#پيامبر
﴿ ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ ﴾
«سوگند به قلم و آنچه مينويسند.»
✅- مفسرين تفسير حرف مقطعهي «ن» را وجود مقدس پيامبر(ص) دانستهاند. وجود مقدس حضرت مرکز عالم هستی است و همهی عالم برگرد او در طوافاند.
✅- شعاع حرف «ن» نسبت به نقطهي وسط از هر سو يكسان است. اهل دل اين يكسان بودن را شعاع وجودي پيامبر(ص) نسبت به افراد دانستهاند.
✅- الطاف وجود مقدس پیامبر(ص) علي السويه ميان مخلوقات منتشر ميشود، اگر کسی از این الطاف بیبهره باشد خود حجاب خويش است.
همچنين گفته شده:
در قران سه عامل به عنوان موانع عذاب مطرح شده است:
« ما کان الله لیعذبهم و انت فیهم» :وجود پیامبر اكرم(ص)
«ما کان الله معذبهم و هم یستغفرون» : استغفار
«ما یفعل الله بعذابکم ان شکرتم و امنتم» : شکر و ایمان
اگر وجود مبارک پیامبر در وجود انسان تجلی کند ، به یقین شاکر و مومن هم می شود.
استاد بروجردی
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
#پيامبر_اسلام
اوصاف پيامبر(ص)
پيامبر(ص) عزيز ما هميشه جلوي پارتي بازي را مي گرفتند
ايشان وقتي وارد مكه شدند زني از اشراف و بزرگان دزدي كرد
حضرت مي خواستند او را مجازات كنند اما قريش خيلي ناراحت شدند و اسامه را فرستادند كه نزد پيامبر(ص) شفاعت كند
پيامبر (ص) بسيار عصباني شدند و فرمودند: تو براي اجراي حد و تعطيلي آن شفاعت مي كني؟
سپس پيامبر (ص)سخنراني كردند : علت هلاكت امتهاي سابق همين پارتي بازيها بوده است
قسم به خدايي كه جانم در دست اوست اگر فاطمه(س) دخترم هم سرقت ميكرد دست او را هم قطع ميكردم و بر او حد جاري ميكردم .
ادامه دارد
استاد بروجردي
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
❇ توجه به وضعیت دنیا و آخرت
🔅امیرالمؤمنین علیهالسلام در خطبه ۴۲ نهجالبلاغه، فراز۲ میفرمایند:
«أَلَا وَ إِنَّ الدُّنْیا قَدْ وَلَّتْ حَذَّاءَ فَلَمْ یبْقَ مِنْهَا إِلَّا صُبَابَةٌ كَصُبَابَةِ الْإِنَاءِ اصْطَبَّهَا صَابُّهَا أَلَا وَ إِنَّ الْآخِرَةَ قَدْ أَقْبَلَتْ…»؛«آگاه باشید دنیا به سرعت پشت كرده و از آن جز باقى مانده اندكى از ظرف آبى كه آن را خالى كرده باشند، نمانده است. به هوش باشید كه آخرت پیش آمده…»
🔅اینکه حضرت در سخنان خود از عبارت «ألا» بیشتر در موضوع دنیا و آخرت استفاده نمودهاند نشان میدهند که اکثریت افراد نسبت به حقیقت و وضعیت دنیا و آخرت غافل بوده و نیاز به آگاهیبخشی در این زمینه بیشتر احساس میشود.
🔹 ای که دستت میرسد؛ کاری بکن!
🔅حضرت در ادامه خطبه میفرمایند: «إِنَّ الْیوْمَ عَمَلٌ وَ لَا حِسَابَ وَ غَداً حِسَابٌ وَ لَا عَمَلَ»
🔅دنیا محل انجام وظیفه، اظهار نیاز به خالق و تضرع در پیشگاه اوست؛ اگر فرد ذهن خود را متوجه شمارش و حسابرسی نماید از مسئولیت اصلی خویش غافل خواهد شد. بر عکس، آخرت زمانیست که انسان توانایی انجام هیچ فعلی را نداشته و زمان حسابرسی اعمال فرا رسیده است.
📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی
⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید:
http://bit.ly/2os0vJy
«وَأَيُّوبَ إِذْ نَادَى رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِيَ الضُّرُّ وَأَنتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ»
💠 معروف؛ رعایت ادب در هنگامه مشکلات
⭐ معمولاً اكثریت افراد در گرفتاریها خود را مقصر نمیدانند و مشكلات را به خدا نسبت میدهند از این رو نسبت به حضرت حق گستاخی دارند و به خدای سبحان اعتراض میكنند.
حضرت آیت الله بهجت (ره) میفرمایند: مردم اول به خدا اعتراض میكنند و سپس از حضرت حق اعراض میكنند.
⭐ در گرفتاریها مؤدبانه سخن گفتن با خدای سبحان معروفی است كه در میان مردم كمرنگ شده در حالیكه ایوب در اوج مشكلات لحظهای ادب در گفتار و عمل را فروگذار نشد و در سختترین مشكلات به خدای خویش گفت: تو ارحم الراحمینی و هرآنچه برای من تدبیر كردهای به یقین در تربیت من موثر است و هرگز گرفتار ناامیدی و یاس نسبت به خداوند نشد.
ما نیز چنانچه گرفتار مشكلی میشویم نباید آن را دائمی و غیرقابل حل ببینیم بلكه باید باور داشته باشیم «انْتِظَارُ الْفَرَجِ مِنَ الْفَرَج»
💠 معروف؛ غایب نشدن از خدای سبحان در مشکلات
⭐ معروف دیگری كه از آیه باید آموزش گرفت آنست كه در زمان گرفتاری و مشكلات از خدای سبحان غایب نشویم، همچنان كه ایوب در محضر حضرت حق حاضر بود و خدای خویش را مخاطب قرار داد و گفت: «أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ»
ضمیر مخاطب «انتَ» نشانگر در محضر خدای سبحان حاضر بودن ایوب است؛ درحاليكه نوعاً مردم چون گرفتار بلا میشوند از خدا غایب میشوند به عبارتی جاهلانه با خدا قهر میكنند درحالیكه غافل از این امر هستند كه قهر باخدا شدت مشكل را برآنان صد چندان میكند، چون دیگر پناهگاهی ندارند.
⭐ معروف آنست كه در سختترین مراحل زندگی به خدای سبحان پناهنده بشویم؛ وجود مقدس اباعبدالله علیهالسلام در گودال قتلگاه میگویند: «إلهى رضى بقضائك»
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ـ محرم 98
⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید:
http://bit.ly/2qLCoGl
❇توجه به اوصاف دنیا
🔹پایانِ دنیا
🔅امیرالمؤمنین (ع) میفرمایند:
«أَلَا وَ إِنَّ الدُّنْیا قَدْ تَصَرَّمَتْ وَ آذَنَتْ بِانْقِضَاءٍ وَ تَنَكَّرَ مَعْرُوفُهَا»؛«آگاه باشید که یقینا دنیا پایان یافته و درگذشت خود را اعلام نموده و خوشیهای آن زشت و قبیح گشته است» (نهج البلاغه مرحوم فیض،خطبه۵۲، فراز۱)
🔅 حضرت با یادآوری پایان یافتن دنیا، افراد را تشویق و تحریک به فعالیت صحیح و سودآور مینمایند؛ زیرا افراد معمولا در آخرین لحظات، تمام توان و توجه خود را برای انجام هر چه بهتر و بیشتر امور به کار میگیرند.
🔅همچنین حضرت یادآور میشوند که خوبیها و زیباییهای دنیا قبیح و نامطلوب شده است. با چنین دیدگاهی افراد هنگام جدا شدن از دنیا اندوهگین نخواهند شد چرا که با اختیار خود، امور به ظاهر مطلوبِ دنیوی را کنار گذاشته و دل از آن بریدهاند.
📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی
⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید:
http://bit.ly/2PkPtAS
٥-٢ #روانشناسي_در_قران "نجات حضرت حق در مهلكه هاي لغزش و انحراف" آیه 49:وَإِذْ نَجَّيْنَاكُم مِّنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوَءَ الْعَذَابِ يُذَبِّحُونَ أَبْنَاءكُمْ وَيَسْتَحْيُونَ نِسَاءكُمْ وَفِي ذَلِكُم بَلاء مِّن رَّبِّكُمْ عَظِيمٌ یادتان بیاید که خداي سبحان شما را از آزمایش های خاصی به سلامت خارج کرده و عبور داده است. هر کدام از ما هزاران بار قرار بوده غربال شویم ولي به لطف خدا مستدام باقي مانديم الحمدلله بسياري از ما از سبد انقلاب غربال نشديم. نبايد بگوييم ما بچه انقلابیم و انقلابی هم مي مانيم. از ما انقلابی تر و زندان کشیده تر اوت و از قطار انقلاب اخراج شدند یا بچه مسلمان ها و ارزشي هايي كه در سن زیاد بی دین شدند. در اندیشه صحیح یادمان بیاید علي الدوام چه خطرات نگران كننده ايي در کمین ما بوده است ، بايد یادم بيايد هر لحظه خدا و ديت غيبي ما را از معرکه انحراف خارج کرده است . این که دست غیبی جای جای زندگی ما کار می کند قابل توجه و تفكر است. زماني مرحوم حاج شیخ جعفر مجتهدی با چند نفر در مسیر یخبندان می رفتند يكي از همراهانشان می گوید جلوي ما تریلی و پشت سرمان کامیون و دره و یخبندان است اما آقای مجتهدی گفتند یا علی ! گويا كسي ماشین را از این وسط در آورد
📝 متقن، زیبا، ادیبانه
🔸 حدود هفتاد سال پیش یکی از علمای بزرگ نجف به نام شیخ راضی آلیاسسین کتابی متقن، زیبا و ادیبانه درباره صلح امام حسن (ع) نوشت که مستند به منابع اهل تسنن است و تحلیلهای دقیق و دلنشینی در این کتاب ارائه کرده است.
🔹این کتاب توسط مقام معظم رهبری به زبانی شیوا به فارسی ترجمه شده و یکی از نخستین آثار قلمی ایشان است که در عنفوان جوانیشان به انجام رسیده است. مطالعه این کتاب را به همه علاقمندان، به ویژه جوانان توصیه میکنيم.
🌸🌸🌸🌸🌸
سلام عليكم
آقای حجه الاسلام فرحزاد امروز در برنامه سمت خدا تاکید زیادی به خواندن این دعا کردند و از خواص عجیب ان گفتند... دعایی که جبريل از طرف خدا برای حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بعنوان هدیه فرستاده و آن دعا کلماتی از گنجهای بهشت است و آن دعا اینست:
یا من اظهر الجمیل و ستر القبیح، یا من لم یواخذ بالجریره و لم یهتک الستر، یا عظیم العفو، یا حسن التجاوز، یا واسع المغفره، یا باسط الیدین بالرحمه، یا صاحب کل نجوی و یا منتهی شکوی، یا کریم الصفح، یا عظیم المن، یا مبتدئا بالنعم قبل استحقاقها،
یا ربنا و یا سیدنا و مولانا و یا غایة رغبتنا اسئلک یا الله ان لا تُشَوه خلقی بالنار👇👇👇
💠 فایل صوتی:: زیارت حضرت رسول(ص) از راه دور
👈 با نوای : مهدی صدقی👇👇
١
#نكات_معرفتي
ملاصدرا در ذيل آيه الم أعهد يا بني ادم.....
سوره يس آيه ٦٠
نكات ارزنده ايي را مطرح و به سه نوع قلب اشاره مي فرمايد:
الف) قلوبي كه در حق ثابت قدم هستند
ب) قلوبي كه در انحراف و خذلان و باطل ثابت قدم هستند
ج) قلوبي كه مردد و بين حق و باطل در ترددند .
قلوبي كه در حق ثابت قدم اند ويژگي هاي زير را دارند:
١-به وسيله تقوي آباد شدند يعني تقوي مايه آباداني و عمران قلب است .
٢-خُلقيات غلط در اين قلب راه ندارد و خود را تزكيه و پاكسازي كرده اند .
٣-در اين قلوب فقط خواطر و الهامات رباني و افكار متعالي و همتهاي عالي راه پيدا مي كند.
٤-اين قلوب بواسطه نوري كه خدا نصيب آنها كرده و از اسرار طاعات و كمالات مطلعند ،در تمام كارها پايان آن را مي بينند.
٥-اين قلوب به هر چيزي كه نگاه مي كنند جهت خير و بهترين آن را مي بينند.لذا خيلي راحت و به سهولت طاعات را انجام و از معاصي دوري مي كنند.
٦-قلب اينها قبله ايست كه اينها را بسوي خير دعوت و از شرور منع مي كند.
٧-در قلوب اينها فرشته هادي تردد دارد و قلبشان فرودگاه ملك است كه خيرات را القاء مي كند و نور معرفت افاضه مي شود.
علت تردد ملك و فرشتگان، پاكي دل آنهاست زيرا فرشته در دل نجس پر از كينه و حسد و بخل... راه پيدا نمي كند.
٨-اين قلوب مويد و تقويت شده به سپاه نامرئي الهي است
خدا دل اينها را با سپاه غيبي تقويت مي كند و علي الدوام به خيرات هدايت مي شوند
و قبله قلب آنها به بدي رخ نمي نمايد و نور علي نور در دل اينها صورت مي گيرد.
٩-در قلوب آنها شرك راه ندارد
يعني روي مقام و مال و خانواده و توان و علم خود حساب نمي كنند و فقط يكه شناسند و به خداي سبحان تكيه دارند.
١٠-البته شياطين به صورت گروهي و تيمي به اين قلوب
نزديك مي شود اما حمله و نزديكي آنها به اين قلوب بواسطه ذاكر بودن صاحبان اين قلوب فايده اي ندارد.
در واقع سلاح قلوب ثابت قدم ، ذكر است .
ادامه دارد
استاد بروجردي
٩٨/٨/٦
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
٢
#نكات_معرفتي
ادامه بحث قلوب
گروه دوم قلوب كه ملاصدرا به نقل از غزالي به آن اشاره مي كند عبارتست از :
در خذلان و باطل ثابت قدم اند
١-قلب اينها بدبخت و بيچاره و پست و مخذول است . هر كس مي آيد لگدي به او مي زند زيرا از منبع نور و قدرت دور است .
٢- اين دل پر از هوي و هوس و خواسته هاي مادي است و شهوات بر او مسلط است
٣- اين دل خانه شياطين و فقط درِ آن به روي بديها و نجاسات باز است .
٤-چنين قلبي نمي فهمد كه شيطان دشمن است و تمام سرمايه او را مي برد.
٥-اين قلب تابع شهوات است و از حرام پرهيز ندارد، بزرگ تر و كوچك تر نمي فهمد، غيرت و ناموس برايش مفهومي ندارد
٦- عقل او از كار افتاده و فقط تابع شهوات است و روي خواسته هاي نفساني اش كار مي كند .
٧- تمام فكر و ذكر آن، دنيا و حب دنياست و براي آخرت و قيامت خود هيچ تلاشي نمي كند.
٨-علت بدبختي اين دل محروميت از نور علم و تبعيت از جهالت است
او فقط دنيا را مي شناسد
٩- شيطان در چنين قلبي تاخت و تاز دارد و تمام زشتيها را براي او زيبا جلوه مي دهد
آرزوهاي طولاني و معاصي را براي او تزيين مي كند
به او وعده هاي دروغين مي دهد.
١٠- در دل مخذول او پر از دود است
دود، غصه امور دنيوي است كه تمام مدت دل او را فرا گرفته است و چون دود آن فراوان است از ديد حقيقت بين و بصيرت محروم است .
١١-فهم و گوش و ديد و ادراك او تعطيل است .
١٢-چنين قلبي مثل سگ پاچه گير است كه با همه درگير مي شود و نمي تواند تعامل صحيحي با اطرافيان برقرار كند و فقط فكر لقمه خودش است .
١٣- متاسفانه با تمام اين اوصاف صاحب اين عقل فكر مي كند وضع خوبي دارد و نياز به دعا و اصلاح ندارد.
ادامه دارد
استاد بروجردي
٩٨/٧/٦
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
٣
#نكات_معرفتي
ادامه بحث قلوب
قلوب دسته سوم مرددين هستند
١-اين قلوب گاهي به جهت خدا و گاهي به جهت شيطان رو مي كنند گويا بين اين دو پاس داده مي شود.
٢- گاهي قوه عقلش فعال مي شود و خدا و پيامبر و شريعت را بر خود ناظر مي بيند و گاهي بطور كامل در خدمت شيطان و فرمانبر او مي شود. مذبذبين بين ذالك.
٣-اينها تردد بين علم و جهل و نور و ظلمت دارند.
٤-گاهي شيطان او را وادار به حمله به عقل و طاعت مي كند.
٥-گاهي به دعاي صاحب نفسي غفلت را كنار مي گذارد.
٦-گاهي ملك عقوبات را در ذهن او پر رنگ جلوه مي دهد و او را هشيار مي كند كه صورت باطنيه اعمالت قبيح و زشت است .
٧-ناله و فرياد اكثر اهل جهنم
سوف سوف گفتن و به تأخير انداختن توبه است .
٨- گاه قلب آنها با الهامات رباني آگاه مي شود و گاه با القائات شيطاني تبديل به خرابه مي شود.
راهكار:
جنس اين قلوب خوب است و سابقه و ذات آن با فطرت سازگار است و شيطنت و بديها بر آن عارض مي شود
(عرضي است) و بدي با اين قلب عجين نشده است .
اما معاشرت با افراد شرور و ناباب باعث اين تردد بين حق و باطل شده است .
حال بايد ضدش را به ميدان آورد تا بتواند اصلاحاتي صورت دهد، يعني اگر دليل بد شدن او معاشرت با اشرار است حال با خوبان معاشرت كند تا به اصل و فطرتش برگردد.
نبايد براي معاشرت با خوبان
دير اقدام كند زيرا ديوار كشيده مي شود و راه مسدود مي گردد.
قلبي كه وسط است و تكليفش معلوم نيست و بدي بر او عارض شده است ، قابل علاج است و با سلام دادن به امام رضا (ع) بعنوان انيس النفوس هدايت مي شود.
امام رضا عليه السلام با هر كَسْ و ناكَسي انس مي گيرد و ناكَس را كَسْ مي كند و اجازه مي دهد همه نفوس با او انس بگيرند.
اگر بديم خجالت نمي كشيم طبيب در مطب را براي همه باز كرده است
پس اين دل مردد را به حرم انيس النفوس مي بريم و نجاستش را به امام رضا (ع) نشان مي دهيم و از او مي خواهيم با دل بيچاره ما انس بگيرد.
تفسير قران ملاصدرا ج٥ ص٢٧٦ به بعد.
پايان
استاد بروجردي
٩٨/٨/٦
كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد
پيام رسان سروش پلاس
sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi
پيام رسان بله
https://ble.im/boroojerdi
پيام رسان گپ
https://gap.im/darmahzar
پيام رسان ايتا
https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi
تلگرام
@darmahzar
لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇
http://bit.ly/2WTptgK
☝متن زيارت هفت حديث كه ان شاء الله روز هفتم آبان در موسسه علي بن موسي الرضا توسط استاد بروجردي قرائت مي شود
شهادت میدهم که خدائی غیر از خدای یگانه نیست و شریکی ندارد و گواهی میدهم که محمد بنده و فرستاده اوست خدایا درود بفرست بر محمد و فرزندان او خدایا درود بفرست بر فرشتگان نزدیک خود. خدایا درود بفرست بر پیغمبر و فرستادگان خدایا درود بفرست بر امامان پاک، سلام بر امام و پیشوای ما امام هدایت و حلقه استوار و دلیل تو بر مردم دنیا که سید کائنات و دلیل مخلوقات رسول خدا در حق او فرمود: جگر گوشه من به خاک سپرده شود در زمین خراسان زیارت نکند او را رنج دیدهای مگر اینکه خداوند برمیدارد رنج او را و نه گناهکاری مگر خدا بیامرزد گناهان او را خدایا به حق شفاعت پذیرفته پیغمبر خدا و مقام بزرگ او که بلای مرا از من دور کنی و گناهانم را بیامرزی و بشنوایی به او سخن مرا و برسانی به او سلام مرا
سلام بر تو ای حجت خدا سلام بر تو ای نور خدا، سلام بر تو ای مخزن علم خداوند سلام بر تو ای معدن حکمت خداوند، سلام بر تو ای دارنده کتاب خدا، سلام بر تو ای نگهدارنده سر خدا، تو آن کسی هستی که در حق تو فرموده کشنده ی کافران و برکننده ی فاجران حضرت علی پیشوای مؤمنان و جانشین پیغمبر خدای عالمیان که صلوات و رحمت خدا و درود بر او باد: به همین زودی کشته شود مردی از فرزندانم در زمین خراسان با زهر در حال ستمدیدگی، نامش نام من است و نام پدرش نام پسر عمران، موسی است که سلام حق بر او باد.بدان هر آن کس او را در غربتش زیارت کند خدا بیامرزد گناهان گذشته او و آینده او را و اگر چه به شماره ستارگان و قطرههای باران و برگ درختان باشد. آقای من آقای من این منم که در مقابل تو ایستادهام و گناهانم مانند شمارههای ستارگان است و به قدر قطرههای باران و برگ درختان برای من نیست وسیلهای برای پاک کردن آنها مگر خشنودی تو از من
آقای من در نامه عمل خود نمییابم عملی را که امیدوارتر باشد نزد من از زیارت تو چگونه اینطور نباشد که در حق زیارت تو شکافنده علم پیشینیان و پسینیان که درود و رحمت خدا بر او باد فرموده: بیرون آید مردی از فرزندم موسی که نامش نام امیرالمؤمنین علی است و دفن میشود در زمین خراسان کسی که او را زیارت کند و عارف به حق او باشد خدا میدهد بر او پاداش کسی را که قبل از فتح مکه خرج کند در راه خدا و جنگ با کفار نماید پس آمدم به زیارت تو در حال معرفت حق تو و یقین دارم که تو امام هستی و واجب الاطاعتی و شهید و غریب. امیدوارم به آنچه که فرموده است حضرت صادق که درود خدا بر او باد: کشته میشود نواده من در زمین خراسان در شهری که نامیده میشود به طوس هر کس زیارت کند او را و به حق او معرفت داشته باشد خودم دستش را روز قیامت میگیرم به بهشت میبرم اگر چه از اهل گناهان بزرگ باشد؛ گفته شد به آن حضرت شناختن حق او چیست؟ فرمود: دانستن اینکه او امام و واجب است اطاعت او غریب و شهید است، کسیکه او را زیارت کند با شناختن حق او خدا میدهد بر او ثواب هفتاد نفر شهید را از کسانی که شهید شدهاند نزد پیغمبر خدا که رحمت خدا بر او و فرزندان او باد.
ای فرزند پیغمبر خدا من میخواهم به وسیله زیارت تو از خداوند بزرگ آمرزش گناهانم را و گناهان پدر و مادرم را و مردان مؤمن و زنان مومنه را از تو میخواهم که حضور پیدا کنی وعدهای که داده شده در سه موقع: اول در موقع باز شدن نامههای اعمال، دوم در صراط، سوم هنگام کشیدن اعمال، و گفتی و حرف تو حق است که: بدترین خلق خدا در دوره من میکشد مرا با زهر بعد مرا به خاک میسپارد در خانهی فراموشی و شهرهای دور از وطن بدان هر کس مرا زیارت کند در غریبی خدا بر او مینویسد، ثواب صد هزار شهید و صد هزار صدیق را و صد هزار حاج را و عمره کننده را و صد جهاد کننده را و محشور میشود در دسته ما و در درجات بلند بهشتی برای او مقامی داده میشود که با ما نزدیک شود. سپاس خدائی را که توفیق داد مرا به زیارت تو در زمینی که گفتی در حق آن زمین: به خدا آن باغی است از باغهای بهشت هر کس مرا زیارت کند در این محل مانند کسی است که پیغمبر خدا را زیارت کرده باشد درود بر او و خاندانش و خدا مینویسد برای او ثواب هزار حج آمرزیده و هزار عمره قبول شده و من و پدرانم میباشیم شفاعت کنندگان او در روز قیامت پس تو شفیع من باش به حق پدران پاک و فرزندان برگزیدهات
ای آقای من تو آن امامی هستی ترا زیارت نمیکند مگر شیعیان خاص پس به حق خود و شیعیانت میخواهم از خدا شفاعت تو را و میخواهم از او که ما را محشور گرداند در جایگاه رحمت خود با شما اهلبیت با شما و با شما نه با دیگری از شما. دوری میجویم به سوی خدا از دشمنان شما و نزدیکی میجویم به سوی خدا به واسطه شما، من به شما ایمان دارم و انتظار ظهور امر شما را دارم و به رجعت شما تصدیق دارم، منتظر دولت شمایم و به بزرگی و مقام و شأن شما معرفت دارم و علم دارم به گمراهی کسانی که مخالفت شما را کردند و دوستدار شما و دوستان شما هستم، دشمن دارم دشمنان شما را، پناه آوردهام به شما و پناه
ندهام به قبرهای شما
خدایا درود بفرست بر پیامبرت محمد و جانشین او و بتول و دو سبط پیامبر و سجاد و باقر و صادق و کاظم و رضا و تقی و نقی و عسکری و مهدی صاحب زمان که رحمت خدا بر او و بر همه ایشان باد. خدایا اینان امامان ما هستند و آقای ما و پیشوای مایند و راهنمایان و نگهداران مایند. خدایا به ما توفیق اطاعتشان را کرامت فرما و روزی کن شفاعتشان را و ما را محشور فرما در میان دسته ایشان و بگردان ما را از نیکان بندگان ایشان با رحمت خود ای مهربانترین مهربانان.
خدایا اینان امامان ما هستند و آقای ما و پیشوای مایند و راهنمایان و نگهداران مایند. خدایا به ما توفیق اطاعتشان را کرامت فرما و روزی کن شفاعتشان را و ما را محشور فرما در میان دسته ایشان و بگردان ما را از نیکان بندگان ایشان با رحمت خود ای مهربانترین مهربانان.