باسمه تعالی
#یادداشت_۴۲
🔰فلسفهی هیأت از دیدگاه استاد میرزامحمدی
روز اول محرم ۱۴۰۲ هیأت کفالعباس
#بخش_اول
⁉️سؤال اول: هدف از تشکیل هیأت چیست؟
1️⃣ آیا هدف از هیأت صرفاً برای کسب ثواب است؟ خیر، ثواب یکی از برکات این جلسات است.
2️⃣ آیا هدف از تشکیل این جلسات، غفران ذنوب است؟ خیر، بخشش گناهان یکی از آثار این جلسات است.
3️⃣ با دقت در دعای آخر امام برای (احیای امر) در این روایت که امام صادقعليهالسلام از فضيل بن یسار میپرسند: "تَجْلِسُونَ وَ تُحَدِّثُونَ؟! قُلْتُ نَعَمْ، قَالَ تِلْكَ الْمَجَالِسُ أُحِبُّهَا فَأَحْيُوا أَمْرَنَا، رَحِمَ اللَّهُ مَنْ «أَحْيَا أَمْرَنَا» آيا با هم مىنشينيد و گفتگو مىكنيد؟ عرض كرد: آرى، فدايت شوم. فرمود: من اين مجالس را دوست دارم. رحمت خدا بر آن كه «امر» ما را زنده بدارد." فلسفهی هیأت مشخص میشود،
🔶️احیای امر یعنی چه؟ کلمهی «امر» در روایات به معنی اقامهی ولایت و حکومت اهلبیت علیهمالسلام است. یعنی هیأت باید زمینهی دولت مهدوی را بسازد. مقدمهی ظهور دولت مهدوی، تحقق تمدن نوین اسلامی است. بنابراین هیأت باید بستری برای تحقق تمدن اسلامی باشد.
✍در امتداد بیداری
باسمه تعالی
#یادداشت_۴۳
🔰چگونگی تحقق فلسفهی هیأت از دیدگاه استاد میرزامحمدی
روز اول محرم۱۴۰۲ هیأت کفالعباس
#بخش_دوم
⁉️سؤال دوم: چگونه احیای امر کنیم؟ (هیأت چگونه تمدنساز شود؟!)
✅ پاسخ را امام رضا (علیه السلام) به اباصلت هروی فرمودهاند:
«رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،» فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا»
🔰«خداوند، رحمت کند آن بندهای را که امر ما را زنده کند!». گفتم: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردمْ محاسن کلام ما را میدانستند، از ما پیروی میکردند».
بنابراین؛
1⃣ هیأت احیای امر، محل تعلیم و تربیت است و تقلیل هیأت به کمتر از این اشتباه است. هیأت -رسانه اهل بیت علیهم السلام - وسیلهای برای رساندن مردم به امام از طریق علوم اهل بیت علیهم السلام است.
اینکه بزرگان ما گفتهاند «مجالسنا مدارسنا» برداشتی درست از همین دسته از روایات است که مؤمنین(شیعیان) و ناس (غیرشیعه) با شرکت در این مجالس، «رشد» میکنند.
2⃣ وقتی مردم(النّاسَ) محاسن کلام اهلبیت علیهمالسلام را ببینند، به تبعیت و اطاعت از امام میرسند، یعنی با هیأت که محل تعلیم و تربیت است، با انتقال علوم اهلبیت علیهمالسلام میتوان مردم [جهان] را هم از همین طریق
«هدایت» کرد.
❇️ پ.ن: «رشد» و «هدایت» مهمترین آثار هیأت مورد انتظار اهلبیت علیهمالسلام است.
✍درامتداد بیداری
باسمه تعالی
#یادداشت-۴۴
🔰شاخصهی ارزیابی حرکت صحیح هیأت تمدنی از دیدگاه استاد میرزامحمدی
روز دوم محرم ۱۴۰۲ هیأت کفالعباس
⁉️ شاخصهی اصلی هیأت تمدنی و احیای امر چیست!؟
🔰 احیای قلوب؛ اولین شاخصه و اثر مجالس اهلبیت علیهمالسلام است.
❇️ در روایات آخرین مرحله واژگونی قلب و سرنگونی انسان اماته قلب (مردن قلب) است. همانطور که اگر قلب در بدن به لحاظ فیزیکی از کار بیفتد، فرد از قید حیات خارج و میّت محسوب میشود، در مسائل تربیتی نیز اگر بیماریهای اخلاقی درمان نشود، قلب به اماته میرسد و فرد از جریان هدایت ولایت الهی الیالابد خارج میشود.
✳️ لذا امام سجاد علیهالسلام در مناجات تائبین با عبارت «وَ اَماتَ قَلْبِی عَظِیمُ جِنایتِی، فَأَحْيِهِ بِتَوْبَةٍ مِنْكَ» ضرورت طلب احیای قلب را مطرح میفرمایند چراکه این جنایت عظیم انسان فقط با توبه درمان میشود. البته اصل توبه نیز نیازمند توفیق من الله است که این توفیق را نیز به هرکسی اعطاء نمیکنند و امکان دارد که کثرت گناه منجر به بیماری «تسویف» شود و حتّی فرد موفق به توبه نشود.
🔆 اهلبیت علیهمالسلام به عنوان طبیب نفوس، نسخهی پیشگیری و درمان این بیماری مهلک اخلاقی را شرکت در مجالسی که کلام اهلبیت علیهمالسلام در آن تعلیم داده میشود، معرفی فرمودهاند.
✅ در حقیقت فقط با انتقال معارف ائمهی اطهار علیهمالسلام قلوب احیاء میشوند؛ بنابراین تنها راه پیشگیری از اماته قلب و یا احیای قلب، شرکت در هیأت و مجالس معارف اهلبیت علیهمالسلام است.
✍در امتداد بیداری
باسمه تعالی
#یادداشت_۴۵
🔰رسالت هیأت از دیدگاه استاد میرزامحمدی
محرم۱۴۰۲هیأت کفالعباس
⁉️مهمترین رسالت هیأت تمدنی در جامعه چیست؟
❇️ مهمترین رسالت هیأت تمدنی، «اجتماع قلوب مؤمنین» برای زمینهسازی دولت مهدوی است.
✳️ در اهمیت این اجتماع قلوب امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف میفرمایند: "وَ لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنَا وَفَّقَهُمْ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَی اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیمْنُ بِلِقَائِنَا"
اگر شیعیان ما که خداوند توفیق طاعتشان دهد، در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل می شدند(اگر اجتماع قلوب محقق میشد)، میمنت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمی افتاد."
💠 البته مشخص است که اجتماع قلوب با صرف اجتماع ابدان تفاوت دارد؛ اجتماع بدون ارتباط قلبی نمیتواند آن جریان حرکت به سمت ظهور را رقم بزند. اجتماع قلوب فقط در ذیل قلب عالم امکان یعنی امام ممکن است ولاغیر.
🔆 ولایت امام وقتی در جامعه جاری خواهد شد که بین مؤمنین ولاء جاری شده باشد. مرحوم آیت الله شاه آبادی جریان ولایت بین مؤمنین را مقدمهی اقامهی جریان ولایت اهلبیت علیهمالسلام در جامعه میدانستند.
🔹 بنابراین مهمترین رسالت هیأت جاری کردن ولاء بین مؤمنین است که با پیوند بین قلوب با ولاء امام محقق خواهد شد.
✍
درامتدادبیداری
باسمه تعالی
#یادداشت_۴۶
🔰نقشهی دشمن برای هیأت تمدنی از دیدگاه استاد میرزامحمدی
محرم۱۴۰۲ هیأت کفالعباس
⁉️دشمن چگونه با هیأت تمدنی مبارزه میکند؟!
✳️ هیأت تمدنی محل اتصال و ارتباط بین مؤمنین است والا اگر منشأ تفرقه باشد مصداقی از مسجد ضرار خواهد بود. در صدر اسلام هم مسجد ضرار، اسم و ظاهر آن مسجد بود امّا در آنجا با اصل اسلام میجنگیدند، مسجد بود ولی هدف جریان نفاق، تفرقه بین مؤمنین بود.
❇️ امروز هم دشمن برای مقابله با جریان هیأت تمدنی، مرکز فساد تأسیس نمیکند بلکه مقابل آن هیأت تأسیس میکند، مقابل مرجعیت، شبکهی مرجعیت ایجاد میکند و با همین مدل، توطئه و چالش ایجاد میکند.
⭕️امروز جریاناتی به دنبال انحراف در رسالت هیأت هستند و میخواهند هیئاتی که باید بستری برای تحقق ولایت کلیه الهیه امام باشند و در مسیر تمدن سازی و زمینهسازی ظهور باشند، در مسیری دیگر حرکت کنند.
🔴 در حقیقت دشمن سعی میکند مهمترین کارکرد هیأت که اتحاد و انسجام بین مؤمنین است را به اختلاف و افتراق بکشاند.
✍در امتداد بیداری
باسمه تعالی
#یادداشت_۴۷
🔰 فلسفهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعهی ولایی از دیدگاه استاد میرزامحمدی
محرم ۱۴۰۲ هیأت کفالعباس
⁉️مهمترین تفاوت جامعهی ایمانی و غیرایمانی چیست!؟
📖 قرآن مجید در سورهی توبه، آیات ۶۷ و ۷۱ تفاوت دو جامعهی مؤمنین و جامعهی منافقین را تبیین کرده است؛
قرآن مجید در وصف جامعهی ولایی کلمهی أَوْلِیَاءُ را نسبت به مؤمنین آورده است ("وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ") این واژه مختصات روابط جامعهی ایمانی را مشخص کرده است که از آن
1⃣ احساس مسئولیت و محبّت طرفینی
2⃣ خیرخواهی نسبت به همدیگر
احصاء میشود که این احساس مسئولیت، خیرخواهی و محبّت طرفینی در ادامه آیه با عبارت "یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ" تعریف و تصویر میشود.
⚡️بالعکس در جامعهی غیرایمانی واژهی أَوْلِیَاءُ نیامده است و عبارت " مِنْ " آمده است: "الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ" یعنی زنجیرهی اتصال و ارتباط قلبی و ولاء طرفینی در آنها وجود ندارد و متشتّت هستند.
✳️ بنابراین چون مؤمنین نسبت به هم محبّت طرفینی دارند و نسبت به سعادت و شقاوت هم بیتفاوت نیستند؛ همدیگر را امربه معروف و نهی از منکر میکنند، بالعکس منافقین امر به منکر و نهی از معروف دارند:" یَأْمُرُونَ بِالْمُنْکَرِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ"
❇️ بنابراین از نشانههای نفاق هر فرد و جریان، دعوت به گناه و معصیت است و دستور دین پرهیز از دوستی و مشورت با آنان است.
✍در امتداد بیداری
باسمه تعالی
#یادداشت_۴۸
🔰 فلسفهی «نظم اجتماعی» در جامعهی ایمانی و غیر ایمانی در دیدگاه استاد میرزامحمدی
محرم ۱۴۰۲هیأت کفالعباس
⁉️تفاوت اجرای نظم اجتماعی در دو جامعهی ایمانی و غیر ایمانی چیست!؟
🔺در جامعهی ایمانی همانند هر جامعهای در جهان، باید نظمی حاکم باشد تا قوام آن جامعه حفظ شود.
🔸همانطور که اگر در یک خانواده منشوری برای اهل خانه تعریف نشود و هر کدام از اعضای آن خانواده بخواهند باری به هر جهت رفتار کنند، آن خانواده متزلزل خواهد شد، جامعهی بدون نظم و قاعده، متزلزل میشود و چون در جامعه ولایی هم تزلزل راهی ندارد، باید نظمی منطبق بر دین حاکم باشد.
♦️تفاوت اجرای نظم در جامعهی ایمانی با غیرایمانی در این است که اعضای جامعهی ایمانی به دلیل محبّت و تعلق به اهداف اسلام، خودجوش آن را اجرا میکنند، در صورت تخلف از مسیر و جهت حرکت نظام، اعضای جامعه با خیرخواهی همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر میکنند تا سعادت دنیا و آخرت همدیگر را تضمین کنند، ولی در جامعهی منافقین و کفار بالعکس نظم آنها منطبق بر هوای نفس و اجرای آن هم غرق شدن در منکرات و دور شدن از معروفهاست.
🔴 دشمن و جریان نفاق به دنبال ضربه زدن به همین ویژگی مثبت و اختصاصی جامعهی ولایی است؛ دشمن به دنبال ضربه به اجتماع قلوب، محبت و ولاء طرفینی جامعهی ولایی است.
📜منشور اجرای نظم اجتماعی هر جامعهای دارای مختصاتی است و هر عضو در هر جامعهای نسبت به آن منشور مقید است والا با ولنگاری، رشتهی اتصال خود با سایر اعضای جامعهی ایمانی را قطع میکند.
🏷 به همین دلیل اسلام در جامعه مبتنی بر خیر و مصلحت عمومی مخالف رهابودن بی حدوحصر شخص است.
📌بنابراین در یک جامعه، ورود خیرخواهانه مؤمنین و مؤمنات برای دعوت به معروف و پرهیز از منکر، به معنای تجسس و ورود به حریم خصوصی نیست، بلکه دلسوزی نسبت به آخرت هر عضو جامعهی ولایی است.
✍ در امتداد بیداری
باسمه تعالی
#یادداشت_۴۹
🔰شاکله و ساختار روابط اجتماعی در دیدگاه استاد میرزامحمدی
محرم ۱۴۰۲ هیأت کفالعباس
⁉️در جامعهی ولایی، نسبت روابط اجتماعی چگونه است!؟
✅ پاسخ؛ «اُخوّت و اُبوّت»
قرآن کریم در آیه ۱۰۳ سورهی مبارکهی آلعمران در وصف جامعهی ولایی میفرمایند: "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانا "
💠 «حَبْلِ اللَّه» وجود مقدس مولا امیرالمؤمنین (علیهالسلام) هستند که خدای متعال به برکت ولایت ایشان «فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا» نعمت برادری را به جامعهی ایمانی عطاء میکنند.
🔷 از آنجا که امام حق اُبوّت و ولایت در جامعه دارند، اعضای جامعهی ولایی در این خانوادهی بزرگ اجتماعی باهم نسبت اخوّت پیدا میکنند.
🟢 در حقیقت بعد از واقعهی غدیرخم به میمنت منصب ولایت مولا امیرالمؤمنین (علیهالسلام) شرایط دیگری در عالم و جامعه رخ داده است؛ جریان اُخوّت و اُبوّت
🔶 حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در جملهای زیبا این نکته را چنین بیان فرموده است که: «جَعَلَ اللهُ طاعَتَنا نظاماً لِلملَّةِ و اِمامَتَنا اَماناً لِلْفُرقَةِ؛ خدای متعال اطاعت ما اهلبیت پیامبر (صلیالله علیه و آله وسلم) را وسیله نظم و انسجام جامعه، و امامت ما را مایه در امان ماندن از تفرقه و تشتت جامعه قرار داده است».
✳️ بنابراین تنها نسخهی اتحاد و انسجام جامعه؛ «امامت» است که روابط اجتماعی را بر اساس محبّت تنظیم میکند.
✅ بنابراین وظیفهی هیأت، اجتماع قلوب و افزایش محبّت برای تقویت این رابطهی ولایی بین مؤمنین و امام است.
✍️ در امتداد بیداری
باسمه تعالی
#یادداشت_۵۰
🔰شاخصهی حاکمیت اخوت در یک جامعه ایمانی در دیدگاه استاد میرزامحمدی
محرم ۱۴۰۲ هیأت کفالعباس
⁉️شاخصهی ارزیابی جامعهی شیعه از منظر امام چیست؟
✅ پاسخ؛ «مزامله»
🔺بُرید عِجْلی به امام باقر(علیهالسّلام) میگویند:«اِنَّ اَصْحَابَنَا بِالْکُوفَةِ لَجَمَاعَةٌ کَثِیرَةٌ فَلَوْ أَمَرْتَهُمْ لَأَطَاعُوکَ وَ اتَّبَعُوکَ»؛ اصحاب ما در کوفه جمعیت انبوهی هستند که اگر به آنان دستوری صادر فرمایید از شما اطاعت و از فرمانتان متابعت خواهند کرد.(ابراز آمادگی برای قیام امام)
🔸امام از نسبت روابطشان پرسیدند؛
آیا
میتوانید از جیب برادر مؤمنتان مایحتاجتان را بردارید؟بُرید عِجْلی: نه. امام: «بِدِمَائِهِمْ أَبْخَلُ»؛ آنان نسبت به خونشان بخیلتر هستند. إِذَا قَامَ القَائِمُ جَاءَتِ المُزَامَلَةُ: زمان قیام قائم علیه السلام، مزامله(مساوات، يگانگي) میآید؛ از جيب برادر (ديني) خود هر چه نياز دارد برمي دارد و او مانعش نمي شود.(دوران رفاقت فرا می رسد) ❇️ بنابراین اگر در جامعهی اسلامی اخوّت حاکمیت پیدا نکند، آن جامعه مورد رضایت ائمه اطهار علیهمالسلام نخواهد بود. ✅ میزان اخوّت، شاخصهی ارزیابی آمادگی جامعه برای ظهور است. ✍در امتداد بیداری
🔰دکور تبلیغ فرزندآوری در هیأت امروز حسینیهی مجتمع ما؛
🔆گهوارهای که نماد توسل به حضرت علی اصغر علیه السلام بود...
✳️ مشکی که نماد حیاتبخشی عالم است...
✅ فانوسی که روشنیبخش راهیان کربلاست...
🚩پرچم یا منتقم
🏷۳۱۲+ جایگاه نوزادی که شاید یکی از ۳۱۳ یار حضرت شود...
واما...
⭕️ جاکفشی پر از کفش با شعر؛
خداوندا به من اولاد بسیاری عطا فرما
که در راه حسینت لشگری از خون من باشد.
تحلیل فرانسه.aac
3.52M
باسمه تعالی
#یادداشت_۵۱
موضوع؛ تحلیل آشوبهای فرانسه
🔰سه دسته تحلیل در مورد اغتشاشات فرانسه مطرح شده است؛
1⃣ تحلیل اول؛ «شورش تهیدستان»؛
برخی از تحلیلگران مدعیاند این آشوبها هیچ عقبهی ایدئولوژیکی ندارد و محصول خشم، ناامیدی و پوچگرایی جوانان حاشیهنشین فرانسه است.
اینان زمینه آشوبها را اختلاف طبقاتی بین مراکز اشرافی شهرها و محلات حاشیهنشین میدانند.
استناد این دسته از تحلیلگران، خسارات سنگین و غارتکردنهای وحشتناک فروشگاههاست.
2⃣ تحلیل دوم؛ «شورش مهاجرین»
برخی از تحلیلگران معتقدند این آشوبها اثر بازگشت تکفیریهای ساخته شده و مورد حمایت فرانسهاند.
اما تلاش القاء خود فرانسه در غیرفرانسوی بودن این آشوبها بینتیجه ماند چراکه وزیر کشور فرانسه در پارلمان به نمایندگان اعلام کرد که طبق بررسیهای انجام شده ۹۰٪ آشوبگران فرانسوی هستند.
3⃣ تحلیل سوم؛ «جنگ ترکیبی آمریکا علیه فرانسه»
⁉️چرا آمریکا علیه فرانسه این جنگ ترکیبی را بکار گرفته است!؟
♻️کنترل فرانسه به دلیل خروج از سلطهی آمریکا و تمایل به چین و روسیه
🔰مکرون بعد از برگشت از چین به فرانسه در مصاحبهی خبری خود سه راهبرد اساسی را ذیل نظریهی «استقلال استراتژیکStrategic Autonomy» برای بهبود وضعیت فرانسه مطرح کرد؛
1⃣ ضرورت مقاومت اروپا در برابر دنبالهروی آمریکا
2⃣ حذف دلار آمریکا
3⃣ پذیرش قدرت هژمونیک منطقهای چین به دلیل تأمین منافع و سودمندی بیشتر نسبت به هژمونی آمریکا
♦️بنابراین آمریکا به این جمعبندی رسید که باید مانع حرکتهای فرانسه بشود تا این تفکر به سایر کشورها سرایت نکند و هژمون آمریکا افول نکند.
✍ در امتداد بیداری
باسمه تعالی
#تکمیلی
#یادداشت_۵۱
موضوع؛ تحلیل آشوبهای فرانسه
🔰سه دسته تحلیل در مورد اغتشاشات فرانسه مطرح شده است؛
1⃣ تحلیل اول؛ «شورش تهیدستان»؛
برخی از تحلیلگران مدعیاند این آشوبها هیچ عقبهی ایدئولوژیکی ندارد و محصول خشم، ناامیدی و پوچگرایی جوانان حاشیهنشین فرانسه است.
اینان زمینه آشوبها را اختلاف طبقاتی بین مراکز اشرافی شهرها و محلات حاشیهنشین میدانند.
استناد این دسته از تحلیلگران، خسارات سنگین و غارتکردنهای وحشتناک فروشگاههاست.
2⃣ تحلیل دوم؛ «شورش مهاجرین»
برخی از تحلیلگران معتقدند این آشوبها اثر بازگشت تکفیریهای ساخته شده و مورد حمایت فرانسهاند.
اما تلاش القاء خود فرانسه در غیرفرانسوی بودن این آشوبها بینتیجه ماند چراکه وزیر کشور فرانسه در پارلمان به نمایندگان اعلام کرد که طبق بررسیهای انجام شده ۹۰٪ آشوبگران فرانسوی هستند.
3⃣ تحلیل سوم؛ «جنگ ترکیبی آمریکا علیه فرانسه»
📛 آشوب اخیر در فرانسه با اعتراض به کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله آغاز شد و به مرور دامنهی آن به سایر اقشار و اصناف جامعه کشیده شده است؛ اعتراض کارمندان دادگاه پاریس، هک وانتشار اطلاعات ۱۱۲۰ مقام قضایی ، ۱۷ ترور ناموفق، تخریبها و غارتگری...که باعث شد مکرون ابتدا دستور به قطعی اینترنت و بعد فیلترینگ شدید اخبار آشوبها داده است امّا اعتراضات همچنان ادامه دارد و پلیس هرچند با سلاح شاتگان به مقابله پرداخت اما مجبور به ورود نیروهای ویژهی مقابله با تروریسم شدند و ارتش فرانسه رسماً وارد خیابان شد.
📌 روند مشاهده شده حاکی از درگیری فرانسه با یک جنگ ترکیبی است.
امّا
⁉️چرا آمریکا علیه فرانسه این جنگ ترکیبی را بکار گرفته است!؟
♻️کنترل فرانسه به دلیل خروج از سلطهی آمریکا و تمایل به چین و روسیه
🔰در حقیقت نقطهی شروع این ناآرامیها به سفر چندماه پیش مکرون به چین برمیگردد که بعد از برگشت به فرانسه در مصاحبهی خبری خود سه راهبرد اساسی را ذیل نظریهی «استقلال استراتژیکStrategic Autonomy» برای بهبود وضعیت فرانسه مطرح کرد؛
1⃣ ضرورت مقاومت اروپا در برابر دنبالهروی آمریکا(نباید همانند تایوان-چین، بحرانی دیگر به اروپا سرایت کند)
2⃣ حذف دلار آمریکا به دلیل نیاز مبادلات تجاری با یوان چین و روبل روسیه
3⃣ پذیرش قدرت هژمونیک منطقهای چین به دلیل تأمین منافع و سودمندی بیشتر نسبت به هژمونی آمریکا
♦️بنابراین آمریکا به این جمعبندی رسید که باید مانع حرکتهای فرانسه بشود تا این تفکر به سایر کشورها سرایت نکند و هژمون آمریکا افول نکند.
✴️ بنابراین آمریکا با طراحی و اجرای جنگ ترکیبی در فرانسه به دنبال کنترل این تغییر رویکرد اروپا از آمریکا به چین است.
💢اما این ایجاد دوقطبی و درگیری بین مردم فرانسه که نشان از گسست اجتماعی آنان است به یک تقابل هویّتی کشیده میشود.
❇️ وقتی ملتها ریشهی این بحرانها را در معادلات آمریکایی ببینند! قطعاً عامل تشدید کنندهای در افول آمریکا خواهد شد و آرام آرام موج رهایی از سلطهی آمریکا به کشورهای دیگر سرایت خواهد شد و این یعنی تلاش آمریکا همانند تلاش کشتی تایتانیک برای ممانعت از غرق نشدنش بیفایده است.
✍ در امتداد بیداری