eitaa logo
در انتظار طلوع
224 دنبال‌کننده
9هزار عکس
8.2هزار ویدیو
1هزار فایل
یا حیُّ یا قیُّوم
مشاهده در ایتا
دانلود
قرآن با متن و صوت با قابلیت تنظیم متن وصوت http://www.f19.ir/tartil/ ✅ با صدای استاد پرهیزگار التماس دعا https://eitaa.com/darentezaretolo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹صادقانه با خداوند گفت و گو كنیم 🔸 حجت الاسلام علیرضا پناهیان https://eitaa.com/darentezaretolo
💬 سوال: آیا برای تطهیر لباس، فشار دادن لازم است ؟ پاسخ: 🔹 آیت الله خامنه ای: چنانچه تطهیر با آب کر باشد بنابـر احتیاط (واجب) باید آن را پس از فرو بردن در آب، فشار و یا تکان بدهند. بلی فشار یا تکان دادن، لازم نیست خارج آب باشد بلکه داخل آب کافی است. در تطهیر با آب قلیل باید آن را فشار دهند تا آب از آن جدا شود. 🔹 آیت الله مکارم: براى شستن لباس نجس با آب قليل، بايد آن را مقدارى فشار دهند تا آب از آن خارج شود ولی چنانچه آب، خود به خود بيرون آيد فشار لازم نيست. همچنین اگر لباس نجسي را با آب کر يا جاري يا آب لوله کشي بشويند تا عين نجاست برطرف شود، يا بعد از برطرف کردن عين نجس يک بار در آب کر يا جاري فرو برند پاک مي شود، ولي بايد لباس را فشار يا حرکت داد تا آب آن خارج شود. البته اگر هنگام شستشو، آب در آن جريان پيدا کند فشار لازم ندارد. 🔹 آیت الله شبیری: در غیر آب قلیل فشار دادن لازم نیست، ولی در آب قلیل بنابر احتیاط لازم است. 🔹 آیت الله سیستانی: مسأله ۱۵۳ ـ اگر چیز نجس را یک مرتبه در آب کر یا جاری فرو برند که آب به تمام جاهای نجس آن برسد، پاک می‌شود. و در فرش و لباس و مانند اینها فشار یا مانند آن از مالیدن یا لگد کردن لازم نیست. و در صورتی که بدن یا لباس متنجّس به بول باشد، بنا بر احتیاط واجب در کر و مانند آن نیز دو مرتبه شستن لازم است، ولی در آب جاری با یک‌بار شستن پاک می‌شود. مسأله ۱۵۴ ـ اگر بخواهند چیزی را که به بول نجس شده با آب قلیل آب بکشند، چنانچه یک مرتبه آب روی آن بریزند و از آن جدا شود، در صورتی که بول در آن چیز نمانده پاک می‌شود، مگر در لباس و بدن که باید دو مرتبه روی آنها آب بریزند تا پاک شوند، و در هر حال در شستن لباس و فرش و مانند اینها با آب قلیل باید فشار دهند تا غساله آن بیرون آید. (و غساله آبی است که معمولاً در وقت شستن و بعد از آن چیزی که شسته می‌شود، خود به خود یا به‌وسیله فشار می‏ریزد). ------- 🌎 استفتا از سایت مراجع عظام https://eitaa.com/darentezaretolo
‼️بخشیدن ملک به دیگری 🔷س 5520: شخصی به دیگری می‌گوید که این مقدار از املاکم بعد از فوتم مال تو باشد، آیا این عمل هبه محسوب می‌شود یا وصیّت؟ ✅ج: در فرض مذکور، وصیت محسوب می‌شود؛ و اگر مقدار آن تا یک سوّم اموال میت باشد، برای او می‌شود؛ و بیش از یک سوّم اموال، با اجازه ورثه نافذ است.   📕منبع: leader.ir https://eitaa.com/darentezaretolo
‼️قضای نماز آیات بانوان هنگام عذر شرعی 🔷س ۵۷۴۶: اگر هنگام عادت ماهانه، یکی از موجبات نماز آیات اتفاق بیفتد، وظیفۀ زن چیست؟ ✅ج: در نمازهای آیاتی که وقت معین و محدود ندارد مانند نماز زلزله، ادا و قضای نمازآیات بر حائض و نفسا واجب نیست و نیز در نمازهایی که وقت معین و محدود دارد مانند نماز خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی اگر در تمام وقت خورشید گرفتگی، حائض بوده، ادا و قضای نماز آیات واجب نیست.  📕 منبع: leader.ir https://eitaa.com/darentezaretolo
‼️کثرت نماز قضای خود و والدین 🔷س 5608: فردی که خودش نماز قضای واجب زیادی دارد؛ به‌گونه‌ای که قضا کردن آنها چند سال طول می‌کشد و از طرفی چون پسر بزرگ خانواده است نماز قضای والدینش نیز بر گردن اوست و بضاعت مالی هم ندارد که پول بدهد تا دیگران نماز والدینش را قضا کنند، چه تکلیفی دارد؟ ✅ج: باید تا آنجا که توان دارد به هر دو وظیفه عمل کند و هم نمازهای قضای خود و هم قضای نماز پدر و بنا بر احتیاط واجب مادر را انجام دهد و مقداری از نماز های قضای خود را که توان ندارد، وصیت کند. 📕منبع: leader.ir https://eitaa.com/darentezaretolo
❓بداء نزد شیعه چه مفهومی دارد؟ بداء در لغت به دو معناست: 1⃣ یکی آشکار شدن و وضوح، 2⃣ و دیگری رأی تازه ای پیدا کردن. ✍ اما بداء در اصطلاح، به معنی تغییر سرنوشت و تقدیر الهی در مورد انسان بر اثر اعمال پسندیده و یا ناپسند او می باشد. 🔰 مخالفان بداء آن را به معنای لغوی گرفته اند و به همین جهت، انتساب آن را به خداوند محال می دانند. در حالی که موافقان بداء، تعریف اصطلاحی خاصی را که مغایر با تعریف لغوی آن است، مدّ نظر قرار داده اند و این مفهوم، یعنی تأثیر عمل و رفتار پسندیده وناپسند، یا مؤمن و غیر مؤمن بودن شخص در تحوّل مشیّت الهی، امری است که نزد مخالفان بداء نیز مورد قبول واقع شده است؛ زیرا آنها نیز تأثیر دعا و صله رحم و صدقه و سایر اعمال نیک در رفع مقدرات و قضا و قدر الهی و تغییر آنها را می پذیرند. 💢 بداء دارای دو قسم است: 1⃣ ۱. بداء محال: آن چیزی است که به همراه تبدیل و تغییر رأی در علم ذاتی خداوند باشد. 2⃣ ۲. بداء ممکن: عبارت است از اینکه رویدادهایی بر خلاف مقتضیات و محالات عادی ظهور پیدا کنند، مانند مرگ شخصی که اصلاً احتمال مرگ او داده نمی شد و یا شفای مریضی که اصلاً امیدی به صحتش نبوده است. 📌 این گونه دگرگونی ها، نسبت به انسان، دگرگونی به شمار می رود؛ اما در مقایسه با خدای متعال اصلاً دگرگونی محسوب نمی شود؛ بلکه خداوند از روز نخست به این قضیه علم داشته است؛ به عبارت دیگر، آنچه برای ما پنهان بوده، خدا آن را آشکار کرد؛ نه اینکه چیزی برای خداوند مخفی بود و هم اکنون برای او ظاهر شد. ✅ پس بداء به این معنا که در ناحیه علم ذاتی خداوند تبدیل و تغییر حاصل شود، محال بوده و شیعیان این را قبول ندارند؛ اما اگر فعل خداوند تغییر و تبدیل یابد، چه فعل تکوینی باشد (مانند مرگ شخص) و چه تشریعی (مانند حکم تغییر قبله)، این محال نیست و این، همان چیزی است که شیعه در بحث بداء به آن اعتقاد دارد. 📚 بدایة المعارف الالهیة فی عقاید الامامیة، محسن خرازی، ج ۱، ص ۲۲۱. https://eitaa.com/darentezaretolo
وصیت نامهٔ امام‌علی.pdf
1.39M
📥 | وصیت امام علی (ع) به فرزندانش.pdf 💢 وصیت امام علی (ع) به فرزندان خود چه بود؟ 🏴 السَّلاَمُ عَلَیْکَ أَیُّهَا النَّبَأُ الْعَظِیمُ السَّلاَمُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الصِّرَاطُ الْمُسْتَقِیمُ‏ https://eitaa.com/darentezaretolo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍سخنرانی استاد عالی موضوع: اگه من چند بار گناه کردم بازم برم در خونه خدا، توبه‌م قبوله؟! https://eitaa.com/darentezaretolo
⬅️ پنج وصیت بسیار زیبا! ✍امام محمد باقر (علیه السلام) خطاب به جابر بن یزید جُعفی می‌فرمایند: ای جابر! تو را به پنج چیز وصیت می‌کنم.. 💥اگر مورد ستم قرار گرفتی، 👈تو ستم نکن 💥اگر به تو خیانت کردند، 👈تو خیانت نکن 💥اگر تو را تکذیب کردند، 👈تو خشم نگیر 💥اگر تو را ستایش کردند، 👈 تو دلخوش نشو 💥 و اگر تو را سرزنش کردند، 👈 تو دلگیر مشو 🔵بلکه درباره آنچه گفتند فکر کن! ☑️اگر دیدی آنچه می‌گویند راست است، خود را اصلاح کن. 🔘و اگر دیدی درست نیست، پس بدان که خود را مدیون تو کردند و برای جبران این دِین، از ثواب‌های او به تو می دهند، از گناهان تو کم کرده، در نامه اعمال او قرار می‌دهند» 📚بحارالأنوار، جلد۷۵، صفحه۱۶۲ https://eitaa.com/darentezaretolo
آقامیری و ترور سلمان رشدی !!!.pdf
5.47M
▫️عنوان مقاله : ✍پاسخی به حسن آقا میری در مورد کشتن فرد دشنام دهنده به ائمه ع و ترور سلمان رشدی !!!! ❕حسن آقا میری روحانی بیسواد و خلع لباس شده با استوری یک روایت در صفحه اینستاگرام خود در صدد بود که قضیه ترور سلمان رشدی را زیر سوال ببرد و اساسا اثبات کند که کشتن دیگران به خاطر فحاشی به ائمه علیهم السلام جایز نیست و ترور کردن نیز در اسلام روا نیست ‌. در مقاله فوق به او پاسخ مفصلی دادیم . https://eitaa.com/darentezaretolo