eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۵۶ 🔆 *«اَلسَّلامُ عَلَيکَ أيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنصوبُ»* ✍️ در عبارت علم‌المنصوب چند امر نهفته است: 🔸 ۱- برافراشته شدن پرچم، نماد ظهور است که به چشم مسلح نیاز ندارد چراکه امام در کمال ظهور درحال تابندگی است. 🔹 ۲- خداوند با برافراشتن پرچم ولایت عزت خود را به نمایش گذاشته است. 🔰 پرچم نماد عزت یک کشور و معرف آن است. نماد عزت خداوند تجلی امام در هر زمان و مکان است. به میزانی که انسان از نگاه به دنیا رها شود سر بلند شده و اهتزاز و ظهور امام را درمی‌یابد. 🔸 ۳- *انسان همواره نیازمند سعادت الهی بوده با ظلم، فساد، هرج و مرج در تضاد است. ظالم بودن انسان با دوری از امام و عدم مشاهده ایشان صورت می‌گیرد.* 🔰 به عبارت دیگر پرچم، امری همواره آشکار و برافراشته است اما انسان با غرق شدن در مادیات ظالم محسوب می‌شود و در پی دل مشغولی خويش است و در وادی گمراهی گام می‌نهد. ✨ *جمال یار ندارد نقاب و پرده ولی* ✨ *غبار ره بنشان تا نظر توانی کرد* 🔹 ۴- همان‌گونه که پرچم هر کشور برای مردم آن شناخته شده است وجود مبارک حجت خدا که محور نظام هستی است نیز، برای اهل بصیرت و معرفت شناخته شده است. ✳️ *«بِبَقَائِهِ بَقِیَتِ الدُّنْیَا وَ بِیُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَى»* 🔸 ۵- امام همانند خورشید همواره تابنده و درخشان است. هنگامی‌که ابر مانع دیدن خورشيد شود خورشید پنهان نمی شود بلکه چشم بيننده از ديدن نور خورشید محروم است. بنابر این پرچم برافراشته *امام همواره در حال درخشش و تابیدن است اما تعلقات دنیوی مانند ابر، مانع مشاهده پرچم ولایت است.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
📜 *نامه امام صادق علیه‌السلام به شیعیان* ۹۳ ✳️ *مسلمان حقیقی* 🔆 «و اعلموا ان الله اذا اراد بعید خیرا یشرح صدره للاسلام فاذا اعطاه ذلک نطق لسانه بالحق و عقد قلبه علیه فعمل به. فاذا جمع الله له ذلک ثم اسلامه و کان عندالله ان مات علی ذلک الحال من المسلمین حقا.» 🔆 «بدانید، هرگاه خداوند خیر بنده‌ای را خواهد، سینه اش را برای پذیرفتن اسلام می‌گشاید و چون این مرحمت را در مورد او کرد زبانش به حق گویا می‌شود و به حق وابسته میشود و بدان عمل می‌کند و چون همه اینها را خدا برای او فراهم کرد اسلام او را کامل می‌گرداند.اگر در این حال بمیرد نزد خداوند از مسلمانان حقیقی خواهد بود.» 💠 بطور اجمال در این فراز مسلمان حقیقی معرفی می‌شود: 🌀 ۱- *پذیرش اسلام از الطاف الهی به بنده است.* 🌀 ۲- *مسلمان واقعی حق‌گو است.* 🌀 ۳- *مسلمان واقعی پیرو حق و در مسیر حق است ونسبت به آن بی‌تفاوت نیست.* 🌀 ۴- *مسلمان حقیقی بر اساس حق عمل می‌کند.* 🌀 ۵- *عاقبت چنینی شخصی نیک خواهد بود.* 🌐 emamraoof.com
۲ 💠 *سبک زندگی اسلامی در راستای هدف شریعت است* 🔸 در سبک زندگی اسلامی، هدف اصلی، بندگی خدای سبحان است که از طریق آن، قرب و وصول به حضرت حق حاصل می شود. و این هدف در عین متعالی بودن، در جزئیات زندگی فرد نیز خود را به نمایش میگذارد. ✍️ بعنوان مثال: در سبک زندگی اسلامی، حتی شیوه خوابیدن فرد که یکی از جزئیات امور زندگی اوست طبق نظر شرع انجام شده و خوابیدن به پهلوی چپ را که شیوه منافقین است ترک می شود. ☘️ هدف بندگی در کلیات و جزئیات امور زندگی انسان مسلمان جریان داشته و مشاهده می شود. ✳️ *«سبک زندگی اسلامی برای تمام مسلمانان یکسان است»* 🔸 سبک زندگی اسلامی، اعتباری نبوده و برای تمام مسلمانان یکسان است. گرچه آداب و رسوم افراد قوم و قبیله و شهر و کشورهای مختلف، در زندگی متفاوت است اما برای همه آنان که مسلمان نامیده می شوند، شیوه‌های یکسانی در ظاهر و باطن، عقیده و عمل، کلیات و جزئیات زندگی وجود دارد. 💠 اگر سبک زندگی، بدون عنوان «اسلامی» وجود داشت می‌توانستیم مدعی شویم که سبک زندگی افراد مختلف با هم متفاوت هستند؛ اما در اسلامی بودن سبک زندگی، اصل اجرا، برای همه یکسان بوده و تنها می‌توان در کیفیت اجرا تفاوت قائل بود. ✳️ *«دو امر قابل توجه در سبک زندگی اسلامی»* 🔹 در سبک زندگی اسلامی ابتدا باید دو امر آموزش داده شود: 🔰 ۱- *چگونگی تعامل با خود*: هر مسلمانی ابتدا باید بیاموزد که چه شیوه ای در تعامل با خود بکار گیرد تا مسلمان بودن او پیوسته تثبیت شود. 🔰 ۲- *چگونگی تعامل با دیگران*: در تعامل با دیگران چه روش‌هایی باید بکار گرفته شود تا مسلمانی او بیش از پیش جلوه‌گر شود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
٨٦ ١٤-ممات(مرگ روح) ناشكري نسبت به نعمات به نوعي مرگ تدريجي است ناشكر در ظاهر زندگي مي كند اما حقيقتا مرده اي بيش نيست زيرا از لذت حيات بي بهره است قران مي فرمايد: قتل الانسان ما اكفره كشته باد انسان چه ناسپاس و كفور است . ١٥-قرار گرفتن در حصاري زجر آور گر چه خداوند رب است و اساس تربيت مربي بر رحمت و محبت است اما ناشكر از اين قاعده مستثني است . خداوند با ناشكر مدارا نمي كند و با برخوردي قاطع او را در حصاري زجر آور قرار مي دهد ، حصاري كه هيچ راه فراري از آن وجود ندارد . قران در سوره اسراء آيه ٨ مي فرمايد: اميد است كه پروردگارتان شما را رحمت كند ولي اگر به گناه بازگرديد ما نيز به كيفر شما باز مي گرديم و دوزخ را براي كافران زندان قرار داديم . ادامه دارد استاد بروجردي كتاب شكر ِشكر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٤ https://chat.whatsapp.com/GrDThCQqgwm6YBL8TNed9n پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🌺 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اَلسَّلامُ عَلی اَهْلِ لا إِلهَ إلاَّ الله ُ مِنْ أَهْلِ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ یا أَهْلِ لا إِلهَ إِلاّ الله ُ بِحَقِّ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ کَیْفَ وَجَدْتُمْ قَوْلَ لا إِلهَ إِلاّ الله ُ مِنْ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ یا لا إِلهَ إِلاّ اللهُ بِحَقِّ لا إِلهَ إِلاّ الله ُ اِغْفِرْ لِمَنْ قالَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ وَحْشُرْنا فی زُمْرَهِ مَنْ قالَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ علیٌّ وَلِیٌّ الله 💚به یاد درگذشتگان اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَات؛ ِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ؛ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَات؛ِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ؛ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ. 🙏
٣٢ آيه ١٧ وَإِن يَمْسَسْكَ اللّهُ بِضُرٍّ فَلاَ كَاشِفَ لَهُ إِلاَّ هُوَ وَإِن يَمْسَسْكَ بِخَيْرٍ فَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدُيرٌ و اگر خدا به تو زيانى برساند كسى جز او برطرف كننده آن نيست و اگر خيرى به تو برساند پس او بر هر چيزى تواناست . ١- در ادامه آيه قبل كه فرمود: " أَغَيْرَ اللّهِ أَتَّخِذُ وَلِيًّا " شما می‌گویید من غیرِ خدا را ولی بگیرم. آن ولی‌ایی که فاطرالسموات است، آن ولی‌ایی که مطعم و دفع کننده‌ی عذاب است و اگر گرفتاری پیش بیاید فقط خود او می‌تواند رفع کند، سفاهت نیست که من به دنبال دیگری بروم؟ وقتی همین ولی دفع عذاب می‌کند چرا سراغ دیگری بروم و دیگری را به خودم نزدیک سازم! ؟ " وَإِن يَمْسَسْكَ اللّهُ بِضُرٍّ " اگر خدای سبحان برای تو ضرری ایجاد کند؛ ضرر مالی، ضرر جانی، هیچ کس غیر از او براي تو کشف آن ضرر را نمی‌کند. ٢-کشف با دفع فرق می‌کند. نمی‌گوید برای شما دفع ضرر نمی‎کند. ممکن است شما پول بدهید، یکی آزاد شود. نه! کشف ضرر یعنی خدا پشت پرده‌ها را به انسان نشان دهد. کشف یعنی کنار زدن پرده، نشان دادن پشت پرده. خدا به شما می‌گوید گرفتارت کردم، اما ببین پشت پرده‌اش چقدر زیباست ، وقتي این زیبائی پشت پرده را ببینی، دیگر از آن گرفتاری ناراحت نمي شوي . در واقع گرفتارت کردم تا تو را به خودم وصل کنم، تو خیلی مشغول دیگران شده بودی، بعضی چیزها را با برق غیرتم از جلوی چشم‌ات برداشتم تا به خودم وصل شوی. ٣-مُعطی اوست. مانع هم اوست، همه‌ی دنیا بخواهند به من خیر برسانند؛ او نخواهد، هیچ کس نمی‌تواند کاری کند. تمام عالم هم بخواهند به من ضرر برسانند؛ تا او نخواهد هیچ‌کس نمی‌تواند کاری کند. ٤-می‌دانی وليّ تو کیست؟ وقت گرفتاری اولین کسی که یادش می‌افتيد چه كسي است؟ همان ولّی است. البته به نظر من باید بگوئیم آخرین کسی که یادش می‌افتیم کیست! ؟ بعد از این که از همه ناامید می‌شویم، سراغ او می‌رویم، عندالاضطرار. نمی‌گوئیم فلان دکتر، فلان وکیل بلکه می‌رویم سراغ خدای سبحان. ولّیِ تو همانی است که عندالاضطرار سراغ او مي رويد. ٥-" فَلاَ كَاشِفَ لَهُ إِلاَّ هُوَ " ممكن است بگوئید وقت مشکلات بعضي از مردم کارآيي دارند و كمك مي كنند ؟ می‌گوئیم اولاً همه‌ی این ها آلت دست‌اند، عروسک کوکیِ خداوند هستند. خدا به فلانی مأموریت مي دهد مثلا مقداري پول به شما برساند، یا کار فلانی را راه بیندازد. خدا به فلانی مأموریت مي دهد سفارش شما را بکند. هیچ کس بالاستقلال در عالم کاره‌ایی نیست. پس نمی‌توانیم بگوئیم آدم‌ها مشکلات ما را راه انداختند. خیر! همه مأمورند، به آنها حواله رفع مشكلات مردم داده شده است . ٦-ممكن است افراد کار من و شما را راه می‌اندازند، ولی پشت پرده‌ها را نمی‌توانند به ما نشان دهند. خدا پرده گرفتاری‌ها را کنار می‌زند و او پشت پرده‌ها و حكمت ها را به ما نشان می‌دهد.   ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران    ٨٢/٨/١٧                                                   كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٣ https://chat.whatsapp.com/DyeuXnWHtuH1YQAIG93OHz پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🎥شعر خوانی مداح اهل بیت از وضعیت معیشتی مردم در حضور رهبر انقلاب 🔺 در این تلاطم گرداب ها که سیل آساست، امید مردم این سرزمین فقط به شماست...
۳۴ ✅ *راهكار مقابله مومن در برابر زمزمه‌های شيطانی* 💥 دعوت شيطان دائمی است و مرتب انسان را به سوی ظلمت می‌خواند. ✳️ پس بايد محيط مومن مملو از اصوات رحمانی باشد تا نجوای شيطانی به گوشش نرسد. وجودش سراسر نور باشد تا ظلمت شيطان به او راه پيدا نكند. 🔆 «الوضو سلاح المومن»؛ «وضو اسلحه مومن است» و طبق روايات معصومين وضو نور است. 📘من لا يحضره الفقيه،  ج ۱،  ص ۴۱ 🔰 *پس مومن بايستی با سلاح نور بر نفوذ ظلمت شيطان غلبه كند و وضو اين زره نورانی را برقامت مومن می‌پوشاند.* 🔸 وقتی مومن مدام با وضو باشد اعضا و جوارحش منور و مسلح خواهند بود. او باور خواهد داشت اين چشم بايد طهارتی داشته باشد كه توان نظاره صحنه محشر و نامه اعمال را داشته باشد. ✨ چشم نورانی افق ديد متفاوتی با چشم غير مسلح دارد و اين دليل ديدِ متفاوت بزرگان با عامه است. ✳️ يكی از علمای بزرگ در حرم حضرت امير المومنين عليه‌السلام تا هنگام سحر مشغول عبادت بودند تا اين كه زمان اذان نزديك شد، چند نفر از حضار از ايشان سوال كردند آيا وقت نماز داخل شده است؟ و ايشان با كمال تعجب جواب دادند مگر نمی‌بينيد ملائك شب می‌روند و ملائك صبح می‌آيند! ✍️ شهيد قدوسی رحمه‌الله می‌فرمودند: 🔹 اگر باور داريم عالم محضر خداست پس نبايد در حرم خدا بدون وضو باشيم و تا هنگام صبح چندين بار تجديد وضو می‌كردند. 🔸 مهم اين است كه كيفيت وضو بايد به گونه‌ای باشد كه هيج تيری در آن اثر نكند. ☘️امام سجاد عليه‌السلام در بيان عداوت و كيد شيطان چنين می‌فرمايند: 🔆 «اللَّهُمَّ إِنَّا نَعُوذُ بِک مِنْ نَزَغَاتِ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ وَ کیدِهِ وَ مَکایدِهِ، وَ مِنَ الثِّقَةِ بِأَمَانِیهِ وَ مَوَاعِیدِهِ وَ غُرُورِهِ وَ مَصَایدِهِ» 📘 صحيفه سجاديه، دعای هفدهم 🔆 «خداوندا به تو پناه می‌برم از وسوسه‌هايی كه شيطان برای من می‌چيند واز كينه‌ها و مكرهايی كه در مقابل من بكار ميبرد. به تو پناه می‌برم از اين كه به خواهم به آرزوهای شيطان اعتماد كنم پناه ميبرم به تو از اينكه شيطان در من طمع كند و مرا گمراه سازد و معصيت تو را نزد من كوچك جلوه دهد و آن چه را تو نمی‌پسندی برای من آراسته سازد.» ✅ البته بايد به اين نكته توجه داشت كه *تا در شخص جذبه‌ای و نشانی نباشد به او طمع نخواهند ورزيد و در واقع اين خود شخص است كه مقدمات حضور شيطان را فراهم می‌آورد.* ✍️ در ادامه دعا حضرت از خداوند درخواست دارند كه: 🔆 *شيطان را براند و اشاره می‌كنند كه اين راه تنها با نزديكی به خداوند حاصل می‌شود، اينكه پروردگار سبحان پرده‌ای بين عبد خود و شيطان بيفكند و او را مشغول به گمراهانی سازد كه قابل هدايت نيستند.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
✳️ ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی رحمۀ‌الله
۲۸ ♦️ در ادامه مبحث آسیب‌شناسی ارتباطات، بحث آفت *«سرزنش»* را پیگیری می‌نماییم که یکی از عوامل آسیب‌رسان ارتباطات می‌باشد. ☘️ امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: 🔆 «مَنْ شَمِتَ بِزَلَّةِ غَيْرِهِ شَمِتَ غَيْرُهُ‏ بِزَلَّتِه‏»؛ *«كسى كه به جهت لغزش ديگرى او را سرزنش كند،به جهت لغزش خويش سرزنش شود»* 📗غررالحکم و دررالکلم، ص ۲۲۴ 🔸 طبق فرمایش حضرت، اگر می‌خواهیم ارتباطات‌مان سالم بماند باید از سرزنش یکدیگر دست برداشته و اگر گاهی مجبور به عتاب و سرزنش فرد خاطی هستیم باید به میزان حداقل اکتفا نماییم. ☘️ امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: 🔆 «الْإِفْرَاطُ فِي‏ الْمَلَامَةِ يُشِبُّ نِيرَانَ اللَّجَاجَة»؛ *«زياده‏ روى در سرزنش كردن، آتش لجاجت را شعله‏‌ور مى‌‏سازد.»* 📘 غررالحکم و دررالکلم، ص ۲۲۴ ‌ ✍️ طبق فرمایش حضرت گاهی اوقات اثر سرزنش عکس آن چیزی است که انتظار می‌رود و فردی که مورد شماتت قرار گرفته است به جای اینکه متذکر شود با شعله‌ور گشتن آتش لجاجت او، اقدام به ستیزه‌جویی می‌نماید. 💥 *چنانچه افراد در مواردی ناگریز به استفاده از سیاست سرزنش باشند، باید فرد خطاکار به صورت مختصر و کوتاه مورد عتاب قرار گیرد و نباید در این امر زیاده‌روی شود*؛ زیرا افراط در سرزنش، خود آثار سوئی در پی دارد که یکی از آنها افزایش لجاجت فرد خطاکار و مقاومت او برای اصلاح خطا و اشتباهش می‌باشد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
٧۴ 💠 *نگاهی گذرا به زیارت عاشورا* 🔆 *«يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ وَ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ إِلَى فَاطِمَةَ وَ إِلَى الْحَسَنِ وَ إِلَيْكَ بِمُوَالاَتِكَ»* 🔆 *«ای ابا عبد الله من به درگاه خدا تقرب می‌جویم و به درگاه رسولش و به نزد حضرت امیر المؤمنین و حضرت فاطمه و حضرت حسن و به حضرت تو قرب می‌طلبم بواسطه محبت و دوستی تو»* 💠 زائر در زيارت عاشورا نزديكی و قرب به خدای سبحان، پيامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله، امير المومنين و اهل بيت علیهم‌السلام را طلب می‌كند اما اين قرب را تنها بواسطه امام حسين علیه‌السلام می‌خواهد (بموالاتک) ✳️ كد قرب و نزديكيش به خداوند و اهل بيت علیهم‌السلام، امام حسين علیه‌السلام است. 🔸 او از خدای خويش طلب می‌كند تا كارهايش خالصانه باشد و كار خالصانه با واسطه‌ای به نام حسين علیه‌السلام ممكن می‌گردد. ☘️ *كار خالصانه مرجوعی ندارد اگر عمل ذره‌ای ناخالص باشدمرجوع می‌شود و خدا خريدار آن نيست.* ✍️ چند سال قبل قيمت پسته ارزان شد، سؤال کرديم اين ارزانی به چه دليل است؟ اهل فن گفتند :مغز پسته‌هامقداری رطوبت بر داشته به همين دليل ارزان شده ،كمی ناخالصی محصول را از اعتبار مي اندازدو انسان را از بارگاه حق باز می‌گرداند. 🌀 زائر در مدرسه اباعبدالله علیه‌السلام در خواست می‌كند: ✨ خدایا! می‌خواهم کارهایم خالصانه باشد. چه كنم؟ ✅ پاسخ داده می‌شود (بموالاتک). هرقدر بیشتر به حسین اعلام محبت کنی ، بيشتردر وادی اخلاص قرار می‌گیری. ✅ *خاصیت اعلام محبت به حسین این است که تو را خالص می‌کند. خلاص می‌شوی. نه گرفتار دنیا هستی و نه گرفتار آخرت فقط گرفتار خود خدا می‌شوی. کار را به جهت ترس از عذاب و رسيدن به بهشت انجام نمی‌دهی بلكه فقط برای خدا كار می‌كنی.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com