eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
158 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۱ 💠 *تحکیم بنیان خانواده با پرهيز از آسيب‌ها* ✳ ۱- *پرهیز از جزع، بیتابی و اظهار ناتوانی* 🔹 هرچند وجود مشکلات در فضای خانواده امری اجتناب‌ناپذیر است اما جزع و بی‌تابی در برابر مشکلات نه تنها سبب حل مشکل نمی‌شود که مشکل را سخت‎تر می‌کند و آسیبی جدی به خانواده وارد می‌نماید. 💢 *ناشکیبایی عامل هلاکت* 🍀 امیرالمومنین علیه‌السلام ضمن تاکید بر صبر و مقاومت جزع و بی‌تابی را عامل هلاکت و ازدیاد مشکلات می‌دانند و می‌فرمایند: 🔆 «مَنْ لَمْ يُنْجِهِ الصَّبْرُ أَهْلَكَهُ الْجَزَع‏»؛ «کسی که شکیبایی او را نجات ندهد بی‌تابی او را هلاک می‌کند» 📗 نهج البلاغه، حکمت ۱۸۰ 🔸 گویا افراد در مواجهه با مشکلات دو گزینه دارند صبر یا ناشکیبایی. (نجوه به معنای مکانی مرتفع است) 🔸 آن كس که صبر پیشه کند رفعت می‌یابد، صبر انسان را در جایگاهی رفیع قرار می‌دهد جایگاهی که او را از آسیب‌های مختلف در امان نگاه می‌دارد و ممتاز از دیگران می‌کند. 💢 *مشکل چه کسی سخت‌تر است؟!* 🔸 افراد هنگامی در مشکلات به جزع و فزع بر می‌خیرند که گمان می‌کنند مشکل و گرفتاری‌شان بسیار حاد است و هیچ کس گرفتار چنین مشکلی نشده اما اگر باور کنند بلایا و مشکلاتی بسیار سخت‌تر از این بر دیگران وارد شده است، جزع و فزع نخواهند کرد. این امر به معنای مسکوت گذاشتن مشکل نیست بلکه به معنی صبوری کردن همراه با یافتن راه حلی مناسب برای حل آن است. 💢 *راهکار دائمی* 🔸 برای تحکیم خانواده در هنگام مواجهه با مشکل باید از راهکارهای دائمی استفاد کرد نه راهکارهایی موقتی و زودگذر زیرا هدف اصلاح خانواده است نه یافتن مسکنی برای آرام شدن موقت فضای خانواده. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
٧٩ ادامه مناجات الشاكرين بساحتك تَحُطُ رِحال الراجين خدايا در ميدان تو ، در مقابل تو ، هر راجين و هر اميدواري اميدش به توست راجين ، اميدواري است كه تمام اميدش را به ميدان آورده است . وقتي انسان قصد خانه خدا را كرد، اميدها و بار اقامتش را يكجا در ميدان او فرو مي ريزد . اميدواران اميدشان را فقط به خدا عرضه مي كنند و در ميدان او وقوف مي نمايند . وبعرصتك تقف امال المسترفدين فلا تقابل امالنا.... خدايا با آرزوهاي من مقابله نكن و مرا در جوار ياس و نا اميدي قرار نده و در رسيدن به آرزوهايم نا اميدم مكن! خدايا فقط ناسپاس و يا كافر است ، مأيوس مي شود سپاسگزار هميشه اميدوار است خدايا بر تن ما لباس نا اميدي مكن ابليس از ماده بَلَس به معني نا اميدي است و دائما مي گويد: صفر هستي! نمي شود نمي تواند نمي آيد .... نطفه نا اميدي از ابليس منعقد مي شود . در حاليكه ما به حول و قوه الهي اميدواريم و بايد از ضعف همت و كمبود اراده دوري كنيم . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح مناجات خمس عشر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٣ https://chat.whatsapp.com/DyeuXnWHtuH1YQAIG93OHz پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🔴🔴 باسلام و احترام 💢 *قابل توجه ثبت‌نام‌كنندگان محترم كلاس‌های تابستان* ♦️ به اطلاع می‌رساند به دليل شدت شيوع بيماری كرونا و جهت حفظ سلامتی شما بزرگواران 🔹 *مؤسسه به مدت يك هفته از تاريخ يكشنبه ٢٢ تيرماه تا پايان هفته تعطيل است* ✅ بعد از بازگشايی مجدد تعداد جلسات تعطيل شده حضوراً جبران خواهد شد. 🔸 روابط عمومی موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام
🗓 💢 ۲۱ تیرماه سالروز قیام خونین مسجدگوهرشاد علیه فرمان کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ و روز حجاب و عفاف را گرامی میداریم.
📜 *نامه امام صادق علیه‌السلام به شیعیان* ۹ 🔆 «....وعلیکم بمُجامِلَه اهلِ الباطل....» 🔆 «... و بر شما باد داشتن رفتاری نیک با اهل باطل...» 💠 ابتدا تذکر این نکته بسیار مهم است که امام علیه‌السلام مجامله با اهل باطل را مطرح کرده‌اند، نه مجامله با باطل. مجامله با باطل یعنی ندیدن حق و ضایع کردن آن. 💢 اهل باطل کسانی هستند که تفکری نادرست و عقیده‌ای خلاف دارند. از آن جایی که مخاطب این حدیث شیعیان می‌باشند، پس اهل باطل یعنی هر کسی که در زمره شیعیان قرار نمی‌گیرد. 🔹 به کلام دیگر این فراز از نامه روش برخورد یک شیعه امامیه با اهل باطل را بيان مي دارد. ⬅ افرادی که در دين هم عقیده و هم نظر باشيعه نیستند 💢 در برخورد با اهل باطل وظیفه هر مسلمانی صف آرایی مقابل دشمن و حفاظت از کیان شیعه با جان و مال است. ⬅ اما سه نوع روش برخورد با اهل باطلی که قصد نبرد ندارند و در آراء و عقیده با ما مشترک نیستند مطرح می‌شود: 🔰 ۱- مداهنه = *کنار آمدن بر اساس تجاهل* 🔰 ۲- مجامله = *مدارا کردن از روی شعور، همراه با شجاعت* 🔰 ۳- مجادله = *برخورد خصمانه کلامی یا غیر کلامی* 💠 تکلیفی که امام صادق علیه‌السلام ما را به آن امر کرده‌اند مجامله می‌باشد. ♦️ *مجامله* ✳ نیت، قول و عمل جمیل است. بطوری که مدیریت شده و برنامه‌ریزی شده باشد.(مَدروس) 🔹 *آثار مجامله:* 🔺 حفظ تشیع 🔺 هدایت مخاطب 🔺 احتمال هدایت دیگران 🔺 تلطیف میان افراد 🔹 از ملزومات عمل جمیل شعور و شجاعت است. پس مجامله اولاً نیاز به آگاهی خاص دارد و ثانیاً کار دشواری است زیرا نیازمند شجاعت است. با نگاهی اجمالی به مطالب فوق به راحتی می‌توان تقیه را مجامله دانست. 🔸 *تقیه*: حفاظت از کیان و خانه شیعیان با کمترین هزینه است. به همین سبب حفاظت از کیان شیعه شجاعت همراه با علم نیاز دارد و شخص فقیه مناسب‌ترین گزینه است. تقیه استتار نیست، زیرا دلیل مخفی کردن هراس است. تقیه رفتاری آگاهانه است که موجب اصطکاک نشود. 📌 ادامه دارد ... 🌐 ememraoof.com
🔴زنان را از مقام شرافت پایین کشیدند. ♦️امام خمینی (ره):ظلم ها کردند به زن،زن را از آن مقام شرافت و عزت که داشت پائین کشیدند،زن را از آن مقام معنویت که داشت شئی کردند. به اسم آزادی، آزاد زنان و آزاد مردان، آزادی را از زن و مرد سلب کردند.زن ها و جوانان ما را فاسد الاخلاق کردند. ♦️شاه برای زن این خاصیت را قائل بود که گفت، (زن باید فریبا باشد،) البته با آن نظر حیوانی که او داشت، با آن نظر جسمانی، مادی، حیوان پست که او داشت زن را نظر می کرد (باید فریبا باشد) . 📚صحیفه نور،جلد 6،صفحه 185-186 ♦️بمناسبت 21 تیر روز عفاف وحجاب
‏فیلم از طرف zahra
🎥هنر پوشیدگی ▪️ گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز حجاب و عفاف
١٣٧ "حي علي الفلاح" "حي علي الصلوه" امام مي فرمايند: ما با تكبير در ابتداي اذان ، عظمت خدا را به عالم ملك و ملكوت اعلام كرديم و در شهادتين تنها موثر را خدا دانستيم و در شهادت به رسالت و ولايت ، رفيق راه را براي سير و سلوك انتخاب كرديم حال بايد تمام قواي ظاهريه و باطنيه را براي حضور مهيا كنيم . علت اينكه هر كدام از اين فرازها را دو بار مي گوييم اينست كه يكبار به اعضاي ظاهريه و يكبار به مملكت دروني خود القاء مي كنيم. در واقع بايد ظاهر و باطن با هم سفر كنند نه هر كدام به تنهايي و جداگانه. ادب حي علي الفلاح و حي علي الصلوه اينست كه قلب ادراك اين سفر را داشته و خودش را براي حضور در مقام حي لا يموت حاضر مي كند. "ما كه هيچ محض هستيم پس براي حضور در مقابل آن همه چيز، بايد تمام زوائد را حذف كنيم . حي علي الفلاح بشتاب براي رستگاري فلاح اشاره به يك سبزي و رويش جديد است. عرب به كشاورز مي گويد فلّاح قد افلح من زكيها فلاح، زماني رخ مي دهد كه خاك كنار برود و دانه بيرون بزند و رويش و رشد ديده و احساس شود در مقابل آن، دسّيها قرار دارد يعني گروهي خود و استعدادهايشان را دفن مي كنند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح آداب الصلوه ٨٠/٨/٢١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٣ https://chat.whatsapp.com/DyeuXnWHtuH1YQAIG93OHz پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٠ 💠 *اوصاف و خصوصیات پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله* ✳ پرده‌برداری از شخصیت والای پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و دریافت حقایق وجودی این اسوه تاریخ بشریت بدون تزكیه نفس و بدون بهره‌مند شدن از كلام وحی ممكن نیست. از این رو به بیان برخی از *اوصاف و خصوصیات* ایشان می‌پردازیم: ✴ ١- *محصول یك اجابت* ❇ وجود مقدس حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم حاصل دعای مستجاب حضرت ابراهیم است. ایشان بارها بیان می‌دارند كه: «انا دعوه أبی ابراهیم» من نتیجه اجابت دعای پدرم ابراهیم هستم  🔆 «رَبَّنَا وَابْعَثْ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِكَ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُزَكِّيهِمْ ۚ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ» 🔆 «پروردگارا در میان آنان فرستاده‌ای از خودشان برانگیز تا آیات تو را بر آنان بخواند و كتاب و حكمت به آنان بیاموزد و پاكیزه‌شان كند زیرا كه تو خود شكست ناپذیر حكیمی» 📔 سوره مبارکه بقره، آیه ۱۲۹ ❇ حضرت ابراهیم از خداوند سبحان درخواست كرد كه از میان قوم ایشان پیامبری برگزیده شود از جنس خودشان، تا دائما آیات و نشانه‌های الهی را متذكر شود و علاوه بر آموزش كتاب الهی و حكمت، آنها را نیز پیرایش كند. ❇ بر اساس این آیه، قرآن كریم در معرفی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله به چند نكته اشاره می‌كند. در قسمت‌های آتی این ویژ‌گی‌ها را مختصرا بیان می‌کنیم. 📌 ادامه دارد ... 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
٤٩ "و يُعظِم النعمه عليّ فلا اُجازيه" الحمدلله كه خداوند نعمتهاي عظيم و گسترده به من مي دهد. نعمتهايي كه طبق آيه ٢٧ سوره مباركه سجده ، خيرش به والدين و فرزندان و فاميل و نسل آينده مي رسد. خاصيت ماه رمضان اينست كه انسان متوجه لطف خدا به خودش مي شود و در ازاي آن ما هيچ پاداشي در اختيار او قرار نمي دهيم در حاليكه جزاي احسان، احسان است پس حداقل عبد او شويم و شهود او را داشته باشيم. " فكم من موهبه هنيه قد اعطاني" كم ، خبريه است . خداوند چقدر عطاياي گوارا در اختيارم قرار داده است چه لذاتي را خداي سبحان به من چشانده است . هبه، عطايي است كه پس گرفته نمي شود . يعني خدا هبه هايي داده كه پس نمي گيرد و از طرفي براي ما لذت بخش و گوارا قرار داده است . ضمن اينكه هيچ نقشي و استحقاقي در دريافت آن نداشته و زحمتي براي آن نكشيده ايم . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح دعاي افتتاح ٩٠/٥/٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٣ https://chat.whatsapp.com/DyeuXnWHtuH1YQAIG93OHz پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
‏فیلم از طرف zahra