براے ڪمڪ بہ رزمندگان تلاش مےڪرد با یڪ عدد گیره چادرش را بہ روسرےاش محڪم بست تا از سرش نیفتد.
وقتے جنازهاش را بہ منزل آوردند،
هنوز چادرش محڪم به روسرےاش بستہ بود.
#شهیده_سید_طاهره_هاشمی
@daremtedadghadir
⚠️ من نام لمینم عنه
با بیطرف ماندن روحانیت در مسائل چالشىِ اساسی، موجب نمیشود که دشمن روحانیت و دشمن دین هم بیطرف و ساکت بماند؛ «و من نام لمینم عنه». اگر روحانیت شیعه در مقابل حوادث خصمانهای که برای او پیش میآید، احساس مسئولیت نکند، وارد میدان نشود، ظرفیت خود را بروز ندهد، کار بزرگی را که بر عهدهی اوست، انجام ندهد، این موجب نمیشود که دشمن، دشمنی خود را متوقف کند؛ بعکس، هر وقت آنها در ما احساس ضعف کردند، جلو آمدند؛ هر وقت احساس انفعال کردند، به فعالیت خودشان افزودند و پیش آمدند.
🗓 بیانات در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم ؛ ۱۳۸۹/۰۷/۲۹
@daremtedadghadir
#شهیدمحسنحججی🕊:
بعضی از روزهای جمعه
تلفن همراهش خاموش بود!
وقتی دلیلشرو میپرسیدم
میگفت:
ارتباطم رو با دنیا کمتر میکنم
تا امروز که متعلق به امامزمانم(عج) هست
بیشتر با امامزمان باشم
بیشتر به یاد امامزمان باشم
امروزم اختصاص داره به آقا💚
@daremtedadghadir
🚨پاسخی به یک پرسش تاریخی!
⁉️ آیا هر حکومتی قبل از قیام حضرت مهدی (عج) طاغوت است؟
📣 یکی از شبهاتی که جهت اشکال به حکومت اسلامی فعلی مطرح می گردد، استناد به روایات رایات است. روایاتی که مضمونش این است که هر پرچمی که قبل از قیام حضرت مهدی ارواحنا فداه بلند شود، صاحبش طاغوت است. مثلا مرحوم کلینی در کافی این چنین آورده اند: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: كُلُّ رَايَةٍ تُرْفَعُ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ يُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.
✅ فارغ از بحث های سندی این روایات، در مورد مضمون آنها چند نکته قابل توجه است:
🔹 این نوع برداشت از این روایات نتیجه اطلاق گیریها و برداشتهای عمومی بی ضابطه است. یک چیزی در اصول شنیدهایم که هر گاه کلمه کل آمد دلالت بر عموم زمانی و مکانی می کند. این نتیجه ضعف برداشتهای اصولی است. در مبحث عام و خاص و مطلق و مقید توجه به قرائن و شواهد برای فهم معنا بسیار مهم است. توجه به دوره حکومت عباسیان و قیام های مکرّر بی اذن معصوم علیه السلام و بعضا به نام اهل بیت علیهم السلام در فهم این دست احادیث بسیار اثر گذار است.
🔹 اگر قرار باشد به عموم و اطلاق این روایات اخذ کنیم باید قیام جناب زید بن علی علیه الرحمة و همچنین قیام اباعبد الله علیه السلام را هم مشمول روایات رایات بدانیم. حتی باید قیام یمانی که قبل از ظهور حضرت مهدی ارواحنا فداه رخ خواهد داد را انکار کنیم.
🔹 اگر کسی بگوید که قیام اباعبد الله علیه السلام به جهت معصوم بودن ایشان و قیامت جناب زید بن علی رضوان الله علیه، به جهت تایید معصوم استثناء شده است، دقیقا همین جواب را در مورد حکومت اسلامی فعلی خواهیم داد که بر اساس ادله عام ولایت فقیه این دست حکومت ها مشمول عموم و اطلاق روایات نخواهند شد.
🔹 در خود روایات قرائنی وجود دارد که نشان دهنده هدف گیری معصوم علیه السلام در بیان این مطالب است. مثلا کلمه طاغوت و یعبد من دون الله نشان دهنده ماذون نبودن شخص است در صورتی که صریح مقبوله عمر بن حنظله ماذون بودن فقیه است.
🔹 در برخی روایات کلمه رایة ضلالة به معنای پرچم گمراهی وجود دارد. خیلی واضح است این عبارت هیچ ارتباطی با قیامی که تمام هدفش اجرای دستورات اهل بیت علیهم السلام و حرکت به سمت اسلام حقیقی است ندارد و حکومت اسلامی از ذیل این روایات تخصصا خارج است.
🔹 این نوع برداشت ها از روایات ناشی از نداشتن فحص تام و نداشتن قدرت جمع بین ادله شرعی است. عدم ملاحظه ادله ولایت فقیه، ادله جهاد، ادله قضاوت و اجرای حدود و ... نتیجه اش این می شود که شخص به یک حدیث استناد می کند و صدها آیه و حدیث را کنار می گذارد.
روضاتالجنات کانال تخصصی روحانیون و پاسخ به شبهات در ایتا
🆘 @Roshangari_ir
🔜 Rubika.ir/roshangari_ir
@daremtedadghadir
تو حُسنت را مخفۍ ڪن...!
←خـدا آشڪار میڪند...
🗣حاجاسماعیلدولابی
•#گمنامۍ_بجوۍ... ↝
@daremtedadghadir
به شهید ابراهیم هادی گفتند:
چرا جبهه رو ول نمیکنی بیای دیدار امام خمینی؟
🗣برگشت گفت:
ما رهبری را برای تماشا نمیخواهیم.
ما رهبری را برای اطاعت میخواهیم!
.
.
@daremtedadghadir
📜 همانکه امیرالمؤمنین(ع) فرمود؛
در همهی شؤون روحانیت و وظایفی که علمای دین و روحانیون و ملبسان به این لباس دارند، این اصلاح نفس لازم است و ما باید این مسؤولیت را حس کنیم. قدم اول این است که ما احساس بکنیم مسؤولیت اصلاح نفس را داریم؛ اصلاح از لحاظ اخلاقی و روحی و تدارک کردن اخلاص و قصد قربت و اجتناب از گناه؛ همانکه امیرالمؤمنین(علیهالصّلاةوالسّلام) فرمود: «و لکن اعینونی بورع و اجتهاد و عفّة و سداد»(*)؛ یعنی تلاش دایم برای درست حرکت کردن و منحرف نشدن و عفت و سداد. این احساس را باید بکنیم و به اصلاح فکر و اصلاح بینش و اصلاح سلیقهی معوج - اگر خدای نکرده در ما هست - و اصلاح مذاق و مشرب دینی و فقهی و کلامی و سیاسی و غیره توجه کنیم.
*) نهجالبلاغه، نامهی ۴۵
🗓 بیانات در جمع فضلا و طلاب و روحانیون مشهد ؛ ۱۳۶۹/۰۱/۰۴
@daremtedadghadir
🗣آیتاللهبهجت:
زهد آن است که مالک نفس خودت باشی، و
در هر فعل و ترک، مراقب اذن خدای متعال باشی.
📚 بهسوی محبوب، ص۷۳
@daremtedadghadir
#فرمانده_مثل_حاج_احمد
برا تهیه مهمات عملیات باید حاج احمد رو می دیدم رفتیم اتاقش اما حاجی آنجا نبود
یکی از بچه ها گفت :
" فکر کنم بدونم کجاست "
مارو برد سمت دستشویی ها و دیدم حاج احـــمد اونجاست
داشت در نهایت تواضـــع دست شویی هارو تمیز میکرد
خواستیم سطل آب رو ازش بگیریم که نگذاشت و گفت:
" فرمـــانده زمان جنگ برادر بزرگـــتره و در بقیه مواقع کوچــــکتر از همه"حاج احمد متوسلیان"
@daremtedadghadir
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔴 امام زمان علیه السلام :
🔵 ایران شیعه خانه ماست ما نمیگذاریم سقوط کند.
🌕 ميرزا محمدحسن نائيني در اشغال #ايران در جنگ جهاني اول شبي به امام عصر ارواحنا فداه متوسل ميشود و درخواب ميبيند:
🔹 ديواري است به شکل نقشه ايران که شکست برداشته و خم شده و در زير آن تعدادي زن و بچه نشسته اند
در همين حال حضرت تشريف مي آورند با انگشتشان ديوار را بلند کرده و ميفرمايند:
اينجا شيعه خانه ماست
مي شکند
خم ميشود
خطر هست
ولي ما نميگذاريم سقوط کند
ما نگهش ميداريم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
📚 کتاب میر مهر از استاد مسعود پور سید آقایی /کتاب مجالس حضرت مهدي ص ۲۶۱
@daremtedadghadir