رییس کارگروه تأمین مالی پایدار سازمان بهداشت جهانی است که در آن به توضیح نحوهء تأمین مالی WHO می‌پردازد. 💰حدود 20% بودجهء این سازمان، از محل حق عضویت‌های پرداختی کشورهای عضو، به دست می‌آید (مثلاً حق عضویت پرداختی ایران به این سازمان در سال 2023، 887585 دلار آمریکا، به علاوهء 877822 فرانک سوییس بوده است، منبع). 80% مابقی، از طریق کمک‌های داوطلبانهء خیرین بین‌المللی! تأمین می‌شود. خیرینی که پول می‌دهند تا اهداف خود را از طریق سازمان بهداشت جهانی، پیاده کنند. پیشتر صبحت‌های رییس قبلی WHO را در این خصوص منتشر کرده بودم که اذعان ‌داشت هر کسی به این سازمان کمک کند، تعیین کنندهء خط مشی عملکردیش خواهد بود (اینجا). ❓اما کمک‌های داوطلبانه، توسط چه کسانی تأمین می‌شود؟ 💸سال گذشته یورونیوز گزارش داد که در میان کشورها، ایالات متحده با 893 میلیون دلار بزرگترین اهداکنندهء مالی WHO بوده که حدود 15% از کل بودجه سازمان بهداشت جهانی را به تنهایی تأمین کرده است. پس از آمریکا، بیل گیتس، با 531 میلیون دلار در جایگاه دوم قرار دارد. ❓مطلب واضح هست؟ ➖آمریکا و بیل گیتس، خط مشی‌های سازمان بهداشت جهانی را تعیین می‌کنند و به کشورها دیکته می‌کنند. همان‌هایی که در مجموعهء وزارت بهداشت ما، حکم قرآن را دارد و جای‌شان روی تخم چشم‌هاست.... ♨️افسوس که دشمن را نمی‌شناسیم.... افسوس! 🔻کاش این روزها که بلافاصله، پس از انتخابات، ماجرای تب دنگی، مدام در حال پررنگ‌تر شدن است، کمی بیشتر به وضعیت بهداشت جهانی و دستوراتش بیندیشیم.... 🆔@CoronaDeception
تعارض عدالتخواهی پزشکیان و سرمایه‌داری کارگزاران سرمایه‌داری و نئولیبرالیسم، لازم و ملزوم یکدیگرند. به عبارت دیگر، ایدئولوژی نئولیبرالیسم (اقتصاد بازار) که اینک لباس علم نیز پوشیده، برای تامین منافع سرمایه‌داری ابداع شده است. سرمایه‌داری در پی بیشینه‌سازی منافع خویش و مکیدن زالووار خون مردم است و می‌خواهد در این مسیر از هر قیدی «آزاد» باشد؛ و گرایشش به «بازار آزاد» فلسفه‌ای جز این ندارد. این است که جریان سرمایه‌داری ذاتا نمی‌تواند معقتد به اقتصاد بازار و مروج آن نباشد. از این رو، گرایش به اقتصاد بازار را می‌توان و باید از زاویه منافع جریان‌های سیاسی در ایران پس از انقلاب تحلیل کرد. در دهه ۶۰، حزب موتلفه به عنوان طیف سرمایه‌دار، ذینفع اقتصاد آزاد بود و جناح راست نام گرفته بود؛ یک جریان چپ نیز در برابر آن وجود داشت که قائل به اعمال مدیریت دولت به نفع مردم بود. اما همین جریان چپ، بعدها در قالب حزب کارگزاران متشکل شد و در جریان خصوصی‌سازی‌ها، سهم قابل توجهی از کیک اقتصاد را ازآن خود کرد؛ اینجا بود که چپ دیروز نیز ذینفع آزادی! اقتصادی شد و به راست گروید. امروز، کارگزاران و موتلفه، که نماد دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا هستند، هر دو در جناح راست قرار می‌گیرند و دو روی یک سکه‌اند. منتهی موتلفه‌ای‌ها ریش می‌گذارند، کارگزارانی‌ها تیغ بر ریش می‌زنند. امروز رسانه خبرآنلاین وابسته به موتلفه همان موضعی را در اقتصاد می‌گیرد که روزنامه سازندگی متعلق به کارگزاران! جریان انقلابی باید این عبارات حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) را حفظ کند و نشر دهد و شاخص تشخیص راه از بیراهه بداند: «ملت عزیز ما که مبارزان حقیقى و راستین ارزشهاى اسلامى هستند، به خوبى دریافته اند که مبارزه با رفاه طلبى سازگار نیست؛ و آنها که تصور مى کنند مبارزه در راه استقلال و آزادى مستضعفین ‏و محرومان جهان با سرمایه دارى و رفاه طلبى منافات ندارد با الفباى مبارزه بیگانه اند. و آنهایى هم که تصور مى کنند سرمایه داران و مرفهان بى درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه مى شوند و به مبارزان راه آزادى پیوسته و یا به آنان کمک مى کنند آب در هاون مى کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت طلبى، بحث دنیاخواهى و آخرت جویى دو مقوله اى است که هرگز با هم جمع نمى شوند. و تنها آنهایى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بى بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعى انقلابها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتى که ممکن است خط اصولى دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم. مسئولین نظام ایرانِ انقلابى باید بدانند که عده اى از خدا بیخبر براى از بین بردن انقلاب هر کس را که بخواهد براى فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطى» مى خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. باید خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا به کار گرفت و از هیچ تهمتى نترسید». در این میان، واقعیت این است که آقای پزشکیان نه‌تنها از طبقه سرمایه‌دار نیست و زیست سرمایه‌دارانه هم نداشته، بلکه پرچم سیاست علوی به دست گرفته و از برقراری عدالت سخن می‌گوید. اما او امروز دچار یک تناقض اساسی است. پزشکیان نخواهد توانست با کابینه کارگزارانی، راه عدالت علوی را برود و به نفع محرومان و مستضعفان قدم بردارد. لذا اگر تیم اقتصادی خود را به کارگزاران بسپارد، یا در این جریان هضم شده و از گفتمان خود فاصله خواهد گرفت، یا به زودی با تیم خود دچار تعارض می‌شود. پزشکیان اگر نتواند نسخه‌هایی را که کارشناسان! می‌نویسند، از منظر گفتمان خود بسنجد، خواسته یا ناخواسته در گفتمان سرمایه‌داری نئولیبرال هضم خواهد شد. جریانی اصیل انقلابی باید مترصد باشد و اگر پزشکیان روی سیاست‌های عدالتخواهانه ایستادگی کرد و با تیم کارگزاران دچار تعارض شد، دست به حمایت از او بزند. @syjebraily
💠
سیاستِ بی دین
▫️ آنها كه فكر می ‌كردند سیاست از دین جداست، همین كه وارد بخش های سیاسی شدند ـ معاذ الله ـ از دین فاصله می‌ گیرند؛ ولی آنها كه بر این باورند كه سیاست از دین جدا نیست، خطوط كلی سیاسی را دین بیان می ‌كند و یك سیاست مدارِ مجتهد می ‌تواند فروعی را از این اصول استنباط بكند، هرگز سیاست‌بازی نمی‌ كنند بلكه سیاستمدار خواهند بود و هر چه سیاستشان عمیق‌ تر شد دیانتشان نیز بیشتر می ‌شود. ▫️ آنها كه فكر می ‌كردند دین از سیاست جداست نظیر علمای وهابیت و مانند آنها، غافل از آن بودند كه این ، هیچ اثری ندارد! آنها خیال كردند با این فكر باطل كه دین از سیاست جداست، سیاست‌بازان قهار هم می ‌گویند سیاست از دین جداست؛ ولی غافل از اینكه اینها از این طرف گفتند دین از سیاست جداست اما آنها از آن طرف گفتند سیاست از دین جدا نیست، لذا سیاست‌بازان، متدینین ساده لوح را وادار كردند تا مطابق آنچه آنها می ‌خواهند عمل كنند و بسیاری از علما را وادار كردند تا مطابق آنچه آنها می ‌خواهند فتوا بدهند. ▫️ بنابراین می‌ شود از این طرف بگویند دین از سیاست جداست و از آن طرف سیاست بگوید من از تو جدا نیستم! یعنی یك آتش‌بس یك طرفه است. الآن علمای سوء وهابیت حجاز می ‌گویند ما كاری با سیاست نداریم اما حاكمان عربستان كه نمی ‌گویند ما كاری با دین نداریم، بلکه به علمای دینی خودشان می‌ گویند طوری از قرآن و روایات بفهمید كه نظام سعودی را حفظ بكند، طرزی فتوا بدهید كه ما برائت از مشركین را منع كنیم، طرزی فتوا بدهید كه حاجیان خیال كنند دین كاری با سیاست ندارد. 👈 می‌ بینید این آتش بس، یك جانبه است؛ یعنی اینها خلع سلاح شدند گفتند دین كاری با سیاست ندارد ولی سیاست‌بازان گفتند سیاست، با دین كار دارد. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1373/03/23 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرحسین ثابتی در حسینیه هنر: اینکه عده ای فکر میکنند از همان روز اول باید سراغ استیضاح دولت پزشکیان رفت، غلط است ۱۶ میلیونی که به پزشکیان رای دادند مردم همین کشورند و امید دارند اگر آقای پزشکیان بخواهد کاری کند که به نفع مردم باشد من حزب اللهی از بقیه بیشتر کمکش خواهم کرد و اگر هم کار غلطی انجام دهد طبق اختیارات قانونی مجلس مقابلش می ایستیم @sabety_ir
⏰ ‏شرح مفصلی دارد اما جهت ثبت در تاریخ مینویسم: ⛔️ حذف «سقف نیما و ارز ترجیحی» بدونِ «کنترل حداقلی حساب‌سرمایه+نزدیک کردن حساب جاری کالایی به ترازتجاری+خلق پاسخ حساب مالی به ترازپرداخت» باعث جهش ارز آزاد(!)، تولد سقف جدید نیما و ارز ترجیحی ۶۰ هزارتومانی میشود؛ ⛔️ و بدتر از همه اینکه نارضایتی شدید اجتماعی تولید می‌کند. 🔖 امیدوارم و دعا میکنم آقای دکتر پزشکیان ‎از آنچه در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ تا امروز گذشت عبرت بگیرند و در تله «کارشناسی موهوم و فانتزی اقتصاد» گرفتار نشوند. @Economics_Finance
صحنه به دار کشیدن آزادیخواهان تبریزی بدست لشگر قزاق روس روز عاشورا سال ۱۲۹۰ -هنگامی که روس ها در حال بدار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز در سال ۱۲۹۰ بودند مردم تبریز در حال عزاداری برای امام حسین علیه السلام بودند. عده ای زنجیرزن، عده ای سینه زن و عده ای قمه زن.... -فرمانده روس اینگونه گفت: میترسیدم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند و در آن صورت چه بر سر ما می آمد... اما آن جمعیت عظیم! فقط عزاداری کردند. و به اعدام ۹ دلاور آزادیخواه خود توجهی نکردند. -آری این است نتیجه اسلام سکولار، این است اسلام منهای سیاست و این چیزی است که به شدت به دنبال ان است و برای آن میلیاردی هزینه میکند. -براستی در هیئتی که دغدغه مبارزه با اسرائیل و آمریکا نباشد ابن زیاد سینه میزند، شمر اشک میریزد و یزید ضجه می زند... -آری این است نتیجه بی بصیرتی و هیئت سکولار! ☫) جـَهِشــ ‌ایران 🕋 |@jahesh_iran1404
درباره انتخابات ۱۵ تیر بخش دوم ✍ مهدی عسگری مرور پرسش اصلی: درحالی که نیمی از مردم به پای صندوق‌های رأی نیامدند، چه دلایلی باعث شد که همان ۵۰درصد مشارکت ‌کننده، در انتخاب بین تداوم راه و تداوم گزینه دوم را ترجیح دهند؟ *** این‌روزها درباره چرایی رفتار انتخاباتی مردم، دلایل گوناگونی، مطرح می‌شود بسیاری ازین مطالب، تنها به بخشی از ماجرا پرداخته‌اند، درحالی‌که در این امر ذو ابعاد، باید مجموعه‌ای از علل و عوامل مورد بررسی و دقت قرار گیرند. البته نه به قصد مقصرسازی و تقابل، بلکه به قصد ریشه‌یابی، عبرت‌جویی و اصلاح. در این‌باره موارد ریز و درشتی را می‌توان برشمرد، همچون: آرای قومیتی‌/ رقیب‌‌هراسی/ شرایط اقتصادی/ اشتباهات در طراحی کمپین تبلیغاتی و برخی اطرافیان نامزدها/ استفاده از روش‌های زرد‌، هیجانی و پوپولیستی/ فعال‌سازی گسل‌های اجتماعی، مذهبی و سیاسی/ تغییرات در سبک‌ زندگی/ ایجاد دوگانه‌های مرتبط با فیلترینگ، برجام و آزادی بانوان/ ناتوانی در ادراکِ جامعه و برقراری ارتباط مؤثر با عموم مردم و جوانان/ تخریب‌ها، تندروی‌ها و سایش‌های درون‌گفتمانی/ کاراکتر خاص و غیرانتخاباتی سعید جلیلی/ خودبسندگی، استغناء و سیاست‌ورزی ناپخته‌ی برخی مدعیان/ کم رونقی مساجد، تضعیف گروه‌های مرجع و... از این میان، سهم هر موضوع نیاز به بررسی دارد و نمی‌توان یک مورد را علتِ تامه ماجرا دانست. برخی موارد هم، مثل کم رونقی مساجد، بیش از آن‌که علتِ ماجرا باشند، خودشان معلولِ این شرایط هستند! آرای قومیتی نیز اگرچه مؤثر بوده است اما تمام‌کننده نبوده، چرا که در سال۹۶ نیز آرای روحانی در آذربایجان شرقی و غربی تقریبا ۲برابر رئیسی بود، در این اگرچه فاصله آراء بیشتر شد اما با لحاظ آرای خراسان بزرگ، تفاضل آرای قومیتی‌، علت تمام‌کننده در این انتخابات نبوده است‌. همانطور که آرای را نمی‌توان با وجود مشارکت ۵۰درصدی، صرفا مرتبط با سبد رأی اصلاح‌طلبان دانست. کما اینکه وی بارها بر حمایت جمعی از حامیان و قالیباف از خودش تأکید کرد. اگرچه طیف اصلاح‌طلب با تمام توان خود را به آب و آتش زد اما توفیق قابل توجهی در جلب فراگیر مردم نداشت و این نکته درجای خود نیاز به تأمل دارد. این مهم را نیز نباید فراموش کرد که با تمام این موارد، فاصله پزشکیان با جلیلی کمتراز ۳میلیون رأی شد! ومهمتر از اینها آن ۵۰درصد خاموش... به هرحال اگر ریشه‌یابی موضوع را به سطح علت‌های فرعی تقلیل دهیم، تحلیل و تدبیر درستی برای این وضعیت نیز نخواهیم داشت. ⚠️ دراینجا می‌خواهیم نکته‌ای را مورد توجه قرار دهیم که به نظر می‌رسد بستر اصلی برای رفتار انتخاباتی طبقه متوسط و محروم بوده است و سایر عوامل نیز در همین بستر، امکان نقش‌آفرینی مؤثر را یافته‌اند. واقعیت آن است که در دولت سیزدهم، با وجود تمام تلاش‌های قابل تقدیر در حوزه‌های گوناگون از جمله در توسعه زیرساخت‌ها، تسویه بدهی‌های دولت قبل، ارتقاء جایگاه در حوزه بین‌الملل و دیپلماسی اقتصادی و... درعین حال به دلیل تجویزِ نسخه شوک‌درمانی در حوزه و بروز تورم سنگین بویژه در کالاهای اساسی (که مستقیما با سفره مردم ارتباط داشت) انتظاری که عموم جامعه از و دولتِ محرومین داشتند برآورده نشد و همین موضوع تبدیل به مهمترین اسلحه‌ی سلبی در انتخابات اخیر شد، به طوری که هرگاه پزشکیان با سلاح گوشت ۸۰۰هزارتومانی و تورم کم‌سابقه‌ی موادغذایی حمله می‌کرد، پاسخ درخوری دریافت نمی‌کرد. درواقع همانطورکه رفتار انتخاباتیِ بخشی از جامعه با نگاه منفی نسبت به تداوم شکل گرفت، جماعت بیشتری هم با رویکرد سلبی نسبت به ادامه‌ی شرایط دشوار معیشتی، دست به انتخاب زدند. نگرانی مهمی که نتوانست آن را از مخاطبینش، برطرف کند. وقتی در میان نامزدها، عزم جدی و برنامه روشنی برای مقابله با اقتصاد لیبرالی، سیاست گران‌سازی و سیطره ابرسرمایه‌داران بر اقتصاد مشاهده نشود، طبیعتا نامزدی ترجیح داده می‌شود که لااقل در بیان دردهای مردم، بی پرده و شفاف، اعتراض مردم را نمایندگی می‌کند و در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز نگاه بازتری دارد. ازسوی دیگر علی‌رغم سیطره رویکرد لیبرالی بر اغلب اطرافیان دکتر پزشکیان، خود ایشان، در میان‌ نامزدها، تأکید زیادی بر ، مقابله با نظام ناعادلانه‌ی طبقاتی (بویژه در آموزش و سلامت) و مخالفت با شوک‌درمانی داشت. تیپ ظاهری و رفتاری، نحوه بیان و لحن او نیز به مردم، احساس نزدیکی بیشتری را القاء و ارتباط عاطفی بهتری برقرار می‌کرد. حال باید ببینیم در عرصه تصمیم و عمل چه اتفاقی خواهد افتاد؛ او چگونه می‌تواند تعارض بین رویکرد عدالت‌طلبی و صدای محرومان بودن را با نگاه کارشناسیِ حاکم بر اطرافش، تنظیم کند و در عمل کدام رویکرد غلبه خواهد کرد؟ 🇮🇷 🆔 https://eitaa.com/joinchat/4093771807Cd2615e7861
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صدای لو رفتهٔ محمدجواد ظریف در مورد حذف رهبری توسط جریان اصلاحات ⚫️ @jedal_siasi | جدال سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 ۵۸۰ میلیون تومان مجازات پزشک نماها معاون درمان وزارت بهداشت: 🔸 مجازات‌های سنگینی برای دخالت افراد بدون صلاحیت در امور پزشکی و درمانی در نظر گرفته شده است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
⚡️عبدالله بن عمر؛ مُثُل افلاطونیِ اصحابِ کدهای نابجا 🔺آقای را باید مُثُل افلاطونیِ یک تفکر، یا یک قشر و گونه‌ای از انسان‌ها در تاریخ حیات بشر دانست. ویژگی این جماعت این است که حافظه‌شان مملو است از روایت‌ها و کدهای ناب و بی‌واسطه و مستقیم. اما اشکال‌شان این است که هرگز نمی‌توانند یا نمی‌خواهند محل استفاده و مقصود این کدها را درست تشخیص دهند. 🔹عبدالله هنگامی که از تصمیم امام حسین(ع) برای قیام آگاه شد، نزد امام رفت و گفت: از رسول خدا(ص) شنیدم که می فرمود، "حسین کشته خواهد شد و اگر مردم دست از یاری او بردارند، به ذلت و خواری مبتلا خواهند شد". اما به جای همراهی با امام و انذار مردم درباره عواقب یاری نکردن حسین(ع)، به امام پیشنهاد داد مانند همه مردم با یزید بیعت کند و از ریخته شدن خون مسلمانان بترسد! هنگام خداحافظی با امام نیز از ایشان خواست اجازه دهد "بر همانجا از بدن حسین(ع) که پیامبر می‌بوسید"، بوسه بزند. 🔹عبدالله بن عمر، پای بیعت خود با یزید محکم ایستاد و هنگامی که مردم مدینه پس از شهادت امام علیه استاندار یزید شوریدند، طایفه خود را جمع کرد و گفت: از رسول خدا(ص) شنیدم که می فرمود، در روز قیامت برای هر فرد پیمان شکن، پرچمی برافراشته خواهد شد که معرف پیمان شکنی او گردد". 🔹و نهایتا پس از یزید، وقتی عبدالملک مروان به خلافت رسید و حجاج بن یوسف را به مکه فرستاد، شبانه هنگامی که حجاج مشغول عیش و نوش بود، اجازه ملاقات گرفت و اصرار کرد. وقتی به حضور حجاج رسید، گفت قصد بیعت دارم. حجاج گفت چرا این وقت شب. پاسخ داد: از رسول خدا شنیدم که فرمود، "هرکس بمیرد درحالی که امام و پیشوایی نداشته باشد، مانند مردم جاهلیت مرده است". ترسیدم بخوابم و مرگم فرارسد و بر اثر نداشتن امام به مرگ جاهلیت بمیرم. حجاج نیز چون دستی به باده و دستی به زلف یار داشت، پایش را دراز کرد و گفت، دستم مشغول است با پایم بیعت بفرما. 🔻معاویه درباره این مُثُل افلاطونی توصیه جالبی به فرزندش یزید دارد که در طول تاریخ و عرض زمین آویزه گوش همه یزیدیان بوده است: "دلش با توست. قدر او را بدان و او را از خود مران!" ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 هوش و عقل: 💢 هوش : درک هوشی و به تبع آن، حکم هوش، الزاماً با قضاوت اخلاقی ارزشی همراه نیست، 💢 عقل : ولی درک عقلی و حکم عقلی الزاماً با قضاوت اخلاقی ارزشی همراه است. 💢 هوش : به عبارت دیگر؛ هوش روابط بین پدیده‌ها را درک می‌کند، در حالی که با خوب و بد آن کار چندانی ندارد، 💢 عقل : ولی عقل ضمن درک این روابط، خوب و بد آنها را نیز تشخیص می‌دهد. ✅👈 در امور سیاسی، و کارهای مختلف، اشخاص متدین و متشخصی را می شناسم که هوش خوبی دارند، ولی عقل مناسبی ندارند، و همین باعث شده که نتوانند درست عمل کنند، و بعضا برای کشور ضررهایی داشته اند، و آینده سیاسی خود را نیز دچار اختلال کرده اند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
✍اشتباه نکنید روتون اثر نذارن دچار انفعال نشید دچار سایش توی باورهاتون نشید دارن کاری میکنن که جریان ارزشی از راهی که رفته پشیمون بشه و برگرده برنامه اینه که آنقدر از چپ و راست به جریان ارزشی فشار بیارن که بگن غلط کردیم ارزشی ها حتی اگر یک رأی داشتید از هویت‌تون دست نکشید حتی اگر سنگتون زدن از راهتون دست نکشید مگر برخی فقها رأی به قتل امام حسین ندادن؟! مگر سرداران سپاهِ امام حسن مجتبی خون به دلش نکردن؟! نگاهتون به نائب امام زمان باشه ولاغیر محکم بمانید. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
شورای محترم نگهبان اشتباه کرد، اما همین اشتباه هم راه انقلاب را روشن تر خواهد کرد. ما هزینه این اشتباه هم خواهیم داد و پابرجا خواهیم ایستاد. جناب پزشکیان را حمایت می کنیم چون رئیس جمهور همه ماست، چون انتخاب مردم ماست، اما اگر راه را اشتباه برود، حتما سکوت نخواهیم کرد. چاره ای وجود ندارد، تا صبر کنیم و بسوزیم و هزینه بدهیم، تا بلکه مردم به درجه ای از آگاهی سیاسی دست یابند. صبر در این راهِ آگاهی مقدس است. صبر می کنیم و تبیین می کنیم. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
دارالحکیم(حیات معقول)
➖صحنه به دار کشیدن آزادیخواهان تبریزی بدست لشگر قزاق روس روز عاشورا سال ۱۲۹۰ -هنگامی که روس ها در ح
در این کشور از عزادارانِ بی بصیرت زیاد داریم. اینان هیچ معرفتی به امام حسین علیه السلام و راه ایشان ندارند، و بعضا اصل مشکل را با این بدنه داریم. بدنه ای از انقلاب که منفعل است، و بعضا بسیار برای انقلاب هزینه ایجاد کرده اند. در ابتدا باید این طیف را آگاه کرد، اما آگاهی این طیف بسیار سخت تر از آگاهی توده است.
در جریان و فتنه کرونا، هر بی بصیرتی می دیدیم از همین جریان بود. شاید اگر بی بصیرتی این طیف انقلاب نما نبود، کرونا زودتر جمع شده بود. اتفاقا طراحان کرونا، روی این طیف حساب ویژه باز کرده بودند.
💢 ایران سومین کشور باهوش دنیا: بله انسان باهوش، با انسان عاقل متفاوت است. هوش و عقل باید در کنار هم باشد. بعضی از انسان ها باهوش هستند، اما عاقل نیستند. این مهم است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🚩 تأثیر مال حرام بر اندیشه و اخلاق در مکتب امام حسین (علیه السلام)

▫️ وجود مبارك ابی ‌عبدالله فرمود حرف های من در شما اثر نمی‌ كند، برای اینكه ، شكم شما را پُر كرده است. كسی كه حرام خورد، آن مالِ حرام می ‌شود اندیشه! اگر گفتند: «ای برادر تو همان اندیشه ‌ای»، همان ‌طوری كه روح جسمانیة ‌الحدوث و روحانیة ‌البقاء است، اندیشه این‌ چنین است، اخلاق این ‌چنین است؛ این غذا به صورت اندیشه در می ‌آید، این غذا به صورت اخلاق در می ‌آید. هیچ توقع نداشته باشید كه غذای حرام به صورت اندیشه ناب در بیاید؛ از است. ▫️ وجود مبارك امام صادق فرمود كسب حرام «یبِینُ فِی اَلذُّرِّیة»؛ در اعقاب اثر می‌ گذارد. وجود مبارك ابی ‌عبدالله فرمود غذای حرام نمی‌ گذارد شما حرف امام زمانتان را بشنوید. وجود مبارك ابی ‌عبدالله، امام آن زمان بود؛ هر كدام از این دوازده امام در عصر خود، امام آن زمان بودند و الآن وجود مبارك امام دوازدهم(ارواحنا فداه)، ولی‌ ماست. وجود مبارك ابی ‌عبدالله فرمود در شما اثر كرده كه حرف من در شما اثر نمی‌ كند. ▫️ بعد فرمود آیا من مشكل سیاسی با شما داشتم؟ مشكل نظامی دارید با من؟ مشكل اجتماعی دارید با من؟ مشكل شرعی دارید با من؟ می‌ دانید اصلاً شما چه كسی هستید و من چه كسی هستم؟ البته اینها به طور ظاهری حسین بن علی را می شناختند؛ اینكه می ‌گفتند حسین بن علی، خارجی است، این نه یعنی از كشور دیگر آمده، بلکه یعنی خروج كرده و آشوبگر است؛ به آشوبگرانی كه خروج كردند می ‌گویند خارجی. بسیاری از اینها در كوفه زندگی می ‌كردند و حسین‌ بن‌ علی را می‌ شناختند پدرش را می‌ شناختند مادرش را می ‌شناختند؛ اینکه گفتند اینها خارجی هستند، یعنی فتنه ‌گر یعنی آشوبگر یعنی خروج كننده بر خلیفه مسلمین! ▫️ گفت ما چه خروجی كردیم؟ ما نظم جامعه را به هم زدیم یا خونی از ما طلب دارید؛ مگر چند روز قبل، در منزل هانی همین ابن ‌زیاد كه الآن فرمانده كوفه است، زیر دست شمشیر نماینده ‌ام نبود؟ مگر آنها به مسلم نگفتند از پشت پرده به در بیا و این را بزن تا از شرّ ابن‌زیاد نجات پیدا كنی؟ اما ما اهل ترور نیستیم، ما مردانه می ‌جنگیم مردانه هم شهید می ‌شویم. ابن زیاد زیر دست شمشیر نماینده‌ ام بود؛ اما مسلم اهل این كار نبود و خونی نریخت، پس خونی از ما طلب ندارید. من مشكل شرعی با شما ندارم، بدعتی هم در دین نگذاشتم، خلافی هم نكردم، «فَبِمَ تَسْتَحِلُّونَ دَمِی»؛ آخر چرا خون مرا حلال كردید؟! اگر با من بیعت نمی ‌كنید، پس بگذارید من بروم به یك راه دیگر، شما سرِ راه من را گرفتید! می ‌بینید ملت این طور می ‌شود! همه اینها به استثنای اندك، اهل كوفه بودند از كوفه و روستاهای كوفه بودند، پس می ‌شود ملّتی را در اثر شستشوی مغزی علیه امام زمانشان شوراند، طوری كه هیچ استدلال نفهمند! ▫️ چندین بار حسین‌ بن‌ علی در كربلا با آنها احتجاج كرد برای آنها سخنرانی كرد، جلسات خصوصی تشكیل داد عده ‌ای را خواست، فرمود آخر به من بگویید برای چه خون من حلال است؟ گفتند: «بُغضاً لأبیك»؛ با علی ‌بن ‌ابی‌ طالب بد هستیم! خب علی ‌بن ‌ابی‌ طالب كه بود؛ علی ‌‌بن ‌ابی‌ طالب كه دیگر غیر از وجود مبارك پیغمبر(علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) نه مثل او آمد نه خواهد آمد؛ آن ! علی كسی نبود كه با او بَد باشید. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1384/11/13 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim