eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴💢 اصفهانی که به خواندنش درعصرجمعه بسیارسفارش شده وفضیلت بسیاردارد👇 ✨بِسْمِ اللهِ الرَّحْمن الرَّحيم✨ بند اول1⃣ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدسَیِّدِالْمُرْسَلینَ وَ خاتَمِ النَّبِیِّینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ الْمُنْتَجَبِ فِى الْمیثاقِ الْمُصْطَفى فِى الظَّلالِ الْمُطَهَّرِمِنْ کُلِّ افَة الْبَرىءِ مِنْ کُلِّ عَیْب الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجاةِ الْمُرْتَجى لِلشَّفاعَةِ الْمُفَوَّضِ اِلَیْهِ دینُ اللّهِ،اَللّهُمَّ شَرِّفْ بُنْیانَهُ وَعَظِّمْ بُرْهانَهُ وَاَفْلِجْ حُجَّتَهُ وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ وَ اَضِىءْ نُورَهُ وَبَیِّضْ وَجْهَهُ وَاَعْطِهِ الْفَضْلَ وَالْفَضیلَةَ وَ الْمَنْزِلَةَ وَالْوَسیلَةَ وَالدَّرَجَةَ الرَّفیعَةَ وَ ابْعَثْهُ مَقامًامَحْمُودًا یَغْبِطُهُ بِهِ الاَْوَّلُونَ وَ الاَْخِرُونَ بنددوم2⃣ وَ صَلِّ عَلى اَمیرِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَقآئِدِالْغُرِّ الْمُحَجَّلینَ وَ سَیِّدِالْوَصیّینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ العالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلَى الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَصَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدِبْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرْسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ بندسوم3⃣ وَ صَلِّ عَلى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّد اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،وَصَلِّ عَلى مُوسَى بْنِ جَعْفَر اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَصَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ مُوسى اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدِبْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلى عَلىِّ بْنِ مُحَمَّداِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ ،وَ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ بندچهارم4⃣ وَ صَلِّ عَلَى الْخَلَفِ الْهادِى الْمَهْدِىّ اِمامِ الْمُؤمِنینَ وَ وارِثِ الْمُرسَلینَ وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمینَ،اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدوَاَهْلِ بَیْتِهِ الاَْئِمَةِ الْهادینَ الْعُلمآءِ الصّادِقینَ الاَْبْرارِ الْمُتَّقینَ دَعآئِمِ دینِکَ وَاَرْکانِ تَوحیدِکَ وَ تَراجِمَةِ وَحْیِکَ وَحُجَجِکَ عَلى خَلْقِکَ وَ خُلَفآئِکَ فى اَرْضِکَ الَّذینَ اخْتَرْتَهُمْ لِنَفْسِکَ وَاصْطَفَیْتَهُمْ عَلى عِبادِکَ وَ ارْتَضَیْتَهُمْ لِدینِکَ وَخَصَصْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِکْ وَجَلَّلْتَهُمْ بِکَرامَتِکَ وَ غَشَّیْتَهُمْ بِرَحْمَتِکَ وَ رَبَّیْتَهُمْ بِنِعْمَتِکَ وَ غَذَّیْتَهُمْ بِحِکْمَتِکَ وَاَلْبَسْتَهُمْ نُورَکَ وَرَفَعْتَهُمْ فى مَلَکُوتِکَ وَحَفَفْتَهُمْ بِمَلائِکَتِکَ وَ شَرَّفْتَهُمْ بِنَبِیِّکَ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَالِهِ بندپنجم5⃣ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدوَعَلَیْهِمْ صَلوةً زاکِیَةً نامِیَةً کَثیرَةً دآئِمَةً طَیِّبَةً لایُحیطُ بِها اِلاّ اَنْتَ وَلایَسَعُها اِلاّعِلْمُکَ وَ لا یُحْصیهااَحَدٌغَیْرُکَ اَللّهُمَّ وَصَلِّ عَلى وَلِیِّکَ الْمُحْیى سُنَّتَکَ الْقآئِمِ بِاَمْرِکَ الدّاعى اِلَیْکَ الدَّلیلِ عَلَیْکَ حُجَّتِکَ عَلى خَلْقِکَ وَ خَلیفَتِکَ فى اَرْضِکَ وَ شاهِدِکَ عَلى عِبادِکَ اَللّهُمَّ اَعِزَّ نَصْرَهُ وَ مُدَّ فى عُمْرِهِ وَ زَیِّنِ الاَْرْضَ بِطُولِ بَقآئِهِ اَللّهُمَّ اکْفِهِ بَغْىَ الْحاسِدینَ وَ اَعِذْهُ مِنْ شَرِّ الْکآئِدینَ وَ ازْجُرْ عَنْهُ اِرادَةَ الظّالِمینَ وَ خَلِّصْهُ مِنْ اَیْدِى الْجَبّارینَ بندششم6⃣ اَللّهُمَّ اَعْطِهِ فى نَفْسِهِ وَ ذُرِّیَّتِهِ وَ شیعَتِهِ وَ رَعِیَّتِهِ وَخآصَّتِهِ وَ عآمَّتِهِ وَ عَدُوِّهِ وَ جَمیعِ اَهْلِ الدُّنْیا ما تُقِرُّ بِهِ عَیْنَهُ وَتَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ وَ بَلِّغْهُ اَفْضَلَ ما اَمَّلَهُ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء قَدیرٌ اَللّهُمَّ جَدِّدْبِهِ مَا امْتَحى مِنَ دینِکَ وَ اَحْىِ بِهِ مابُدِّلَ مِنْ کِتابِکَ وَ اَظْهِرْ بِهِ ما غُیِّرَ مِنْ حُکْمِکَ حَتّى یَعُودَ دینُکَ بِهِ وَ عَلى یَدَیْهِ غَضًّاجَدیدًاخالِصًامُخْلَصًا لاشَکَّ فیهِ وَلا شُبْهَةَ مَعَهُ وَ لاباطِلَ عِنْدَهُ وَلا بِدْعَةَ لَدَیهِ
بند هفتم 7⃣ اَللّهُمَّ نَوِّرْ بِنُورِهِ کُلَّ ظُلْمَة وَ هُدَّبِرُکْنِهِ کُلَّ بِدْعَة وَاهْدِمْ بعِزِّهِ کُلَّ ضَلالَة وَاقْصِمْ بِهِ کُلَّ جَبّار وَ اَخْمِدْبِسَیْفِهِ کُلَّ نار وَ اَهْلِکْ بِعَدْلِهِ جَورَ کُلِّ جآئِر وَ اَجْرِ حُکْمَهُ عَلى کُلِّ حُکْم وَ اَذِلَّ بِسُلْطانِهِ کُلَّ سُلْطان اَللّهُمَّ اَذِلَّ کُلَّ مَنْ ناواهُ وَ اَهْلِکْ کُلَّ مَنْ عاداهُ وَ امْکُرْ بِمَنْ کادَهُ وَ اسْتَأصِلْ مَنْ جَحَدَهُ حَقَّهُ وَ اسْتَهانَ بِاَمْرِهِ وَ سَعى فى اِطفآءِ نُورِهِ وَ اَرادَ اِخْمادَ ذِکْرِهِ بندهشتم8⃣ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد الْمُصْطَفى وَ عَلِىّ الْمُرْتَضى وَ فاطِمَةَ الزَّهْرآءِ وَ الْحَسَنِ الرِّضا وَ الْحُسَیْنِ الْمُصَفّى وَ جَمیعِ الاَْوصِیآءِ مَصابیحِ الدُّجى وَ اَعْلامِ الْهُدى وَ مَنارِ التُّقى وَ الْعُرْوَةِ الْوُثْقى وَ الْحَبْلِ الْمَتینَ وَ الصِّراطِ الْمُسْتَقیمِ وَ صَلِّ عَلى وَلِیّکَ وَ وُلاةِ عَهْدِکَ وَ الاَْئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ وَ مُدَّ فى اَعْمارِهِمْ وَ زِدْ فى اجالِهِمْ وَ بَلِّغْهُمْ اَقْصى امالِهِمْ دینًا وَ دُنْیا وَ اخِرَةً إنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء قَدیرٌ..
۱۰۵ 🔆 *«كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَى صِرَاطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ»* 🔆 «كتابى است كه آن را به سوى تو فرود آورديم تا مردم را به اذن پروردگارشان از تاريكيها به سوى روشنايى بيرون آورى به سوى راه آن شكست ناپذير ستوده » 📗 سوره ابراهیم، آیه ۱ ❇️ یکی دیگر از مصادیق اکرام خداوند این است که *در مسیر مؤمنین نوری قرار می‌دهد و آنان را از ظلمت به‌ سوی نور هدایت مي کند.* هدایت به صراط بندگی و هدايت به جادۀ شریعت . ⬜️◻️ در این مسیر، يك راه اصلی و يك راه فرعي وجود دارد،راه اصلی ولایت حضرات معصومین است كه در رأس انان وجود مبارک امیرالمؤمنین علیه‌السلام قرار دارد که قرآن کریم از اين راه به « صِرَاطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ» تعبیر کرده است. ❇️ *اکرام خداوند به کسانی‌که پای در این راه گذاشته‌اند این است که آنان را رها نمی‌کند و عاقبت، به هدف واصل شان می‌کند. کسی‌که این مسیر را به‌درستی ادامه دهد، قرب به مولي نصيبش مي شود و از او جدا نخواهد شد. * ⬜️◻️ *در حقیقت این، ویژگی صراط است *که نه تنها رهرو را به حركت وا مي دارد، بلکه او را به‌ گونه اي با خود همراه می‌کند که رهرو نمی‌تواند از حرکت باز ایستد یا به عقب برگردد. 💢 کسی‌که در اين مسير گرفتار عُجب شود و علم و عملش او را به خود مشغول سازد، از مسیر اصلی خارج شده و به بیراهه می‌رود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
📣📣📣📣 ‎✅ به اطلاع کاربران گرامی می‌رساند، ‎تاریخ بازپخش جلسات اول و دوم كلاس هاي استاد محترم سرکار خانم بروجردی به شرح ذیل است‌: ‎💠 *شنبه ۱۵ مهر*/ ‎⏱ *ساعت ۱۳_۱۵* ‎ بازپخش جلسه اول تفسیر سوره فتح و عوامل شادکامی. ____________ ‎💠 *دوشنبه ۱۷مهر* ‎⏱ *ساعت ۸ -۱۰* ‎بازپخش جلسه اول مدیریت بحران و اسرار و آداب نماز. ‎⏱ *ساعت ۱۳ تا ۱۵* ‎بازپخش جلسه دوم. ___________ ‎💠 *سه شنبه ۱۸مهر*/ ‎⏱ *ساعت ۱۳_ ۱۴/۱۵* بازپخش جلسه اول شرح مثنوی معنوی ------------------ ‎💠 *چهارشنبه ١٩مهر* ‎⏱ *ساعت ٨_ ١٠* بازپخش جلسۀ اول زندگی سالم و امام‌زمان‌شناسی. ‎⏱ *ساعت ١٣_ ١٥* بازپخش جلسۀ دوم زندگی سالم و جلسۀ اول شرح زیارت امین‌الله. ‎🔗 برای ورود به کلاس‌ها بر روی لینک زیر انگشت بزنید👇: https://emamraoof.com/?p=19995 ‎📚 «واحدپشتیبانی ثبت نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌ السلام»
۲۰۳ 🔆 *«وَأَبْوابَ الإجابَةِ لَهُمْ مُفَتَّحَةٌ»* 🔆 *«درهای پاسخگویی مخصوص دعاکنندگان باز است.»* ✳️ درخواست‌ها و دعاهای انسان بر اساس شناخت صورت می‌گیرد؛ یعنی *باید اول شناخت و معرفت صورت گیرد،* بعد درخواست و دعا از انسان صادر شود. ✴️ *خداوند درخواست‌های انسان را که هنوز به مرحلۀ اظهار نرسیده است، به اجابت می‌رساند.* 🔶🔸 «مُفَتَّحَة»، باب تفعیل است و در چه معنا بکار می‌رود: 🔸۱. معنای تکثیر؛ یعنی درهای خداوند دائما باز است؛ 🔸۲. معنای تدریج؛ یعنی انسان به‌تدریج گشایش‌ها را می‌یابد؛ پس پشت هر گشایشی گشایش دیگر نهفته است؛ 🔷🔹 «اجابة» باب افعال است؛ یعنی اجابت به یکباره صورت می‌گیرد و درها پشت سر هم باز می‌شود. ⏪️ *گفتنی است که برای اجابت باید حرکت کرد؛ اگر چه بطرف در بسته باشد؛ مانند حضرت یوسف. زلیخا درها را بسته بود؛ اما یوسف به طرف همان در بسته راه افتاد؛ در واقع حضرت یوسف درِ بسته را ندید، بلکه دست خدا را باز دید و خداوند سبحان گشایش کامل را برای او انجام داد.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
احكام كاشت ناخن
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️خمس صندوق قرض الحسنه خانگی ⁉️آیا به صندوق قرض‌الحسنه خانگی(قرعه کشی های خانگی) تعلق می‌گیرد؟ 💠
💠 *«نظم اجتماعی در سایه حقوق شهروندی در سیره علی‌بن‌الحسین علیه‌السلام»* ۱۰ 🔶🔸 *«نکات کلیدی رسالة‌الحقوق»* ۱ 🔸۱. اخلاق در نزد عالمان اولیه شیعه در عرض عقاید و احکام نیست، بلکه در مباحث اعتقادی مطرح شده است. از این رو در کتاب ایمان و کفر مباحث اخلاقی نیز طرح شده است. به این معنا که اخلاق، خردشدۀ باورهای عمیق دینی است که رعایت آن ما را به توحید و پایبند نبودن به آن ما را به ورطۀ کفر می‌غلطاند. ⁉️ اما سوال اینجاست که چرا حضرت به جای تعبیر «خلق» از واژۀ «حق» که در این رساله به‌معنای تکلیف نزدیک است یاری گرقته است؟ ❇️ *به نظر می‌رسد این امر از این بابت است که برای ترویج اخلاق از کُدهای حقوقی کمک گرفته شده است.* ⏪️ امروزه لازم است ما نیز مثل غربیان برای ترویج اخلاق‌هایی همچون راستگویی و دوری از دروغگویی و... مرز بین اخلاق و حقوق را کاهش دهیم. این میزان فاصله برای اخلاقیات گران تمام شده است. 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com