eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات* 🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید. 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنه‌ای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیة‌الله مکارم شیرازی را دریافت می‌کند. 🌸 باتشکر 💠 موسسه علمیه السطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام
۱۰۶ 🔆 *«كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَى صِرَاطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ»* 🔆 «كتابى است كه آن را به سوى تو فرود آورديم تا مردم را به اذن پروردگارشان از تاريكيها به سوى روشنايى بيرون آورى به سوى راه آن شكست ناپذير ستوده.» 📗 سوره ابراهیم، آیه ۱ ✴️ خدای سبحان عزیز است و حمید (عزیز به‌معنای نفوذ ناپذیر و حمید به‌معنای ستوده شده). ✅ *کافی است بنده‌ای در مسیر شریعت قرار بگیرد و در این مسیر استقامت کند تا او نیز مانند پروردگارش هم عزیز شود و هم شایستۀ ستایش. اير امر ، مصداقی از اکرام خداوند ااست.* 🔰 قران کریم در سوره فصلت ؛ آیه 30 می فرماید: 🔆 «إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتي‏ كُنْتُمْ تُوعَدُون‏» 🔆 «همانا كسانى كه گفتند: «پروردگار ما خداست، پس (بر اين عقيده) مقاومت نمودند، فرشتگان بر آنان نازل مى‌شوند (و مى‌گويند:) نترسيد و غمگين مباشيد و بشارت باد بر شما به بهشتى كه پى در پى وعده داده مى‌شديد.» 📗 سوره فصلت، آیه ۳۰ ✅ کسانی‌که استقامت در مسیر حق دارند به قدری نفوذ ناپذیر می‌شوند که نه از چیزی غیر خداوند می‌ترسند و نه هیچ امر دنیوی می‌تواند آنها را محزون کند. همین موضوع آنان را به عالم ملکوت متصل می‌کند و از نفوذ شیاطین مختلف در امان می‌دارد. ❇️ *از مصادیق عزت این است که شیاطین بیرونی و درونی نمی‌توانند در انسان نفوذ کنند و بر او مسلط شوند.* ❇️ همین موضوع انسان را تا حدی ارتقا می‌دهد که مَلِک (فرشته) ثناگوی او می‌شود و همچنان که ستایش خداوند را می‌کند بر بنده سجده مي كند وسر تعظيم قرود مي آورد . 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🔴💢 اصفهانی که به خواندنش درعصرجمعه بسیارسفارش شده وفضیلت بسیاردارد👇 ✨بِسْمِ اللهِ الرَّحْمن الرَّحيم✨ بند اول1⃣ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدسَیِّدِالْمُرْسَلینَ وَ خاتَمِ النَّبِیِّینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ الْمُنْتَجَبِ فِى الْمیثاقِ الْمُصْطَفى فِى الظَّلالِ الْمُطَهَّرِمِنْ کُلِّ افَة الْبَرىءِ مِنْ کُلِّ عَیْب الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجاةِ الْمُرْتَجى لِلشَّفاعَةِ الْمُفَوَّضِ اِلَیْهِ دینُ اللّهِ،اَللّهُمَّ شَرِّفْ بُنْیانَهُ وَعَظِّمْ بُرْهانَهُ وَاَفْلِجْ حُجَّتَهُ وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ وَ اَضِىءْ نُورَهُ وَبَیِّضْ وَجْهَهُ وَاَعْطِهِ الْفَضْلَ وَالْفَضیلَةَ وَ الْمَنْزِلَةَ وَالْوَسیلَةَ وَالدَّرَجَةَ الرَّفیعَةَ وَ ابْعَثْهُ مَقامًامَحْمُودًا یَغْبِطُهُ بِهِ الاَْوَّلُونَ وَ الاَْخِرُونَ بنددوم2⃣ وَ صَلِّ عَلى اَمیرِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَقآئِدِالْغُرِّ الْمُحَجَّلینَ وَ سَیِّدِالْوَصیّینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ العالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلَى الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَصَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدِبْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ بندسوم3⃣ وَ صَلِّ عَلى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّد اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَصَلِّ عَلى مُوسَى بْنِ جَعْفَر اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَصَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ مُوسى اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدِبْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ مُحَمَّداِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ بندچهارم4⃣ وَ صَلِّ عَلَى الْخَلَفِ الْهادِى الْمَهْدِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدوَاَهْلِ بَیْتِهِ الاَْئِمَةِ الْهادینَ الْعُلمآءِ الصّادِقینَ الاَْبْرارِ الْمُتَّقینَ دَعآئِمِ دینِکَ وَاَرْکانِ تَوحیدِکَ وَ تَراجِمَةِ وَحْیِکَ وَحُجَجِکَ عَلى خَلْقِکَ وَ خُلَفآئِکَ فى اَرْضِکَ الَّذینَ اخْتَرْتَهُمْ لِنَفْسِکَ وَاصْطَفَیْتَهُمْ عَلى عِبادِکَ وَ ارْتَضَیْتَهُمْ لِدینِکَ وَخَصَصْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِکْ وَجَلَّلْتَهُمْ بِکَرامَتِکَ وَ غَشَّیْتَهُمْ بِرَحْمَتِکَ وَ رَبَّیْتَهُمْ بِنِعْمَتِکَ وَ غَذَّیْتَهُمْ بِحِکْمَتِکَ وَاَلْبَسْتَهُمْ نُورَکَ وَرَفَعْتَهُمْ فى مَلَکُوتِکَ وَحَفَفْتَهُمْ بِمَلائِکَتِکَ وَ شَرَّفْتَهُمْ بِنَبِیِّکَ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَالِهِ بندپنجم5⃣ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدوَعَلَیْهِمْ صَلوةً زاکِیَةً نامِیَةً کَثیرَةً دآئِمَةً طَیِّبَةً لایُحیطُ بِها اِلاّ اَنْتَ وَلایَسَعُها اِلاّعِلْمُکَ وَ لا یُحْصیهااَحَدٌغَیْرُکَ اَللّهُمَّ وَصَلِّ عَلى وَلِیِّکَ الْمُحْیى سُنَّتَکَ الْقآئِمِ بِاَمْرِکَ الدّاعى اِلَیْکَ الدَّلیلِ عَلَیْکَ حُجَّتِکَ عَلى خَلْقِکَ وَ خَلیفَتِکَ فى اَرْضِکَ وَ شاهِدِکَ عَلى عِبادِکَ اَللّهُمَّ اَعِزَّ نَصْرَهُ وَ مُدَّ فى عُمْرِهِ وَ زَیِّنِ الاَْرْضَ بِطُولِ بَقآئِهِ اَللّهُمَّ اکْفِهِ بَغْىَ الْحاسِدینَ وَ اَعِذْهُ مِنْ شَرِّ الْکآئِدینَ وَ ازْجُرْ عَنْهُ اِرادَةَ الظّالِمینَ وَ خَلِّصْهُ مِنْ اَیْدِى الْجَبّارینَ بندششم6⃣ اَللّهُمَّ اَعْطِهِ فى نَفْسِهِ وَ ذُرِّیَّتِهِ وَ شیعَتِهِ وَ رَعِیَّتِهِ وَخآصَّتِهِ وَ عآمَّتِهِ وَ عَدُوِّهِ وَ جَمیعِ اَهْلِ الدُّنْیا ما تُقِرُّ بِهِ عَیْنَهُ وَتَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ وَ بَلِّغْهُ اَفْضَلَ ما اَمَّلَهُ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء قَدیرٌ اَللّهُمَّ جَدِّدْبِهِ مَا امْتَحى مِنَ دینِکَ وَ اَحْىِ بِهِ مابُدِّلَ مِنْ کِتابِکَ وَ اَظْهِرْ بِهِ ما غُیِّرَ مِنْ حُکْمِکَ حَتّى یَعُودَ دینُکَ بِهِ وَ عَلى یَدَیْهِ غَضًّاجَدیدًاخالِصًامُخْلَصًا لاشَکَّ فیهِ وَلا شُبْهَةَ مَعَهُ وَ لاباطِلَ عِنْدَهُ وَلا بِدْعَةَ لَدَیهِ
بند هفتم 7⃣ اَللّهُمَّ نَوِّرْ بِنُورِهِ کُلَّ ظُلْمَة وَ هُدَّبِرُکْنِهِ کُلَّ بِدْعَة وَاهْدِمْ بعِزِّهِ کُلَّ ضَلالَة وَاقْصِمْ بِهِ کُلَّ جَبّار وَ اَخْمِدْبِسَیْفِهِ کُلَّ نار وَ اَهْلِکْ بِعَدْلِهِ جَورَ کُلِّ جآئِر وَ اَجْرِ حُکْمَهُ عَلى کُلِّ حُکْم وَ اَذِلَّ بِسُلْطانِهِ کُلَّ سُلْطان اَللّهُمَّ اَذِلَّ کُلَّ مَنْ ناواهُ وَ اَهْلِکْ کُلَّ مَنْ عاداهُ وَ امْکُرْ بِمَنْ کادَهُ وَ اسْتَأصِلْ مَنْ جَحَدَهُ حَقَّهُ وَ اسْتَهانَ بِاَمْرِهِ وَ سَعى فى اِطفآءِ نُورِهِ وَ اَرادَ اِخْمادَ ذِکْرِهِ بندهشتم8⃣ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد الْمُصْطَفى وَ عَلِىّ الْمُرْتَضى وَ فاطِمَةَ الزَّهْرآءِ وَ الْحَسَنِ الرِّضا وَ الْحُسَیْنِ الْمُصَفّى وَ جَمیعِ الاَْوصِیآءِ مَصابیحِ الدُّجى وَ اَعْلامِ الْهُدى وَ مَنارِ التُّقى وَ الْعُرْوَةِ الْوُثْقى وَ الْحَبْلِ الْمَتینَ وَ الصِّراطِ الْمُسْتَقیمِ وَ صَلِّ عَلى وَلِیّکَ وَ وُلاةِ عَهْدِکَ وَ الاَْئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ وَ مُدَّ فى اَعْمارِهِمْ وَ زِدْ فى اجالِهِمْ وَ بَلِّغْهُمْ اَقْصى امالِهِمْ دینًا وَ دُنْیا وَ اخِرَةً إنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء قَدیرٌ..
🔆چرا رژیم‌ صهیونیستی مردم عادی ندارد؟!
۲۰۶ 🔆 *«وَ دَعوَةَ مَن ناجاکَ مُستَجابَة»* 🔆 *«خدایا! دعای هر کسی که با تو نجوا دارد، اجابت شده است.»* 🍃 امام سجاد علیه‌السلام در روایتی می‌فرماید: 🔆 *«المؤمِنُ مِن دُعائِهِ علی ثلاثٍ: 🔆 *«دعای مؤمن خالی از یکی از این سه بهره نیست:* 🍃۱. «اِمّا أَنْ یدَّخَرَ لَهُ» *«درخواست و دعای او برایش ذخیره می‌شود»؛* 🔷 یعنی *دعا به اجابت رسیده؛ اما ظرف وجود فرد هنوز آماده دریافت نیست؛* یعنی اگر دعا به اجابت می‌رسید؛ کبر و غرور فرد را فرا می‌گرفت؛ چون هنوز به بلوغ فکری نرسیده است؛ از این رو برایش ذخیره می‌شود؛ 🍃۲. «اِمّا أَن یعَجَّل لَهُ» *«یا حاجتش برآورده می‌گردد.»* 🔷 اجابت دعا نقدی بود؛ اما *نیاز و درخواست باید اعلام شود تا دعا به اجابت برسد.* 🍃۳. «اِمّا أَن یدفعَ عَنهُ بَلاءٌ یرید أَنْ یصیبَهُ» *«یا بلائی که مقدر بوده به او برسد از او دفع خواهد شد.»* 🔷 دعای داعی به اجابت نرسیده؛ اما به‌واسطۀ دعا، دفع بلا می‌شود؛ به این معنا که بنا بوده بلایی به او برسد؛ اما دعای داعی آسیب بلا را از بین برده است؛ 🔷🔹 *بنابراین دعای داعی اثرگذار است.* 📘 تحف‌العقول، ص ٢٨٧ 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️آیت الله جاودان : برای آزادی مردم غزه ۱۰ هزار "امن یجیب" بخوانید
💠 *«ویژه نامه صلح امام حسن علیه السلام»* ۱ 🟩 *سخن از کار بزرگی است که امام حسن علیه‌السلام پیشوای دوم شیعیان، برای ادامه حیات دین اسلام و تشیع -که منهاج امیر مؤمنان علیه‌السلام است-انجام داده است.* ✍🏼 نگاه اجمالی به زمینه‌های اجتماعی -سیاسی حجاز، عراق و شام هنگام روی کار آمدن حضرت و شرایطی که موجب پذیرش صلح شد و همچنین «متن صلحنامه» در این ویژه نامه بررسی شده است. 🍃 *امام باقر علیه السلام : «والله آنچه حسن‌بن‌علی علیه‌السلام انجام داد، برای این امت بهتر از هر آن چیزی بود که نور خورشید بر آن تابیده است.»* ⬜️◻️ بزرگ‌ترین حادثه‌ای که در زندگی آن امام همام می‌درخشد، «سازش»با معاویه است. پژوهشگران بسیاری در تاریخ اسلام،(اعم از مسلمان و غیر مسلمان) در این باره نوشته‌اند و داوری‌های گوناگونی کرده‌اند. ⁉️ *پرسش‌های بسیاری در بارۀ این «صلح» مطرح است.*اینکه «انگیزه امام از صلح با دشمن خود چه بود؟» یا «عواملی که امام را به این سو کشاند، چه بود؟» یا «این صلح چه منفعتی برای مسلمانان و جهان اسلام، در آن زمان داشت؟» یا «تفاوت عملکرد امام حسن با کاری که امام حسین در قیام عاشورا کرد، چیست؟ بحمدالله، تحقیقات دامنه‌داری دربارۀ این حادثۀ بزرگ تاریخی شده است. 🔗 *در اینجا با نگاهی به برخی از این زوایا به این موضوع می‌پردازیم.* 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
# امنیت_ذهنی ۱۱ 💠 *«زیبابینی در برون‌رفت از امنیت ذهنی»* 🔷🔹 *اساسا ما با زیبانگری مواجه هستیم، همه چیز زیباست، چه آن زمانی که داده می‌شود و چه آن زمانی که گرفته می‌شود؛ اما در تلۀ ذهن امن فقط داده‌ها زیباست و ستاندن‌ها نازیبا.* 🔹 مانند زمان روزه که همان امساک، برای انسان دارای زیبایی و جذبه است و متعاقب آن شکل دیگری از عبادت را باید به جا آورد و آن هم شب زنده‌داری است. 🔹 درواقع تا زمانی که فرد شب‌بیداری نداشته باشد،از لذت آن درکی ندارد؛ چون همواره به ذهن خود برنامه داده است ساعت خواب و بیداری‌اش، دارای نظم و روال خاصی باشد؛ اما با درک شب‌بیداری، به جلوه‌ای دیگر از زیبایی‌ها پی می‌برد. ❇️ تا زمانی که آدمی در راه خدا مالی خرج نکرده است، مال را در مالکیت خود می‌داند؛ اما وقتی امر می‌شود که یک‌پنجم از مال، به او تعلق ندارد، از امنیت ذهنی خارج می‌شود؛ چراکه آنچه را برای خود تنظیم کرده بود، اکنون در معامله با خدا از حیطۀ دارایی و بالتبع، از فضای امن ذهن او خارج شده است. ⏪️ *خروج از امنیت ذهنیِ احساسِ مالکیت به مال، موجب برکت است.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🔴حرکتی که آغاز شده است، منجر به پیروزی کامل فلسطینی‌ها خواهد شد رهبر انقلاب در دیدار با زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه: 🔹قدرت روزافزون اسلام در جهان، به‌رغم توطئه‌های گسترده نتیجه مجاهدت‌هاست. 🔹امروز یکی از مظاهر قدرت اسلام همین مسائلی است که در فلسطین در حال روی دادن است. 🔹این حرکتی که در فلسطین آغاز شده است، منجر به پیروزی کامل فلسطینی‌ها خواهد شد. 🔹همه در دنیای اسلام وظیفه دارند به مردم فلسطین کمک کنند.
۴ 💠 *«معرفی وصی پیامبر از لسان پیامبر»* 🍃 پیامبر اکرم در قالب یک سلسله آیات، وجود مقدس امیرالمومنین علیه‌السلام را معرفی می‌کند که در هر یک از این آیات به یکی از عناوین امیرالمومنین علیه‌السلام اشاره شده است. 🍃 پیامبر اکرم در ذیل آیه ۱۰۳ سوره آل‌عمران می‌فرماید: 🔆 *«هُوَ الَّذِي أَمَرَكُمْ بِالاعْتِصَامِ بِه‏»* 🔆 *«وصی من آن کسی است که شما مأموریت دارید به او پناهنده شوید و به ریسمان او چنگ بزنید.»* 📘 بحارالأنوار، ج۳۶، ص۱۸ 🔶🔸 * این ریسمان همان گفتار خداست* که یک طرف آن در دستان خدای سبحان است و طرف دیگرش در دست مردم است، مردم هرآنچه این ریسمان را محکم‌تر بگیرند بیشتر به خدا متصل می‌شوند *و این ریسمان چندان به مردم نزدیک است که می‌توانند به آن چنگ زنند و بالا بروند.* 🔸 باطن ریسمان الهی کتاب الله و باطن ریسمان مردم وجود مقدس امیرالمؤمنین علیه‌السلام است این دو یکی است؛ زیرا چنانچه میان این دو تباین بود مردم متفرق می‌شدند. 🔸 مردم با این ریسمان بواسطۀ ولیّ‌الله از عالم ماده به عالم معنا پیوند می‌خورند و وظیفۀ آنان چنگ زدن و رها نکردن این ریسمان است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
💠 *مناجات المحبین*۱۱ 🔆 *«وَأَوْزَعْتَهُ شُكْرَک»* 🔆 *«خدایا مرا جزو بندگانی قرار بده که سهمیه شکر را بین آنان توزیع کردی.»* 🔶 *شاکرین کسانی هستند که قدردان ِبیعت با پیامبر و آل او هستند.* کسانی که از این بیعت دور شدند هرگز بهره و سهمیه‌ای از شکر و شاکرین ندارند. 🔆 *«وَشَغَلْتَهُ بِطَاعَتِک»* 🔆 «خدایا ما را به طاعت خود مشغول کن.» ❇️ خدایا شغل ما را بندگی عاشقانه قرار بده. اگر مرا جزو اطاعت‌کنندگانت قرار ندهی وقت مرا شیطان به بیهوده‌گذرانی پُر خواهند کرد. 🔆 «وَصَيَّرْتَهُ مِنْ صَالِحِى بَرِيَّتِک» 🔆 «خدایا مرا جزو خلایقی قرار بده که صالح و در گروه بهترین‌ها هستند.» ❇️ اگر از گروه صالحین جدا شدم خودت مرا به سمت آنان برگردان؛ چراکه *وقتی در جمع خوبان قرار گیرم دیگر میل به بدی نخواهم داشت.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
💠 *«سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی»* 🌹 *آیت‌الله اشرفی اصفهانی مظهر یک روحانی مسئول ساده‌زیست بود. زندگی طلبگی او به سختی می‌‌گذشت و کتاب‌‌های درسی و مطالعاتی‌اش همگی وقفی بود. ✍🏼 روایت ‌های حیرت‌انگیزی از زهد او در دست است. *او پس از انقلاب با وجودی که می‌‌توانست به مکنتی برسد؛ اما ساده‌‌زیست‌‌تر از محروم ‌ترین مردمان بود.* 🍃 رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: « *وضع داخلی زندگی ‌اش بسیار ساده و متوسط بود.* اتاق کتابخانه ایشان را که من دیدم، یک اطاق طلبگی به تمام معنا و یک چیزی شبیه یک شخصیت برجسته موجه که مردم انتظار دارند وضع زندگی‌‌اش اینجور باشد؛ مثل یک طلبه حقیقی و این همان چیزی است که در روحانیون برجسته دیده می‌‌شود و توصیۀ امام عزیزمان دائماً به روحانیون همین بود که در زندگی شخصی‌شان از این روش عدول نکنند.» 🍃 امام خمینی(ره) در تجلیل از آیت‌الله اشرفی اصفهانی فرمود: *«هر وقت آقای اشرفی اصفهانی را می‌‌بینم، به یاد خدا می‌‌افتم.»* 🔷🔹 *این شاید زیباترین و تاثیرگذارترین نقل قول امام درباره این شهید محراب باشد.* 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
۴۷ 💠 *«رابطۀ شکر و تسلیم»* 🔆 *«بَلى‏ مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَ هُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُم‏ یَحزَنون»* 🔆 «آرى، كسى كه با اخلاص به خدا روى آورد و نيكوكار باشد، پس پاداش او نزد پروردگار اوست، نه ترسى بر آنهاست و نه غمگين خواهند شد.» 📗 سوره بقره، آیه‌۱۱۲ 🔶 در این آیه *مفهوم شکر* با ادبیات دیگری مطرح می‌شود. *اگر انسان خود را تسلیم خدای سبحان کند، «محسن» است.* 🍃🔸 *فردی که خود را تسلیم خدا کرد، «خود»ی نمی‌بیند* و فقط خداییِ خدا را مشاهده می‌کند. 🍃🔸 او می‌داند *تسلیم و اخلاص را به‌تنهایی کسب نکرده است، بلکه صرفأ نعمتِ خداست.* 🍃🔸 در ادامه می‌فرماید: «فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ» خداوند خاصّ این انسان، پاداشی در نظر گرفته است. او در حضور حقّ، بابت اموری که از دست داده است، هیچ نگرانی و غصه‌ای ندارد. 🔷🔹 قبلأ گفته شد *شکر پنج رکن دارد:* 🔹١. *شناخت نعمت؛ 🔹٢. خوش بودن با نعمت؛ 🔹٣. فراوان دیدن نعمت؛ 🔹۴. استفاده صحیح از نعمت؛ 🔹٥. مصرف نعمت در رسیدن به منعم.* ◀️ بنابراین ربط آیه با بحث شکر این است که انسان روی خود را به‌سوی خدای سبحان می‌کند و تسلیم خداست. این تسلیم، یعنی استفادۀ صحیح از نعمت. اصلاً *دلیل آفرینش انسان تسلیم او در برابر خداوند است.* ✅ * هنگامی انسان می‌تواند وجود خود را به درستی خرج کند که خویش را تسلیم خداوند کند.* ⏪️ البته این نکته نیز حائز اهمیت است که *وقتی انسان خود را به درستی خرج کرد، باید شاکر هم باشد.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com