eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ 🔲🍃🔲🍃🔲🍃🔲 🏴 *«غم‌نامۀ امام مجتبی علیه‌السلام»* 🍃 امام حسن مجتبی علیه‌السلام به اباعبدالله اینگونه وصیت می‌کند: 🔆 *«یا أَخِی‏ إِذَا أَنَا مِتُ‏ فَغَسِّلْنِی وَ حَنِّطْنِی وَ كَفِّنِّی وَ احْمِلْنِی إِلَى جَدِّی رَسُولِ اللَّهِ حَتَّى تُلْحِدَنِی إِلَى جَانِبِک فَإِنْ مُنِعْتَ مِنْ ذَلِكَ فَبِحَقِّ جَدِّكَ رَسُولِ اللَّهِ وَ أَبِیكَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ أُمِّكَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ أَنْ لَا تُخَاصِمَ أَحَداً وَ ارْدُدْ جَنَازَتِی مِنْ فَوْرِكَ إِلَى الْبَقِیعِ حَتَّى تَدْفِننی مَعَ أُمِّی»* 🔆 *«ای برادرم! وقتی از دنیا رفتم، غسلم ده و حنوط و کفنم کن و مرا به پیش جدّم ببر، تا پهلوی او به خاک سپاری. اگر از این کار مانع شدند، تو را به حقّ جدّت رسول خدا- و پدرت امیر مؤمنان(ع) و مادرت فاطمه زهرا(س) سوگند می‌دهم که با کسی درگیر نشوی و سریع جنازه‌ام را به بقیع برگردان تا در کنار مادرم به خاک بسپاری.»* 📙 بحار الانوار، ج‏۴۴، ص‏۱۴۰ 🔲 در مدینه امروز اتفاق عجیبی افتاده است. این مدینه چند سال پیش هم شاهد یک بی‌حرمتی بود. 🔲 این مدینه شاهد آتش زدن درب خانۀ زهرا بود. این مدینه صدای سیلی شنیده بود؛ اما این مدینه تیرباران ندیده بود! آن هم تیرباران سبط اکبر پیغمبر! 🔲 این مدینه امروز اتفاق عجیبی را شاهد است! چهل نفر به میدان می‌آیند، در مقابل امام «حسین»ی که داغ برادر دیده است قد علم می‌کنند! یکی از همسران پیامبر گفت: «برای چه می‌خواهید او را در خانۀ من دفن کنید؟ این خانه مِلک من است!» تیر از هر طرف به پیکر مطهر اصابت می‌کند؛ اما «لا یومَ کَیَومِکَ یا اباعبدالله» امام حسن علیه‌السلام، کفن دارد؛ اما فدای ارباب بی‌کفن. امام حسن در تابوت است؛ اما زیر سم اسب نیست. پیکر مطهر امام حسن سر در بدن دارد؛ اما .... 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
‌ 🔲🍃🔲🍃🔲🍃🔲 ⁉️ *«سیاست چیست؟»* 🔲 فردی از امام حسن مجتبی علیه‌السلام دربارۀ سیاست پرسید. حضرت فرمود: «سیاست به‌معنای رعایت حقوق خداوند، حقوق زندگان و حقوق مردگان است. حقوق خداوند عبارت است از انجام آن چه او خواسته و پرهیز از انجام آنچه که نهی کرده است. حقوق زندگان عبارت است از قیام به انجام امور واجبی که نسبت به برادرانت بر عهده داری و نیز به تأخیر نینداختن انجام خدمت نسبت به امت خود (مردم) و نیز آن که خود را برای ولیّ‌امرت خالص گردانی آن گونه که او خود را برای امت خالص کرده است.اما حقوق مردگان عبارت است از آن که نیکی‌های آنان را به یاد آوردی و از بدی آنان چشم‌پوشی کنی چراکه آنان پروردگاری دارند که به حساب آنان رسیدگی می‌کند.» 📙 الحیاة(ترجمه احمد آرام)، ج ۶، ص ۶۲۰ 🔷 حضرت در فرمایش خود تعریف متفاوتی از سیاست بیان می‌کند که چه بسا این تعریف از ذهن بسیاری از افراد دور باشد. 🔷 سیاست در لغت به‌معنای برنامه‌ریزی و تدبیر امور است. در مکتب حسنی، سیاست به‌معنای رعایت حقوق خداوند و حقوق مردم اعم از مرده و زنده شمرده شدن است. 🔷 حق خداوند انجام واجبات و مستحبات و ترک محرمات و مکروهات است. رعایت احکام الهی بخشی از سیاست‌مداری است. ⬜️ حضرت برای تبیین حقوق زندگان نیز، آنان را به سه گروه تقسیم و به طور جداگانه حق هر یک را بیان می‌فرماید: ◽️ ۱. حق نزدیکان و برادران دینی و به عبارت دیگر وظیفه فرد در برابر آنان که از نظر پیوند یا عقیده به او نزدیک هستند آن است که نسبت به انجام مسئولیت خود در برابر آنان کوتاهی نکنیم و برای عمل به وظایف خود کمر همت ببندیم. ◽️ ۲. حق مردم آن است که پیشتاز در خدمات‌رسانی به آنان باشیم و از انجام هر عمل خیری که در توان ماست؛ دریغ نوریم. ◽️ ۳. حق ولیّ‌امر، پیشوا و رهبرِ بر حق جامعه آن است او خالصانه و صحیح کار کنیم همان‌گونه که او برای امت خالصانه کار می‌کند. 🔷 وظیفه فرد در قبال مردگان آن است که نیکی و خیرات آنان را به یاد آورد و آن را بیان کند؛ از طرفی نسبت به کاستی‌ها و نواقص آنان چشم‌پوشی داشته باشد؛ زیرا خداوند اعمال آنان را مورد محاسبه قرار می‌دهد. 🔷 یکی از فواید ذکر خیر اموات آن است که خیرات آنان در تاریخ حبس نشده و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و این خود نوعی ترویج معروف به حساب می‌آید. 🔷 سیاستی که حضرت در کلام خود تعریف نمودند همان سیاستی‌ست که عین دیانت ماست؛ زیرا امری افزون بر محدودۀ دین ندارد. 🔷 سیاسی بودن به‌معنای بی‌پروا نظر دادن و هتک حرمت سران جامعه نیست؛ بلکه به‌معنای ارتباط صحیح با خالق و مخلوق است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
9⃣7⃣1⃣مگر پوشش سیاه مکروه نیست چگونه در عزاداری امام حسین سیاه پوش می شویم ❗️آیا این تضاد و تناقض شما نمی باشد؟ ⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2661 0⃣8⃣1⃣آیا یزید و حسین پسر پسرعموی هم بودند علی و معاویه پسرعمو بودند؛ کربلا هم جنگ خانوادگی و قبیله‌ای سر قدرت بود! نام: یزید، شهرت: بنی امیه، نام پدر: معاویه، نام پدربزرگ: ابوسفیان، نام جد بزرگ: عبدالمطلب نام: حسین، شهرت: بنی هاشم، نام پدر: علی، نام پدربزرگ: محمد و ابوطالب، نام جد بزرگ: عبدالمطلب نتیجه گیری: رابطه ی امام حسین و یزید: پسر پسرعمو، رابطه ی امام علی و معاویه : پسرعمو، رابطه ی معاویه و محمد: پسرعمو، رابطه ی ابوسفیان و ابوطالب: برادر، رابطه ی محمد و ابوسفیان: ابوسفیان عموی محمد، رابطه ی ابوسفیان و امام علی: ابوسفیان عموی امام علی، علت اختلاف : دعواي خانوادگي بر سر قدرت. ⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2663 1⃣8⃣1⃣به كل شيعيان تحدى ميكنم، چرا در عزادارى و نوحه از: عمر بن حسين ابوبكر بن حسن عمر بن على عثمان بن على عمر بن حسن ابوبكر بن حسن نام نميبريد و برايشان عزادارى نميكنيد ⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2673 2⃣8⃣1⃣معاند دلقک برای قطع نشدن جیره و مستمری اش نخواسته است که در این ایام محرم بیکار باشد و سه سوال مطرح کرده است ؛ ۱.اثبات وجود تاریخی رقیه سلام الله علیها ۲.روایت در مورد اینکه یزید به کشتن امام حسین علیه السلام فرمان داده است ۳.چرا از شهدایی که همنام خلفاء بوده اند نام نمی بریم ⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2676 3⃣8⃣1⃣عزادارى شيعيان، مخالف رفتار امامان در ادامه روايات علماى شيعه در نهى عزادارى توسط پيامبر اسلام و ائمه شيعه، دو روايت را از معتبرترين كتب اين علما خدمتتان مينويسم. : ابن بابويه(شيخ صدوق) به سند معتبر از حبيب بن عمر روايت كرده است كه او گفت : به خدمت رفتم در مرضى كه آن حضرت از آن مرض از دنيا مفارقت نمود، پس جراحت سر خود را گشود، من گفتم: يا اميرالمؤمنين جراحت تو چيزى نيست و بر تو اين جراحت باكى نيست، حبيب گفت: من به گريه افتادم و ام كلثوم دختر حضرت گريان شد نزديك حضرت نشسته بود، فرمود: چرا گريه ميكنى اى دختر ؟ ام كلثوم گفت : چون گريه نكنم ؟ تو ما را خبر ميدهى در اين ساعت از ما مفارقت مينمائى، ايشان فرمود : اى دختر گرامى گريه مكن، بخدا سوگند كه اگر بينى آنچه پدر تو مى بيند هر آينه گريه نخواهى كرد.... ⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2686 4⃣8⃣1⃣اساس و بنياد داستان كربلا بر دروغ بنا شده است در سايت خبرگزارى برنا در مورد كشته شدن على اكبر نوشته است: امام حسین بر بالین حضرت علی‌اکبر آمد. صورت به صورت او گذاشت و فرمود: «خداوند بکشد کسانی که تو را کشتند! چقدر اینان نسبت به خداوند و هتک حرمت رسول خدا گستاخ شده‌اند. پسرم! بعد از تو خاک بر سر این دنیا. اينجا چند موضوع مهم وجود دارد: الف) راوى اين مكالمه چه كسى است؟ ب) على اكبر كه كشته شده و اصلا خبر نداشت! پ) حسين هم بعدش رفت و كشته شد و ايشان هم وسط اين بلبشو نمياد بگه من تازه رفتم به على اكبر اينو گفتم ج) فاصله جسد تا باقيماندگان را حتى اگر ٥٠ متر حساب كنيم بازهم كسى صداى حسين را نميشنيد د) طبق اين نوشته حسين دم گوش على اكبر اون حرف رو زده، كى شنيد و اومد تعريف كرد براى بقيه؟ ببينيد به همين راحتى دروغ و جعليات را وارد تاريخ ميكنند! آخه اين چه مذهبيه كه به جز دروغ و جعل و جهالت چيزى براى عرضه نداره ⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2688 5⃣8⃣1⃣بستن آب بر روى دشمن جنايت يا سنت پيامبر اسلام ؟؟ سرى به متون تاريخى خود مسلمانان ميزنيم. در كه هدف آن از پا درآوردن قلعه خيبر و بدست آوردن و رئيس قبيله بود نيز پيامبر اسلام ازين تاكتيك ناجوانمردانه استفاده كرده است. - پیامبر دستور داد: آب کاریز‌ها و منابع قطع شد و یهودیان به واسطه تشنگی از قلعه خارج شدند و جنگیدند و شکست خوردند. : المغازی، ج ٢ صفحه ٦٦٦ دلائل النبوة البیهقی، ج ٤ صفحه ٢٢٤ حال از و طرفدارانشان ميپرسيم اگر در مقابل و يارانش اين تاكتيك ناجوانمردانه را بكار بردند، فقط و فقط سنت پيامبر اسلام را به جا آورده است و بدعتى در كار نبوده است. ⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2693 6⃣8⃣1⃣آیاشیر دادن ام الفضل همسر عباس بن عبدالمطلب به امام حسین علیه السلام صحت دارد؟ ⚫️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2696
🏴 الشام الشام الشام، شماره 7️⃣ 🔗 اسارت اهل‌بیت علیهم‌السلام در شام از سخت‌ترین مصائبی بود که بر آن‌ها روا شد که ذکر وقایع آن اشک هر انسانی را در می‌آورد. ✍🏻 راوی نقل می کند: در شام یزید فرزندان پيامبر را همانند اسيران ترك و روم بر پلكان مسجد نگه داشت. سپس آنان را در خرابه‌ای جاى داد كه نه از گرما حفظشان مى‌كرد و نه از سرما؛ به طورى كه صورت‌هايشان پوست انداخت و رنگ‌هايشان تغيير كرد. 📚 جمعی از نویسندگان، با کاروان حسینی، بینش، ج6، ص243. كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
🔆 *«وَاَبْکيتَ»* ✍🏼 در قسمت قبل به یک مرتبه از بکاء کمالی اشاره کردیم و متذکر شدیم این بکاء به جهت رفع نواقص صورت می‌گیرد درواقع به جهت نواقص خود گریان و محزون می‌شویم که همیشه در صدد توجیه نواقص و خطاها برآمدیم و تلاشی برای دفع آن انجام ندادیم. 🔷 در مرتبه بعدی گریۀ ما گریۀ شوق است. خدایا! گریۀ شوق را هم تو بر من وارد می‌کنی و من با این گریه به کمال می‌رسم. گریۀ فراق را هم تو بر من وارد می‌کنی. ‌ 🔷 گاهی که آسمان ابری است می‌گوییم آسمان هم دوست دارد گریه کند! و ببارد؛ اما نمی‌تواند. وقتی دل می‌گیرد با بارش گریه چقدر آرامش پیدا می‌کنیم! اگر بتوانیم بابت دوری از خدا گریه کنیم، پس از آن دل هم آرام می‌شود. 🍃 خدایا! دوست دارم در فراقت اشک بریزم و بگویم: ✨ *آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد مژده دهید باد را بوی بهار می‌رسد* ❇️ خدایا! من کیستم که گریه کنم؟! تو از آسمان چشمان من آب روانه کردی. این بکاء را تو در چشم من ایجاد کردی وگرنه چشم من سنگ سختی بود که از آن آب نمی‌جوشید. تو عصای موسی به آن زدی تا بجوشد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🟩 *«روز مقاومت اسلامی»* ⬜️ بر اساس مصوبۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ۲۳ مرداد سالگرد پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه در برابر رژیم صهیونیستی به‌عنوان روز «مقاومت اسلامی» نامگذاری شد. ◽️ ایثار و مقاومت از اصول اولیه‌ای است که انبیای الهی بدون بهره‌مندی از آن هرگز موفق به انجام رسالت خویش نمی‌شدند. ◽️ پیامبران با ایستادگی و مقاومت دربرابر سنت‌های غلط و مناسبات نادرست اجتماعی و بذل ایثار و از خودگذشتگی در این راه به اصلاح جامعه پرداختند و بدون به دل راه‌دادن هرگونه ترس و واهمه‌ای از سختی‌ها و مشکلات فراروی، رسالت‌های سنگین الهی خود را به انجام رسانیدند تا آنجا که خداوند دربارۀ ایشان می‌فرماید: 🔆 *«الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ وَ كَفى‌ بِاللَّهِ حَسِيباً»* 🔆 *«كسانى كه پيام‌هاى الهى را ابلاغ مى‌كنند و از خدا مى‌ترسند، و از هيچ كس جز خدا بيم ندارند، و خداوند براى حسابرسى كافى است.»* 📗 سوره احزاب، آیه ۳۹ 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
۱۹۱ *ادامۀ بحث ظلم* 🔆 در سورۀ مباركۀ انعام آیۀ ۱۵۷ مي‌فرماید: «فَمَنْ اَظْلَمُ مِمَّن كَذَّبَ بآياتِ الله وصَدَفَ عنها». «صَدَفَ عن» به معني اعراض كردن و از ماده تصادف است (دو چيز وقتي با هم برخورد مي‌كنند عامل جدايی آن‌ها مي‌شود.) ❓چه کسی ظالم‌تر است از کسی که «كَذَّبَ بآياتِ الله» آیات حق را تصدیق نمی‌کند؟ علامت تصدیق نکردنش اعراض از آیات است. ممکن است بگوییم ما آیات الهی را قبول داریم؛ اما علامت تصدیق آیات، إقبال به آیات و علامت تکذیب آن اعراض از آیات است. اين بحث وسيعي است و خيلي جاي تأمل دارد. با يك ديد همۀ ما آيت الله هستيم، آيه و نشانه خداییم، علامتيم. حال يا از طريق آيه به آن صاحب آيه مي‌رسيم يا از طريق اين آيه محجوب مي‌شویم و به خدا نمی‌رسیم و در واقع علامت بودن آن را قبول نداریم. قرار بوده من و شما نشانی از او باشیم؛ اما وقتی مرا می‌بینید، خدا را فراموش می‌کنید و یا من شما را می‌بینم او را فراموش مي‌كنم. ⚡️«صَدَفَ عنها» از آیه بودن همدیگر اعراض می‌کنیم و همۀ ما ناخودآگاه برای همدیگر بت می‌شویم. 🔻يكي از كساني كه خيلي ظلم می‌کنند همین گروه‌اند، چون خدا نشانه گذاشت كه شما را به خودش برساند (نشانه كه غايت نبوده)؛ اما شما به امثال بندگان خدا رسیدید. غایت این بوده که شما به خدا برسید حال که به مخلوق خدا رسیدید قطعاً به‌دلیل ظلم و کم گذاشتن برای خودتان است؛ اما اگر از طریق مخلوق به خدا رسیدید و او را آیه و واسطه دانستید و به خدا رسیدید در آن‌صورت ظلمي به خود نكرده‌ايد و راه را باز کردید که به‌سوی خدا هدایت شوید. 🔆 «...مَنْ يُذَكِّرُكُمُ اَللَّهَ رُؤْيَتُهُ» 📘کافي ج۱، ص۳۹ ❇️ عالم كسي است كه به هنگام مشاهده او یاد خدا بیفتید. عالم مثل آینه شفاف است و نور خدا را منعکس می‌کند و خلایق را در خود گیر نمی‌اندازد. هر اندازه که آینه کدر باشد نور را حبس مي‌کند و بازدهی ندارد. به اندازه‌ای که من و شما شفاف و نورانی باشیم مانع وقوف افراد در خود می‌شویم، یعنی مرتباً افراد را به خدای سبحان ارجاع می‌دهیم. 💢 بنابراین يك گروه از ظالم‌ترین‌ها کسانی هستند که موجب جدا شدن مردم از خدا می‌شوند.آيه بما هی آيه به چشم آن‌ها می‌آید و حقيقت را نمی‌بینند. 📌ادامه دارد... 📚«برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» کلاس شرح صحیفۀ سجادیه ۸۱/۱۰/۷ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
🏴 الشام الشام الشام، شماره 6️⃣ 🔗 اسارت اهل‌بیت علیهم‌السلام در شام از سخت‌ترین مصائبی بود که بر آن‌ها روا شد که ذکر وقایع آن اشک هر انسانی را در می‌آورد. ✍🏻 قطب راوندى می‌گويد: چون رئيس يهود بر يزيد وارد شد، گفت: اين سر كيست؟ گفت: سر يك شورشى است. گفت: او كيست؟ گفت: حسين (علیه‌السلام). گفت: پسر چه كسى است؟ گفت: پسر على(علیه‌السلام). گفت: مادرش كسيت؟ گفت: فاطمه (علیهاالسلام). گفت: فاطمه(علیهاالسلام) كيست؟ گفت: دختر محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله). گفت: پيغمبرتان؟! گفت: آرى. گفت: خداوند به شما پاداش خير ندهد! ديروز پيامبرتان بود و امروز پسر دخترش را كشتيد؟ واى بر تو، ميان من و داود (علیه‌السلام) هفتاد و چند پدر فاصله هست. باز هم هر وقت يهوديان مرا مى‌بينند، تعظيم مى‌كنند. آن گاه بر روى طشت خم شد و سر را بوسيد و گفت: گواهى مى‌دهم كه خدايى جز اللّه نيست و اين كه جدّ تو رسول خدا است و بيرون رفت. پس يزيد فرمان به قتل وى داد. 📚 جمعی از نویسندگان، با کاروان حسینی، بینش، ج۶، ص۱۷۸.
🔆 *«مَنْ أَطَاعَكُمْ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ وَ مَنْ عَصَاكُمْ فَقَدْ عَصَى اللَّهَ وَ مَنْ أَحَبَّكُمْ فَقَدْ أَحَبَّ اللَّهَ وَ مَنْ أَبْغَضَكُمْ فَقَدْ أَبْغَضَ اللَّه‏»* 🔆 *«هر كه شما را اطاعت كند خدا را اطاعت كرده، و هر كه سر از فرمان شما بتابد خدا را نافرمانى نموده و هر كه شما را دوست بدارد خدا را دوست داشته، و هر كه با شما كينه ورزد با خدا كينه ورزيده است.»* 🔷🔹 در این فراز چند نکته وجود دارد: 🔹۱. با این جملات زائر به مقام ولایتی حضرات معصومین اشاره می‌کند که ایشان در این جایگاه جلوۀ تامۀ حضرت حق هستند، به همین جهت اطاعت آنها اطاعت خدای سبحان محسوب می‌شود. 🔹۲. زائر اعلام می‌کند که چون خدای سبحان دستور اطاعت شما را صادر فرموده است، من با فرمانبری از شما از خداوند اطاعت می‌کنم و می‌دانم اطاعت از شما همان اطاعتی است که خداوند بر من واجب کرده است. 🔹۳. محبت بی‌نهایت ما به معصومین، نماد محبت بی‌پایان ما به خدای سبحان است. ◀️ هر کس بخواهد به میزان اطاعت و حبّ و بغض خود به خدای سبحان واقف شود، باید میزان اطاعت و حبّ و بغض خود را به حضرات معصومین ملاحظه کند؛ زیرا حضرات معصومین علیهم‌السلام جلوۀ کاملۀ حق هستند و به‌میزانی که انسان مطیع و محبّ و یا مبغض ایشان باشد مطیع و محبّ و مبغض خدای سبحان است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
فراز ٩٢ هر روز يك فراز از دعاي جوشن كبير را به جهت رفع موانع ظهور بخوانيم
💠 *«بازاندیشی» ۳۳* 🔆 *«قُلْ إِنْ تُخْفُوا ما في صُدُورِكُمْ أَوْ تُبْدُوهُ يَعْلَمْهُ اللَّهُ وَ يَعْلَمُ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ وَ اللَّهُ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ»* 🔆 * «(ای پیغمبر) بگو: هر چه را در دل پنهان داشته و یا آشکار کنید خدا به همه آنها آگاه است و به هر چه در آسمانها و زمین است داناست، و خدا (بر همه چیز تواناست.»* 📗 سوره آل عمران آیه ۲۹ ⁉️ ولایت اهل بیت را برای تقرب به خدا می‌خواهیم یا محبشان هستیم که گره‌های زندگی ما را باز کنند؟ در سینۀ خود چه پنهان کرده‌ایم؟ ⁉️ در بازنگری توجه کنیم که آیا ظاهر و باطن ما یکی است؟ 🔷 ما فکر می‌کنیم فلان خطایی که در خفا انجام دادیم، کسی نمی‌فهمد، در حالی‌که هیچ امری از خدا پنهان نیست از اولیای الهی هم پنهان نیست. ✨ *ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم جامۀ خود سیه و دلق خود ازرق نکنیم* 🔷 کمی لایه‌های پنهان خود را واکاوی کنیم. گاهی نوری می‌اندازند تا خود به باطن خود آگاه شویم وگرنه چه مخفی و چه آشکار برای خدا فرقی نمی‌کند. 🔹 خدا از عمق وجود ما مطلع است. برای خدا فرقی نمی‌کند ظاهر کنیم یا در نیت داشته باشیم. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💢 *«ناتوانی در کسب دوستی»* 🔆 *«أَعْجَزُ النَّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ‏ اكْتِسَابِ‏ الْإِخْوَانِ‏ وَ أَعْجَزُ مِنْهُ مَنْ ضَيَّعَ مَنْ ظَفِرَ بِهِ مِنْهُم»‏* 🔆 *«ناتوانترين مردم كسى است كه از دوست‌يابى ناتوان باشد و ناتوانتر از او كسى است كه از دست بدهد دوستى از ياران را كه بدست آورده است.»* 📙 نهج‌البلاغه، حکمت ۱۲ ⬜️ کسی که چشم، دست، پا، گوش، مال و ... ندارد، عاجز است؛ اما عاجزترین نیست. *عاجزترین و ناتوان‌ترین افراد، فردی است که نمی‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند.* نمی‌تواند دوست کسب کند و از او عاجزتر فردی است که دوست کسب می‌کند؛ اما نمی‌تواند آن را نگهدارد. 💢 فکر اشتباهی است که گمان کنیم دوست صمیمی لازم نیست. برای بدست آوردن دوست، باید زحمت کشید. منزلت دوست آنقدر مهم است که اهل جهنم به دوستانشان استغاثه می‌کنند و آنها را صدا می‌زنند. گرچه از آنها هیچ کاری برنمی‌آید؛ ولی معلوم میشود در این عالم، دوست در نظر آنها کسی است که کارایی دارد. ⬜️ جهنمی‌ها قبل از این که بخواهند از فامیل که به آنها نزدیک و حامی او هستند، کمک بخواهند، از دوست کمک می‌خواهند؛ یعنی دوست، بیش از قوم و خویش برای انسان کارایی دارد. 💢 پیوست و ارتباط صحیح با دیگران هزینه‌بر است. اگر انسان هیچ هزینه‌ای را در این زمینه مصرف نمی‌کند، بسیار ناتوان است. 💢 این فکر که برای به دست آوردن ارتباط محبت‌آمیز با دیگران پرداخت هزینه‌ لازم نیست، اشتباه است. ◀️ گاهی اوقات هزینه با زبان‌ خوش، دعای خیر، تأمین نیازها، رفع مشکلات، خدمات‌رسانی و ...انجام می‌شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«اَللهمَ اِنِّی اَسئَلُکَ»* 🔰 در این فراز داعی به همت متعالی دست می‌یابد و با خضوع و ذلت درخواست دارد که آیینۀ خداوند شود و همۀ کمالات در او به جلوه درآید. 🔷 در این فراز نوع دعا بیان نشده است؛ یعنی داعی می‌تواند انواع کمالات را تقاضا کند و با لسان فقر و ذلت بیان می‌کند که خداوندا! وجودم گنجایش همۀ کمالات را دارد. 🔷 به‌میزانی که بنده صیقلی شود، دریافت کمالات برای او به‌سرعت صورت می‌گیرد و کمالات الهی در او منعکس می‌شود. 🔶🔸 * بنابراین می‌توان اذعان داشت که آداب دعا چنین است:* 🔸۱. معرفت الهی؛ 🔸۲. خود شناسی؛ 🔸۳. فرج و گشایش فقط از ناحیۀ خداست؛ 🔸۴. حتماً در باطن دعا و درخواست، اجابت نهفته است. 🔷 ناگفته نماند که بین استجابت دعا و دریافت خواسته تفاوت است؛ چرا که ربوبیت خداوند اقتضا می‌کند که پیشایش دعاهای بندگان به اجابت برسد؛ اما گاه قابلیت پذیرش در داعی وجود ندارد؛ از این رو به تأخیر می‌افتد. 🔷 داعی با «إنّی أسئَلُک» بیان می‌‌کند که خداوندا! تو شنوای درخواست‌هایم هستی و یقین به اجابت دارم؛ زیرا که اسم مجیب خود را در عالم به نمایش گذاشتی تا نیاز و درخواست در من تقویت شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی ⬜️ به اطلاع می‌رساند شماره های زیر جهت *تهيه آب و اطعام زائرين اربعين حسينی در مضيف حضرت ابالفضل العباس عليه السلام در كربلاي معلي * است. 🔘 شماره کارت : 5022297000229661 🔘 شماره حساب : 223.115.15292699.4 🔘 شماره شبا : IR300570022311515292699004 ◻️ نام صاحب حساب : خيريه علميه السلطان علي ابن موسي الرضا ع ⛔️ *موسسه شماره حساب ديگری جهت این امر ندارد.* 🌐 موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام.