eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۷۷ 💢 *«انفاقِ مال ناپاک، مصداق ناشکری»* 🔆 *«یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِنْ طَیبَاتِ مَا كَسَبْتُمْ وَمِمَّا أَخْرَجْنَا لَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَلَا تَیَمَّمُوا الْخَبِیثَ مِنْهُ تُنْفِقُونَ وَلَسْتُمْ بِآخِذِیهِ إِلَّا أَنْ تُغْمِضُوا فِیهِ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ غَنِیٌّ حَمِیدٌ»* 🔆 *«اى كسانى كه ایمان آورده‌اید! از پاكیزه‌ترین چیزهایى كه بدست آورده‌اید و از آنچه ما براى شما از زمین رویانیده‌ایم، انفاق كنید وبراى انفاق به سراغ قسمت‌هاى ناپاك (وپست) نروید، در حالى كه خود شما هم حاضر نیستید آنها را بپذیرید مگر از روى اغماض (وناچارى) و بدانید خداوند بى‌نیاز وستوده است.»* 📗 سوره بقره، آیه ۲۶۷ ✅ مؤمن از طیبات یعنی آنچه برای او لذت‌بخش و خوشایند است، انفاق می‌کند و به انفاق اشیاء و لوازم مازاد و مستعمل که به آنها علاقه ندارد، اکتفا ندارد. 🔷 همانگونه که خود مایل به دریافت هدایای کهنه، مستعمل و بی‌فایده نیست، برای دیگران نیز مطابق سلیقۀ خود انفاق می‌کند؛ زیرا معتقد است در انفاق، با خدا معامله می‌کند. در حقیقت خدا دستِ گیرنده است؛ بنابراین لازم است بهترین‌ها در این دست قرار گیرد. 🔷 *رمز انفاق صحیح این است که کیفیت و جذابیت وسیلۀ انفاق‌شده در نظر گرفته شود.* در انفاق پاکیزگی، نظم، ترتیب، کارایی، قابل استفاده بودن اجناس و... درخور توجه است؛ زیرا در انفاق، انسان نه با خلق، که با خدا معامله می‌کند و لازم است متوجه باشد که خدا محتاج انفاق او نیست؛ بلکه برترین‌ها شایستۀ اوست. 💢 ناشکری این است که انسان با وجود داشتن «طَیِّب» از «خَبیث» انفاق ‌کند. ناشکری نعمت، انفاق از اموری است که طرف مقابل با اغماض و اکراه می‌پذیرد و باید چشم خود را ببندد تا بتواند آن را دریافت کند، یعنی حتی قابل نگاه کردن هم نیست و ارزش ندارد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
◾️🍃◾️🍃◾️🍃 🏴 *«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ»* 📣 *اطلاعیه مربوط به سخنرانی استاد محترم سرکار خانم بروجردی در ماه محرم ۱۴۰۳* 🔷🔹 زمان شروع مجالس: از ‌شنبه (۱۶/تیرماه) 🔷🔹 ساعت برگزاری مراسم حضوری: (١٥/١٥ الی ۱۸) 🏴 مراسم شامل: 🔹قرائت زیارت عاشورا: ۱۵/۱۵ تا ۱۵/۳۰ 🔹 سخنرانی اول استاد بروجردی: ساعت (۱۵/۳۰ تا ۱۶/۳۰) 🔹مرثيه سرايي سرکار خانم مداحی: ساعت (۱۶/۳۰ تا۱۷ ) 🔹سخنراني دوم استاد بروجردي: ساعت (١٧ الی۱۸) ✅کلیه کاربران محترم می‌توانند در جلسات حضوری شرکت فرمایند. ▫️مكان مراسم: موسسه علميه السلطان علي‌بن‌موسي‌الرضا عليه‌السلام ▫️آدرس: تهران: خيابان كلاهدوز(دولت سابق)، بلوار كاوه، خيابان شهيد اخلاقي شرقي، خيابان بهرام، كوچه محبوبه دانش پلاك ١٢ ----------------------- ♦️قابل توجه: برگزاری جلسات در فضای مجازی اسکای روم برای ثبت‌نام کنندگان کلاس‌های تابستان از یک شنبه ۱۷/تیرماه ساعت ۱۳تا۱۴ می باشد. لینک مربوط به مراسم‌ها: https://www.skyroom.online/ch/hozeskyroom/marasem 📚 واحد پشتيباني ‏🌐 emamraoof.com
🛎️🛎️🛎️🛎️ 🔶🔸 * علاقمندان جهت دریافت اطلاعات و تکمیل فرم به لینک زیر مراجعه نمایند.*⤵️ ‏. https://survey.porsline.ir/s/BNKTcYi
💠 *«بازاندیشی»۲۵* 🔆 *«وَ إِنْ طَلَّقْتُمُوهُنَّ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَمَسُّوهُنَّ وَ قَدْ فَرَضْتُمْ لَهُنَّ فَريضَةً فَنِصْفُ ما فَرَضْتُمْ إِلاَّ أَنْ يَعْفُونَ أَوْ يَعْفُوَا الَّذي بِيَدِهِ عُقْدَةُ النِّكاحِ وَ أَنْ تَعْفُوا أَقْرَبُ لِلتَّقْوى وَ لا تَنْسَوُا الْفَضْلَ بَيْنَكُمْ إِنَّ اللَّهَ بِما تَعْمَلُونَ بَصيرٌ»* 🔆 *«و اگر زنها را قبل از مباشرت با آن‌ها طلاق دهید، در صورتی که بر آنان مهر مقرّر داشته‌اید بایستی نصف مهری را که تعیین شده به آنها بدهید مگر آنها خود گذشت کنند یا کسی که امر نکاح به دست اوست (مثل پدر یا جدّ) از آن حق در گذرند، و گذشت کردن به تقوا و خدا پرستی نزدیکتر است، و فضیلتهایی که در نیکویی به یکدیگر است فراموش مکنید، (و بدانید) که خداوند به هر کار (نیک و بد) شما بیناست.»* 📗 سوره بقره آیه ۲۳۷ 🔶 آیه به ما یاد می‌دهد روابط‌تان نسبت به هم بر مبنای احسان باشد نه بر مبنای عدل. همانطور که از خدا توقع دارید بر اساس فضل و احسان و مِهر با شما برخورد کند نه براساس عدالت. 🔶 *ارتباطات اجتماعی ما نباید بر پایۀ دادوستد باشد.* اگر فردی به ما لطف کرد، بایستی بیشتر به او لطف کنیم. ما با رفتار درست شخصیت پنهان خود را آشکار می‌کنیم. وقتی به دیگری احسان می‌کنیم درواقع به خود احسان کرده‌ایم. ⁉️ *در یک بازنگری هوشیار باشیم آیا ملاک ما در ارتباطات لطف بیشتر هست یا خیر؟ آیا آیات قران را اجرایی می‌کنیم؟* ⬅️ *سیاست اولیۀ ما لطف بیشتر باشد* و اگر دست ما خالی بود حداقل اندازۀ لطف او کار کنیم. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی، محرم‌۱۴۰۳» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
⭕️پرسش: چرا یزید خانواده امام حسین علیه‌السلام را زنده نگه داشت و به اسارت برد؟ آیا نمی‌توانست همه را به شهادت برساند؟
6⃣3⃣1⃣افرادی را در عزاداری می بینم که به خود را به گریه کردن می زنند و وانمود می کنند که گریه می کنند اما گریه نمی کنند ❗️ برخی میگویند که این عمل ثواب دارد ❕این سخن سندیت دارد ❕❕ ⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3221 7⃣3⃣1⃣من همواره دیده ام که علمای شیعه از عبدالله بن عباس به خوبی و بزرگی یاد می کنند ❗️برایم جای سوال بود که ابن با این که زمان امام حسین را درک کرد چرا همراه امام حسین به کربلا نرفت ❕آیا از ترس جان بود و او نیز در آخر عمر از اهل بیت منحرف شد ❕❕ ⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3222 8⃣3⃣1⃣برخی مطرح می کنند که مثلا شیعه برای نمایی می گوید دشمنان قبر امام حسین را چندین بار تخریب کردند این چقدر سندیت دارد ❗️اساسا انگیزه آنان از این عمل چه بوده ❕ ⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3223 9⃣3⃣1⃣در فیلم مختار محمد حنفیه را نشان می دهد که شیعه از او حساب می برد ❕چرا محمد حنفیه در قیام امام حسین نکرد ❗️آیا او هم از جمله توابین بود ❕❕ ⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3224 0⃣4⃣1⃣نظر اهلبیت در مورد مختار ثقفی چه بوده است ❗️آیا حقیقت دارد که قیام مختار مورد اهل بیت نبوده ❗️اگر چنین است چرا صدا و سیما برای او فیلم می سازد و از او به بزرگی یاد می کند ❗️❗️ ⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/776 ⚫️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3225
💢 *«بی‌تأثیر بودن ادب در دریافت نعمات»* 🔆 *«فَلَمَّا رَجِعُوا إِلَى أَبِيهِمْ قَالُواْ يَا أَبَانَا مُنِعَ مِنَّا الْکيْلُ فَأَرْسِلْ مَعَنَا أَخَانَا نَکتَلْ وَ إِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»* 🔆 *«پس چون به‌سوى پدر خود بازگشتند گفتند: اى پدر پيمانه از ما منع شد برادرمان را با ما بفرست تا پيمانه بگيريم و ما نگهبان او خواهيم بود»* 📗 سوره یوسف، آیه ۶۳ 🔷 برادران حضرت یوسف علیه‌السلام ادب کردند و علیرغم اینکه به اندازۀ مطلوبشان دریافتی نداشتند، منع را به مَلِک نسبت ندادند. نگفتند او ما را منع کرد! ⬅️ *نتیجۀ این ادب توفیق بازگشت نزد حضرت یوسف علیه‌السلام بود که نصیبشان شد و دفعۀ دوم دریافتی بیشتری نیز داشتند.* 🔷 گاهی یک رعایت ادب و احترام در گفتار، برکت زیادی را وارد زندگی ما می‌کند. 💢 *پندار نادرست این است که تصور کنیم گستاخی‌های ما در کاستی‌های زندگی‌مان تأثیری ندارد و ادب باعث فزونی نعمات ما نمی‌شود.* ⬅️ باید باور داشته باشیم که بی‌ادبی، گستاخی، گله و شکایت از اولیای الهی باعث می‌شود خیرات دریافتی ما کاهش یابد. هر چقدر برخوردهای ما مؤدبانه‌تر باشد، دریافتی‌های ما کامل‌تر و جامع‌تر خواهد بود. برعکس آن هم صادق است، یعنی هر چقدر در گفتار بی‌پروا و بی‌ادب باشیم در نهایت آسیب آن به زندگی خودمان برمی‌گردد. ⬅️ *پس میان گفتار مؤدبانه و خیر و برکت تلازم وجود دارد.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«اِنِّی اَسئَلُکَ»* 🔆 *«خدایا! خودِ من درخواست می‌کنم.»* 🔰 در «اِنِّی اَسئَلُکَ» خودشناسی داعی مطرح می‌شود. در «اِنّی» و «اَسئَلُ» ضمیر «اَناَ» مخفی است؛ یعنی داعی بیان می‌کند: ❇️ *«خدایا! با شناختی که به هویت خودم دارم؛ فقط فقر و نیاز محض از من هویداست.» فقیری که دست نیازش را نزد هر کسی دراز نمی‌کند؛ چرا که آبرو دارد و در مقابل خداوند منیتی ندارد.* 🔰 در «اِنّی» اعلام می‌کند: خدایا! وجودی که تحت رحمانیت و عنایت تو آفریده شده است، درخواست دارد! ❇️ خدایا! این منِ اولیه با پوشیدن لباس وجود، نمک‌خوردۀ سفرۀ تو شد؛ چون بزرگترین نعمت را به او عطا کردی که نعمتِ وجود بوده است. 🔷 خدایا! آن موجودی که به حول و قوۀ تو موجود شد: 🔹۱. اکنون نیاز فوری به موجودیت دوباره دارد؛ 🔹۲. نیاز دائم برای وصال به کمالات را در خود می‌یابد؛ 🔹 ۳.وجودش را فقر محض می‌بیند؛ 🔹۴.این وجودِ فقیر فقط در خانۀ تو را می‌زند و از تو درخواست می‌کند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام