مرد تنهای شب!
از اجلاس معروف «گوادلوپ» با حضور جیمی کارتر و جیمز کالاهان و ژیسکار دستن و هلموت اشمیت در دی ماه ۵۷ که در اوج بحران در ایران و بمنظور مهار انقلاب اسلامی، در کارائیب تشکیل شد و خروجیاش توصیه و بلکه امریه به محمدرضا شاه جهت خروج از کشور و روی کار آمدن یک دولت نظامی بود، تا اجلاس ماه آینده لهستان که با خاصه خرجی واشنگتن و میزبانی ورشو قرار است برخورد با ایران را در دستور کار خود قرار دهد بین این دو اجلاس بیش از ۴۰ سال تأخری توام با تفاوت قابل ملاحظه است.
بقول هگل تاریخ دوبار تکرار میشود بار تخست بصورت تراژدی و بار دوم بصورت کمدی! بر این منوال هر اندازه گوادلوپ توانست تراژدی سقوط پهلوی را تسریع کند اکنون و با «نگاه هگلی» اجلاس لهستان را نیز تنها میتوان تکرار کُمیک تاریخ محسوب کرد.
کُمیک بودن اجلاس لهستان ناظر بر این واقعیت است که برخلاف گوادلوپ که واشنگتن در آن تاریخ از رهبری بلامنازع جهان غرب در کنار متابعت ماکسیممی متحدینش برخوردار بود اکنون ترامپ در موقعیتی قرار است واریته لهستان را معرکه گردانی کند که بصورت فردی چه در عرصه بین المللی و چه در داخل ساختار قدرت ایالات متحده در انزوای کامل قرار گرفته و لکوموتیورانی را می ماند که بر روی ریل فاقد واگن مانده.
مشکل ترامپ آن است که سیاست خارجیاش تابع سیاست داخلی و آشفته اش شده و در حالی که در درون ساختار بوروکراتیک آمریکا بخصوص در وزارت خارجه و CIA از کمترین اقتدار و متابعت برخوردار است، ناگریز عرصه سیاست خارجی آمریکا را به یک شووآف بمنظور اخذ باج از رقبای داخلیاش مُبدل کرده.
بر همین منوال اجلاس لهستان را می بایست قرینهای از تصمیم خلق الساعهاش جهت بازگرداندن ارتش آمریکا از سوریه فهم و تلقی کرد که انگیزه هر دو پرخاشگری و واکنش در مقابل فشار ساختار نهادینه شده باندهای قدرت در کریدورهای بوروکراتیک داخل ایالات متحده اعم از وزارت خارجه و پنتاگون و CIA نسبت به تصمیمات ترامپ می باشد.
واریته لهستان یک کمدی سیاسی است که در دورترین نقطه قابل دسترس از وزارت خارجه آمریکا پیش بینی شده تا از آن طریق ترامپ از سوئی دلنگرانی تل آویو و ریاض بابت خروج عجولانهاش از سوریه را تشفی دهد و از جانب دیگر باندهای قدرت متابعت ناپذیر در وزارت خارجه آمریکا و CIA را با این شیوه به چالش بکشد.
مشکل ترامپ آن است که ساختار قدرت نهادینه شده و بوروکراتیک گلوبالیستهای آمریکائی وی را طفلی ناخواسته و بلکه حرامزاده در هرم قدرت محسوب میکنند. نگاهی که بصورت قهری ستیزندگی را به این «مرد تنهای شب» مشق کرده تا لج بازانه چالش سیاسی با رقیبانش در آمریکا را بمنظور «رو کم کنی» به «چیکن گیمی» جنونآمیز مبدل کرده است! (*)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
* ـ بازی جوجه یا Chicken Game در «تئوری بازیها» و دنیای سیاست کنایه از ماراتنی است که طی آن دو راننده در یک مسیر متقابل با سرعتی زیاد بسمت یکدیگر حرکت می کنند و بازنده کسی است که در آخرین لحظه خودروی خود را از مسیر تصادم و تقابل کنار بکشد.
#داریوش_سجادی
#ترامپ
#گوادلوپ
#اجلاس_لهستان
#چیکن_گیم
خلقت هاشمی!
اعتراض و ترش روئی عظیم حواریون و خاکساران مرحوم هاشمی رفسنجانی بابت چند انتقاد لطیف موسوی خوئینیها نسبت به آن معظم له خًلد آشیان و جنت مکان، موید آنست که در فاهمه حواریون آن از ما بهترون(!) هاشمی را باید این گونه فهمید و استفهام کرد:
«... و در حقیقت هاشمی را خلق کردیم. سپس به صورتگریاش پرداختیم. آنگاه به فرشتگان گفتیم: برای او سجده کنید. پس همه سجده کردند؛ جز خوئینیها که از سجده کنندگان نبود!»
#داریوش_سجادی
گلام تراپی
صادق زیباکلام به سنت مالوف نسبت به تولید موشک و پرتاب ماهواره توسط ایران شکلک درآورده و خطاب به وزیر ارتباطات ایران که این فنآوری را نشانه پیشرفت علمی قلمداد کرده با طعنه گفته
خیر جناب آذری جهرمی، تولید موشک و پرتاب ماهواره، نشانه پیشرفت نیست
بقول آمریکائیها یا «رهبر» باش یا «پیرو» یا بی زحمت از سر راه کنار برو
گلامتراپی کنشی آشنا و قدیمی در رفتار بخش کثیری از افراد و نحلههای مسمی به اپوزیسیون در ایران است
گلام شخصیت ملول در انیمیشن «سفرهای گالیور» با تکیه کلام منفی بافانه «من می دونم ـ نمیشه» به خوبی توانسته نمایندگی آن بخش از افراد در جامعه را عهده داری کند که جز نق زدن و منفی بافی و آیه یاس خواندن از کمترین ابتکار و استعداد یا پیشنهاد و راهکار امیدوار کننده و خوشآیندی محروم مانده و نه توان راهبری دارند و نه حال پیروی و فقط می توانند در میانه راه نشسته و خوب نق بزنند و ایراد بگیرند
فی الواقع در این بیماری فرد مبتلابه از طریق «ناله درمانی» به نوعی تشفی خاطر و ابراز وجود می رسد
زیباکلام آلوده ترین فرد به این بیماری است. زیباکلام را باید بیماری تلقی کرد که در ۷۴ و بعد از انتشار کتابش (ما چگونه ما شدیم» از شدت آلودگی به این بیماری، مُرد! نامبرده با انتشار آن کتاب اسیر و قربانی کتابش شد و در آن متوقف شد و در آن مُرد و از آن تاریخ دچار یک جانبه گرائی مفرط و شیفتگی مُبرم به خودش و کتابش شد و بر اساس این شیفتگی همه مسائل ایران را تک محورانه فهم می کند و آن یک عامل هم چیزی نیست جز
👇👇👇👇👇
من می دونم!همش تقصیر خودمونه
#داریوش_سجادی
#صادق_زیباکلام
گزارش «بی طرفانه»!!! بی بی سی از سالروز فرار شاه از ایران مرثیه ای بود که تنها یه دستمال برای پاک کردن اشکای علی همدانی (مرثیه خوانش) کم داشت
اینجا ببینید
https://bbc.in/2FCrdW2
بالاخره پادشاهی بریتانیا حق داره برای سالمرگ پادشاهی حیات خلوتشون غمبرک بگیره!
غم آخرتون باشه
بیسوادی از میان نرفته، فقط بیسوادها خواندن و نوشتن یاد گرفتن!
در این روزگار قحطی شعور دغدغه حیاتشان عین بی شعوری است!
از تمام شدن زندگیتان نترسید
از این بترسید که هیچ وقت زندگی رو آغاز نکنید!
نفس کشیدن که زندگی کردن نیست!
#داریوش_سجادی https://bit.ly/2QVCvqo
مال خدا رو دزدیده ـ داره باهاش پـُز می ده
نیچه با گزاره «تا چرائی زندگی را ندانیم بحث از چگونگی زندگی بی هوده است» انگشت بر نقطه درستی گذاشت.
راز حیات و چیستی و چرائی و «برای چی زیستن» پسووردی است برای فهم صحیح چگونه زیستن
«علت العلل درد و رنج بشر» پرسشی جانسوز بوده که به قامت تاریخ، فیلسوفان و عالمان زیادی را بخود مشغول کرده.
علتالعلل درد و رنج بشریت را میبایست در یک «حرف» ریشه یابی و آسیب شناسی کرد
همه مشکلات هستی شناختی بشر و علت العلل رنج و ملولی و مغمومی انسان منحصراً در گرو یک «میم» است
رنج توام با غفلت بشر ریشه در آنی و آناتی دارد که با الصاق یک «میم» به خود و مافیهای خود، برای «خود» احراز مالکیت و جعل هویت می کند
خودم ـ زندگیم ـ مسکنم ـ همسرم ـ فرزندم ـ سمتم ـ قدرتم ـ ثروتم ـ حقم ـ لذتم ـ کسوتم ـ مکنتم ـ مسندم ـ معرفتم ـ منزلتم ـ مملکتم همه اینها به اعتبار جعل حق مالکیتی است که نیست
اگر «منشاء حق» مالکیت است «که هست» بشری که مالک هیچ چیزی در دنیای درون و برونش نیست و همه داشتههایش را امانی تحصیل کرده ،حق ندارد تا با رُبایش ثروت امانی خود، مطالبه مِلکی کند
«زیست امانی» ، «زندگی بر محور امانت داری» گمشده انسانی است که در «توهم منیت» و «جعل مالکیت» خود را در کانون رنج و حیرانی افکنده
واقعیت عریان ایشان کمدی تلخ آنانی است که
مال خدا را دزدیدن ـ دارن باهاش پُز می دن
طلب حق برای مال مسروقه
در زندگی امانی «اخلاق» هدف نیست «گارد ریلی» است برای رسیدن به هدف
#داریوش_سجادی
#خدا
#زندگی
با سلام و عرض ادب
کاربرانی که اینستا گرام دارند زیر این پست با هشتگ
تبریک به #زهرا_عباسی
هم حمایت کنید از سنت پیغمبر،و هم با ایجاد این هشتگ در موتور سرچ اینستا عملیات روانی دشمن علیه این اقدام خداپسندانه رو خنثی و در حاشیه قرار دهید
لینک پست👇👇👇
https://www.instagram.com/p/Bs3FQEvFi11/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=yemejithnjap
صبوری شرط مغمومی است.
غمگنانه در مصیبت عزیزی چندی رفع زحمت می کنم.
رحمالله من قرا فاتحة مع الصلوات
داریوش سجادی
سلام و سپاس خدمت همه دوستان و عزیزان و سروران گرانقدر که با ابراز هم دردیشان، اینجانب را در تحمل تالم و تاثر بابت مصیبت و رحلت یکی از اقوام گرانقدرم آرامش و انبساط خاطر دادند.
از همه بزرگان در حکومت و دولت و نهادهای وابسته و پارلمان و دیگر عزیزان و دوستان دور و نزدیک بابت ارسال پیغام تسلیت و ابراز هم دردی صمیمانهشان کمال امتنان را داشته و عذر تقصیر دارم که جهت رعایت اختصار از ذکر اسامی تک تک این اعاظم می پرهیزم.
ان شاالله بتوانم در شادیهای تان بنحو احسن جبران کنم.
با تشکر ـ داریوش سجادی
#داریوش_سجادی
#تسلیت
#تشکر
من می ترسم!
مجید انصاری درباره تصمیم نهائی پیرامون مصوبه پالرمو ابراز داشته:
اگر پالرمو در مجمع به بنبست رسید، رفراندوم برگزار شود!
ایشان در ادامه افزوده:
بعضیها از رفراندوم وحشتت دارند و فکر میکنند رفراندوم یعنی براندازی نظام!
آقای انصاری ـ من از رفراندوم وحشت دارم! من از هر نوع عوام فریبی می ترسم.
آقای انصاری ـ یک بحث تخصصی که تصویب یا عدم تصویب آن مستلزم مباحث کارشناسی متخصصین کارآزموده و متعهد به مصالح و منافع کشور و انقلاب است ارجاع چنین بحثی به رفراندومی که مردمانی بدون آشنائی به ظرائف و لواحق فوق تخصصی دنیای سیاست ملزم به تعیین تکلیف آن شوند،عین عوام فریبی است!
یک بار در ۹۶ با تخویف و اخافه سالاری و عوام فریبی کشور را مبتلابه این تنگنا کردید.
مستدعی است بس کنید و بار دیگر با ژست مردم گرائی ناصادقانه بستر تنگنائی مضیقتر را برای کشور فراهم نکنید.
#داریوش_سجادی
#پالرمو
#مجید_انصاری
#رفراندوم
#عوامفریبی
جنبش اصلاح طلبی در ایران مُبدل به کژراهه و خودفریبی سیاسی و اجتماعی برای پاک کردن و ندیدن صورت اصلی مساله شد. مطالبه اصلی و ضروری در ایران قبل از اصلاحطلبی می بایست ناظر بر احرازطلبی باشد! جنبشی که دغدغه اش قبل از مطالبه باید معالجه باشد.
فراخوانی جهت معنایابی و خودیابی و «چیزی شدن» بر اساس مبانی معرفت شناختی بومی و تاریخی و اقلیمی ایرانیان. جنبشی بمنظور «خودیابی» از طریق نفی و طرد و ذم و نکوهش «خودبینی» و «خودبرتربینی» تاریخی و بالینی مبتلابه ایرانیان
#داریوش_سجادی
#اصلاحات
#کژراهه
شبه مدرنیته ایرانی خویشتن را در حال زندگی در ایرانی میبیند که بغایت زیباست با مردمانی صاحب فضل و ادب و کمال و شهروندانی بغایت خوشسیما و خوشاندام و در اوج نبوغ و بلوغ و فهم و شعور و تشخص و تمدن و فرهیختگی و فرزانگی و کمال و مدنیت و آداب دانی. ایرانی که بغایت متمدن و پیشرفته و آلامد و «مدرن» است و تنها یک مشکل دارد و آن اینکه چنان ایرانی اساساً وجود خارجی ندارد (!) و صرفاً برساخته در ذهنیت و محصول «تخیل پریشی» ایشان است.
مقاله عینکهای کبود
#داریوش_سجادی
بیست سال پیش در «سمفونی خاتمی» گفتم طبقات شبه مدرن ایران «میدانند» چه نمی خواهند! اما «نمیدانند» چه میخواهند! و اکنون در تکمیل آن داعیه مدعیام این طبقه «نمی دانند چه هستند» اما «می دانند چه می خواهند باشند» بدون آنکه «بتوانند» باشند!
مقاله عینکهای کبود
#داریوش_سجادی
عینکهای کبود
نقد و نفی ادعای فروپاشی اجتماعی
مناقشه اصلی در ایران ، جدالی در حد فاصل دوگانه «بهزیستی دینی» تا «خوشزیستی دنیوی» بر محور سلائق و علائق و عرف و هنجار و الگوی «زیست مومنانه» و «زیست دلبخواهانه» است
متن کامل مقاله عینک های کبود در لینک زیر
https://bit.ly/2Uoicnw
در دسترس است
#داریوش_سجادی
بخشی از مقاله عینکهای کبود در نفی ادعای فروپاشی اجتماعی
متن کامل در آدرس زیر
https://bit.ly/2UtY3MM
#داریوش_سجادی