eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
2هزار دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
161 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۵٣ 💠 *راهى بينهايت* ✳️ راه شناخت حضرت ولى عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه، به عنوان انسان كامل و آيينه‌ى تمام نماى حق، مسيرى بينهايت است. ✍️ اما بر اين باوريم كه: ✨ *آب دريا را اگر نتوان كشيد* ✨ *هم به قدر تشنگى بايد چشيد* 🔆 «ما لا يُدرك كلُّه ، لا يُترك كُلَّه» 💠 گر چه نور آغاز صبح با روشنايى هنگام ظهر تفاوت زيادى دارد، اما نور وسيع و شديد ظهر ادامه‌ى همان روشنايى ملايم ابتداى روز است. 🔹 معارفى كه نسبت به امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه كسب مى‌كنيم اينگونه‌اند، در عين اندك بودن، ارزشمند و قابل افزايش هستند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
☝️دعاي جوشن كبير فراز ٩٨ تا ١٠٠
١٧ 🔆 «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» 🔆 «اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد شراب و قمار و بتها و تيرهاى قرعه پليدند [و] از عمل شيطانند پس از آنها دورى گزينيد باشد كه رستگار شويد» ✳️ یکی از تکریم‌های خداوند نسبت به بنده منع کردن او از محرمات الهی است. این منع بدان معنی است که امور ممنوعه از آنرو كه پلیدی و آلودگی است متناسب با شأن بندگي نیست بلكه عملی شیطانی است. 💠 *خداوند سبحان بنده را طیب و طاهر خلق كرده است به جهت این طهارت او را از هر آلودگی منع می‌کند و امر به اجتناب می‌نماید زیرا آلوده مجذوب امور آلوده می‌شود و طیب مجذوب طیب.* 📔 قرآن این امر را در ارتباط با روابط افراد با یکدیگر چنين عنوان می‌کند و می‌فرماید: 🔆 «الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ وَالطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ أُولَٰئِكَ مُبَرَّءُونَ مِمَّا يَقُولُونَ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ» 🔆 «زنان ناپاک از آن مردان ناپاکند، و مردان ناپاک نیز به زنان ناپاک تعلّق دارند؛ و زنان پاک از آن مردان پاک، و مردان پاک از آن زنان پاکند! اینان از نسبت‌های ناروایی که (ناپاکان) به آنان می‌دهند مبرّا هستند؛ و برای آنان آمرزش (الهی) و روزی پرارزشی است!»   📔 سوره مبارکه نور، آیه ۲۶ 🔹 جهت طولانی نشدن مطلب ،محرمات و برخی از امور ممنوعه چون الْخَمْرُ، الْمَيْسِرُو ...كه در آيه آمده در پيام‌های بعدی دنبال خواهيم كرد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
۱۳۶ 🔆 *«أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ»* 💠 *انسان در شعاع نور امام حقیقت‌شناس می‌شود.* ✳️ در این فراز گواهی و شهادت فرد در مورد نشر و زنده شدن مردگان مطرح می‌شود. امری که ثابت و لا یتغیر است. 🔸 نشر به معنای احیاء مردگان، پخش کردن، زنده شدن و پراکنده کردن به‌کار می‌رود. 🔹 حرف تأکید «أنَّ» نشان می‌دهد كه زندگی انسان بر مبنا و محوریت حق تحقق یافته و اساس ادامه حیات بر همين محور است. 🔸 نشر و احیاي روحاني افراد در این عالم با دمیدن نَفَس مسیحایی امام زمان عج صورت می‌گیرد،زيرا آنكس كه در دنيا گرفتار جهالت ومعصيت وغفلت شده و يا به عبارتی گرفتار دنيای مادی گشته است گويا مرده است وبا نفس ولي خدا مي تواند به حيات معنوي خويش بازگردد. ✳️ انسان با جهالت، غفلت و معصیت حیات روحانی خود را از ميان می‌برد و به بُعد حیوانی هبوط می‌کند اما چنانچه او قصد رهايی از اين اسارت را داشته باشد فقط ولی الله نجات بخش اوست و او را از اين مرگ مي رهاند. 💢 *در این فراز زائر اعتراف مي كند که منشور اعمال همه مردم در مقابل نگاه امام قرار دارد و عملكرد هيچ كس ‌ از امام مخفی نیست.* 🔹 قیامت ادامه دنیا است کتاب اعمال انسان در آن پخش و عیان است وهركس با منشور اعمال خود وارد قیامت می‌شود.  🔹 وجود انسان در قیامت بسته و به‌هم‌پیچیده نیست بلکه منتشر می‌گردد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
💠 كلامكم نور ۳۰ ✳️ *بهترین ارث* ☘️ پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌فرمایند: 🔆 «ما وَرَّثَ والِدٌ وَلَدَهُ أفضَلَ مِن أدَبٍ.» 🔆 *«هیچ پدری، میراثی برتر از ادب به فرزندش نداده است.»* 📗 کنز العمّال، ج ۱۶، ص ۴۶۰، ح ۴۵۴۳۵ 🌐 emamraoof.com
٢٣٢ ادامه بحث آداب تسميه امام خميني مي فرمايند: اگر انساني از خواب غفلت بيدار شود و به مجرد بيداري به حق پناهنده شود و به آثار پناهندگي كه پاكي است، دست يابد از آلودگي شيطان رها شده و در اين حال وارد مرحله بسم الله شده و داغ الهي مي خورد و به اندازه ايكه پاك شود آينه ايست كه خدا در او جلوه گر مي شود و هر چه نورانيت بيشتر، مرائيت بيشتر و جلوه حق هم مضاعف به نمايش گذاشته مي شود و علامات شيطاني نه تنها از ظاهر او جدا شده بلكه آرام آرام از باطن او هم جدا مي گردد. مثلا زبان كه دروغ نمي گويد ، شيطان در مرحله ظاهر از او جدا شده و وقتي عُجب بر او عارض نمي شود، شيطان در مرحله باطن هم از او جدا شده است و هنگاميكه از خود بيني و خود خواهي هم جدا شود در واقع از باطن ِباطن هم تطهير شده است . پاك شدن از اين مراحل مزين شدن به داغ بندگي است كه باطن انسان خداخواه و خدا بين مي شود و شياطين جني و انسي از مملكت وجود او كناره مي گيرند. در اين مرحله كه همه وجود بنده علامت شد ، خودش مُهر خدا مي شود و اگر اين بنده كسي را تأييد كند در واقع خدا او را تأييد كرده است. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح آداب الصلوه ٨١/٢/٩ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٩ https://chat.whatsapp.com/KYQlDXg3lyp7GPPZ5ywADF پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
👇👇👇 🍃🌺 سوال: 👈 - در صورتی که را به غیر نیازمندان داده باشیم چیست ؟ 🍁 پاســـــــــــخ: ✍ آیت الله خامنه ای: اگر انسان به خيال اين كه كسى فقير است به او فطره بدهد و بعد بفهمد فقير نبوده چنانچه مالى را كه به او داده از بين نرفته باشد، مى‏ تواند پس بگيرد و به مستحق بدهد و اگر نتواند بگيرد بايد از مال خودش فطره را بدهد و اگر از بين رفته باشد، در صورتى كه گيرنده فطره مى‏ دانسته يا احتمال مى ‏داده آنچه را گرفته فطره است، بايد عوض آن را بدهد و الّا دادن عوض بر او واجب نيست و انسان بايد دوباره فطره را بدهد. ✍ آیت الله مکارم شیرازی: در صورتی که فطریه را به غیر نیازمندان داده باید تمام آنها را اعاده کند. ✍ آیت الله سیستانی: به احتیاط باید دوباره بدهید. ✍ آیت الله وحید خراسانی: در فرض سؤال فطریه پرداخت نشده و شخصی که واسطه شده و آن را به غیرِ فقیر داده اگر کوتاهی کرده شرعاً ضامن است که از مال خودش به همان مقدار بدهد و ذمّه ی کسانی که فطره را به او داده اند از تکلیفِ فطره ،فارغ نشده است یعنی فطره نداده اند. ✍ آیت الله شبیری زنجانی: چنانچه آن مال قبلا به عنوان فطریه کنار گذاشته شده، در صورتی که عین آن باقی است و می تواند بدون حرج آن را پس بگیرد، باید آن مال را بگیرد و به مصرف صحیح برساند، واگر نتواند پس بگیرد، چنانچه آن مال را با حجّت شرعى داده باشد چیزى به گردن او نیست و اگر بدون حجّت شرعى داده، ضامن است و باید دوباره زکات خود و آن دو خانواده را بپردازد. ✍ آیت الله فاضل لنکرانی: اگر بعد از دادن فطریه، بفهمد که کسی که فطریه را گرفته فقیر نبوده، باید زکات فطریه را از او پس بگیرد و به کسی که فقیر است بدهد و اگر مصرف کرده باشد عوضش را بگیرد و به فقیر بدهد.