eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته): ❓ شب آرزوها یا رغبت‌ها؟! 🔰 اميدواريم كه در ليلةالرغائب رغبت ما با رهبت ما هماهنگ باشد. هم از قهر و جلال خدا راهب باشيم, هم به مِهر و جمال خدا راغب باشيم؛ رغبت يعني ميل نه آرزو, ليلةالرغائب به معناي شب آرزوها نيست بلکه شب رغبت‌ها و گرايش‌ها و مجذوب‌شدن‌هاست لذا آن انجذاب و گرايش و ميل و شوق را مي‌گويند رغبت, در برابر رهبت. خداي سبحان جنّاتي دارد كه ما را به آنها ترغيب كرده و براي روح ما هم بهشتي دارد كه ما را به آن هم ترغيب كرده است. 🔰 در بخش پاياني سوره مباركه«قمر» چنين آمده ﴿إنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ يعني مردان باتقوا بهشتي دارند همين (جَنَّاتٌ تَجْرِيْ مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ جنت جسم و بدن است و لذايذ مادي كه در آن نهرِ عسل جاري است نهرِ آب جاري است نهر شير جاري است نهر خمر جاري است اين انهار چهارگانه در اين بهشت هست. اما يك بهشت ديگري دارد كه آن براي روح ماست و اين را با واو عطف بيان نكرده بلکه فرمود: ﴿إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ نه «و في» ﴿فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ آن جنّت براي روح ماست براي جان ماست كه نزد خدا قرار بگيريم و اوساط اهل ايمان, رغبتشان در ليلةالرغائب به ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ است و اوحدي از اهل ايمان گذشته از اينكه ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ را طالب هستند ﴿فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ را هم مورد رغبت و ميل و گرايش و انجذاب خود قرار مي‌دهند. 🔰 آن‌گاه درباره چنين گروهي گفته مي‌شود: ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾ هم جنّت بدن است هم جنّت جان است هم لذّت روح است هم لذّت تن است كه ـ ان‌شاءالله ـ در ليلةالرغائب به اين رغبت‌ها بار مي‌يابيم چه اينكه ـ خداي ناكرده ـ اگر كسي گرفتار هراس و رهبت شد او هم دو جهنم دارد جهنمي است كه جسم را مي‌سوزاند كه در سوره مباركه «نساء» مشخص شده است كه فرمود: ﴿كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُم بَدَّلْنَاهُمْ جُلُوداً غَيْرَهَا لِيَذُوقُوا الْعَذَابَ﴾ كه اين پوست و جسم و بدن را مي‌سوزاند و يك عذاب معنوي است كه روح را مي‌سوزاند كه ﴿نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ ٭ الَّتِي تَطَّلِعُ عَلَي الْأَفْئِدَةِ﴾ 🔰 مستحضريد كه رسوايي, بي‌آبرويي اينها عذاب روح است سوخت و سوز پوست و جسم, عذاب بدن است اينكه فرمود: ﴿لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ﴾ رسوايي يك عذاب دردناك دروني است آن دو بخش مربوط به رهبت است كه ما بايد راهب و هراسان و گريزان باشيم, دو بخش اوّلي كه مربوط به جسم و جان ماست كه ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾ مربوط به رغبت است كه ـ ان‌شاءالله ـ به اين سمت راغب باشيم. 🔰 بنابراين ليلةالرغائب مي‌تواند رغبت‌هاي گوناگون و مراحل فراواني را در پيش رو داشته باشد كه ـ ان‌شاءالله ـ در اوّلين شب جمعه ماه پربركت رجب همه شما آن توفيق را داشته باشيد هم به جنّت جسماني برسيد هم به جنّت روحاني. 🔺 بیانات معظم له در جلسه درس اخلاق آیت الله
۳۴ 💠 *«توبه، یکی از جلوه‌های عزت نفس»* 🔆 «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي دَلَّنَا عَلَى التَّوْبَةِ الَّتِي لَمْ نُفِدْهَا إِلَّا مِنْ فَضْلِهِ فَلَوْ لَمْ نَعْتَدِدْ مِنْ فَضْلِهِ إِلَّا بِهَا لَقَدْ حَسُنَ بَلَاؤُهُ عِنْدَنَا وَ جَلَّ اِحْسانُهُ اِلَیْنا وَ جَسُمَ فَضْلُهُ عَلَیْنا» 🔆 «سپاس مخصوص خداست که ما را بر توبه راهنمایی کرد؛ همان توبه‌ای که ما به آن جز به فضل و کرمش نائل و مستفید نشدیم و اگر ما جز از راه توبه به هیچ راه دگر از اهل فضل و کرم خدا محسوب نبودیم، همانا خدا بر ما بود و فضلش بر ما عظیم و بی‌شمار بود» 📘 صحیفۀ سجادیه، دعای اول ✅ حتی اگر اشتباه و گناه ما سهوی نباشد و عمداً مرتکب خلاف شده باشیم؛ هنگامی که نادم و پشیمان به‌سوی خدا برگردیم، خدای سبحان فوراً توبۀ ما را قبول می‌کند تا عزت نفس ما مخدوش نشود و گرفتار حقارت نفس نشویم. ✅ *دین ما به ما یاد می‌دهد که اگر کسی به هر دلیلی خلاف فاحشی انجام داد؛ اما متنبّه شد و با تمام وجود عذرخواهی کرد، آن اتفاق و آن بخش از زندگی او را از ذهن‌مان حذف کنیم؛ زیرا قرار است بندۀ خدا عزیز بماند.* 💢 اگر در شرایط مختلف بارها گناهش را به او یادآوری کنیم، عزت نفس وی خدشه‌دار می‌شود. 🔷🔹 *عزت نفس، پایه و اساس تمام خوبی‌هاست.* 🔹 کسی که عزت نفس دارد، خودمراقبتی هم دارد؛ به همین دلیل نیازی به هشدار اطرافیان برای گناه نکردن ندارد. 🔹 هر چقدر به عزت نفس افراد خدشه وارد شود، نیمۀ تاریک آنها بیشتر بروز و ظهور می‌کند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 مو سسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
🌊من هم به شما عرض میکنم انَّ مَعِی رَبّی ♡رهبر معظم‌ انقلاب♡
۶۸ 🍃 در روایتی امام رضا علیه‌السلام فرمود: 🔆 «اِدَّخِروا لِبُيوتِكُم نَصيباً مِنَ القُرآنِ فَإِنَّ البَيتَ إذا قُرِئَ فيهِ أَنَسِ عَلى أهلِهِ وَ كَثُرَ خَيرُهُ وَ كانَ سُكّانُهُ مُؤمِنِي الجِنِّ وَ إذَا لَم يُقرَأ فيهِ أوحَشَ عَلى أهلِهِ ، وَ قَلَّ خَيرُهُ ، وَ كانَ سُكّانُهُ كَفَرَةَ الجِنِّ» 🔆 «براى خانه‌هايتان بهره‌اى از قرآن بگيريد كه اگر در خانه، قرآن قرائت شود با اهل خود انس مى‌گيرد و خيرش فراوان شود. و اگر در آن قرآن خوانده نشود، با اهلش انس نمى‌يابد و خيرش اندك می‌شود و جنّيان كافر در آن سكنا مى‌گزينند. 📘 محجة‌البضاء، ج ۲ص ۲۲۰ ✳️ *در خانه‌ای که قرآن وجود دارد، همه چیز مانند مطالعه کردن، مهمان‌داری، فرزندپروری و... آسان است.* ✅ *آسانی، یک نعمت است.* 💢 بعضی‌ها همه چیز را سخت می‌‌بینند! درس خواندن، کارکردن و... در نظرشان بسیار دشوار است. 🔶🔸 *روایت به ما می‌گوید: قرائت قرآن صامت، همۀ امور را برای ما سهل و آسان می‌کند.* 🔸 وقتی قرآن ناطق هم به خانه‌ها راه یابد و ذکر حضرات معصومین فضای خانه را معطر کند، سهولت ایجاد می‌شود. 🔸 ساکنان این خانه، علم‌شان زیاد می‌‌شود، آبرویشان حفظ و روزی و توانشان افزایش می‌یابد. کاستی در آن خانه دیده نمی‌شود. 💢 به‌عکس اگر در خانه‌ای قرآن خوانده نشود، همه تحت فشارند همه در تنگنا هستند. 💢 خیر آن خانه اندک است. نقصان عقل، نقصان فهم، نقصان آبرو، نقصان رزق، نقصان توفیق، نقصان مال، نقصان لذت در این خانه نمایان است. ✅ یکی از آداب ارتباط با اباعبدلله این است که ذکر اباعبدلله را محدود به یک منطقه نکنیم، بلکه در قسمت‌های مختلف خانه، زیارت عاشورا بخوانیم و به این وسیله برکت را در خانه‌های خود جاری کنیم. ✳️ خانۀ ما از ما مطالبه می‌کند و سهم امام حسینش را می‌‌خواهد! وقتی من نام حسین علیه‌السلام را در خانه می‌آوریم، گویا سهمیه‌اش را پرداخت کرده‌ایم. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 مو سسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
💠 *«روز غزه»* ◻️ دوباره خواب دیدم دست‌هایت را، گره کرده بر بلندای قلۀ فریاد؛ به شکستن زنجیرهای بسته بر پای فلسطین. و خواب دیدم پیراهنت را، آغشته در خون؛ رقصان بر تن هزار شقایق نوخاسته. ◻️ و خواب دیدم نگاهت را در حدقۀ هزار چشم نشسته به خشم و استواری. و خواب دیدم سلامت راکه سنگ می‌شد؛ بی‌قرار و خشمگین، در دستان هزاران جوان فلسطین و فریاد می‌شد در گلوی بغض گرفتۀ قدس. 🍃 و عشق می‌شد، جاری در قلب شکستۀ «جنین» و سرود جان‌فشانی در رگ‌های متورم «غزه». 🍃 ... *و عشق، رمز جاویدان راه تو بود* که در بستر خون، آیۀ بلند شهادت را بر لبانت مترنم می‌ساخت. 🚩 *و شهادت، پایان تو، نه؛ که آغاز دوبارۀ فریاد بی‌قراری، در حنجره‌های همیشه زندۀ فلسطینی بود که مردن، عین زندگی است* در قاموس مردمی که «شهادت»، اولین واژۀ کتاب حیاتشان و «تسلیم‌ناپذیری»، مفهوم همیشۀ تاریخشان است. ⬜️◻️ *تو جاویدانی، با فلسطین، با انتفاضه و با شهادت.* 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
۱۶۹ 💠 *«امام؛ جویای حال ما»* 🟩 *«حفّی» کسی است که بسیار احوال‌پرسی می‌کند.* خداوند سبحان لحظه‌به‌لحظه جویای احوال بندگان خود است. وجود مقدس امام زمان نیز با جلوۀ نام حفی حضرت حق، دائماً احوال‌پرس بندگان است و آنان را مورد تفقد خویش قرار می‌دهد. ✅ این تفقد جدای از آنكه الطاف امام را بر ما جاری می‎‌کند، بهانه‌ای می‌شود تا ما با وجود مقدس امام زمان سخن گوییم و ایشان را مخاطب قرار دهیم. ✨ *نظیر دوست ندیدم اگرچه از مه و مهر نهــادم آینــه‌ها در مقابــل رخ دوست* 🔰 *زیارت «آل یاسین» نمادی از نام «حفی» حضرت است.* گویا ولی‌ّعصر با تعلیم و آموزش این زیارت، باب گفتگوی با خویش را بر ما می‌گشاید و جویای احوال ما می‌شود. ❇️ اگر می‌خوانیم «سَلامٌ عَلی آلِ یٰس» با حضرت سخن می‌گوییم و او را آقا و سرور و سید و بزرگ خویش می‌دانیم و با گفتن «السَّلامُ عَلیکَ یا داعِیَ الله» از حضرت می‌خواهیم لحظه‌ای ما را از دعوت به سوی حق فراموش نكنند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
🟥 🟥 🔶🔸 *پایان ترم اول کلاس‌های استاد بروجردی شنبه ۳۰/دی ماه* ⭕️⭕️توجه توجه * کاربران محترم کلاس های فردا شنبه ۳۰/دی ماه فقط در فضای مجازی (اسکای روم)برگزار می گردد.* 📚 *پشتیبانی فضای مجازی*
۳۷۵ 💠 *ضایع کردن نماز* 🔆 امیرالمؤمنین فرمود: من به دوازده آیه از تورات روزی سه بار توجه می‌کردم در یکی از آن‌ها فرموده: «یَابْنَ آدَم، اِنْ قُمْتَ بَینَ یَدَی، فَقُم کَما یَقومُ الْعَبد الّذلِیل بَینَ یَدی مَلَکٍ جَلیلٍ، وَ کُنْ کَانّکَ تَرانِی فَاِنْ لَمْ تَرانِی فَانّی اَراکَ...» 📘نشان از بي نشانها، بخش چهارم، قسمت پانزدهم 🌿ای پسر آدم اگر در مقابل من قیام کردی مانند قیام عبد ذلیل در مقابل سلطان جلیل باشد که گویا او را می‌بیند و اگر تو مرا نمی‌بینی بدان که من تو را می‌بینم. 💠 *یعنی صورت ظاهری ایستادن ما در مقابل خدای سبحان باید بمثابۀ ایستادن عبد در مقابل مولای مقتدر باشد.* 🔆 پیامبر فرمود: وقتی بنده به نماز می‌ایستد و اولین باری که حواس او پرت می‌شود خدا به او می‌گوید: مگر مهربان‌تر از من سراغ داری که به او توجه می‌کنی؟! و در حواس‌پرتی بار دوم خدا می‌فرماید: مگر بهتر از من سراغ داری که متوجه او هستی؟! و برای بار سوم که عبد با بی‌توجهی نماز خود را می‌خواند، خدای سبحان رحمتش را از او دور می‌کند و خود نماز با او تکلم می‌کند: «فَضَحَكَ اللهَ فِي الْمَلأ الْاَعْلی كَما فَضَحْتَنِي عَلَی رُووسِ الْاشْهادِ.» خدا تو را بین ملائک رسوا کند کما اینکه تو مرا نزد همه رسوا کردی! 📘اسرار نماز، فيض كاشاني 💢 *بنابراین تا دو بار بی‌توجهی مورد آمرزش حق قرار می‌گیرد؛ اما بار سوم موجب اخراج فرد از حریم عبودیت و بی‌آبرویی معنوی در بین سکنۀ عالم ملکوت می‌شود.* 📌ادامه دارد... 📚«برگرفته از بیانات استاد بروجردی» کلاس شرح سرالصلوه ۱۳۹۴/۷/۶ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
۳ 💠 *«علم، عامل برتری»* 🟩 *قرآن عامل برتری و امتیاز را برخورداری از علم می‌داند و می‌فرماید:* 🔆 «وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلاَئِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ» 🔆 «و خداوند همۀ اسماء (حقائق و اسرار هستى) را به آدم آموخت، سپس آنها را به فرشتگان عرضه داشت و فرمود: اگر راست مى‌گوييد، از اسامى اينها به من خبر دهيد؟» 📗 سوره بقره، آیه ۳۱ ✴️ خدای سبحان حضرت آدم را برگزید و همۀ اسماء الهی را به او آموزش داد. ⬅️ *به میزانی که پذیرش علوم حقه را داشته باشیم و تحت تعلیم قرار گیریم، نسبت به سایرین امتیاز و برتری پیدا می‌کنیم و به میزانی که از آموختن امتناع کنیم، تحقیر می‌شویم.* ❇️ خدای سبحان معلمی حکیم است که به هرکس پذیرش علم را داشته باشد آموزش می‌دهد. 🔹 منظور از علم، علم نافع است؛ علمی که همراه با حکمت باشد و معرفت انسان را به توحید و ولایت افزون کند و نفع آن تا قیامت ادامه داشته باشد. 🔹علم موجب رفعت و برگزیدگی می‌شود، شرافت خاصی به انسان می‌بخشد و دیگران را در مقابل او خاضع و خاشع می‌کند. ⬅️ *به میزانی که پذیرای علم باشیم امتیاز پیدا می‌کنیم.* این امتیاز نه‌تنها در مقابل مؤمنین است، بلکه در میان ملائک نیز از امتیاز ویژه‌ای برخورداریم. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
🟡 شبهه اگه خدا مهربون‌تر از مادره! چرا ما را میسوزونه؟ کدوم مادر بچه شو می‌سوزونه؟ 🟢 پاسخ را در عکس نوشته بخوانید
۲۴۸ 🔆 * «أَرْزَاقَكَ إِلَى الْخَلَائِقِ مِنْ لَدُنْكَ نَازِلَة»* 🔆 *«روزی خلق از سوی تو نازل می‌شود.»* ⁉️ سؤالی که ذهن را به خود مشغول می‌کند این است که چرا بعضي از افراد متقی در حاليكه چشم شان به دست مردم نیست؛ اما کم روزی اند؟ ⁉️ آیا کم روزی بودن، نشانه بی‌تقوایی است؟ 🔶🔸 چند پاسخ داده شده: 🔸ا- چنين فردي به نظر كساني كه روزي را فقط مادي مي بينند کم روزی است؛ درحاليكه روزي معنوي او مي تواند بسيار گسترده باشد. امکان ندارد کسی متقی باشد و خدا ضمانت رزق او را نکرده باشد! پس متقي کم روزی نیست. 🌀 مثلا او زمان سلام به امام رضا علیه‌السلام، جواب سلام را از امام می‌شنود. و عزیزکردۀ امام رضا ني شود،جنين روزي هايي به چشم كسي كه روزي را مادي ميداند،نميايد 🔸٢- خدای سبحان رزق عزت را به متقی عطا مي كند.او در چشم دیگران نه تنها خوار و ذلیل نیست بلكه از عزت خاصي در ميان مردم برخوردار است. خلق برای خدمات‌رسانی به او با افتخار گام برمی‌دارند. منت او را می‌کشند تا به او خدمتی ارائه کنند. بنابراین او رزق دارد؛ رزق عزت، رزق علم، رزق توفیق، رزق اخلاص و... .در حد کفاف هم دارد. 🔸٣- گاهی اوقات خدای سبحان متقی را علی‌الظاهر تنگ روزی می‌کند؛ اما آزمون خدابراي اوست. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
💠 *«ماه رجب»* 🟩 ماه مبارک رجب از ماه های بسیار باعظمتی است که در آن، رحمت بی پایان الهی چون ابر بهاری بر بندگان سرازیر می‌شود. عبادت‌هایی مانند روزه، حج، نوافل، شب زنده‌داری، زیارت و دعا در این ماه، انسان را تا اوج سعادت سوق می‌دهند. ✳️ آنان که حرمت این ماه را نگهداشته و حق آن را ادا کردند، در روز قیامت با ندای «أین الرّجبیّون» از عرش الهی مورد خطاب قرار می‌گیرند و با همراهی هزاران فرشته و نورانیت خاص، وارد بهشت می‌شوند و از جایگاه بسیار والایی برخوردارند. ✳️ *ماه مبارک رجب سه اسم دارد: «اصب»، «اصم» و «رجب المرجب» و هریک از این نام‌ها رمز و رازی دارند که دانستن آن‌ها انسان را با عظمت این ماه آشناتر می‌سازد.* 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
۵ 💠 *«دشواری انتقال از عادات»* ✍🏼 در بعضی از روایات به سختی تغییر عادات اشاره شده است. امیرالمؤمنین می‌فرماید: 🔆 *«أَصْعَبُ‏ السِّيَاسَاتِ نَقْلُ الْعَادَات»* 🔆 *«دشوارترین برنامه‌ریزی‌ها انتقال از عادتی به عادت دیگر است.»* 📘 غررالحکم، حدیث ۲۹۶۹ ⬅️ اما همۀ امور سخت، به حول و قوۀ الهی آسان می‌شود. وقتی صحبت از نقل عادات به میان می‌آید، حتماً پای صبر و مقاومت هم در میان است؛ چون بدون مقاومت و قدرت، انتقال از عادات ممکن نیست! 💢 گاه بعضی از عادت‌های ناهنجار را داریم؛ اما توجیه می‌کنیم و در صدد اصلاح نیستیم. 🌀 مثلاً عادت به تجسس داریم، می‌گوییم: نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است و به این وسیله می‌خواهیم از زیر بار تغییرات رها شویم! ✅ اما شریعت به ما می‌گوید: *تغییر عادت در هر شرایطی و در هر سن و سالی ممکن است.* ‼️ *یک عادت کوچک می‌تواند شخصیت ما را تحت‌الشعاع قرار بدهد،* به گونه‌ای که همۀ حَسنات ما با همین یک عادت کوچک اما نامناسب، از بین می‌رود! ⬅️ کما اینکه اگر یک عادت صحیح در ما ثابت شود، بدی‌های ما با خوبی آن عادت پسندیده، نادیده گرفته می‌شود: 🔆 *«انَّ الْحَسَناتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئات»* 🔆 *«خوبی‌ها، بدی‌ها را پاکسازی می‌کند.»* 📗 سوره هود، آیه ۱۱۴ 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
💫💫💫امام خامنه ای حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه منتهی بشود؛ تمام بشود. آنها در این منطقه جنگ آوردند، اختلاف آوردند، فتنه آوردند، ویرانی آوردند، خراب شدن زیربناها را آوردند... این منطقه قبول نمیکند حضور آمریکا را در کشورهای منطقه؛ ملّتهای منطقه قبول نمیکنند، دولتهای برخاسته از ملّتها قبول نمیکنند؛ بدون تردید.» ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
📌شبهه 👇 نماز برای ما چه فایده ای دارد؟ آنهایی که نماز خواندند به کجا رسیدند؟ اگر نماز خوب است، چرا بعضی از نمازخوان ها مرتکب جرم و جنایت می شوند؟ 📌پاسخ 👇 🔰همه احکام دین دستور خداست. ▪️حال اگر ما خدا را قبول داریم و او را خالق خود و خالق این همه نعمت می دانیم ▪️اگر خدا را سرپرست و ربّ العالمین و صاحب نعمت های بهشت و عذاب جهنم می دانیم ▪️اگر خدا را خیرخواه و ارحم الراحمین و حکیم و علیم می دانیم ▪️ اگر خدا را ناظر و شاهد بر اعمال خود می بینیم ▪️اگر گشایش روزی و نعمت دست خداست ⏮ وقتی خداوند فرموده مثلا نماز بخوانید؛ فرض کنیم ما از نماز و آثار آن چیزی ندانیم و یا کم بدانیم، ⁉️آیا شایسته و درست است که به خاطر چهار نفر نماز خوانی که کار بد و نادرست و غلطی انجام داده اند، نماز را کنار بگذاریم. ✅اگر پدری که همه زحمات فرزندش با اوست، چیزی از فرزند خودش بخواهد، حتی اگر فرزند نداند دلیل آن چیست آیا درست است که فرزند، انجام ندهد؟؟؟ ⁉️آیا ما باید به رفتار دیگران نگاه کنیم و در مورد دستورات خدا اظهار نظر کنیم؟؟؟ 🔰این فردی که ما به او نگاه می کنیم، در مقابل خداوند فقط و فقط یک بنده ای مثل ماست. ⛔️ ما نباید کار او را معیار قرار دهیم. ✅ به طور کلی ما نباید به جز معصومین علیهم السلام کسی را معیار قرار دهیم ولی در میان انسان های اطراف ما نیز کم نیستند افرادی که نماز خوان هستند و بسیار بسیار کاردرست و اصولی و در یک کلمه عالی هستند. ⁉️خب چرا ما این افراد را مورد توجه قرار نمی دهیم و آنها را الگو قرار نمی دهیم؟؟؟؟ 🔰 ما بنده ایم و باید فقط نگاه کنیم خداوند از ما چه می خواهد، تکلیف ما چیست همان را انجام دهیم.
۱۶ 💠 *«ملازمت دائمی جبرئیل با امیرالمؤمنین»* 🍃 در روایتی در ذیل آیه: 🔆 *«وَ یطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْكیناً وَ یتیماً وَ أَسیراً»* 🔆 *«و غذای (خود) را با اینکه به آن علاقه (و نیاز) دارند، به «مسکین» و «یتیم» و «اسیر» می‌دهند!.»* 📗 سوره انسان، آیه ۸ 🍃 آمده‌است: سائلی که به درب خانۀ حضرت علی علیه‌السلام مراجعه کرد، جبرئیل بود.» 📘 بحارالانوار، ج ۳۹، ص ۸۳۱ ❇️تغذیۀ علمی و معرفتی مؤمنین از ناحیۀ وجود مقدس امیرالمؤمنین علیه‌السلام صورت می‌گیرد؛ از سويي جبرئیلِ خادم اميرالمومنين و ملك موكل رزق علم است بنابراین جبرئیلِ واسطۀ فیض این رزق معرفتی است. ❇️ او تنها خادم مقرب علی نیست، بلکه در مواجهه با امیرالمؤمنین گاهی مسکین، گاه فقیر و یتیم او، گاه اسیر و گاه شاگرد علی علیه‌السلام است. ✅ *محبین علی* علیه‌السلام نیز در عالم در صفی قرار دارند که پیشگام آن جبرئیل است. ✅ در این صف *همۀ بزرگان عالم* حضور دارند. قرار گرفتن در میان چنین‌ افرادی موجب شادی و سرور است. البته *بایستی شباهتی میان ما و این افراد وجود داشته باشد.* ✳️ *ملائکه، اهل عمل دائمی‌اند ما نیز باید چنان تحت تأثیر ولایت قرار گیریم تا موجودی هم‌سنخ ملائک شویم و شایستگی قرار گرفتن در زمرۀ ملائک و محبین علی علیه‌السلام را بیابیم.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا
۱۰ 🔆 *«وَعَلَتْ لِسَبْقِ السَّعادَةِ فِي الزَّهادَةِ هِمَمُهُمْ، وَعَذُبَ فِي مَعِينِ المُعامَلَةِ شِرْبُهُمْ»* 🔆 *«خدایا! مرا در گروهی قرار بده که همّتشان برای پیشی گرفتن در میدان خوشبختی بر اثر زهد، بلندی گرفته و نوشیدنشان در چشمۀ زلال کردار، گوارا شده است.»* ✅ *همت‌های متعالی بواسطه بی‌میلی به دنیا حاصل می‌شود و به همین دلیل آنان جزو پیشتازان سعادت‌اند.* ✅ *بلندنظری* آدمی را از پستی‌ها عبور می‌دهد و ثروت و مقام و مدرک… به چشمش نمی‌آید. در این هنگام خداوند، امور حقیقی را به چشم او می‌آورد و در دریای خوبی‌ها وارد می‌کند. ✅ چنین افرادی *با خدا معاملۀ چشمگیر دارند؛* یعنی کل موجودی خود را به خدا می‌فروشند و خدا نیز آنان را محبوب می‌کند و به چشم ملائک می‌آورد. ✴️ همۀ معاملات با خدا درخشان است؛ زیرا خدای سبحان *مُهر اخلاص* بر آن می‌زند. ✅ معاملۀ این افراد با خلق خدا هم خالص است. خوش خُلقی آنان با مردم به‌دنبال شرط و شروط نیست. ✅ این گروه *از گوارایی معامله با خدا و خلوصشان لذت می‌برند* و احساس می‌کنند خلوص به کامشان شیرین‌ترین شربت است. طعم خوش این‌ شربت را می‌چشند قبل از اینکه سایرین از خلوص آنان بهره ببرند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا