eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
159 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
گلچین اذکار 🔆 از وصایای پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله به حضرت علی علیه‌السلام ✨ جهت ایمنی از سرقت آیات 110 و 111 سوره مبارکه اسراء را بخوانید. «قُلِ ادْعُوا اللَّهَ أَوِ ادْعُوا الرَّحْمنَ أَيًّاما تَدْعُوا فَلَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‏ وَ لا تَجْهَرْ بِصَلاتِكَ وَ لاتُخافِتْ بِها وَ ابْتَغِ بَيْنَ ذلِكَ سَبيلاً وَ قُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَداً وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ شَريكٌ فِي الْمُلْكِ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلِّ وَ كَبِّرْهُ تَكْبير» ✨ جهت رفع غم و اندوه بگویید: «لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ، وَ لا مَلْجَأَ وَ لا مَنْجا مِنَ‏ اللَّهِ‏ الّا إِلَيْه» موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2Jo8rTq
امام حسن مجتبی عليه السلام فرمودند: كَيْفَ يَكُونُ اَلْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً وَ هُوَ يَسْخَطُ قِسْمَهُ وَ يُحَقِّرُ مَنْزِلَتَهُ وَ اَلْحَاكِمُ عَلَيْهِ اَللَّهُ وَ أَنَا اَلضَّامِنُ لِمَنْ لَمْ يَهْجُسْ فِي قَلْبِهِ إِلاَّ اَلرِّضَا أَنْ يَدْعُوَ اَللَّهَ فَيُسْتَجَابَ لَهُ . چگونه مؤمن، مؤمن حساب شود، با آنكه از قسمت مقدّر خود ناراضى باشد و منزلت خود را ناچیز شمارد. در صورتى كه حاكم بالاى سر او خداست. و من ضامنم براى كسى كه جز رضایت خدا در دلش خطور نكند دعایش ستجاب شود. - كسيكه تقسیم های الهی را نمی پسندد مؤمن نیست. - مؤمن چون همنام نام "مومن" خداوند است نبايد منزلت خود را ناچیز شمارد و بايد بداند چون حاكم بر او خداي سبحان است ممكن است به بركت وجود او شهري اباد شود يا به نحوست وجود او شهري ويران گردد و از رحمت حق به دور باشد. - حضرت فرمودند وقتی مؤمن به تقسیمات الهی راضی باشد من ضامن استجابت دعای او هستم. مطابق كلام حضرت سرّ عدم استجابت دعا، راضی نبودن به تقسیمات الهی است. استاد بروجردي كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
اسامي پيامبر اكرم (ص) ١-سمايي في القيامه حاشرا يُحشر الناس علي قدمي صحراي محشر درقيامت از قدمگاه پيامبر اسلام شروع ميشود يعني همه مردم درهنگامه تجمع قيامت، به روي پاي پيامبر جمع آوري ميشوند. بنابراين همه مردم درقيامت پيامبر شناس ميشوند زيرا نفرمود مومنين يا متقين بلكه فرمود "ناس" واز آنجا كه رحمت پيغمبر همه را فرا ميگيرد وهمه را مورد لطف خود قرار ميدهد، كليه مردم به او محتاج ميشوند. ٢-نام ديگر پيامبر، موقف الناس بين يدي الله عز وجل است يعني پيغمبر اسلام درصحنه محشر مردم را در محضر خدا متوقف ميكند وآنهارا بر پرونده شان مطلع مينمايد. ٣-سمايي العاقب خداي سبحان اسم ديگر پيامبر را عاقب گذاشته است يعني بدنباله همه پيامبران است وهيچ پيامبري بعد از ايشان نميايد. ٤-سمايي الرحمه خداي سبحان مرا پيامبر رحمت قرار داد رحمت به معناي وجود وكمال وجود است يعني از طريق من همه به وجود حقيقي نايل ميشوند وهم به كمال وجودي ارتقاء مي يابند . همه مردم درقيامت با پيامبر آشنا هستند اما خيلي فرق است بين كسي كه از دنيا جا پاي ايشان گذاشته با كسي كه درقيامت خودرا به روي قدمهاي پيامبر مياندازد. ادامه دارد استاد بروجردي كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه تفسير سوره مباركه آل عمران آيه ١٨٣ ٥-گاهي افراد مغرض براي ردّ مقدسات به مقدس ديگري تمسك مي كنند. ٦-پيامبران پيشين معجزات واضح ارائه كردند اما عليرغم وضوح معجزات مورد اعتراض قوم واقع و كشته شدند آنچه مايه نپذيرفتن است، هوي و هوس افراد است كه اجازه مشاهده بينات پيامبران را نمي دهد. ٧- يهود افكار خود را به خدا نسبت مي داد و مي گفت: خدا از ما تعهد گرفته كه تسليم هيچ پيامبري نشويم مگر با معجزه . البته اين نظر خودشان بود كه به خدا نسبت مي دادند. ٨- خداي سبحان منكرين را با سئوالي وادار به تفكر مي كند (فلم قتلتموه...؟) ٩- همه منكرين گرفتار دروغ هستند هم به خدا نسبت دروغ مي دهند هم به پيامبران و هم به خود دروغ مي گويند. ١٠- انكار منكرين ريشه در كذب افراد دارد و انسان براي دريافت حقيقت ابتدا بايد با خود صادق باشد . ١١-مشكل اساسي منكرين دائم الكذب بودن اين هاست چون آخر آيه مي گويد اگر اهل راستگويي بوديد حرمتها را حفظ مي كرديد ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٨/٤ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
تفسير سوره مباركه آل عمران آيه ١٨٣ الذين قالوا ان الله عَهِد الينا الا نومن لرسول حتي ياتينا بقربان تأكله النار...... اين ها همان كساني هستند كه گفتند خداي سبحان در تورات به ما سفارش كرده ايمان به هيچ پيامبري نياوريد مگر آنكه پيامبر براي ما قرباني بياورد كه آنرا آتش بزنند و بخورند و (اگر قرباني نمي سوخت يعني رسالت آن پيامبر درست نبوده است) پيامبر به اين افراد بگو پيامبران قبل از من معجزاتي را آوردند ولي شما قبول نكرديد پس چرا در عين حال كه به خواست شما جواب مثبت دادند آنها را كشتيد ؟ شما در ادعاي خود صادق نيستيد. نكات تفسيري ١-در اين آيه لجاجت و عناد بني اسرائيل را بوضوح مطرح مي كند (تنها در صورتي پيامبر را قبول داريم كه معجزه پيشنهادي ما را انجام دهند.) ٢-اين ها در تاريخ چند هزار سال قبل ماندند و به روز رساني نشدند . مثلا معجزه مسيح احياء مرده و شفاي مريض بود لذا به چند هزار سال قبل بر گشته بودند و معجزه قران را نپذيرفتند. ٣-بهانه گروهي براي ردّ پيامبر اسلام زياد بود و آنها معتقد بودند همان امري كه براي رسالت پيامبران پيشين ظاهر مي شد براي اثبات حقانيت پيامبر (ص) ما هم به نمايش گذاشته شود يعني قرباني بياورد و آنرا آتش بزنند در اين صورت حقانيت پيامبر ثابت مي شد. ٤-منكرين نظرات خود را هم قبول ندارند چون همين افراديكه به قول خودشان به پيامبرانشان پيشنهاداتي براي اثبات حقانيت خود داده بودند پس از اثبات ، قاتل پيامبر خود شدند. بنابراين بهانه گيري براي اظهار حقيقت نيست بلكه براي انكار و يا تأخير در اظهار حقيقت است . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٨/٤ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه تفسير سوره مباركه آل عمران ١٢-يكي از مفسرين آيه را نماد مي گيرد يعني اينكه اثبات نبوت پيامبران يهود با آتش زدن حيوانات باشد ، نماد است . در حقيقت قرباني، نفس ماست و وقتي شريعت مي آيد انسان نفس خود را حاضر مي كند آتش عشق الهي بر جان انسان وارد مي شود و نفس را نابود مي كند و حقيقت جلوه گر مي شود. ١٣-معجزات پيامبر اسلام بسيار بالاتر از معجزات پيامبران يهود بوده است پيامبر(ص) به كوه اشاره مي كردند كوه جلو مي آمد و يا سنگريزه در دست پيامبر(ص) تسبيح مي گفتند اما يهود اين معجزات قوي را هم نپذيرفتند و از محدوده تكذيب دست برنداشتند. ١٤-گاهي اوقات كه دنبال نظر خاص خود هستيم ، شريعتي كه بوضوح براي ما تبيين شده را نمي پذيريم اما بايد نگران سوء عاقبت باشيم كه در اثر فريب نفس ابجاد مي شود. ١٥-در روايت مي فرمايد:مومن مثل نخله است نبايد شاخه را تكان داد تا خرما بريزد ، هر گاه خرما رسيد خود مي افتد ما هم براي رسيدن به حقايق در جوار پيامبر و زير درخت معرفت الهي و با ادب حضور قرار گيريم ، خودشان بيشترين اكرام را مي كنند . ١٦- ادب حضور نداشتن يعني دائما در صدد ارائه پيشنهاد و اعتراض هستيم و در نتيجه بوي انكار و عاقبت به شري به مشام مي رسد. ١٧-ما بايد شاكر الطاف دائمي حق باشيم و حق اعتراض و ترديد نداريم. پايان استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٨/٤ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
لينك دانلود سرود امام رضا(ع) كه در حوزه پخش مي شود☝👇
🎙مرثیه سرایی حاج محمود کریمی به مناسبت شهادت امام حسن علیه السلام 🏴 ای امام حسین(ع)، حسن(ع)...
💢مقام معظم رهبری: ◾ من معتقدم امام حسن مجتبى شجاع‌ترین چهره‌ى تاریخ اسلام است. ▫ بله، شجاعت واقعى این است که انسان برطبق آنچه مصلحت فکر و ایدئولوژى او است اقدام بکند، اگرچه کسى نفهمد. و امام حسن حاضر شد خود را و نام خود را و وجهه‌ى خود را و محبوبیّت خود را در میان دوستان نزدیکش، فداى مصلحت واقعى بکند؛ حاضر شد که او را نشناسند، براى اینکه اسلام را بشناسند و اسلام بماند. 🏴 سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام