eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
2هزار دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
161 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *مناجات التائبین* 🔆 «و أماتَ قَلبي عَظيمُ جِنايَتي ، فَأحْيِهِ بِتَوبَةٍ مِنكَ يا أمَلي و بُغيَتي» 🔆 «خدایا! بزرگى گناهم، دل مرا ميرانده است. پس با توبه‌پذيرى خود، آن را زنده گردان، اى اميد من و اى مطلوب من!» ⏹️ *انسان‌ هر اندازه بزرگ‌تر شود خطاهایش هم به نظر‌ش بزرگ‌تر می‌آید.* 🌀 برای انسان‌های بزرگ، یک خطا، جنایت محسوب می‌شود؛ زیرا او نسل می‌سازد، چه نور و چه نار داشته باشد، اطراف خود را نورانی می‌کند یا می‌سوزاند. 🌀 انسان تائب باید خود را جانی بداند که از ترس تنهایی و انگشت‌نما شدن ‌بین مردم، به حضرت حق پناه می‌برد تا دل ِمردۀ او را زنده کند. 🔶🔸 انسان تائب با سه خصوصیت زیر به سراغ خدای سبحان می‌رود : 🔸 ۱. لباس ذلت پوشیده است؛ 🔸 ۲. دل‌مرده است؛ 🔸 ۳. زمین‌گیر شده است؛ ✨ پس خدایا! تو او را احیا کن. 🍃 روایات می‌فرماید: «فقط دو گروه از مردم زنده‌اند: شهدا و علما.» ✳️ *در این فراز گویا برای نجات از دل‌مردگی، از خدای سبحان می‌خواهیم که ما را از جهالت و ندانستن رها کند.* ✅ ملاک زندگی و حیات حقیقی «عند ربهم یرزقون» است که *هرکس نزد مربی‌اش ارتزاق کند؛* نزد خیر مطلق، قدیر مطلق، نزد کسی که دستش باز است و گواه و شهید بر ماست. ✳️ در توبه و احیا و زنده‌دلی، رجوع به حضرت حق است که در واقع خداوند پشت پرده عالم را به انسان نشان می‌دهد. البته رجوع بنده به حق مستلزم رجوع اولیه حق به بنده و توفیق این امر از جانب خدای سبحان است. ◀️ *پس انسان بین دو توبه و دو رجوع حق قرار دارد،* ابتدا خدا به او رو می‌کند و توفیق توبه می‌دهد سپس بنده به خدا رجوع کرده و از او تقاضای زنده‌دلی می‌کند. 🔷 *در هر بُعدی، مرگ و در هر رجوعی، حیات است.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐 emamraoof.com
احکام☝️
💠 *فلسفه حجاب* ✍🏼 به عقیدۀ ویل دورانت مقررات شدیدی که طبق رسوم و آیین کهن مجوسی دربارۀ زن حایض اجرا می‌شده که در اتاقی محبوس بوده، همه از او در مدت عادت زنانگی دوری می‌جسته‌اند و از معاشرت با او پرهیز داشته‌اند، سبب اصلی پیدا شدن حجاب در ایران باستان بوده است. در میان یهودیان نیز چنین مقرراتی دربارۀ زن حائض اجرا می‌شده است. 🔹 کنت گوبینو در کتاب سی‌سال در ایران نیز معتقد است که حجاب شدید دورۀ ساسانی، در دورۀ اسلام در میان ایرانیان باقی ماند. او معتقد است که آنچه در ایران ساسانی بوده است تنها پوشیدگی زن نبوده است، بلکه مخفی نگه داشتن زن بوده است. مدعی است که خودسری موبدان و شاهزادگان آن دوره به قدری بود که اگر کسی زن خوشگلی در خانه داشت نمی‌گذاشت کسی از وجودش آگاه گردد و حتی‌الامکان او را پنهان می‌کرد؛ زیرا اگر معلوم می‌شد چنین خانم خوشگلی در خانه‌اش هست دیگر مالک او، و احیاناً مالک جان خودش هم نبود. 📚 حوزه.نت ‏🌐 emamraoof.com
🔺️ پست اینستاگرام رهبر انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای 🔻از بیانات رهبر انقلاب درباره قطعیت برخورد با جنایت کاران علیه مردم در پی حمله تروریستی شب گذشته در ایذه و اصفهان.
۱۷ 🔆 «وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي‌الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ» 🔆 «و اگر از بيشتر افراد روى زمين اطاعت كنى تو را از راه خداوند منحرف و گمراه مى‌كنند. زيرا آنان جز از گمان پيروى نمى‌كنند وآنان جز به حدس و گمان نمى‌پردازند.» 📗 سوره انعام، آیه ۱۱۶ 💢 گاه انسانها به گمان‌های خود بها می‌دهند. پیروی کردن از ظن، منکری است که در جامعه بسیار به چشم می‌خورد. 🔷 در این آیه از دو منکر سخن به میان آمده که جامۀ معروف پوشیده‌اند. ۱🔹۱. یقین دانستن گمان‌ها؛ 🔹۲. اطاعت از اکثریت. 💢 ما گمان داریم همیشه حق به جانب همه و جمعیت است، غافل از آنکه گاه، اکثریت، عقلانی و رشد یافته و صاحب سلامت هستند؛ پس تبعیت از آنها هم عقلانی است؛ اما گاهی *کثرت در یک عقیده و هدف دلیل بر ثواب بودن آن نیست.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏ 🌐 emamraoof.com